Vyhledávání

Audi A7 Sportback: elegance ve velkém stylu

Novinky Audi
Audi A7 Sportback 2
Audi R8 GT 11
Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro 14
Audi A1 1.4 TFSI 136 kW 17

Uvedený rozsah výbavy, technické údaje a ceny se vztahují na modely nabízené v Ceské republice. Tento dokument muže obsahovat chyby a údaje v nem obsažené se mohou
zmenit bez predchozího oznámení.

Audi A7 Sportback: elegance ve velkém stylu
Emocionální design, sportovní charakter a inovativní technika. S temito
kvalitami vytvárí Audi A7 Sportback nový tržní segment. Velký petidverový
vuz s dynamicky ztvárnenou zádí slucuje nejlepší vlastnosti ze trí svetu,

nebot je sportovne elegantní jako kupé, komfortní a prestižní jako limuzína
a praktický jako Avant. A7 Sportback je cistou esencí nejvyspelejší
techniky. Nová merítka stanovuje napríklad lehkou konstrukcí karoserie,
výkonnými a úspornými motory V6, dynamickým podvozkem a
nejmodernejšími asistencními a multimediálními systémy. Základní cena
byla stanovena na 1 109 334 Kc bez DPH.
Audi A7 Sportback je elegantním a zároven inovativním vozem se sportovními
proporcemi, které jsou charakterizovány protáhlou kapotou motoru, dlouhým
rozvorem, krátkými previsy a atleticky tvarovanými vnejšími konturami. Díky
nízké a dynamické linii strechy a vyváženým proporcím pusobí A7 Sportback jako
kupé, k cemuž prispívá i dokonalé zaclenení zadních dverí do siluety vozu.
Dominantní maska chladice Singleframe na prídi je podobne jako u vlajkové lodi
Audi A8 šestihranná a vyzaruje tak ješte více dynamiky. Petidverové kupé je
dlouhé 4,97 metru a široké 1,91 metru, ale vysoké jen 1,42 metru.
Jako u všech modelu znacky Audi budí svetlomety dojem umeleckého díla a
vyjadrují tak náskok ingolstadtské automobilky na poli svetelné techniky. Nízké
kontury svetlometu se do stran rozširují, címž se optické težište presouvá ke
krajum vozidla. Modely A7 Sportback jsou sériove vybaveny bi-xenonovými
svetlomety s integrovanou funkcí osvetlení do každého pocasí, jež nahradila
klasické mlhové svetlomety.
Na prání dodává Audi svetlomety adaptive light, které zajištují vhodné osvetlení
ve meste, pri odbocování, pri jízde mimo mesto a na dálnici. Jejich soucástí je
klouzavá regulace výšky svetelného paprsku a rozložení svetla na základe
sledování vzdálenosti a pohybu ostatních vozidel, aby nedocházelo k oslnování
ostatních ridicu. Nezamenitelný výraz modelu A7 Sportback zesilují na prání
dodávané svetlomety LED, které realizují veškeré osvetlovací funkce
prostrednictvím elektroluminiscencních diod LED s minimální spotrebou energie
a extrémne dlouhou životností.
Dynamický profil vozu Audi A7 Sportback je definován nízkým obloukem strechy,
který plynule prechází do strešních sloupku C. Vzhuru protažené tretí bocní okno
je malou vzpomínkou na Audi 100 Coupé S. Zád je dynamicky zakoncena
3/18 www.audi-mediaservices.com
výraznou odtrhovou hranou. Ve víku zavazadlového prostoru je umísten spoiler,
který samocinne vysunuje pri rychlosti 130 km/h a zpet do klidové polohy se vrací
pri 80 km/h. Integrovaný difuzor je lakován v barve karoserie, zatímco dvojice
velkých chromovaných koncovek výfuku dále zvýraznuje šírku vozu. Efektní
zadní svítilny jsou sériove vybaveny diodami LED s výjimkou svetla zpetného
chodu. Koncové svetlomety mají podobu homogenního pásu, který tvorí široký
oblouk ve tvaru písmene U. Uprostred je umístena „spirála“ brzdových svetel,
nad nimiž prochází rovná linie smerových ukazatelu.
Komfort a styl pro ctyri cestující
Svalnaté sportovní linie exteriéru modelu A7 Sportback mají své zastoupení
v interiéru, který je dalším místem, kde znacka Audi dokazuje své vudcí
postavení v automobilovém designu. Charakteristickým prvkem interiéru je
horizontální linie, která obepíná prostor pro ridice a spolujezdce a vytvárí tak
pocit bezpecí. Ve ctyrmístném Audi A7 Sportback jsou prední sedadla uložena ve
sportovne nízké poloze a sériove jsou vybavena elektriky nastavitelnou bederní
operkou a vyhríváním.
Príplatková komfortní sedadla lze elektricky a pneumaticky serídit ve 20 smerech.
Pro ne je k dispozici nejen odvetrávání, které využívá novou a mimorádne úcinnou
techniku odsávání, ale i masážní funkce s peti programy pro masáž zad
prostrednictvím deseti vzduchových komor. Dynamictí zákazníci se mohou
rozhodnout pro sportovní sedadla s výrazným bocním vedením a serizováním ve
14 smerech. Vzadu mají modely A7 Sportback dve pohodlná samostatná sedadla.
V interiéru je každý detail proveden s nejvyšší peclivostí a kvalita zpracování
dosahuje úrovne manufakturní výroby. Sedadla calounená kvalitní kuží mohou být
vpredu vybavena na prání klimatizacními a masážními funkcemi. Príjemnou
atmosféru v celém interiéru vytvorí atraktivní luxusní osvetlení dodávané na prání.
Velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod velkým zadním víkem s velkým úhlem
otevrení nabízí vynikající užitnou hodnotu a umožnuje snadnou manipulaci se
zavazadly. Základní objem 535 litru lze sklopením operadel zadních sedadel
zvetšit na 1390 litru.
Petidverové kupé od znacky Audi sjednocuje suverénní komfort behem cestování
na dlouhé vzdálenosti se sportovním charakterem. I pri rychlé jízde po dálnici je
hladina hluku v interiéru velmi nízká a pri každém pridání plynu dávají motory V6
kultivovane, ale zároven zcela zretelne akusticky najevo svou sílu.
Také excelentní komfort pérování prispívá ke kultivovanému a klidnému
cestování. Je výsledkem nárocného vyladení všech komponentu, dusledného
hydraulického tlumení vibrací v lužkách náprav a hnacího ústrojí, jakož i velmi
4/18 www.audi-mediaservices.com
tuhé karoserie, která je vyrobena prevážne z hliníku a speciální oceli, díky cemuž
je extrémne lehká a pevná. Kombinovaná konstrukce z oceli a hliníku je približne
o 15 % lehcí než srovnatelná celoocelová karoserie. Základní verze modelu 3.0
TDI s výkonem 150 kW (204 k) a prevodovkou multitronic má pohotovostní
hmotnost 1695 kg.
Karoserie je z více než 20 % vyrobena z lehkého hliníku. Jedná se o odlitky,
hliníkové profily nebo hliníkové plechy. Hlavní zastoupení v konstrukci karoserie
mají speciální oceli ruzných pevnostních tríd. Audi používá v mnoha oblastech
také tzv. tailored blanks tvorené plechy ruzné tlouštky, které jsou ve více
namáhaných zónách silnejší a pevnejší.
Inovativní ovládání
Prestože A7 Sportback nabízí celou radu funkcí, je veškeré ovládání pro ridice
jednoduché a intuitivní. Velké a prehledné kruhové prístroje jsou spolecne s
displejem informacního systému umísteny prímo v zorném poli ridice. Barevný
displej informacního systému ridice má úhloprícku 7 palcu. Ovladace na
multifunkcním volantu umožnují ridici procházet prehledným menu na displeji a
zobrazovat logicky strukturované a snadno dosažitelné informace. Palubní pocítac
s programem pro maximalizaci hospodárnosti poskytuje ridici cenné tipy pro ješte
úspornejší styl rízení a ukazuje mu podíl jednotlivých zapnutých systému na
celkové spotrebe paliva.
Centrální monitor s úhlopríckou 6,5 palce (8 palcu s MMI touch) je zapušten do
prístrojové desky v leskle cerném rámecku a po zapnutí zapalování vyjíždí
elegantním pohybem elektricky vzhuru do pracovní polohy. Stredový panel
prístrojové desky je natocený k ridici, který tak má ješte lepší prístup k ovládacím
prvkum komfortní automatické klimatizace a nejduležitejších funkcí. Ostatní funkce
se ovládají prostrednictvím systému MMI (Multimedia Interface), jenž je umísten
na širokém stredovém tunelu.
Varianta MMI touch kombinuje navigacní systém s pevným diskem a komfortní
zadávání dat prostrednictvím touchpadu, s nímž muže ridic ovládat snadno a
rychle mnoho funkcí – cíl pro navigacní systém nebo telefonní císlo lze napríklad
napsat prstem prímo na touchpad.
Audi dodává na prání pro modely A7 Sportback head-up displej, který promítá
nejduležitejší informace pred celní sklo u ridice. Ridic je vnímá extrémne rychle,
protože nemusí preostrovat zrak z dálky na blízko. Prostrednictvím MMI lze zvolit,
které údaje budou na head-up displej promítány.
5/18 www.audi-mediaservices.com
Nejnovejší generace asistencních systému
Znacka Audi pripravila pro A7 Sportback širokou paletu asistencních systému
nejnovejší generace. Jednotlivé systémy jsou vzájemne úzce provázané a
spolupracují i s dalšími systémy ve vozidle, což extrémne zvyšuje jejich výkonnost
a mnohostrannost. Základem asistencních systému je nový adaptivní tempomat
ACC s funkcí Stop & Go, který využívá ctyri radarové senzory, videokameru a
ultrazvukové senzory, zpracovává data z navigacního systému a sleduje celou
radu dalších signálu. Ridic si muže pomocí MMI zvolit, zda se má zapnutý
adaptivní tempomat ACC chovat „dynamicky“, „standardne“ nebo „komfortne“.
Dalším vyspelým asistencním systémem je Audi side assist, který ridice
upozornuje na kritické situace pri zmene jízdního pruhu v rychlosti od 30 km/h, a to
na základe snímání situace vedle a za vozem pomocí radarového cidla.
Duležité dopravní znacení vcetne doplnkových znacek rozpoznává speciální
kamera. Ridic je na omezení upozornován príslušnými symboly na displeji
v panelu sdružených prístroju nebo na prání na head-up displeji.
Systém nocního videní pracuje s infracervenou kamerou a na cernobílém obrazu
promítaném na displej v panelu sdružených prístroju cervene oznacuje
rozpoznané osoby pred vozidlem.
Pro A7 Sportback jsou k dispozici ruzné varianty bezpecnostního systému Audi
pre sense, který podniká preventivní opatrení v prípade hrozící kolize. V provedení
Audi pre sense basic reaguje systém na nestabilitu vozidla, pri níž napne
bezpecnostní pásy na predních sedadlech, privre všechna okna a upozorní vzadu
jedoucí vozidlo blikáním výstražných svetel.
V kombinaci s adaptivním tempomatem ACC Stop & Go je k dispozici verze Audi
pre sense front, jejímž úkolem je pokud možno zabránit nárazu do vpredu
jedoucího vozidla, prípadne omezit následky takové nehody. Pokud ridic v kritické
situaci nebrzdí s dostatecnou intenzitou, systém automaticky zvýší brzdný tlak.
Elektronický „andel strážný“ zacne v prípade nutnosti cástecne brzdit a
preventivne pritáhne bezpecnostní pásy. Pokud ridic stále nereaguje, zvýší Audi
pre sense front v dalším kroku brzdnou sílu a provede preventivní ochranná
opatrení. U vozidel se systémem Audi pre sense plus následuje ve fázi
neodvratitelné nehody maximální brzdení, které dokáže snížit nárazovou rychlost
až o 40 km/h.
Systém Audi pre sense rear je funkcne propojen se systémem Audi side assist.
Pokud rozpozná riziko nárazu zezadu, upozorní vzadu jedoucí ridice zapnutím
6/18 www.audi-mediaservices.com
výstražných blikacu. V prípade zhoršující se situace aktivuje preventivní ochranná
opatrení.
Použití elektromechanického posilovace rízení ve vozech Audi A7 Sportback
umožnilo nabídnout dva nové asistencní systémy. Jedním z nich je Audi active
lane assist, který kamerou sleduje vymezení jízdních pruhu. Jakmile vuz zacne
nechtene opouštet svuj jízdní pruh, upraví systém smer jízdy automatickým
zásahem do rízení. Druhou inovací je parkovací asistent, který dokáže vyhledat
vhodné parkovací místo a prevzít rízení místo ridice behem couvání do volné
mezery.
Informacní, zábavní a navigacní systémy jsou další technické oblasti, v nichž
Audi A7 Sportback stanovuje nová merítka. Krome sériove dodávaného systému
MMI Radio plus nabízí Audi na prání MMI Navigation a MMI Navigation plus s
ovládáním MMI touch. Vrchol palety HiFi tvorí krome soundsystému Bose
vyspelá zvuková aparatura Advanced Sound System od spolecnosti Bang &
Olufsen s výkonem 1300 W a 15 reproduktory. Posádka petidverového kupé Audi
muže za jízdy komunikovat se svetem také prostrednictvím internetového
pripojení s využitím mobilního telefonu Bluetooth a služeb zajištovaných ve
spolupráci s portálem Google. Modul UMTS stahuje z portálu Google Earth
fotografie a informace prímo na monitor a kombinuje je s trasou navigacního
systému. Prostrednictvím hotspotu WLAN lze pripojovat ruzné mobilní prístroje.
Hospodárné a výkonné motory V6
Zpocátku bude Audi dodávat modely A7 Sportback se ctyrmi
výkonnými a kultivovanými motory V6, z nichž dva jsou zážehové a
dva vznetové TDI. Rozpetí výkonu je od 150 kW (204 k) do 220 kW
(300 k) a hospodárnost uvedených motoru stanovuje ve své tríde
zcela nová merítka. Nový motor 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k)
spotrebuje v kombinaci s prevodovkou multitronic v prumeru jen 5,3
litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 pouhých 139 gramu
na kilometr. Všechny motory pracují s inovativním rízením chladicího
okruhu, rekuperacním systémem a systémem Start-Stop.
Oba zážehové motory 2.8 FSI a 3.0 TFSI byly dukladne vylepšeny z hlediska
vnitrního trení a inteligentního rízení funkce chladicí soustavy. Motor 2.8 FSI
disponuje systémem Audi valvelift, který mení zdvih sacích ventilu, aby se pri
cástecném zatížení výrazne snížily ztráty zpusobované škrcením sání.
Výsledkem je vyšší tocivý moment pri nižší spotrebe paliva.
Šestiválec 2.8 FSI dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (204 k) pri 5250 min-1 a
maximálního tocivého momentu 280 N.m v rozsahu otácek do 3000 do 5000
7/18 www.audi-mediaservices.com
min-1. A7 Sportback 2.8 FSI quattro s prevodovkou S tronic zrychlí z 0 na 100
km/h za 8,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h. V prumeru spotrebuje
pouhých 8,0 l/100 km (emise CO2 187 g/km).
U motoru 3.0 TFSI zvyšuje úcinnost plnení mechanicky pohánený kompresor,
díky nemuž vidlicový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 220 kW (300 k) pri 5250
– 6500 min-1 a maximální tocivý moment 440 N.m od 2900 do 4500 min-1.
V kombinaci s prevodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro dosahuje
zrychlení z 0 na 100 km/h jen za 5,6 s a pri 250 km/h uciní další akceleraci prítrž
elektronický omezovac. Normovaná spotreba je jen 8,2 l/100 km (emise CO2 190
g/km).
Od základu nove vyvinutý turbodiesel 3.0 TDI je v nabídce ve dvou variantách.
Výkonnejší z nich je vyladena na 180 kW (245 k) od 4000 do 4500 min-1 a 500
N.m od 1400 do 3250 min-1. Také v tomto prípade probíhá prenos hnací síly na
vozovku prostrednictvím prevodovky S tronic a pohonu quattro. Presvedcivou
úcinnost této kombinace dokládají hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 s,
nejvyšší rychlosti 250 km/h (elektronicky omezena) a prumerné spotreby paliva
6,0 l/100 km (emise CO2 158 g/km).
Z hlediska emisí neprekonatelná je druhá varianta motoru 3.0 TDI, která bude
následovat o trochu pozdeji. Prestože dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (204
k) pri 3750 až 4500 min-1, spotrebuje A7 Sportback s predním pohonem a
bezstupnovou prevodovkou multitronic v prumeru neuveritelných 5,3 l/100 km
(emise CO2 139 g/km), a to pri dynamice dokumentované zrychlením z 0 na 100
km/h za 7,6 s a nejvyšší rychlostí 235 km/h. Zákazníci se budou moci rozhodnout
také pro verzi s pohonem quattro, která poskytuje maximální tocivý moment 450
N.m místo 400 N.m u varianty s predním pohonem ve shodném rozpetí otácek od
1250 do 3500 min-1.
Efektivní prenos hnací síly na vozovku
Na vysoké úcinnosti pohánecího ústrojí modelu Audi A7 Sportback se podílejí
také sériove montované prevodovky se samocinným razením. V závislosti na
zvoleném motoru používá Audi dva ruzné typy prevodovek. Zatímco bezstupnová
prevodovka multitronic prenáší hnací sílu na prední kola, spolupracuje sportovní
sedmistupnová prevodovka S tronic s trvalým pohonem všech kol quattro, jehož
nejnovejší generace dostala inovativní korunový mezinápravový diferenciál.
Oba typy prevodovek se vyznacují nízkým vnitrním trením a vysokou úcinností.
Velké rozpetí prevodu umožnilo zvolit dlouhé celkové prevody pro jízdu vysokou
rychlostí. Pri volbe vhodného prevodového stupne zohlednují prevodovky prubeh
trasy získávaný od navigacního systému. Diferenciál je umísten pred spojkami,
8/18 www.audi-mediaservices.com
tedy prímo za motorem, což umožnilo posunout prední nápravu daleko dopredu,
prodloužit rozvor a dosáhnout tak rovnomernejšího rozložení hmotnosti mezi
nápravy.
Samocinná prevodovka multitronic byla pro použití v modelech A7 Sportback
prepracována, aby motor pracoval vždy v oblasti optimální úcinnosti.
V každodenním provozu zaujme bezstupnovou zmenou prevodových pomeru,
pro sportovní svezení je vybavena sportovním programem a manuálním režimem
s osmi pevne definovanými prevody. Stejne jako u prevodovky S tronic muže
ridic radit pákou volice nebo pádly na volantu, které se dodávají na prání.
Sedmistupnová prevodovka S tronic slucuje komfort samocinné prevodovky
s úcinností mechanické prevodovky. Místo razení dochází jen k sepnutí a
rozpojení dvou oddelene pracujících spojek, což trvá jen nekolik setin sekund.
Krome manuálního razení je prevodovka vybavena dvema plne samocinnými
programy.
A7 Sportback prebírá nejnovejší evolucní stupen pohonu všech kol quattro od
vysokovýkonného kupé RS 5, v nemž oslavila inovativní konstrukce nedávno
premiéru. Nový pohon quattro je zárukou suverénní stability a trakce. Hlavním
stavebním kamenem je samosvorný korunový diferenciál, který dokáže menit
rozdelení tocivého momentu mezi prední a zadní nápravu s mimorádnou
rychlostí a ve velkém rozsahu. V prípade potreby je až 70 % hnací síly
prenášeno dopredu nebo až 85 % dozadu. Standardní pomer 40:60 %
uprednostnuje zadní kola v zájmu dosažení vytríbené sportovní charakteristiky.
Kompaktní a lehký mezinápravový diferenciál spolupracuje s novým
elektronickým systémem rízení prenosu hnací síly na jednotlivá kola, který
napríklad pri dynamickém prujezdu zatáckou mírne pribrzdí príliš odlehcené
vnitrní kolo, aby zabránil ztráte prilnavosti. Na prání muže rozdelovat tocivý
moment aktivne mezi zadní kola sportovní diferenciál. Pri natocení volantu je
vetší hnací síla prenášena na vnejší kolo, címž vzniká stácivý moment ve smyslu
požadované zmeny smeru jízdy. Systém dokáže potlacit už v samotném zárodku
sklon k nedotácivosti nebo pretácivosti, címž velkému petidverovému kupé
propujcuje maximum dynamiky a preciznosti.
Komfort limuzíny, dynamika sportovního kupé
Audi A7 Sportback spojuje suverénní komfort luxusní limuzíny s jízdními
vlastnostmi sportovního kupé díky nárocné konstrukci podvozku s petiprvkovou
prední nápravou a kompaktní zadní nápravou s lichobežníkovými spodními
rameny. Všechna závesná ramena a mnoho dalších dílu je vyrobeno z hliníku.
Široký rozchod kol je vpredu 1,64 m, vzadu 1,63 m. Pro A7 Sportback bylo
9/18 www.audi-mediaservices.com
vyvinuto zcela nové rízení s elektromechanickým posilovacem, jehož úcinek se
mení v závislosti na rychlosti jízdy. Precizní a citlivé rízení má velmi strmý prevod
15,87:1. Úcinný elektromechanický posilovac snižuje spotrebu paliva až o 0,3
l/100 km.
Vozy A7 Sportback jsou sériove vybaveny komfortním odpružením s ocelovými
vinutými pružinami. Na prání dodávaný sportovní podvozek snižuje svetlou výšku
o 10 mm. Ješte tužší sportovní podvozek naleznou zákazníci v nabídce
spolecnosti quattro GmbH. Audi nabízí na prání také vzduchové odpružení s
elektronicky rízenými tlumici. Systém mení svetlou výšku karoserie v závislosti na
rychlosti jízdy a požadavcích ridice ve trech krocích. Snížení svetlé výšky na
dálnici pusobí príznive na stabilitu jízdy a spotrebu paliva.
Dalším highendovým prvkem pro Audi A7 Sportback je systém jízdní dynamiky
Audi drive select, který v sériovém provedení ovlivnuje cinnost prevodovky,
elektromechanického posilovace a rídicí jednotky motoru. Ridic muže volit mezi
ctyrmi režimy comfort, auto, dynamic a individual. Na prání lze integrovat další
komponenty – vzduchové odpružení adaptive air suspension, pohon všech kol
quattro se sportovním diferenciálem a adaptivní svetlomety adaptive light.
Audi A7 Sportback má výkonnou brzdovou soustavu, pricemž všechny kotouce
jsou vnitrne chlazené. Petidverové kupé jezdí na osmnáctipalcových kolech
z lehké slitiny vybavených pneumatikami rozmeru 255/45 s automatickým
sledováním tlaku vzduchu. Na prání jsou k dispozici kola s prumerem ráfku 19
nebo 20 palcu v nejruznejších provedeních.
Rozsáhlá výbava
Audi A7 Sportback prichází na start s bohatou sériovou výbavou, z níž jmenujme
alespon Audi pre sence basic, 2zónovou automatickou klimatizaci, vyhrívaná
prední sedadla bezklícové spouštení motoru tlacítkem Engine-Start-Stop, systém
Start-Stop, svetelný a deštový senzor, ctyrramenný multifunkcní volant s vencem
obšitým kuží, bi-xenonové svetlomety, Audi parking system plus, Audi Sound
System, elektromechanickou parkovací brzdu, elektricky ovládané zadní
výklopné víko.
Úroven komfortu lze dále zvýšit výberem jednotlivých položek z rozsáhlé nabídky
výbavy na prání, v níž nechybí napríklad head-up displej, parkovací asistent,
ctyrzónová automatická klimatizace, nezávislé topení, prosklení se
zvýšenou tepelnou a akustickou izolací, volant s vyhrívaným vencem, elektrické
serizování sloupku volantu, Ambiente osvetlení, samocinné dovírání dverí,
dálkové otvírání garážových vrat a komfortní klícek pro bezklícový prístup do
vozidla.
10/18 www.audi-mediaservices.com
Audi A7 Sportback je možné objednávat a první vozy budou dodány zákazníkum
na podzim.
Ceny
2.8 multitronic, 150 kW* 1 109 334 Kc bez DPH / 1 331 200 Kc s
DPH
3.0 TFSI S tronic quattro, 220 kW 1 332 500 Kc bez DPH / 1 599 000 Kc s
DPH
3.0 TDI multitronic, 150 kW* 1 174 334 Kc bez DPH / 1 409 200 Kc s
DPH
3.0 TDI S tronic quattro, 180 kW 1 319 500 Kc bez DPH / 1 583 400 Kc s
DPH
*budou k dispozici pozdeji
11/18 www.audi-mediaservices.com
Audi R8 GT: extrémne lehká konstrukce a obrovský výkon
Ješte výkonnejší, ješte lehcí, ješte rychlejší: Audi predstavuje v limitované sérii
vyrábený model R8 GT, jehož motor V10 5,2 litru dosahuje výkonu zvýšeného na
412 kW (560 k), zatímco pohotovostní hmotnost byla snížena o 100 kg. Audi R8
GT dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti
320 km/h.
Už standardní provedení Audi R8 5.2 FSI quattro je skvelým príkladem dusledne
aplikovaných principu lehké konstrukce vyvinutých znackou se ctyrmi kruhy.
Hliníková karoserie s prostorovým rámem ASF váží pouhých 210 kg. Hliníkové
plechy jsou vzájemne spojeny prostrednictvím výtlacne lisovaných profilu
a odlitku, rám motoru je vyroben z ješte lehcího horcíku.
O to obtížnejší bylo pro inženýry zadání dosáhnout dalšího výrazného snížení
hmotnosti. Na konci úsilí, které nenechalo bez povšimnutí žádnou cást vozidla,
ukázala váha hodnotu 1525 kg. To je presne o 100 kg méne, než váží výchozí
model R8 5.2 FSI quattro. Celní okno vozu R8 GT je napríklad vyrobeno
z tencího skla, okna mezi interiérem a motorovým prostorem a v zadním
výklopném víku jsou z lehkého a stabilního polykarbonátu. Tyto tri zmeny prinesly
úsporu 9 kg. V podobném stylu postupovali inženýri i u dalších komponentu.
Zadní víko a další díly jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Nejvetší snížení
hmotnosti prinesla skorepinová sedadla z plastu vyztuženého sklenenými vlákny
(-31,5 kg). Lehké koberce v interiéru snížily hmotnost o 7,9 kg.
Audi R8 GT dává své dynamické schopnosti jasne najevo svým designem.
Exteriér s délkou 4,43 m, šírkou 1,93 m a výškou jen 1,24 m prošel pocetnými
úpravami, z nichž mnohé snížily hmotnost a zlepšily aerodynamiku. Díky tomu
vytvárí R8 GT pri rychlé jízde ješte vetší prítlak než výchozí model, aniž by tím
byl negativne ovlivnen soucinitel odporu vzduchu (cx = 0,36) a celní plocha (A =
1,99 m2).
Rám a prícky masky chladice Singleframe a lamely ve vstupech vzduchu jsou
provedeny v matném titanove šedém odstínu, mrížka masky je lakována matne
cernou barvou. Dvojitý spoiler pod predním nárazníkem je vyroben z uhlíkového
kompozitu, což platí i pro drobné aerodynamické prvky v rozích príde, které
zvyšují prítlak na prední náprave.
Zlatým hrebem designu nového R8 GT jsou sériove montované svetlomety LED,
které uskutecnují veškeré své funkce prostrednictvím elektroluminiscencních diod
LED. Svetlomety LED se vyznacují jasným a homogenním osvetlením vozovky,
dlouhou životností a nízkou spotrebou energie. Také jejich vzhled je atraktivní a
12/18 www.audi-mediaservices.com
výrazný. Denní svetlomety jsou tvoreny pásem 24 diod LED a reflektory
pripomínají otevrené lastury.
Profilu dodávají nezamenitelný charakter bocní panely za dvermi pro prívod
vzduchu k motoru, tzv. „sideblades“, vyrobené z uhlíkového kompozitu s matnou
povrchovou úpravou. Ze stejného materiálu jsou zmenšené kryty vnejších
zpetných zrcátek. Devatenáctipalcová kola mají exkluzivní design s peti dvojitými
paprsky ve tvaru písmene Y a na predních blatnících jsou loga GT.
Zvlášt nápadné jsou zmeny na zádi zdobené pevným prítlacným krídlem
z matného uhlíkového kompozitu a nove tvarovanými ventilacními mrížkami po
obou stranách zadního výklopného víka. Uhlíkový kompozit byl použit také pro
výrobu zadního nárazníku, do nehož jsou integrovány velké kulaté koncovky
výfuku a vývody pro vzduch z podbehu kol, a pro vetší difuzor. Zadní svetlomety
LED jsou kryté tmavými cirými skly.
Prepracovaný motor V10 s cervene lakovanými kryty hlav válcu propujcuje
novince Audi R8 GT strhující výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h probehne za
3,6 s a hranice 200 km/h je pokorena za 10,8 s. Pusobivá akcelerace pokracuje
až do maximální rychlosti 320 km/h. Výkon desetiválce se zdvihovým objemem
5204 cm3 vzrostl v dusledku pozmeneného elektronického rízení o 26 kW (35 k)
na 412 kW (560 k). Krivka tocivého momentu vrcholí hodnotou 540 N.m pri 6500
min-1, což je o 10 N.m více než u výchozího modelu. Motor V10 dosahuje
specifického výkonu 79,2 kW (107,6 k)/l. Maximální otácky jsou 8700 min-1.
Vysokou úcinnost motoru V10 s prímým vstrikováním benzinu FSI a kompresním
pomerem 12,5:1 dokládá hodnota kombinované spotreby EU 13,7 l/100 km.
Razení pritom zajištuje šestistupnová automatizovaná prevodovka R tronic
s elektrohydraulickým ovládáním spojky a elektrohydraulickou radicí jednotkou.
Extrémne rychlé razení trvá pri vysokém zatížení a vysokých otáckách motoru
pouhou desetinu sekundy. Hnací síla je na vozovku prenášena prostrednictvím
trvalého pohonu všech kol quattro s mezinápravovou viskózní spojkou pred
predním diferenciálem, která rozdeluje tocivý moment za normálních okolností
mezi prední a zadní nápravu v pomeru 15:85 %. Tato charakteristika je
v dokonalém souladu s rozložením hmotnosti v pomeru 43:57 %. Trakci dále
zlepšuje mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy.
Uložení motoru uprostred v blízkosti svislé osy vozidla je duležitým
predpokladem pro dosažení strhujícího prícného zrychlení a okamžitých reakcí
vozu na povely ridice. Nové Audi R8 GT posouvá možnosti této koncepce ješte
dál úpravami podvozku, který po vzoru závodních vozu používá pro zavešení kol
dvojice trojúhelníkových prícných ramen vyrobených z hliníku. Manuálne
nastavitelné tlumice umožnují snížit svetlou výšku karoserie až o 10 mm. Krome
13/18 www.audi-mediaservices.com
toho byl zvetšen odklon kol vpredu i vzadu. Brzdová soustava je sériove tvorena
kotoucovými brzdami s vnitrním chlazením z keramického kompozitu
vyztuženého uhlíkovými vlákny. Prední kotouce mají prumer 380 mm, zadní 356
mm. V porovnání s ocelovými kotouci se podarilo snížit hmotnost brzdových
kotoucu o 9 kg. Cinnost stabilizacního systému ESP byla zvlášt prizpusobena
dynamickým schopnostem modelu R8 GT. Tlacítkem muže ridic zvolit sportovní
režim, který umožnuje bezpecne si užívat pretácivé chování vozu v zatáckách.
Pro jízdu na závodní trati lze ESP kompletne vypnout.
Nové Audi R8 GT prináší na silnice geny závodní verze R8 LMS, která behem
své první sezóny zvítezila v 23 závodech a získala tri mistrovské tituly. Výroba
exkluzivního modelu je limitována na 333 exempláru, z nichž každý bude mít své
poradové císlo na radicí páce. Cena pro nemecký trh byla stanovena na 193 000
eur. Cena pro ceský trh bude stanovena pozdeji.
14/18 www.audi-mediaservices.com
Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro
Audi rozširuje modelovou radu vysokovýkonných sportovních vozu R8 o další
otevrenou verzi, která doplnuje model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Nová
osmiválcová varianta R8 Spyder 4.2 FSI quattro si zachovává dynamické
proporce vozu s motorem uprostred. Rozvor je 2,65 m, délka 4,43 metru, šírka
1,90 metru a výška jen 1,24 metru. Kabina s velmi skloneným predním oknem je
posunuta daleko dopredu a pred zadními koly jsou velké svislé vstupy vzduchu.
Dlouhá zád modelu R8 Spyder 4.2 FSI quattro je strukturována eliptickým
prolisem, který opticky propojuje interiér a motorový prostor v jeden celek. Dve
elegantní vyboulení za sedadly ladne klesají k zádi a nesou podélné panely
z lesklého stríbritého materiálu se vzhledem hliníku, v nichž je šest vývodu
vzduchu z motorového prostoru, které doplnuje další otvor umístený napríc mezi
nimi. Rovnež nezamenitelným stylistickým prvkem znacky Audi je vícko palivové
nádrže s masivního hliníku na pravé strane.
Široká a nízká maska chladice Singleframe modelu R8 Spyder 4.2 FSI quattro je
lakována leskle cernou barvou. Svetlomety jsou vrcholným umeleckým dílem
techniky, což platí jak pro standardní svetlomety xenon plus, tak i pro svetlomety
LED dodávané na prání, které používají elektroluminiscencní diody pro všechny
osvetlovací funkce. Výhodou jedné z nejvýznamnejších inovací znacky Audi je
barevná teplota svetla z diod LED podobná dennímu svetlu, takže se oci ridice pri
jízde v noci tak rychle neunaví. Další predností je dlouhá životnost a extrémne
nízká spotreba energie.
Bez ohledu na techniku predních svetlometu jsou zadní svetlomety modelu R8
Spyder 4.2 FSI quattro tvoreny vždy elektroluminiscencními diodami LED. Dve
vetve výfukové soustavy ústí do ctyr koncovek výfuku. Zadní spoiler se
automaticky vysouvá pri rychlosti 100 km/h a spolecne se zakrytou spodní cástí
vozu vytvárí aerodynamický prítlak. Dvoumístný vuz klade pritom vetru
prekvapive malý odpor díky cx = 0,36 s nataženou strechou a celní plochou A =
1,99 m2.
Otevrená karoserie ASF (Audi Space Frame) z hliníku je doplnena velkoplošnými
díly z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a lehká plátená strecha má plne
automatické ovládání. Presto je pohotovostní hmotnost modelu R8 Spyder 4.2
FSI quattro pouhých 1660 kg ve verzi s mechanickou prevodovkou a o 5 kg více
15/18 www.audi-mediaservices.com
s prevodovkou R tronic. Karoserie je vyrábena s velkým podílem rucní práce
v Neckarsulmu. Otevrená verze si vyžádala zvláštní výztuhy v oblasti stredového
tunelu, prahu, delicí steny mezi interiérem a motorovým prostorem, podlahy a
sloupku A a B. Navzdory tomu váží 216 kg, jen o 6 kg více než kupé.
Vysoká tuhost karoserie je nezbytným základem pro dynamické jízdní vlastnosti,
vynikající pasivní bezpecnost a vysokou úroven komfortu. Karoserie modelu R8
Spyder se muže pochlubit nejlepším pomerem mezi hmotností, rozmery a torzní
tuhostí ve svém segmentu. Dalším prukopnickým pocinem je výroba nosného
rámu motoru z extrémne lehkého horcíku. Zadní bocní panely a rozmerný kryt
úložného prostoru pro strechu jsou zhotoveny z uhlíkového kompozitu.
Jak je pro otevrené vozy Audi typické, má R8 Spyder 4.2 FSI quattro lehkou
plátenou strechu, která váží jen 42 kg, címž prispívá k nízké hmotnosti a nízké
poloze težište vozu. V nataženém stavu je strecha harmonicky zaclenena do
celkových tvaru, jejichž eleganci zvyšuje dvema štíhlými a úzkými „ploutvemi“,
které se táhnou až k zádi a vytvárí tak profil napodobující kupé. Rám strechy je
vyroben z velké cásti z horcíku a hliníku. Elektrohydraulický systém zajistí
otevrení nebo zavrení strechy za 19 s, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Strecha je vhodná i pro jízdu maximální rychlostí 300 km/h a posádce poskytuje
vysokou úroven akustického komfortu.
Vyhrívané sklenené zadní okno není soucástí plátené strechy a je uloženo do
steny mezi interiérem a motorovým prostorem. Elektrické ovládání zadního okna
funguje nezávisle na poloze strechy a vetrolam je soucástí standardní výbavy.
Díky nemu je možné cestovat se složenou strechou bez nepríjemných
vzduchových turbulencí až do rychlosti približne 200 km/h.
Pro prípad prevrácení je vuz vybaven dvema robustními vystrelovacími
ochrannými oblouky. Pri bocním nárazu se aktivují speciální bocní airbagy
uložené v operadlech, které chrání hlavu a hrudník. Na celní náraz jsou
pripraveny plnohodnotné prední airbagy a pri nárazu zezadu zabranují poranení
krcní pátere sedících osob integrální operky hlavy Audi.
Interiér modelu Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro poskytuje posádce prekvapivý
prostor i komfort. Ideální polohu sezení naleznou osoby libovolného vzrustu na
sportovních sedadlech s výraznými bocními polštári. Kuží obšitý venec
multifunkcního sportovního volantu je dole zploštelý a výborný výhled z vozu
16/18 www.audi-mediaservices.com
šikmo vpred umožnují štíhlé sloupky A. Pod prední kapotou je zavazadlový
prostor o objemu 100 litru a další praktické úložné prihrádky jsou umísteny za
sedadly.
Ridic má všechny ovládací prvky ve snadném dosahu a velké stupnice prístroju
poskytují snadno citelné informace. Palubní pocítac nabízí funkci stopek pro
sledování casu dosažených na závodním okruhu. Automatická klimatizace byla
speciálne uzpusobena pro jízdu s otevrenou strechou. Každý detail v interiéru
svedcí o velké péci venované výberu materiálu a kvalite zpracování, která je ve
vozech znacky Audi povestná.
Vysokovýkonný motor V8 4.2 FSI nabízí nejvyšší výkon 316 kW (430 k) ze
zdvihového objemu 4163 cm3 a umožnuje dvoumístnému vozu zrychlit z 0 na
100 km/h za 4,8 sekundy na ceste k nejvyšší rychlosti 300 km/h. Krivka výkonu
vrcholí pri 7900 min-1 a omezovac otácek zasahuje až pri 8250 min-1. Vidlicový
osmiválec s merným výkonem 75,9 kW/l (103,3 k/l) poskytuje maximální tocivý
moment 430 N.m v rozpetí otácek od 4500 do 6000 min-1, pricemž minimálne 90
procent maxima má ridic k dispozici mezi 3500 a 7500 min-1. Vysokootáckový
motor V8 oslovuje všechny smysly spontánní odezvou na pohyby pedálu plynu,
chutí po otáckách a intenzivním sonorním zvukem.
Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro je esencí vrcholné techniky. Trvalý pohon všech
kol quattro poskytuje tomuto modelu vynikající trakci a zákazníci si mohou místo
klasické šestistupnové mechanické prevodovky alternativne zvolit sekvencne
razenou mechanickou prevodovku R tronic s režimy automatizovaného nebo
manuálního razení. Jízdní výkony se v obou prípadech shodují, avšak verze
s prevodovkou R tronic dosahuje príznivejší spotreby paliva 13,5 l/100 km místo
14,4 l/100 km u provedení s manuálním razením.
Zárukou snadné ovladatelnosti a predvídatelného chování vozu i pri jízde na
limitu je vyspelý podvozek s rozložením hmotnosti mezi nápravy v pomeru 44:56
%. Všechna kola jsou jako u závodních vozu zavešena na dvojicích prícných
trojúhelníkových ramen vyrobených z hliníku. Sportovní hrebenové rízení
s hydraulickým posilovacem má prevod 16,3:1. Na prání je k dispozici adaptivní
tlumení Audi magnetic ride se dvema základními charakteristikami.
17/18 www.audi-mediaservices.com
Audi A1 1.4 TFSI (136 kW)
Modelová rada prémiových malých vozu Audi A1 má za sebou velmi úspešný
vstup na trh. Audi nyní prezentuje novou vrcholnou verzi A1 1.4 TFSI (136 kW).
Její dynamický podvozek zajištuje sportovní jízdní vlastnosti, motor 1.4 TFSI
s dvojitým preplnováním dosahuje nejvyššího výkonu 136 kW (185 k) a
spolupracuje s dvouspojkovou prevodovkou S tronic. Nový model A1 1.4 TFSI
(136 kW) se muže zároven pochlubit príkladnou hospodárností, nebot podle
predbežných údaju spotrebuje prumerne 5,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2
jen 139 g/km.
Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) vstupuje na scénu sebevedome. Maska chladice
Singleframe, výrazný oblouk strechy, silne sklonený strešní sloupek C, kapota
motoru a víko zavazadlového prostoru presahující do bocních sten a výrazná
linie „Tornádo“ dávají již u stojícího vozu najevo jeho sportovní potenciál.
A1 1.4 TFSI (136 kW) používá kompaktní a lehký ctyrválec se ctyrmi ventily na
válec, který dosahuje úctyhodného výkonu 136 kW (185 k) a tocivého momentu
250 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 6,9 sekundy a další akcelerace
muže pokracovat až k hranici 227 km/h.
Spontánní reakce a velký tocivý moment v celém rozsahu využitelných otácek, a
to i pri rychlé jízde, jsou výsledkem použití neobvyklé koncepce dvojitého
preplnování turbodmychadlem a kompresorem.
Kompresor prichází ke slovu od 1500 min-1 a ve vetšine situací se odpojuje pri
2400 min-1. Nejpozdeji od 3500 min-1 zajištuje veškeré preplnování motoru
turbodmychadlo. Inženýri mohli zvolit velké turbodmychadlo s vysokou úcinností,
protože v nízkých otáckách je zastupováno kompresorem.
Motor 1.4 TFSI kombinuje mimorádnou dynamiku s vysokou úcinností.
V prumeru se spokojí s 5,9 litry benzinu na 100 km, což odpovídá emisím CO2
jen 139 g/km. Na tomto vynikajícím výsledku se podílí nejen koncepce FSI a
dvojité preplnování, ale i modulární technologie pro snižování spotreby paliva.
Hnací sílu motoru 1.4 TFSI prenáší na prední kola standardne montovaná
sedmistupnová prevodovka S tronic, která je velmi krátká a lehká.
Sedmistupnová prevodovka S tronic je složena ze dvou dílcích prevodovek,
z nichž každá má vlastní lamelovou spojku. Razení probíhá behem nekolika setin
sekundy bez citelného prerušení toku hnací síly. Dlouhý prevod sedmého stupne
snižuje spotrebu paliva.
18/18 www.audi-mediaservices.com
Prední náprava typu McPherson a zadní náprava s vlecenými rameny spojenými
torzne poddajnou príckou a oddelene uloženými tlumici a vinutými pružinami tvorí
základ pro agilní jízdní vlastnosti. Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) reaguje spontánne
na povely ridice, zatácky projíždí i ve vysoké rychlosti s nejvyšší mírou stability a
na výjezdu ze zatácky akceleruje s vynikající prilnavostí. Výkonná brzdová
soustava je vpredu vybavena kotoucovými brzdami s vnitrním chlazením o
prumeru 288 mm.
Další standardne dodávanou specialitou podvozku je stabilizacní systém ESP
s elektronickou uzáverkou diferenciálu. Pokud pri rychlém prujezdu zatáckou
hrozí ztráta trakce na vnitrním kole, dojde k jeho nepatrnému pribrzdení.
Výbava je kompletní. Bezpecnostní paket zahrnuje dva celní airbagy, bocní
airbagy a prubežné hlavové airbagy, predpínace bezpecnostních pásu a
omezovace síly a integrální systém operek hlavy Audi.
Mnoho prvku výbavy na prání pochází z vyšších segmentu. Jsou to napríklad
svetlomety xenon plus s denními svetlomety LED, zadní svetlomety LED, paket
vnitrního osvetlení LED, asistent dálkových svetlometu, senzor svetla a dešte,
panoramatické posuvné strešní okno, komfortní klícek s tlacítkem Start-Stop, dva
navigacní systémy a audiosystém Bose Surround System o výkonu 465 W se 14
reproduktory.
Prodej modelu Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) bude zahájen koncem roku, základní
cena bude stanovena v druhé polovine ríjna.

 

PR

 

Fotogalerie

Novinky různých automobilek pro Paříž 2010

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu