Vyhledávání

Nové Audi Q3 : Prémiové SUV v kompaktním formátu

Nové Audi Q3 : Prémiové SUV v kompaktním formátu

Audi Q3 – Prémiové SUV v kompaktním formátu
Audi Q3 přijde na český trh v průběhu podzimu, cena zatím nebyla stanovena.

Audi vstupuje do nového tržního segmentu s novou modelovou řadou Audi Q3, prémiovým SUV v kompaktním formátu. Sportovní, hospodárná, mnohostranná a módní novinka je přesně tím typem, který se cítí skvěle na všech silnicích a cestách. Q3 prezentuje know-how značky Audi ve všech oblastech techniky svou lehkou karoserií, výkonným a hospodárným pohonem, dynamickým podvozkem a vysoce vyspělými asistenčními a multimediálními systémy. Mnoho prvků jeho výbavy pochází přímo z luxusní třídy.

Design a karoserie

Přídi nového Audi Q3 dominuje maska chladiče Singleframe se zkosenými horními rohy a na její obrysy navazuje výrazně tvarovaná kapota motoru. Světlomety klínovitého tvaru jsou na přání vybaveny jednotkami xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení. Potenciál motoru dávají najevo velké otvory pro přívod vzduchu.

Také boční profil nese klasické rysy designu značky Audi. Linie „tornádo“ člení boční plochy pod okny. Oblast bočních prahů zdobí dynamická linie navazující na svalnatě tvarované podběhy kol. Plechové plochy zaujímají dvě třetiny výšky vozidla, prosklení kabiny zbývající třetinu. Linie střechy se začíná svažovat velmi záhy a střešní sloupky D jsou šikmo skloněné jako u kupé.

Navzdory liniím ve stylu kupé je Audi Q3 na první pohled rozpoznatelné jako nový člen rodiny Q. Zadní výklopné víko zasahující do boků vozidla má podobné tvary jako u větších sesterských modelů Q5 a Q7. V kombinaci se světlomety xenon plus plní roli koncových světel pásy diod LED. Koncovky výfukové soustavy jsou dvojité. Audi Q3 má délku 4,39 metru, šířku 1,83 metru a výšku 1,60 metru (včetně podélných střešních nosičů). Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32 stanovuje ve svém segmentu nové měřítko. Optimálního proudění vzduchu pod vozidlem bylo dosaženo důsledným zakrytováním spodní části vozu.

Audi lakuje karoserie nového kompaktního SUV ve dvanácti barvách a navíc poskytuje zákazníkům výběr pěti možností pro individualizaci vzhledu karoserie. Kromě standardně dodávaných černých doplňkových dílů si mohou zákazníci zvolit kompletní lakování v barvě vozu nebo barevné odlišení ochranných krytů spodní části vozu a lemů podběhů kol antracitovou barvou. Exkluzivní optický paket Offroad propůjčuje modelu Q3 široký a energický vzhled, zatímco exteriérový paket S line je naproti tomu koncipován v klasickém stylu Audi a osloví mimořádně sportovně zaměřené zákazníky.

Karoserie kompaktního SUV se vyznačuje vysokou úrovní tuhosti, pasivní bezpečnosti a akustického komfortu. Schránka pro cestující využívá ve své konstrukci mnoho plechů s různou tloušťkou stěny (tzv. tailored blanks) a extrémně odolné ocelové plechy tvářené za tepla včetně tvrzení, které vystačí s malými tloušťkami stěn, čímž přispívají ke snížení hmotnosti. Kapota motoru a zadní výklopné víko modelu Audi Q3 jsou vyrobeny z hliníku. Verze s pohonem předních kol váží necelých 1500 kilogramů.

Interiér

Prostorný interiér Audi Q3 harmonicky navazuje na svalnatě lehké linie vnějšího designu. Řidiče obklopuje velký oblouk přístrojové desky, což je řešení známé z velkých modelových řad značky Audi. Horizontální členění přístrojové desky zdůrazňuje její šířku. Novinkou v modelech řady Q je až sedmipalcový barevný displej dodávaný na přání a umístěný na přístrojové desce.

Nekompromisní úroveň kvality zpracování je pro Audi právě tak věcí cti, jako stylově vytříbený výběr barev a materiálů. Pro interiér je k dispozici pět barevných konceptů s černým, šedým, béžovým a dvěma hnědými odstíny. Pro sedadla jsou připravena tři látková a tři kožená čalounění, ozdobné obklady existují ve čtyřech provedeních včetně modřínového dřeva s otevřenými póry a nového stříbrně lakovaného hliníku s vloženou drátěnou tkaninou a 3D efektem. Sportovní paket S line nabízí další ozdobné lišty a interiér ponoří do elegantní černé barvy.

Ovládání Audi Q3 je logické a intuitivní – i to je pro Audi typické. Přístroje jsou snadno čitelné na první pohled a sedadla poskytují vynikající podporu těla a boční vedení. Součástí sériové výbavy je audiosystém chorus s přípojkou Aux-in, klimatizace a rozsáhlý paket zádržných systémů.

Četné highendové prvky výbavy na přání dokumentují vysoký technologický standard modelu Q3. Patří mezi ně palubní počítač s programem pro hospodárnější jízdu, paket dekoračního osvětlení s mnoha diodami LED, panoramatické střešní okno, paket úložných schránek, sportovní sedadla, sedadla s elektrickým seřizováním polohy a vyhříváním, komfortní klíček pro pohodlný přístup do vozu a spouštění motoru stisknutím tlačítka, dvouzónová komfortní automatická klimatizace, tmavé prosklení zadních oken a tříramenný kožený volant v novém designu specifickém pro modely Q. Funkce adaptive light pro světlomety xenon plus a asistent dálkových světlometů zajišťují inteligentní osvětlení vozovky za tmy.

Audi Q3 nabízí prostorný zavazadlový prostor pro přepravu sportovní výstroje a náčiní pro aktivní využívání volného času. Jeho objem 460 litrů vzroste postupným sklopením asymetricky dělených zadních opěradel až na 1365 litrů. Podélné střešní nosiče jsou součástí sériové výbavy. Život s kompaktním SUV navíc usnadňuje celá řada prvků výbavy na přání. Mezi ně patří paket pro zavazadlový prostor, sedadlo spolujezdce se sklopným opěradlem, otočná podlaha zavazadlového prostoru, otočná rohož, ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru z ušlechtilé oceli, otvor v opěradle zadní lavice pro přepravu dlouhých předmětů a vak na lyže. Audi Q3 může tahat přívěsy o hmotnosti až 2,0 tuny.

Pohon

Audi Q3 je nabízeno se čtyřmi agregáty. V době uvedení na trh budou k dispozici dva zážehové motory TFSI a jeden vznětový motor TDI, druhá jednotka TDI bude následovat později. Všechny čtyřválce mají zdvihový objem 2,0 litru a nabízejí vysoký výkon s mohutným točivým momentem v rozpětí od 280 do 380 N.m. Všechny motory vzájemně kombinují účinné technologie značky Audi pro snižování spotřeby paliva – přímé vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem, systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie.

Motor 2.0 TFSI bude nabízen ve dvou výkonových stupních 125 kW (170 k) a 155 kW (211 k). Výkonnější varianta zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Motor 2.0 TDI poskytuje výkon 130 kW (177 k) a později jej doplní varianta s výkonem 103 kW (140 k). Provedení s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol spotřebuje v průměru méně než 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.
Oba motory TFSI a výkonnější jednotka TDI spolupracují výhradně s trvalým pohonem všech kol quattro, jehož srdcem je hydraulická lamelová spojka, která v případě potřeby přerozdělí točivý moment z přední nápravy na zadní nápravu.

Model Q3 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k) sjíždí s výrobních linek s pohonem předních kol a stejně jako provedení Q3 2.0 TFSI quattro o výkonu 125 kW (170 k) je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou. Verze TDI o výkonu 130 kW (177 k) a TFSI o výkonu 155 kW (211 k) kombinují pohon quattro s dynamickou sedmistupňovou převodovkou S tronic, která umožňuje manuální řazení pádly na volantu (výbava na přání). Pokud řidič zvolil v systému Audi drive select režim efficiency, rozepne převodovka S tronic během setrvačné jízdy spojku, aby sportovní SUV maximálně využilo kinetickou energii, což přispívá k dalšímu snížení spotřeby paliva.

Podvozek

Vyvážený a harmonický podvozek Audi Q3 spojuje nejsportovnější charakter v segmentu se suverénní bezpečností a vysokým komfortem. Čtyřprvková zadní náprava zachycuje odděleně podélné a příčné síly. Elektromechanické řízení pracuje citlivě, precizně a s nejvyšší účinností. Komfort zvyšuje rovněž elektromechanicky ovládaná parkovací brzda.


Pro všechny motory Q3 je připraven na přání dodávaný systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select, který mění charakteristiku pedálu plynu a řízení. Je-li vůz vybaven převodovkou S tronic, funkcí adaptive light a adaptivním tempomatem Audi adaptive cruise control, spadají pod působnost systému Audi drive select také tyto prvky výbavy na přání. Řidič může přepínat mezi režimy comfort, auto, dynamic a efficiency. V posledně jmenovaném módu pracuje i klimatizace a tempomat s cílem maximálně snížit spotřebu paliva.

Audi Q3 jezdí standardně na 16“ kolech z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 215/65. Vozy poháněné nejvýkonnějšími motory jsou vybaveny dokonce sedmnáctipalcovými koly. Na přání nabízí Audi kola s průměrem 17 až 19 palců, z nichž některé připravila společnost quattro GmbH. Všechny pneumatiky se vyznačují nízkým valivým odporem, brzdy – vpředu s vnitřním chlazením – jsou výkonné a imunní vůči vadnutí. Velká světlá výška 170 mm umožňuje také výlety mimo zpevněné cesty.

U Audi Q3 je do stabilizačního systému ESP integrována elektronická uzávěrka diferenciálu, která při průjezdu zatáčkou na hranici přilnavosti reguluje rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola malými a sotva znatelnými brzdovými zásahy. ESP nabízí ve všech variantách funkci stabilizace přívěsu.

Audi connect

Značka Audi připravila pro Q3 kompletní nabídku modulárních technologií informačních a zábavních systémů. Paket connectivity zahrnuje například rozhraní Audi Music Interface pro připojení mobilních přehrávačů a přípravu pro navigační systém, kterou může zákazník aktivovat ihned po zakoupení vozu nebo kdykoli později.

Mnoho dalších řešení pochází bezprostředně z luxusní třídy. Bose Surround Sound System integruje například 14 reproduktorů. Přední hlubokotónové reproduktory jsou za tmy efektně osvětleny. Highendovým modulem v paletě informačních a zábavních systémů je velký navigační systém MMI plus s pevným diskem, jehož manuálně výsuvný sedmipalcový barevný monitor zobrazuje 3D grafiku s vysokým rozlišením a jeho hlasové ovládání rozumí celým slovům.

Později bude možné kombinovat systémy MMI Navigation plus a Bluetooth Autotelefon online s integrovaným modulem UMTS do systému Audi connect, který přináší na palubu Audi Q3 internet včetně speciálních služeb. Přenosné elektronické přístroje lze připojit prostřednictvím hotspotu WLAN, aby cestující mohli za jízdy bez omezení brouzdat po internetu a vyřizovat elektronickou poštu.

Se systémem Bluetooth Autotelefon online může být řidičem vybraná trasa zobrazována na mapovém podkladu Google Earth. Funkce dopravního zpravodajství Audi online přináší nejaktuálnější a precizní informace o hustotě dopravy na zvolené trase, které jsou generovány na základě údajů z velkého počtu vozidel.

Asistenční systémy

Z vyšších modelových řad Audi pocházejí také asistenční systémy pro Q3. Audi side assist usnadňuje řidiči změnu jízdního pruhu prostřednictvím radaru, Audi active lane assist řidiče podporuje při udržování vozu v jízdním pruhu případnými drobnými korekcemi řízení. Kamerový systém rozpoznávání rychlostních limitů zobrazuje důležité dopravní značky na displeji informačního systému řidiče dodávaného na přání.

Pro komfortní parkování je k dispozici hned pět systémů. Parkovací asistent s automatickým řízením odnímá řidiči námahu s řízením při couvání na příčně nebo podélně orientované parkovací místo. V případě potřeby dokáže řídit také při parkování navícekrát. Dvanáct ultrazvukových senzorů rozpoznává překážky, jako jsou betonové sloupky, i když se nalézají vedle vozidla. Software si zapamatuje jejich polohu a při vyjíždění z parkovacího místa na ně řidiče upozorní.

Audi Q3, vyráběné ve španělském závodu Martorell u Barcelony, přijde na český trh v průběhu podzimu, cena zatím nebyla stanovena.

 

PR

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu