Vyhledávání

V minulosti na Nürburgringu sbíralo Pirelli mnoho úspěchů

V minulosti na Nürburgringu sbíralo Pirelli mnoho úspěchů
VELKÁ CENA NĚMECKA Z POHLEDU PNEUMATIK
 
 
Nürburgring, 21. července 2011 – Název Nürburgring je ve světě motorsportu legendou. Dnes ji reprezentuje moderní okruh se širokou škálou různě rychlých zatáček.
              
V minulosti na Nürburgringu sbíralo Pirelli mnoho úspěchů, na kontě má několik vítězství ve své kategorii čtyřiadvacetihodinového závodu, který se jezdí na moderním okruhu i na epické Nordschleife. Velká cena, která je zde vypsaná na šedesát kol, bude jinou výzvou, v níž hlavní roli bude hrát nejisté počasí.
 
TRAŤ
 
Po startovní rovince se šlape tvrdě na brzdy. Pneumatiky absorbují všechnu energii z brzdného procesu. Při akceleraci z úzké první zatáčky mívá záď vozu tendenci se smýkat, což klade velké nároky na zadní pneumatiky. Ty musí zajistit kombinaci přilnavosti a trakce na jedné z nejtechničtějších částí okruhu tak, aby jezdec mohl zajet rychlý čas.
 
Po úvodním komplexu piloti akcelerují a řadí vyšší rychlostní stupně, načež přichází další oblast prudkého brzdění v zatáčkách pět a šest. V těchto místech se jede z kopce. Změna směru zleva doprava snižuje přilnavost předních pneumatik. Jezdec pak musí hledat dostatečnou přilnavost na vnějším obrubníku.
 
Náhlé snížení rychlosti v nájezdu do sedmé zatáčky produkuje přetížení o hodnotě 5G, což se podepisuje na velké energii působící na pneumatiky. Úhel mezi natočením kontaktní plochy pneumatiky a kolem je vysoký, což kompenzuje neobvyklé klenutí tratě a zajišťuje maximální preciznost a zároveň redukuje nedotáčivost.
 
Ve finální sekci okruhu, která je velmi rychlá, jezdci použijí KERS, aby využili plný výkon motoru a dosáhli maximální rychlosti 300 kilometrů v hodině. Klíčovým bodem je šikana NGK, která je dobrou příležitostí k předjetí. Jezdec pak musí jet přes obrubníky. Kontakt s nimi vkládá do boku pneumatiky velkou energii, což napíná její kostru. Na velmi malé ploše se zatížení rovná více než 800 kilogramům.
 
Poslední patnáctá pravotočivá zatáčka je velmi dlouhá. Při výjezdu ze zatáčky pilot opět využije obrubník a jde na plný plyn na cílovou rovinku.
 
Ostatní zatáčky jsou obecně středně rychlé, což znamená, že okruh příjemně plyne. Pouze na třech místech se tvrdě brzdí. Jak říká testovací pilot Pirelli Lucas di Grassi: „Je zde mnoho zatáček, které na sebe přímo navazují, takže když se vám jednu z nich nepodaří projet správně, ztrácíte čas v celé sekvenci. Musíte být proto velmi jemní, precizní a jet čistě. Když se vám to povede, budete rychlí a zároveň ušetříte pneumatiky. Klíčové na nastavení vozu je to, aby dobře reagoval na rychlé změny směru.“
 
NICK HEIDFELD V NĚMECKU NAVŠTÍVIL V NĚMECKU MEDIÁLNÍ AKCI PIRELLI:
 
Jezdec týmu Lotus Renault Nick Heidfeld byl dnes hvězdným hostem Pirelli na slavnostním obědě s představiteli médií v hotelu Dorint, který se nachází vedle Nürburgringu. Akci řídil manažer Pirelli Germany Michael Schwobel a ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery.
 
Heidfeld, který byl před přestupem k Sauberu a následně Renaultu prvním testovacím pilotem Pirelli, k tomu řekl: „Když vezmeme v potaz, za jak krátký čas museli u Pirelli vyvinout pneumatiky proformuli 1, je jejich odvedená práce úžasná. Musím ale podotknout, že jsem vždy věřil, že tomu tak bude.“
 
Heidfeld byl tím, kdo loni odjel první kilometry s pneumatikami Pirelli PZero. Svůj debut na trati měly v srpnu 2010 na italském okruhu v Mugellu. Soustředil se zejména na testování konstrukce pneumatik, následovala práce na směsích.
 
Heidfeld také potvrdil, že jízda s novou generací Pirelli PZero je zábavná a bavit se musí i diváci. „Letos je to určitě lepší podívaná. Máme více předjíždění a to každého pilota baví. Myslím, že je to skvělé.“
 
Hostům akce bylo promítnuto 3D video virtuálního kola na Nürburgringu, které komentoval Heidfeld. Německý pilot okruh dobře zná, v roce 2005 zde získal pole position a dojel druhý.
 

 

 

PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Malajsie 2011

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu