Vyhledávání

Audi na „Wörthersee Tour 2010“. Včetně představení Audi R8 GT

Audi na „Wörthersee Tour 2010“
• Audi ukázalo sedm speciálních „tematických“ modelů Audi A1
• Představení Audi R8 GT

Společnost AUDI AG se počtvrté za sebou zúčastnila Setkání GTI u jezera Wörthersee s vlastní expozicí. Hlavní roli hrálo nové Audi A1 vystavené kromě sériového provedení také v sedmi „tematických“ exemplářích vytvořených použitím inovativních nalepovacích fólií, speciálního laku, vnějších karosářských dílů a patřičně upraveného interiéru. Krátce po světové premiéře byl poprvé široké veřejnosti prezentován také vysokovýkonný sportovní vůz Audi R8 GT.


Návštěvníci expozice značky Audi na jižním břehu jezera v Reifnitzu mohli obdivovat kromě upravených modelů Audi A1 1.6 TDI a 1.4 TFSI, které tvořily jádro expozice, také supersportovní Audi R8 GT, nové kupé RS 5, otevřený R8 V10 Spyder a další sériově vyráběné modely. Celkem si mohli příznivci značky Audi prohlédnout 19 různých modelů se čtyřmi kruhy ve znaku.

„Audi A1 skvěle zapadlo do atmosféry Setkání GTI, protože příznivci značky Audi, kteří přijíždějí k jezeru Wörthersee, se tradičně zajímají nejvíce o individualizace, což bude ve zvláštní míře platit i pro majitele nového A1,“ prohlásil Stefan Sielaff, vedoucí oddělení Audi Design. Sielaff se svým týmem připravil pro akci u jezera Wörthersee sedm různých modelů, které ukazují obrovskou škálu možností úprav karoserie, ať už se jedná o montáž přídavných dílů, jedinečné lakování nebo efektní nalepovací fólie.

Pomocí speciálních fólií vznikl například model v barvách FC Bayern Mnichov s číslem 10, které nosí na svém dresu hvězda Bayernu Arjen Robben. Speciální model A1 vyčnívá z řady velkým logem fotbalového klubu na kapotě, nově tvarovaným nárazníkem vpředu, pozměněným difuzorem vzadu a bočními prahy ve stylu S line.

Tým designérů Audi se zaměřil také na interiéry „tematických“ modelů, které se vyznačují typicky dokonalým zpracováním i těch nejmenších detailů. Vzpomínkou na soutěžní stroje Audi z 80. let je například Audi A1 „competition kit“ s výbavou „legends interior plus“. Zatímco karoserie je lakována kombinací bílého odstínu Amalfi a některé z originálních barev od begoniové červené přes kamenně šedou až po šedohnědou, v interiéru připomíná 30. výročí pohonu všech kol quattro například ztvárnění středové konzoly, klik dveří a vnitřního zpětného zrcátka. Pakety příslušenství „competition kit legends interior“ a „competition kit legends interior plus“ jsou harmonicky sladěny s exteriérem a na rozdíl od ostatních „tematických“ modelů si je zákazníci mohou ihned od zahájení prodeje modelové řady A1 objednávat přímo z výroby nebo dodatečně
z nabídky Originálního příslušenství Audi.

Fantazii se však meze nekladou. Mezi úpravy vystavené na břehu jezera Wörthersee rovněž patří barevně náročně provedený model s motivem „Follow Me“ lakovaný citrusově žlutým odstínem doplněným černou šachovnicí (vzhledem připomíná vozidla letištních pozemních služeb), nebo varianta „Hot Rod“ s matným lakem
a vzduchovým odpružením, které umožňuje extrémní snížení světlé výšky karoserie. Klasický styl tohoto modelu podtrhují ocelová kola obutá do pneumatik s bílými bočnicemi. Tvůrci další dvojice zvláštních modelů A1 se nechali inspirovat místní vodní stráží a policejními vozy pro kontrolu dálničních známek. A konečně sedmý speciální model Audi A1 „Fashion“ je oděn do lilkově purpurového odstínu, přičemž roli hlavního designérského prvku hraje elegantní károvaný vzorek použitý vně i uvnitř vozu.


Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu