Vyhledávání

Víkend v Algarve Jirkovi Janákovi zhatila porucha převodovky

Víkend v Algarve Jirkovi Janákovi zhatila porucha převodovky

Janák má za sebou tréninky v Algarve

Příjemné slunečné počasí vyprovázelo dnes ráno startovní pole FIA GT1 do volného tréninku, rovněž tak i do odpolední předkvalifikace. Zatímco ráno fungovalo Lamborghini Murciélago s číslem 6 bez větších potíží, odpoledne se Janák potýkal s docela kuriózním a nebezpečným problémem – plynový pedál se po sešlápnutí odmítal vrátit zpátky. Následné řešení technických problémů zabralo více než 10 minut, které musela posádka Janák- Nilsson nuceně strávit v boxu. Na potřebné zrychlení tak nezůstalo dost času a oba piloti se museli smířit s konečným 16. místem
.

„Zasekávání plynového pedálu byl opravdu nečekaný problém. V momentě, kdy jsem auto potřeboval zpomalit, plynový pedál byl stále na podlaze, takže vůz pořád akceleroval. Několik zatáček jsem tak nechtěně projel opravdu „na srdce“. Naštěstí se to obešlo bez jakékoliv kolize. Největším problémem však bylo blokování předních kol při brzdění. Teď tak musíme důsledně překontrolovat nastavení a pokusit se tyto závady odstranit, shrnul dnešní pestrý den Jiří Janák.

Dnešek byl navíc pro něj prvním kontaktem se zdejším okruhem, ze kterého má smíšené pocity. „Sice mi okruh připadá zajímavý, ale podle mě je až příliš předimenzovaný. Nejsou tady skoro žádné „klasické“ zatáčky, do většiny z nich není vůbec vidět. Jede se buď nahoru, nebo dolu a navíc je trať hodně nerovná, takže auto pořádně skáče. Celkově ale okruh patří k těm lepším,“ dodal J. Janák.

I když každé najeté kolo i jeho výsledek se počítá, ty nejdůležitější momenty přeci jen nastanou až od zítra. Český závodník jako i jeho týmový kolega proto doufají, že si pro ně technika nepřipraví už žádná další nepříjemná překvapení.

 Janákův víkend v Algarve završila porucha převodovky

Ještě v sobotu byly šance Jiřího Janáka na získání bodů v mistrovském závodě více než pravděpodobné. Jedenácté místo na startovním roštu dávalo tušit, že jak Janák, tak Nilsson jsou při chuti. Janák navíc postupně získal k náročnému okruhu veliké sympatie, což bylo vidět i na skvělých časech, které zajížděl v ranním warm-upu. V něm byl dokonce v některých sektorech rychlejší než jeho neporovnatelně zkušenější týmový kolega z vozu číslo 5 Karl Wendlinger. To ještě netušil, že tady někde euforie skončí.

Janák výkony překvapil natolik, že šéf týmu Othmar Welti na jeho adresu vtipkoval, že musí více jíst, aby byl pomalejší, protože začíná být povážlivě rychlý. Za jeho vtipem se však skrývalo uznání jeho švýcarského šéfa, ke kterému se později přidal i Peter Kox. Českého závodníka tato slova sice velice potěšila i povzbudila, zklamání z technické prohry však nijak neovlivnila.
Na problém s převodovkou již v sobotu upozornil Max Nilsson, Janák s ní naopak v sobotu žádný problém neměl. Inženýr však pro jistotu nařídil výměnu. V nedělním warm-upu si při řazení čtvrtého stupně oba jezdci stěžovali na netypický zvuk, žádný další problém však nezaznamenali. Převodovku následně zkontrolovali mechanici a také nezjistili nijakou závadu ani příčinu neznámého zvuku.

Navíc, výborné časy, které oba piloti v ranním rozjezdu předváděli, dávaly za pravdu předpokladu, že jde spíše o nějaký bezvýznamný nedostatek, který odezní.
Realita však byla mnohem horší a vážnost problému se naplno projevila už v zahřívacím kole těsně před startem závodu. Max Nilsson, který ho měl rozjíždět, se po příjezdu na rošt okamžitě obrátil na mechaniky s tím, že mu jde špatně řadit a že zvuk převodovky je horší než ráno. Těsně před začátkem klání však nebylo dostatek času provést hlubší kontrolu.

Naneštěstí se Maxova slova potvrdila hned po startu, kdy se okamžitě propadl na konec startovního pole. Zajel ještě jedno kolo a pro posádku Janák – Nilsson byl konec.
Další zastávkou mistrovství FIA GT1 bude německý okruh Sachsenring již tento víkend.

 

PR

 

Fotogalerie

FIA GT 2011 v Algarve a náš Jirka Janák s lambem

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu