Vyhledávání

Vladimír Vitver po Velké ceně Slovenska 2011 velmi spokojený

SVC Náchod Motorsport nepoznalo porážku ani na Velké ceně Slovenska

 Speciály pro závody dovrchu Lotus WR-9 a WR – 12 z dílen SVC Náchod se přemístily ze slovenské Dobšiné na Slovakiaring na Velkou cenu Slovenska, kde se zúčastnily závodu Mistrovství Středoevropské zóny FIA, Mezinárodního mistrovství České republiky, kde chtěl tým porovnat vlastní techniku s technikou konkurentů v divizi S4 sprint do 2000ccm.

Již seznam přihlášených sliboval velkou konkurenci, a to nejen díky výrobcům závodních vozidel -  Opel, Lotus, Alfa Romeo, Škoda, Renault, Seat, Fiat - tak i jezdců - Michl, Horňák, Homola, Kusý, atd.
Nakonec se závodu zúčastnil ze zdravotních obtíží jen jeden pilot, a to Vladimír Vitver, který tento rok testuje a dokončuje vývoj nového vozu s označením Lotus WR-12.
Již časy z testování a kvalifikace ukázaly, že i když je team na tomto okruhu poprvé, bude patřit na čelo sprinterské divize D4-do 2 litrů. Vladimír totiž sobotní kvalifikaci vyhrál a v tomto roce se postavil popáté na pole position. Na základě špatné startovní procedury, která neodpovídala propozicím závodu,  přenechal Vladimír  v závodě první tři zatáčky konkurenčnímu Lotusu, jinak byl závod v plné režii jezdce týmu SVC.  Vladimír je vyzrálý závodník a tak poslouchá jen hlášení šéfmechanika  Martina Černého a dle toho upravuje tempo jízdy s ohledem na šetření techniky. Proto, když bylo potřeba, zajel prví kola pod kvalifikačním časem a když bylo jasné, že konkurenci ujíždí, přibrzdil tempo a jel na jistotu pro páté první místo v řadě.

Na nedělní závod se majitel WRek rozhodnul šetřit  WR-12 a vzít do závodu vůz WR-9,  který je konstruován spíše pro závody do vrchu a tudíž má nižší max. rychlost, která je na Sloviakaringu velice důležitá, ale při absenci  druhého pilota teamu chtěl fantastickým divákům toto vozidlo předvést.

Protože pneumatiky na WR-9 měl dovést druhý kamion, který bylo při neúčasti druhého jezdce Čermáka zbytečné vozit na okruh, musel se Vláďa spokojit jen s testovacími pneumatikami,  které měly již najety 3 sprinterské závody.

Z tohoto důvodu jel Vláďa v kvalifikaci jen jedno rychlé kolo a zbytečně se nehonil s konkurencí o první místo na startovním roštu, časy konkurence byly o vteřiny horší než naše z testování.

Po zhasnutí červených světel vyrazil kupředu ze čtvrté pozice takovým způsobem, že snad předjel všechny závodníky ještě před startovací čárou.  V závodě se díky nižší rychlosti a starým pneu strhla bitva o čelní pozice a závod musel být pro diváky velice atraktivní. Ale jak se říká závod se vyhrává pod šachovnicovým praporem, což se konkurenci nepodařilo a svoje auta uštvali při honění WR-ek - náskok před druhým v pořadí byl přes jednu minutu. Vláďa v posledních kolech jel na klid a mával z okénka divákům na tribunách.

Hodnocení víkendu na Slovariarinku :  Výkony teamu, prostředí, organizace, diváci - super, super, super….

Tímto závodem si Vladimír Vitver upevnil první pozici ve sprintech v MMČR pro rok 2011 a při čtyrech účastích na Mistrovství FIA zóny Střední Evropy si připsal 4 vítězství.

Další podnik, kterého se team zúčastní, je závod do vrchu FIA European Cup v sousedním Německu.

 

 

STAVBA-PRONÁJEM-PRODEJ- ZÁVODNÍCH VOZIDEL
Tím to si dovolujeme poděkovat partnerům za podporu – SVC Náchod,s.r.o. www.svcnachod.cz  – AUTO KELLY s.r.o. – RedBull - LSC Technology – www.eshop-ložiska.cz – Pancheran s.r.o. – Haplopelmaro.s.r.o.
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu