Vyhledávání

V Imole Jana Charouze, Waltera Grubmüllera jun. a Adriena Tambaye doplní Stefano Coletti

Auto GP - Sestavu Charouz-Gravity Racing v Imole doplní Stefano Coletti

tisková zpráva Charouz-Gravity Racing

Šampionát Auto GP pokračuje o víkendu (21. až 23. května) druhým podnikem na slavné trati v italské Imole. Česko-lucemburský tým Charouz-Gravity Racing nasadí do obou víkendových závodů čtveřici vozů. Českého jezdce Jana Charouze, Rakušana Waltera Grubmüllera jun. a Francouze Adriena Tambaye doplní Stefano Coletti z Monaka.

Barvy týmu měla společně s Charouzem, Grubmüllerem a Tambayem hájit Natacha Gachnang, která se však zranila v kvalifikaci na úvodní podnik světového šampionátu FIA GT1. Kvůli tomu musela Švýcarka vynechat první podnik Auto GP v Brně a bude chybět také v Imole. Charouz-Gravity Racing proto angažoval Stefana Colettiho. Jednadvacetiletý monacký závodník patří k velkým nadějím motoristického sportu. V prestižní evropské sérii formule 3 dokázal v sezoně 2009 jednou zvítězit a dvakrát vystoupal na stupně vítězů, v celkovém pořadí obsadil 10. místo. Letos se Coletti - stejně jako Charouz a Grubmüller - soustředí na starty v rámci Světové série Formule Renault 3.5. V průběžném pořadí figuruje Coletti po pěti závodech na 4. místě, když ve Spa-Francorchamps vybojoval v obou závodech třetí místo a na domácí trati v Monte Carlu skončil pátý.

Zcela zvláštní příchuť bude mít závod v Imole pro Adriena Tambaye a především pro jeho otce Patricka, který Adriena na závody Auto GP doprovází. V roce 1982 nahradil Patrick Tambay v týmu Ferrari ve formuli 1 tragicky zesnulého Gillese Villeneuvea. O rok později dokázal v Imole zvítězit, navíc s vozem se startovním číslem 27, které dříve vozil právě Villeneuve. Tambayovo vítězství na italské trati před zraky desetitisíců nadšených fanoušků Ferrari patří do dneška k nejemotivnějším okamžikům historie formule 1. Patrick Tamabay se do Imoly navíc vrátí poprvé od roku 1986, kdy ukončil svou kariéru ve formuli 1.

V úvodním podniku Auto GP 2010 v Brně dokázali zabodovat všichni tři jezdci týmu Charouz-Gravity Racing. Jan Charouz dokončil první závod na čtvrtém místě a ve druhé jízdě skončil šestý. Adrien Tambay získal body za šesté místo v prvním závodě, zatímco ve druhém jej krátce před cílem vyřadily technické problémy ze třetího místa. Walter Grubmüller jun. získal první body za páté místo v druhém brněnském závodě. V průběžném pořadí šampionátu figuruje Jan Charouz na čtvrté pozici, Adrienu Tambayovi patří osmá příčka, Walter Grubmüller jun. je desátý. V klasifikaci týmů patří Charouz-Gravity Racing třetí místo.

Jan Charouz: „V roce 2005 jsem v Imole závodil s formulí 3000. I když už je to nějaká doba, pamatuji si zdejší trať dobře. Je to skvělý okruh. Zvlášť si pamatuji dvě místa: brzdění do první zatáčky, protože následuje po dlouhé sekci, která se jede na plný plyn, takže do první zatáčky pak najíždíte opravdu rychle; a pak šikanu Acque Minerali, kde se jede s kopce a hned do kopce. Je to velká výzva. Při prvním podniku Auto GP v Brně jsme získali spoustu zkušeností. Věřím, že je v Imole zúročíme a vybojujeme dobrý výsledek. Uděláme pro to maximum.“

Walter Grubmüller jun.: „Okruh v Imole docela znám, naposledy jsem tam startoval v roce 2006 ve formuli Renault 2.0. Pro mě je důležité, abych se v autě od počátku cítil dobře. Doufám, že to bude lepší než v Brně, kde jsme jeli první závod Auto GP. Tam jsme měli problémy ve volných trénincích a v kvalifikaci, až v závodě to bylo lepší. Doufám, že se v Itálii prosadím do první desítky.“

Adrien Tambay: „V Brně jsem kvůli technickým problémům přišel o umístění na stupních vítězů, což bylo samozřejmě frustrující. Celkově jsem byl ale spokojený, protože s tak silným autem, jakým je monopost Auto GP, jsem dokázal být od začátku rychlý. Hned jsem se v kokpitu cítil jistě. Myslím si, že Auto GP pro mě může být opravdu dobrým šampionátem, protože závodím s talentovanými mladými jezdci jako jsou Filippi nebo Piscopo, ale také s bývalým vítězem GP2 a jezdcem formule 1 Pantanem. Když se podívám na výsledky a své jméno vidím v takové společnosti, jsem spokojený.”

„V Imole jsem ještě nikdy nezávodil, ale pro mou rodinu znamená tato trať hodně. Můj otec zde v roce 1983 dokázal zvítězit v závodě formule 1 v barvách stáje Ferrari. I to mě tentokrát požene vpřed a doufám, že mi tentokrát bude přát i štěstí. Samozřejmě jsem si trať důkladně prohlédl na videu a mnohokrát jsem si ji projel na Playstationu. Je to úžasný okruh a já jsem si jistý, že s formulí Auto GP to zde bude hodně vzrušující."

Stefano Coletti: „Jsem velice rád, že jsem od týmu Charouz-Gravity Racing dostal šanci startovat v Auto GP. Bude to pro mě velká výzva, protože jsem ještě nikdy nejel v Imole a nikdy jsem neřídil ani tento monopost. V týmu ale budu s tak dobrými jezdci, jakými jsou Jan Charouz a Walter Grubmüller jun., takže budu moci využít jejich data a během víkendu si je budeme moci porovnat. Určitě to bude skvělá zkušenost a já se na ní těším.“

Oba víkendové závody můžete sledovat na televizní stanici SPORT 5. První z nich v přímém přenosu v sobotu 22. května od 14:45 hod, druhý ze záznamu v neděli 23. května od 17:05 hod.

Časový harmonogram 2. podniku Auto GP 2010 v Imole:

pátek 21. května
9:00-10:00 Test 1
12:00-13:00 Test 2
14:40-15:10 Volný trénink 1
17:00-17:30 Volný trénink 2

sobota 22. května
11:10-11:40 kvalifikace
14:45 závod 1 (19 kol)

neděle 23. května
12:50 závod 2 (15 kol)


Průběžné pořadí Auto GP 2010 po 2 ze 12 závodů

Jezdci
1. Luca Filippi Euronova Racing 12
2. Edoardo Piscopo DAMS 12
3. Vladimir Arabadzhiev DAMS 8
4. Jan Charouz Charouz-Gravity Racing 6
5. Fabio Onidi Team Lazarus 6
6. Adrian Zaugg Trident Racing 6
7. Duncan Tappy DAMS 4
8. Adrien Tambay Charouz-Gravity Racing 3
9. Julian Leal Trident Racing 3
10. Walter Grubmuller Charouz-Gravity Racing 2
11. Jonny Reid SuperNova 1

Týmy
1. DAMS 22
2. Euronova Racing 12
3. Charouz-Gravity Racing 11
4. Trident Racing 9
5. Team Lazarus 6
6. SuperNova 1

BPA

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu