Vyhledávání

V historickém prostředí autodromu Monza se dvěma volnými tréninky rozjela Velké cena Itálie

V historickém prostředí autodromu Monza se dvěma volnými tréninky rozjela Velké cena Itálie
ZÁVODNÍ VÍKEND ODSTARTOVAL NEJRYCHLEJŠÍM ČASEM HAMILTON
 
 
Monza, 9. září 2011 – V historickém prostředí autodromu Monza se dnes dvěma volnými tréninky rozjel závodní víkend Velké ceny Itálie, domácí velké ceny dodavatele pneumatik pro formuli 1 společnosti Pirelli. Nejlepší čas ranního tréninku získal na středně tvrdých bílých pneumatikách P Zero pilot stáje McLaren Lewis Hamilton. Jeho nejlepší čas měl hodnotu 1min 23,865s.
 
V odpoledním tréninku zajel nejrychleji Sebastain Vettel z týmu Red Bull Racing. Svůj nejrychlejší čas s hodnotou 1min 24,010s zajel v jednom z osmi kol, které v bloku absolvoval na měkkých pneumatikách. Strhující výkony na měkkých pneumatikách předvedli i druhý nejrychlejší Lewis Hamilton a rovněž pilot Mercedesu Michael Schumacher, kterému patřil třetí nejlepší čas. Přitom právě na tomto italském okruhu oznámil v roce 2006 sedminásobný světový šampión Schumacher svůj odchod.
 
Jako obvykle využili piloti obou volných tréninků ke zkouškám jízdních vlastností s různým množstvím paliva v nádržích a ke stanovení, jaký vliv budou mít systémy DRS a KERS. Důležitou součástí volných tréninků je v tomto roce i vyhodnocení chování pneumatik, které následně umožňuje najít správný kompromis mezi jejich výkonností, životností a stálostí parametrů. S výkonností pneumatik byly dnes po vyhodnocení mnoha různorodých parametrů spokojeny všechny stáje. Monza je přitom vůbec nejrychlejším závodním okruhem sezóny.
 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Dnešní podmínky na Monze byly obvzláště složité. Jednak díky horku, které zde panovalo, a jednak díky vysokým dosahovaným rychlostem. I díky tomu jsme během dne nezaznamenali výraznou změnu v parametrech povrchu tratě. Pneumatiky se nehledě na vysoké zatížení chovaly velmi dobře. Obvzláště to platí o středně tvrdých, díky nimž dokázal Lewis Hamilton vytěžit maximum z podmínek, které panovaly díky nižším teplotám během ranního tréninku. Od odpoledne probíhá analýza našich dat, ale podle všeho nedochází k nadměrné tvorbě puchýřů na pneumatikách a vše je v rámci parametrů daných charakteristikou tohoto okruhu. Pokud jde o společnost Pirelli, musím prohlásit, že je skutečně úžasné závodit zde na naší domácí italské půdě a užívat si podporu od našich fanoušků, která byla až doposud skutečně fantastická. Vzhledem k tomu, že do časového odstupu menšího než půl sekundy se za nejrychlejším jezdcem dnešního odpoledne Sebastianem Vettelem vešlo dalších šest jezdců, čeká nás zítra bezesporu velmi těsný kvalifikační souboj. Přispějí k němu bezpochyby i obě rozsáhlé zóny pro použití systému DRS.“
 
Kromě své práce tvořící pozadí všeho, co se dnes dělo na trati, hostila společnost Pirelli v paddocku rovněž zcela unikátní fotografickou expozici oslavující více než stoletou historii motoristického sportu. V jejím rámci bylo možno shlédnout dosud nezveřejněné fotografie a dokumenty týkající se historie společnosti Pirelli jak ve formuli 1, tak v mnoha dalších odvětvích světového motoristického sportu.
 
Pirelli informace dne:
 
Známé logo společnosti Pirelli s charakteristickým protaženým P, které je možné spatřit na všech pneumatikách používaných dnes ve formuli 1, se poprvé objevilo v roce 1908 během závodu z New Yorku do Paříže. Jeho úkolem bylo jasně odlišit italské pneumatiky od výrobků konkurence. O rok dříve vyhrál vůz obutý pneumatikami Pirelli závod z Pekingu do Paříže. Tisková zpráva ohlašující tento historický úspěch byla ručně napsána inkoustem na papíře a byla rozeslána několika vybraným italským vydavatelům denního tisku.
 
***
 
 
 
Pirelli Tyre Press Office
  www.pirelli.com
 
 
 

Fotogalerie

Formule1 - VC Evropy 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu