Vyhledávání

Audi zůstává nejprodávanější prémiovou značkou v Evropě

Audi zůstává nejprodávanější prémiovou značkou v Evropě

AUDI AG hlásí historický rekord

· V roce 2010 bylo na celém světě prodáno 1 092 400 vozů Audi (+15 %)
· Audi zůstává nejprodávanější prémiovou značkou v Evropě

Společnost AUDI AG prodala v uplynulém roce 1 092 400 automobilů, čímž znovu předčila své prodejní plány pro rok 2010, který se tak stal pro ingolstadtskou automobilku prodejně nejúspěšnějším rokem všech dob. Značka se čtyřmi kruhy prodala v Číně rekordních 227 938 vozů a v USA bylo poprvé v historii prodáno více než 100 000 vozidel Audi.

„Na americkém trhu jsme překonali historický prodejní rekord a zároveň jsme v dosáhli nejlepšího finančního výsledku za dlouhou dobu,“ říká Peter Schwarzenbauer, člen představenstva AUDI AG pro marketing a prodej. „V následujících letech uvedeme naši úspěšnou technologii TDI clean diesel do segmentu manažerských vozů. Motory TDI nabídneme našim americkým zákazníkům také v nové generaci Audi A6 a Audi A8. Tím výrazně posílíme naše postavení v tomto segmentu.“

Již dříve společnost AUDI AG informovala o svém záměru zdvojnásobit podíl manažerských vozů na svém celkovém prodeji v USA uvedením modelu Audi A7 Sportback a nových generací modelů A6 a A8.

Rovněž na čínském trhu dosáhla značka se čtyřmi kruhy rekordního odbytu. Poptávka vzrostla oproti původním očekáváním mnohem rychleji, což na konci roku způsobilo nedostatek disponibilních vozů u prodejců. Audi dodalo zákazníkům od ledna do prosince celkem 227 938 automobilů, o 43,4 % víc než v předchozím roce. V prosinci bylo zákazníkům předáno ještě 18 186 vozů Audi.

Podle očekávání přispělo nové Audi A1 v závěru roku k výborným obchodním výsledkům v Německu. Na nárůstu prodeje v prosinci se ovšem podílela rovněž oživená poptávka ze strany firemních zákazníků. S 23 950 vozy prodala společnost AUDI AG o 36,4 % více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku. Prodejní čísla v Německu za celý rok (229 157 vozů) mírně převyšují výsledky za rok 2009 navzdory počátečnímu poklesu v důsledku ukončení „šrotovného“.

Také v celé Evropě došlo v prosinci k silnému nárůstu prodeje, a to na 52 200 vozů, což je o 18,2 % víc než v prosinci 2009. Od ledna do prosince zde společnost AUDI AG prodala celkem 647 600 automobilů, a potvrdila tak své postavení nejprodávanější prémiové značky v Evropě.

Přehled prodeje

Prodej AUDI AG V prosinci Za celý rok
2010 2009 Meziroční změna 2010 2009 Meziroční změna
Svět 88 500 79 265 +11,7 % 1 092 400 949 729 +15,0 %
Evropa 52 200 44 125 +18,2 % 647 600 618 854 +4,6 %
- Německo 23 950 17 565 +36,4 % 229 157 228 844 +0,1 %
- Velká Británie 5214 4789 +8,9 % 99 705 90 513 +10,2 %
- Itálie 5123 4092 +25,2 % 60 337 57 204 +5,5 %
- Francie 4199 3449 +21,7 % 52 520 48 010 +9,4 %
- Španělsko 2380 2893 -17,7 % 39 558 38 788 +2,0 %
USA 10 546 9030 +16,8 % 101 629 82 716 +22,9 %
Asijsko-pacifická oblast 21 200 22 629 - 6,4 % 276 200 199 003 +38,8 %
- Čína (včetně Hongkongu) 18 186 19 069 -4,6 % 227 938 158 941 +43,4 %


Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2009 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 Audi Group plánuje investovat celkově 11,6 miliardy EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

 

PR

 

Fotogalerie

AUDI A7 SPORTBACK V6, foto Jiří Maršíček

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu