Vyhledávání

Autosalon § Autotec Brno 2010 : polský Solaris InterUrbino pro pohodlí

Polský výrobce autobusů a trolejbusů Solaris Bus & Coach vstupuje do segmentu meziměstské dopravy a na podzim letošního roku uvede na trh novinku InterUrbino. Meziměstský autobus s moderním designem a vysokou funkčností byl k vidění v pavilonu V.

Novinka je teprve ve fázi testování, ale výrobce o její konkurenceschopnosti vůbec nepochybuje. První reference po testech u zákazníků prý dopadly na výbornou a InterUrbino se díky klesající linii předního skla stále „usmívá“. Důvod k úsměvu mají mít i řidiči, kterým se díky tomuto designovému řešení zlepší výhled při vjezdu do zastávek. Potěší také šestistupňová převodovka a pohonná jednotka Cummins ISB6.7E5 o výkonu 221 kW, která zajišťuje dostatečně dynamickou jízdu při nízké spotřebě paliva. Motor meziměstského Solarisu splňuje emisní normu EURO5.

Cestující ocení 53 pohodlných sedadel vybavených bezpečnostními pásy a nezvykle objemné odkládací prostory pod stropem, které pojmou nejen příruční zavazadla. Designéři autobusu InterUrbino mysleli také na nejmladší pasažéry. Jedna z řady sedadel bude dětskou VIP třídou se speciálními sedadly a hračkami, které zpříjemní cestu nejnáročnějším účastníkům autobusové dopravy. Volitelné je provedení InterUrbino s dvoukřídlými zadními dveřmi nebo s montáží speciální plošiny, které usnadní nástup vozíčkářům a cestujícím s kočárky.


Tradiční doménou polské značky je městská doprava, pro kterou již čtyři roky nabízí také autobusy s hybridním pohonem. Nyní se Solaris spojil s novým partnerem – americkou firmou Eaton – a zahájil výrobu autobusu Urbino 12 Hybrid, který dopravci zajistí rychlejší ekonomickou návratnost investice. Až třetinová úspora paliva ve srovnání s autobusem na klasický pohon byla prokázána v nezávislých testech. Paralelní diesel-elektrický pohon autobusu Urbino 12 Hybrid je vybaven řídicí jednotkou, která automaticky zajišťuje optimální mix obou zdrojů.

Na první pohled se novinka nijak neliší od klasického dieselového autobusu, protože celá pohonná jednotka je umístěna v zadní části vozidla. Elektromotor je napájen ze čtyř lithium-iontových baterií, které jsou nabíjeny rekuperací během brždění autobusu, takže připojení na externí zdroj energie není nutné. Unikátní systém „start/stop” po zastavení vozidla automaticky vypíná motor a znovu ho spouští při rozjezdu. Díky tomuto řešení autobus radikálně snižuje emise v okolí zastávek.

Společnost Solaris Bus & Coach je na polském autobusovém trhu číslem jedna. Zároveň je jednou z mála, které i v období ekonomické recese pokračují v expanzi. V roce 2009 vyrobila a prodala rekordní počet 1114 autobusů a trolejbusů, čímž dosáhla meziročního nárůstu o 7,5 procenta. Celkem 852 loni vyrobených vozidel mířilo do zahraničí, z toho 52 do České republiky, která byla v roce 2000 vůbec prvním exportním trhem značky Solaris. Nejvýznamnějším českým odběratelem je Dopravní podnik Ostrava, který už od polského dodavatele zakoupil už přes sto autobusů a trolejbusů. Celkově je dnes na českých silnicích doma více než 250 vozidel značky Solaris provozovaných čtrnácti firmami.


foto zde
BVV

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu