Vyhledávání

Vrchař Kašpárek poprvé usedl nového vozu pro sezónu 2008 - Audi TT-R DTM

Vrchař Kašpárek poprvé usedl nového vozu pro sezónu 2008 - Audi TT-R DTM

EHRT testoval Audi TT-R DTM
Ecce Homo Racing Team v čele s pilotem Milanem Kašpárkem poprvé otestoval nový vůz pro sezónu 2008 - Audi TT-R DTM. Místem konání testu byl německý okruh nedaleko Drážďan - Eurospeedway Lausitzring.
 
 
 Eurospeedway je technický okruh, který byl vybrán jako vhodný pro test vrchařského speciálu DTM z dílen ABT Sportsline. Milan do Audi usedl s měsíčním zpožděním, které bylo způsobeno zaneprázdněním inženýrů, kteří měli kromě přípravy Audi pro EHRT na starosti i přípravu letošní verze Audi pro německý šampionát DTM.
Seznámení s vozem nečekalo jen na pilota vozu Milana Kašpárka, ale i na celý tým EHRT. Technika vozů DTM je srovnatelná s technikou vozů formule 1 a tedy i podstatně odlišná od techniky, se kterou startoval Ecce Homo Racing Team v uplynulých sezónách. Testování tak předcházelo školení techniků EHRT přímo v dílnách ABT Sportsline.
 
Po seznámení s technikou vozu se tým přesunul na okruh Eurospeedway, kde na Milana Kašpárka čekala první porce testovacích kilometrů, které jsou naplánovány před zahájením sezóny 2008.
 
Teplota okolo 8°C, silný vítr a déšť střídající se s krupobitím. Takové počasí nebylo zrovna ideální pro seznamovací test s vozem.
Na Milana čekalo spoustu nového. Zvládnutí podstatně výkonnějšího motoru, jiný způsob řazení – řazení pádly pod volantem, jiný pohled z vozu, odlišný způsob brždění a mnoho dalších odlišností od Fábie MK I. Milanovým cílem tak bylo především získat cit pro vůz a naučit se jej správně ovládat.
 
První kola se neobešla bez mírných problémů, kdy došlo k několika „hodinám“ při akceleraci na výjezdu ze zatáček. Milan, ale začal postupně zrychlovat i při stále se zhoršujícím se počasí.
 
Vůz byl během testu pod drobnohledem techniků ABT Sportsline, kteří dolaďovali parametry vozu a pomáhali Milanovi s „adaptací“ na TT. Na voze se během testu vyzkoušelo několik nastavení.
 
V poslední části testovacího dne začala trať postupně osychat. Milan si z testování odnesl mimo zkušenosti s řízením rychlého DTM i velmi „cennou“ zkušenost s krizovou situací, kdy nedobrovolně opustil ve velké rychlosti trať. Naštěstí na moderním a především bezpečném Lausitzringu zůstal vůz bez jediné úhony jen s „nákladem“ kačírku z bezpečnostní zóny
 
Z Eurospeedway odjížděl Ecce Homo Racing Team spokojen. Tým si osahal „servis“ vozu v plné zátěži a i přes menší nervozitu při práci s novým vozem dokázal Audi 100% připravit.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu