Brno plánuje také tunel pro šaliny u Pisárek a rozšíření silnice zde
Nejen brněnští řidiči jistě znají silnici mezi pisáreckou zánovní mimoúrovňovou křižovatkou a Žabovřeskami na dohled brněnského výstaviště. Tzv. Velký městský okruh se totiž v těchto místech zužuje ze čtyř do pouze dvou pruhů a téměř neustále zde vznikají docela slušné zácpy.
Situaci zde totiž komplikuje nedostatek prostoru, když vedle silnice vede ještě trať pro tramvaj, čili "šalinu". Na jedné straně je totuž řeka Svratka, na druhé zmíněná šalina. Takže se naskýtá několik řešení. Mimo jiné i třeba tunel pro tramvaj, díky kterému by vzniklo místo na rozšíření silnice na čtyři pruhy. Projekt už má dokonce i územní rozhodnutí, nicméně zatím na něj nejsou finance. A těch bude potřeba pořádná hromádka - zhruba třímiliardová...
Navíc se zdá poněkud nelogické, že vybrána a schválena byla varianta , která je zcela nejdražší z těch, o kterých se uvažovalo. Je totiž údajně nejšetrnější k životnímu prostředí ...... Ufffff.
Ve hře mimochodem byla ještě možnost posunout koryto řeky blíže k ulici Veslařské ( za třetinové prachy !!!!!!) nebo také nechat jezdit tramvaje a auta ve dvou úrovních nad sebou.
Brno dostavbu velkého městského okruhu, jehož je trasa součástí, považuje za svoji prioritu.
Jenže v minulých týdech se objevil problém s Dobrovského tunely, kterým jistá soudkyně z Prahy zrušila stavební povolení, přestože již letos měly začít sloužit apřestože již je hotovo 80 procent stavby za šest miliard !!! ( viz články na jiném místě ). Po jejich přípdném dostavění se ale stane hodně problematickým místem právě toto úzké místo, byť je dlouhé pouze pár set metrů.
Podle ŘSD se dokončení celého velkého městského okruhu ( tedy včetně tunelů ze Židenic pod Vinohrady směr na Líšeň ) plánuje na rok 2030. Pokud ale budou finance a pokud se zase nenajdou nějakcí pitomci, kteří budou stavbu blokovat.
Pavel Jelínek, šéfredaktor