Audi hlásí historicky nejvyšší nárůst prodeje a 1 302 650 dodaných vozů
Audi hlásí historicky nejvyšší nárůst prodeje
· Rekordní rok 2011 s 1 302 650 dodanými vozy, nárůst o 19,2 %
· Šéf prodeje Schwarzenbauer: „Rok 2011 byl především v Evropě a USA nad očekávání dobrý.“
· Vedoucí postavení v rámci prémiového segmentu v Evropě a Číně dále posíleno
· Prodej modelu A8 vzrostl na dvojnásobek
Ingolstadt, 9. ledna 2012 – Společnost AUDI AG prodala v roce 2011 celkem 1 302 650 automobilů, a tím překonala svůj dosavadní prodejní rekord z předchozího roku o více než 210 200 vozů. Značka Audi zaznamenala silnou dynamiku růstu ve všech světových regionech. Čína, kde bylo zákazníkům dodáno 313 036 vozů, se poprvé stala největším trhem pro Audi. V Evropě vzrostl prodej ingolstadtské automobilky o 12,1 procenta na cca 726 300 vozů. Dvoumístného tempa růstu bylo dosaženo také v USA. Audi uzavřelo uplynulý rok s novými rekordními prodejními výsledky na více než 50 trzích.
„Rok 2011 byl v historii Audi nevídaný. Ještě nikdy jsme během jednoho roku nezískali tolik nových zákazníků,“ prohlásil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za marketing a prodej. „Díky silně poptávaným novým modelům byl prodej zejména v Evropě a USA lepší, než jsme očekávali. Na americkém trhu jsme po každém měsíci přepisovali dosavadní prodejní rekordy, a díky tomu se nám znovu podařilo výrazně zlepšit také finanční výsledky. Velký podíl na tom má především mimořádně úspěšná ofenziva ve vyšší třídě.“
Více než každý čtvrtý americký zákazník volí od uvedení nové generace modelů A8, A6 a A7 Sportback model vyšší třídy. Značka Audi tak během jednoho roku zvýšila podíl svých vrcholných modelových řad na celkovém prodeji v USA o více než polovinu. V uplynulém roce bylo v USA prodáno 117 561 automobilů Audi, což znamená nárůst o 15,7 procenta v porovnání s rokem 2010.
Modely vyšší třídy se rozhodujícím způsobem podílely na růstu značky Audi i v celosvětovém měřítku. Modelová řada Audi A6 zaznamenala nárůst o 12,2 % na 229 200 vozidel, a to ještě před zahájením prodeje nové generace v Číně, která je pro oblíbenou manažerskou limuzínu nejdůležitějším trhem. Nová limuzína A6 vstoupila na první trhy v březnu a až na podzim ji následoval především v Evropě důležitý Avant. Naproti tomu první kompletní rok na trhu má za sebou modelová řada A7 Sportback, pro niž se po celém světě rozhodlo více než 31 300 zákazníků. Postavení značky čtyř kruhů ve vyšší třídě upevnila také řada Audi Q7, která se v porovnání s předchozím rokem těšila nárůstu o 21,4 %. Vozů Audi A8, nové generace vlajkové lodi uvedené začátkem roku 2010, bylo v meziročním srovnání prodáno dokonce dvojnásobné množství (+101 %).
Na opačném konci modelové palety přivedla nové zákazníky k prodejcům modelová řada Audi A1. V prvním kompletním prodejním roce dodalo Audi zákazníkům 118 200 prémiových malých vozů, a to převážně v Evropě. Společnost AUDI AG zvýšila v Evropě svůj prodej navzdory opačně se vyvíjejícímu celkovému trhu o 12,2 % na 726 300 vozidel, a posílila tak svou pozici vedoucí prémiové značky. Po Číně dosáhla ingolstadtská automobilka v absolutních číslech nejvyššího přírůstku na domácím německém trhu, kde bylo zákazníkům v roce 2011 předáno 254 011 nových vozů, o 10,8 % více než v roce 2010. Mimořádně úspěšný byl pro značku Audi uplynulý rok také ve Velké Británii a Francii. Ve Spojeném království vzrostl prodej o 15,7 % na 115 345 vozů, zatímco zastoupení Audi France překonalo díky nárůstu o 18,1 % poprvé hranici 60 000 prodaných vozů za rok, přičemž zákazníkům bylo předáno 62 009 vozidel. Navíc, navzdory obtížné tržní situaci se značce Audi povedlo minimálně zopakovat prodejní výsledek z roku 2010 také ve Španělsku (+3,4 %) a v Itálii (+0,03 %). Na všech ostatních světových trzích z první desítky zaznamenala společnost AUDI AG v meziročním srovnání dvoumístné nárůsty prodeje. I Rusko totiž uzavřelo rok 2011 s nárůstem o 25,6 %, a výrazně tak přispělo s 23 250 prodanými vozy k růstu ve východní Evropě.
Ke zvýšení prodeje vozů Audi v Číně o 37,3 % přispělo kromě silné poptávky po dovážených modelech také v polovině roku realizované zvýšení výrobní kapacity v závodu Čchang-čchun. Čínští zákazníci zakoupili v roce 2011 celkem 313 036 vozů Audi. Značka se čtyřmi kruhy si tak opět výrazně zvýšila svůj náskok před konkurenty v prémiovém segmentu.
V uplynulých měsících získaly pro Audi na významu rovněž rozvíjející se trhy, jako jsou Jižní Korea (+30,9 % na 10 346 vozů) a Jižní Afrika (+20,4 % na 14 523 vozů). Oba uvedené trhy dohromady již dosahují úrovně odbytu značky v Rusku. V Jižní Americe se v roce 2011 blýsklo vysokým tempem růstu Mexiko (+46,8 %) a Brazílie (+68,0 %). Ještě dynamičtější byl růst značky Audi v Indii, kde se prodeje vyšplhaly o 83,5 % na 5511 vozů. Žádná jiná prémiová značka na tomto trhu nezaznamenala tak rychlý růst.
Přehled prodeje na jednotlivých trzích naleznete na straně 3
Prodej
AUDI AG
|
Za měsíc prosinec
|
Za celý rok
|
||||
|
2011
|
2010
|
Odchylka vs. 2010
|
2011
|
2010
|
Odchylka vs. 2010
|
Svět
|
109 550
|
88 506
|
+23,8 %
|
1 302 650
|
1 092 411
|
+19,2 %
|
Evropa
|
56 000
|
52 172
|
+7,3 %
|
726 300
|
647 631
|
+12,1 %
|
- Německo
|
21 588
|
23 950
|
-9,9 %
|
254 011
|
229 157
|
+10,8 %
|
- Velká Británie
|
6370
|
5214
|
+22,2 %
|
115 345
|
99 705
|
+15,7 %
|
- Itálie
|
4770
|
5123
|
-6,9 %
|
60 353
|
60 337
|
+0,03 %
|
- Francie
|
4958
|
4199
|
+18,1 %
|
62 009
|
52 520
|
+18,1 %
|
- Španělsko
|
2733
|
2379
|
+14,9 %
|
40 905
|
39 557
|
+3,4 %
|
- Rusko
|
1771
|
1503
|
+17,8 %
|
23 250
|
18 510
|
+25,6 %
|
USA
|
12 655
|
10 546
|
+20,0 %
|
117 561
|
101 629
|
+15,7 %
|
Brazílie
|
644
|
297
|
+116,8 %
|
5503
|
3276
|
+68,0 %
|
Asie-Pacifik
|
33 950
|
21 172
|
+60,3 %
|
373 700
|
276 241
|
+35,3 %
|
- Čína (včetně Hongkongu)
|
29 436
|
18 186
|
+61,9 %
|
313 036
|
227 938
|
+37,3 %
|
- Indie
|
394
|
212
|
+85,8 %
|
5511
|
3003
|
+83,5 %
|
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. V prvním pololetí roku 2011 prodal koncern Audi na celém světě 652 970 vozidel s logem čtyř kruhů a dosáhl rekordního obratu 21,5 miliardy EUR a provozního zisku 2,5 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Čchang-čchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Audi Q3 se vyrábí od června 2011 ve španělském Martorellu. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je Nadace Audi pro životní prostředí. Pod pojmem „Audi balanced mobility“ směřuje společnost AUDI AG veškeré své aktivity k ambicióznímu cíli mobility s neutrální bilancí emisí CO2.
PR