Vyhledávání

Velká cena Evropy 2011. Jak vypadá jedno kolo ve Valencii

Velká cena Evropy – jedno kolo ve Valencii

Velká cena Evropy se odehrává na 5 417 metrů dlouhém městském okruhu ve Valencii a čítá 57 kol. Debut si ve španělských ulicích odbude střední směs pneumatik Pirelli. Ta nabízí excelentní kompromis přilnavosti a odolnosti. Okruh se skládá z více jak dvaceti zatáček a čtyř rovinek, kde vozy dosahují rychlosti téměř 300 km/h.

Zatáčka 2
Druhá zatáčka se projíždí relativně nízkou rychlostí se sníženým aerodynamickým přítlakem. O mechanickou přilnavost se starají hlavně pneumatiky, které vytváří adhezi při zatáčení a zrychlování. Nová střední směs poskytuje zvýšenou přilnavost a odolnost, což je zde klíčové. Měkčí směs je více zaměřena na přilnavost.

Zatáčka 9
Devátá zatáčka je klíčovým bodem okruhu. Na nestálém povrchu trati v nájezdu na most je přilnavost zásadní. Stejný problém nastává na konci mostu, kde je ještě umocněn následující úzkou pravotočivou zatáčkou. Na rovince se pak využije všechna síla motoru a jede se na sedmý rychlostní stupeň. Systém KERS dopomáhá dosáhnout maximální rychlosti.

Zatáčka 17
Sedmnáctá zatáčka je ostrá a dokáže pneumatiky rychle zahřát. Při použití měkkých pneumatik může pilot nejnáročnější sekcí okruhu projet s maximální možnou přilnavostí a perfektně kontrolovat reakce vozu. Tato sekvence zatáček se projíždí na sedmý stupeň, je proto důležité držet si ideální stopu a perfektní trajektorii a zároveň jet tak jemně, jak jen to je možné. Po tvrdém brzdění se jezdec dostává do poslední zatáčky před cílovou rovinkou, kde se opět plyn sešlápne k podlaze…

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu