Vyhledávání

Audi vstupuje do nového roku s výrazně lepším výsledkem a s novým prodejním rekordem

Audi vstupuje do nového roku s výrazně lepším hospodářským výsledkem
• Nový rekord: 360 760 vozů Audi dodaných zákazníkům v období od ledna do dubna
• Předseda představenstva Stadler: „Pro 2. čtvrtletí očekáváme další růst, k němuž přispěje například nová generace A8 a v dalším průběhu roku také náš nový základní model A1.“
• Operativní zisk za 1. čtvrtletí vzrostl o více než 30 % na 478 milionů eur


Značka Audi vstoupila úspěšně do roku 2010. Ingolstadtská automobilka dodala během prvních čtyř měsíců letošního roku 360 760 automobilů, což je nový rekord v historii společnosti. „Jsme na velmi dobré cestě a nohu máme stále na plynu,“ prohlásil Rupert Stadler, předseda představenstva AUDI AG na valné hromadě společnosti.

Značka se čtyřmi kruhy dosáhla během prvních čtyř měsíců ve všech regionech světa dvojciferného růstu. Meziroční zvýšení prodeje dosáhlo hodnoty 23,7 %, což se odráží také v hospodářských výsledcích za první čtvrtletí. Společnost Audi vykázala za první tři měsíce roku 2010 obrat 8,26 miliardy eur (v roce 2009: 6,7 miliardy eur), tedy o 23,3 % více než ve stejném období loňského roku. Operativní zisk vzrostl o více než 30 procent na 478 milionů eur (2009: 363 milionů eur).

Audi se v roce 2010 vrací k růstové křivce, která byla přerušena globální hospodářskou krizí. „Už letos chceme znovu dodat zákazníkům více než jeden milion automobilů a překonat jak obrat, tak operativní zisk roku 2009,“ řekl Axel Strotbek, člen představenstva AUDI AG pro oblast financí a organizace. „Při dalším pozitivním vývoji globálního trhu vycházíme dnes z toho, že náš operativní zisk poroste rychleji než obrat,“ doplnil Strotbek.

Audi důsledně pokračuje v cestě k vytčenému cíli stát se nejúspěšnější prémiovou značkou. V rámci Strategie 2020 usiluje koncern o trvale udržitelný kapitálový výnos přes 18 % a o ziskovost před zdaněním ve výši přesahující 8 %.

Značka se čtyřmi kruhy udržuje vysoké tempo své modelové ofenzivy. Jen v roce 2010 uvede na trh 12 nových produktů. Paleta novinek sahá od malého sportovního modelu A1 až po suverénní luxusní model A8, který se již velmi úspěšně prodává. Další hvězdou letošního roku se stane Audi A7, s nímž značka Audi vstoupí do segmentu kupé vyšší třídy. Mezi další premiéry patří například nové Audi RS5 a Q5 Hybrid, plně hybridní vůz, který bude představen koncem roku.


Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu