Vyhledávání

Aleš Mlejnek, Martin Šípek a Marek Rybníček. To byli hlavní hrdinové klání na Jankóv Vŕšok

Jankóv Vŕšok nedaleko Bánovců nad Bebravou byl dějištěm druhého podniku KW Berg-Trophy, vrchařského Mistrovství Střední Evropy 2009. Technická trať o délce 3700 metrů, krásné letní počasí a nabité „tribuny“, to byl hnací motor necelé devadesátky jezdců ze Slovenska, České republiky a Polska.

Aleš Mlejnek, Martin Šípek a Marek Rybníček. To byli hlavní hrdinové víkendového klání v absolutním pořadí, na které se soustředila veškerá pozornost. Po oba dny se mezi těmito třemi jezdci rozpoutala doslova válka o každou desetinku sekundy. V sobotu měl navrch jezdec Liqui Moly Komvet Racing Marek Rybníček s Mitsubishi Colt Evo 550, kterému trať náramně vyhovovala: „Vítězství, to je to nejlepší, co jsem vůbec mohl dosáhnout. Vynahradil jsem si násedlovickou smůlu a jsem spokojený“. Po zásluze zvítězil před druhým Alešem Mlejnkem o 2,5 sekundy.

Tento jezdec Berg-Trophy Teamu startoval s formulí Opel Lotus a předváděl mezi bánoveckými „obrubníky“ neuvěřitelné věci. Třetí místo obsadil Martin Šípek se sportovním prototypem Lucchini P3-95M a to 3,7 sekundy za druhým Mlejnkem. Šípek startuje za BP Autosport Bruntál: „Jsem spokojený, hlavně že auto je celé. Tato trať mému autu moc nevyhovuje“. Za stejný tým startuje i čtvrtý ze sobotní absolutní TOP 10 Vladimír Vitver. Ten s přenádherným dvoulitrovým Lotusem WR-9 porazil o 0,6 sekundy pátého Davida Komárka, který s vozem Mitsubishi Lancer Evo X třídy S+2000 zajížděl rovněž vynikající časy.

Neděle již patřila po zásluze výborně jezdícímu Aleši Mlejnkovi: „Jsem naprosto šťasten. Nádherné závody, tahali jsme se o desetinky. Krásné souboje“. Přestože jeho Opel Lotus zatím neposlouchá tak, jak má, porazil druhého Martina Šípka o 1,1 sekundy. Nutno podotknout, že i Šípek měl technické problémy. Mechanici týmu BP Autosport bleskurychle a mistrně opravili závadu na poloose jejich sportovního prototypu a to těsně před závěrem nedělního klání. Třetí místo obsadil Marek Rybníček, který ztrácel na druhého Šípka 0,9 sekundy. S větší ztrátou skončil na „bramborové“ čtvrté příčce stále se lepšící Miloš Zmeškal na Reynardu F3000. Ten si na novou a rychlou techniku teprve zvyká, ale jeho čas asi již brzy přijde.

Ve třídě S-1600 zvítězil v sobotu i neděli Martin Zimák, člen BP Autosport Bruntál: „Velmi náročné, ale udělal jsem pro vítězství maximum. Měl jsem technické problémy“. Startoval s vozem Citroen Saxo VTS a po oba dny nechal za sebou Zoltána Lovásze na Peugeotu 106. Lovász po celý víkend urputně bojoval se vždy třetím Ladislavem „Ladinem“ Ázsóthem, který startoval rovněž na „saxu“. V sobotu ho porazil o 1,4 sekundy a v neděli o 0,3 sekundy.

Opět nabitá byla třída S+2000. Tentokrát oba dny ovládl David Komárek na „lanceru“ 10 evoluce: „Super, auto začíná hlavně podvozkově fungovat. Perfektní, výborná atmosféra zde panovala. Technická trať mně absolutně vyhovuje“. V sobotu i neděli porazil rychlého Jiřího Špalka na „lanceru“ 9 evoluce. Nejdříve o 2,9 sekundy, poté o 1,7 sekundy. Třetí místo patřilo vždy Davidu Šubertovi, který startoval jak jinak než na Mitsubishi Lanceru a to 8 evoluce.

Od začátku sezóny podává výborné výkony ve třídy E1-1400 kyjovský Petr Šrahůlek. Ten se svou Škodou 130 RS, osazenou motorem Suzuki, ovládl víkendové klání na Jankově Vŕšku: „Premiérové vítězství, nádherný pocit. Snažíme se co nejvíce“. V sobotu i neděli porazil dalšího kyjovjáka Jiřího Pražáka, který startuje již na originále Suzuki Swift GTi. Na třetí místo se protlačil slovák Viliam Zmeták, který startoval na pěkném voze Fiat 127.

Třída E1-2000 má jednoho velkého favorita, který tuto roli naplnil i přes tento víkend. Je to Vladimír Vitver, startující s Lotusem WR-9: „Auto jede nad moje možnosti, funguje výborně. Úžasná atmosféra na těchto závodech“. V sobotu porazil druhého Tomáše Beka o převelkých 11 sekund. Bek startující na rychlém Renaultu Clio za Liqui Moly Komvet Racing porazil třetího Milana Boháče, rovněž na „cliu“, o neuvěřitelnou 0,1 sekundy. V neděli Bek pro poruchu závod nedokončil, Boháč obsadil druhé místo za suverénem Vitverem. Na třetím místě skončil Rostislav „Ozzy“ Pilař, který startuje s vozem Ford Escort RS2000 za Liqui Moly Racing Team, stejně jako druhý Boháč.

Třída E1+2000 má rovněž svého favorita a to v Marku Rybníčkovi. Jeho 550 „koňový“ Colt si v sobotu i neděli s přehledem poradil s druhým slovákem Martinem Rondíkem. I když zajížděl s Mitsubishi Lancerem Evo IX výborné časy, na více než druhé místo to nestačilo: „Jsem spokojený. Marek Rybníček je velký soupeř, bylo to těžké. Byl to můj první start s novým vozem“. V sobotu i neděli obsadil třetí místo Antonín Daniel s BMW M3, jezdec BP Autosport Bruntál: „S umístěním jsem spokojený, ale zajetý čas není dobrý. Pro BMW to dnes nebyla dobrá trať, nesedí mu“.

Přestože závody probíhaly souběžně i s Mistrovstvím Slovenska a na startu tak bylo celkem 120 jezdců, byli účastníci nadmíru spokojeni s organizací a podmínkami, které pořadatelský sbor v čele s Romanem Mikušiakem pro jezdce připravil. Celý konvoj KW Berg-Trophy se rychle přesouvá na Vysočinu, kde se již tento víkend koná tolik oblíbený Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou. Veškeré informace o tomto závodě, ale i celém seriálu naleznete na webových stránkách www.berg-trophy.cz

 

PR 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu