Vyhledávání

CITROËN otevírá po 90 letech novou stránku své historie

CITROËN otevírá po 90 letech novou stránku své historie

NOVÁ HISTORIE. CITROËN SE MĚNÍ.

Nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky, nová řada výrobků: CITROËN otevírá po 90 letech novou stránku své historie.

CITROËN představuje dnes, 6. února 2009, současně ve 34 zemích světa svou novou dynamiku: objevuje se ve vlastním filmu..
A protože nezapomíná na svou historii, činí tak v den výročí narození svého zakladatele.

V obtížném ekonomickém období, ale také v období změny v automobilových zvyklostech a v době vytváření nových vztahů mezi spotřebiteli a značkami, CITROËN nepodléhá, CITROËN jedná, CITROËN se mění.

Cíl: pokračovat v dynamice, kterou vyvolal úspěch nových modelů uvedených na trh v posledních deseti letech, zhodnotit značku CITROËN a podpořit její komplexní nabídku.

CITROËN se proto pouští do celosvětového projektu značky, pro který je charakteristická nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky a nová řada automobilových výrobků.

I – Nová identita

Logo, 1. orientační bod

Logo, jež je výsledkem společné práce marketingového a designového týmu CITROËNU, pod vedením Jean-Pierre Ploué, a mezinárodní brandingové a designové agentury Landor, je prvním viditelným znakem této změny.

Šípy ztratily orámování a dostaly třírozměrnou dimenzi. Jsou plastické, silnější a mohutnější.

V novém vzhledu názvu značky se opět objevuje červená barva, jako most mezi minulostí a budoucností značky CITROËN. Červená, která se vyvíjí, je nyní tmavší.

Identita značky: kreativní technologie

U CITROËNU se odjakživa snoubí kreativita s technologií.

Značka CITROËN nabídla jako první u vozů C2 a C3 systém Stop&Start, je evropskou jedničkou, pokud jde o pilotované převodovky, průkopníkem filtrů pevných částic a velké úsilí věnuje ekologii a úspornosti, neboť; v roce 2008 potvrdila díky vozu C1 své vedoucí postavení mezi vozy s emisemi max. 110 g CO2 / km.

CITROËN vynalezl odpružení Hydractive, vytvořil panoramatické širokoúhlé čelní sklo, přišel s novými podpůrnými prvky řízení jako je varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), systém promítání informací na čelní sklo, Snow Motion, SOS urgence … ale také s novou architekturou vozu, s maximální modularitou u modelu C3 Picasso… CITROËN se nesnaží o čistě technologické výkony, ale o to, aby technologie sloužila ve prospěch uživatelů.

CITROËN se při hledání automobilových novinek odvažuje nespokojit se jen s opakováním existujících řešení.

C5 představuje novou rafinovanou a elegantní interpretaci tradičního sedanu a v roce 2008 se mu podařilo překročit své prodejní cíle.
Koncepce visiospace u vozu C4 Picasso dokázala celý segment přetvořit a stát se v něm v roce 2008 evropskou jedničkou. Vůz C3 Picasso, uvedený na trh v 1. čtvrtletí roku 2009, má stejné ambice.

CITROËN nabízí s novým Berlingem, které bylo uvedeno na trh v květnu 2008, a s vozem Nemo, jenž se objevil v únoru 2008, modelovou řadu pěti lehkých užitkových vozů, které prošly již úspěšnou modernizací. Značka se díky této nabídce stala v segmentu referencí.

Do budoucna přináší koncept Hypnos technologii hybridního dieselu a C-Cactus přichází s koncepcí nové vize úsporného automobilu.

Reklama v nekonformním duchu

CITROËN udělal z pojmu kreativní technologie svůj nový reklamní slogan.

Tento pojem ve francouzštině, Créative Technologie, který je stejný po celém světe, je nabitý významy a tvoří základ nového reklamního systému.

Z každé reklamy čiší, co značka přislíbila a jaké výhody nabízí zákazníkům, zároveň vyzařuje odvahu a optimismus.

Značka poprvé od roku 1983 přichází s novou reklamní kampaní, kterou připravila společně s agenturou H, pobočkou skupiny Havas.

Grafický princip: přehlednost a soudržnost značky

CITROËN se dnes vyjadřuje vizuálně velice nesourodě, zatímco nový grafický princip, exkluzivní doprovodná typografie a jednotný tón umožní značce zajistit lepší přehlednost a soudržnější výraz.
Tento nový grafický prostor je nositelem nového statutu značky.
Prostor, kde dominuje bílá, symbol transparentnosti a elegance, kde se využívá červená pro vyjádření dynamiky a kde černá, šedá a chromová přináší důstojnost a sílu.


CITROËN s touto změnou startuje 6. února 2009.

Internetové stránky: získat nové zákazníky

70 % zákazníků, kteří dnes přicházejí do Citroënu, prošlo přes jeho internetové stránky, kde hledali informace.

První kontakt značky se zákazníky je tedy adresa www.citroen.com, která se od nynějška stává kompasem, jenž zákazníky nasměruje k firemním stránkám jednotlivých zemí.
CITROËN přechází kvůli zajištění homogenity 6. února ráno na novou identitu u všech svých 20 evropských internetových stránek a pro webovou komunikaci této nové image využívá špičkovou technologii full 3D.

CITROËN vstoupí s touto novou evropskou webovou strategií od druhé poloviny roku 2009 do nové internetové éry.

Z CITROËNU Sport se stává CITROËN Racing

CITROËN vchází se svými čtyřmi tituly mistrů světa v rallye konstruktérů a pěti tituly mistrů světa ve WRC (pilot a spolujezdec) pro posádku Sébastien Loeb a Daniel Elena do historie automobilového sportu.

Při příležitosti kyperské rallye se z CITROËNU Sport stává CITROËN Racing.

Pojmy typické pro svět automobilových závodů – rychlost, dynamika a elán – se stávají součástí grafického vyjádření CITROËNU ve formě tří červeně odstupňovaných linek na bílém podkladu.

II – Nové vztahy se zákazníky

Architektura: důkladná proměna sítě

CITROËN chce upřednostňovat svůj vztah se zákazníky a zkušenost celé značky a se pustí do proměny své mezinárodní sítě prodejen: prostor určených k vystavení vozů, k přijímání zákazníků, k prodeji i údržbě.

Zvenku budou prodejny okamžitě snadno identifikovatelné díky transparentnosti, plynulosti linií a barvě.

Uvnitř se architekti zamysleli nad tím, jak se zákazník v prodejně pohybuje: bude nyní přirozeně nasměrován do míst, které jsou mu vyhrazena. V celém prostoru je zachována identita CITROËNU a v každém oddělení je zvýrazněna zkušenost jednotlivých profesí značky.

Novou architektonickou koncepci vybrala porota, složená z členů vedení CITROËNU a agentury Landor, z dvanácti projektů předem vybraných v rámci mezinárodní architektonické soutěže.

Výsledek: zvolený projekt zosobňuje cíl, kterého by značka chtěla dosáhnout, a přizpůsobuje ho všem možným situacím, které mohou v prodejní síti nastat, bez ohledu na místo, konfiguraci nebo úroveň investic. Ať už jde o novou budovu, rekonstrukci stávající budovy nebo „facelift“, všechny prodejny CITROËNU po celém světě mají nyní přímý přístup k této nabídce na klíč, kterou lze uzpůsobit do tří úrovní.

8 000 prodejen CITROËNU změní do pěti let vzhled, aby k nám zákazníci po celém světě chodili s radostí.
CITROËN se při zajištění tohoto nového architektonického vzhledu svých prodejen opírá na interní rovině o mezinárodní síť partnerů z odvětví architektury a na externí rovině o síť určených architektů.

Tuto svou novou architektonickou podobu CITROËN slavnostně představil v salonu na adrese Champs-Elysées 42, což je výkladní skříň značky na nejkrásnější ulici světa, kterou od jejího otevření v září 2007 navštívily již 2 miliony osob.

Spokojenost zákazníků: být mezi těmi nejlepšími

Zkušenost, kterou zákazníci se značkou CITROËN zažijí, musí být za všech okolností výjimečná.

Značka zavádí v prodeji i v poprodejním servisu nové závazky vůči zákazníkům, základní zásady značky: okamžité osobní přijetí, rychlé a jasné odpovědi, na míru připravené předání a předvedení vozu, dodržování lhůt, vysvětlení provedených prací, sledování každého zásahu… podle všech těchto závazků jsou sítě CITROËNU hodnoceny.

Základní zásady prodeje
1. Přijmeme vás v krátké době: do 3 minut.
2. Žádosti o informace po internetu jsou vyřizovány do 48 hodin.
3. Přesně určíme, co potřebujete. Vždy pro vás budeme mít výrobky a služby přizpůsobené vám na míru.
4. Vždy a bez ptaní dostanete nabídku na zkušební jízdu.
5. Obdržíte obchodní oficiální nabídku nebo řádně vyplněnou objednávku.
6. Prodavač vám poděkuje, doprovodí vás ke dveřím a rozloučí se.
7. Stanovená lhůta je pevně daná a v případě změny termínu jste okamžitě informováni.
8. Vůz dostanete v perfektním stavu a v souladu s objednávkou.
Předáme vám pokyny pro používání a údržbu vozu.
9. Nejpozději do 5 dnů vás budeme kontaktovat, abychom si ověřili, jak jste spokojení. Základní zásady poprodejního servisu
1. Přijmeme vás v dohodnutou hodinu.
2. Prvky na ochranu vozu instalujeme a sundáváme ve vaší přítomnosti.
3. Kompletní prohlídka vozu je prováděna ve vaší přítomnosti.
4. Jste informováni o druhu prací a dostanete odhad ceny.
5. Oznámíme vás pevnou lhůtu a v případě jakékoliv změny týkající se zásahu jste okamžitě informováni (zpoždění, práce navíc…).
6. Můžete se spolehnout na kvalitu provedených prací.
7. Provedené práce vám vysvětlíme a projdeme s vámi fakturu.
8. Dostanete rady ohledně další údržby vozu a případných pracích, se kterými musíte do budoucna počítat.
9. Nejpozději do 10 dnů od návštěvy servisu vás budeme kontaktovat, abychom si ověřili, jak jste spokojení.


CITROËN zahajuje svou kampaň na zlepšení kvality služeb a zajištění těchto závazků pomocí komplexní politiky kvality: na poprodejní servis se myslí již při přípravě koncepce výrobku, zavádějí se nové metody prodeje a školení prodejců, rozvíjí se provozní normy a uplatňuje se sdílení osvědčených postupů.
Při prosazování těchto osvědčených postupů vychází CITROËN z metody Lean, která se již 10 let využívá v továrnách skupiny PSA Peugeot CITROËN a dnes se zavádí i do prodejen.

Cílem značky je, aby se její síť stala příkladem, pokud jde o kvalitu služeb.
S pravidelným měřením výkonů a společnými cíli: dostat se v anketách na úroveň nejlepších výrobců jak pokud jde o prodej a předávání vozů, tak pokud jde o jejich údržbu a servis a do TOP 5 v každoročních průzkumech nezávislého orgánu JD Power.


CITROËN Select: směrem k nové dynamice ojetých vozů

34 let po uvedení systému Eurocasion CITROËN svou politiku vylepšuje a spouští nabídku CITROËN Select.

CITROËN Select je:
o posílená nabídka služeb včetně rozšíření záruky na vozy až na 7 let,

o lepší zřetelnost závazků CITROËNU vůči zákazníkům:
o možnosti financování včetně leasingu;
o další nabídky služeb včetně smlouvy na záruku, údržbu nebo servis;
o zajištění nebo výměna, pokud zákazník změní názor;
o 1. kontrola zdarma;
o asistenční služba 24 hodin denně 7 dnů v týdnu ve 45 evropských zemích…

o nová image ojetých vozů mezinárodního rozměru.


CITROËN kvůli zavedení této nové strategie zaměřené na ojeté vozy přizpůsobil v roce 2008 organizaci systému: centrální řízení týkající se ojetých vozů a nové nástroje a metody pro celou síť.

Cílem je zvýšit u našich prodejců poměr „prodeje ojetých vozů oproti prodeji nových vozů“ a zvýšit spokojenost zákazníků, aby se z ojetých vozů stal faktor růstu.

CITROËN Business: splnit očekávání firemních zákazníků

Pro firemní zákazníky, kteří mají specifická očekávání, zavádí značka koncepci CITROËN Business.
Jde o řadu specifických výrobků a služeb, které nabízejí specializovaní prodejci v prostorách vyhrazených tomuto účelu.

CITROËN spouští tuto obchodní kampaň s jediným cílem: zvýšit prodeje značky firemním zákazníkům, zejména prodeje osobních vozů.
Jde o obchodní politiku, která již přináší první výsledky: v roce 2008 se díky úspěchu vozu C4 Picasso, nové C5 a zmodernizované řady užitkových vozů zvýšila u OV+LUV v segmentu prodejů firmám penetrace CITROËNU o 0,4 procentního bodu v 7 hlavních evropských zemích Francii, Německu, Španělsku, Velké Británii, Itálii, Belgii a Nizozemsku.

Prvním hmatatelným znamením této změny je vytváření business center v rámci naší sítě.
Business centra CITROËNU musí splňovat velice přesná kritéria, jež umožní zajistit pro naše zákazníky odpověď přesně přizpůsobenou jejich potřebám:
V prodeji: vyškolený prodejce, který se na 100 % věnuje firemní klientele, vystavení vyhrazených jasně identifikovaných užitkových vozů…
V poprodejním servisu: přizpůsobená otvírací doba, určený zaměstnanec a zvláštní telefonní číslo, zajištění maximální možné lhůty schůzek v servisu, důsledné nabízení náhradních vozů v případě poruchy vozu …


III – Nové produktové strategie

Citroën započal rozsáhlou přeměnu svých prodejen, svého závazku vůči zákazníkům, ale také své produktové strategie.

Citroën má dnes nejrozsáhlejší a nejdiverzifikovanější nabídku ve své historii. Značka bude pokračovat v politice diferenciace svých modelů a přitom bude dál zrychlovat jejich příchod na trh. Citroën tak v příštích 3 letech uvede na evropský trh 6 nových modelů, v pravidelném rytmu jednoho nového vozu každého půl roku.

Ostatně i svět se mění. Nemění se ale stejně pro všechny. Citroën bude proto nabízet doplňkové produktové strategie podle toho, jak rychlou a intenzivní změnu budou zákazníci očekávat.

Strategie modernizace

Citroën bude především pokračovat v modernizaci své hlavní řady pro ty, kdo dávají přednost méně radikální změně. Změně, protože každá modernizace musí být příležitostí pro výrazné a viditelné vylepšení ve všech směrech.
Stejně jako nová C5, nahrazující předchozí model, znamenala skutečný krok vpřed, nahradí jednoho dne současnou C3 nová C3, se stejnou ambicí. Potom nahradí nová C4 stávající model C4.

Strategie rozvoje

Modernizace modelů s výraznými změnami k lepšímu už sama o sobě představuje ambiciózní program. Někteří zákazníci však očekávají v automobilové nabídce hlubší změny: epochu, pro kterou byla typická snaha „stále víc“, střídá dnes epocha „stále lépe“. Tato strategie se projevuje ve 2 přístupech.


Automobilový pragmatismus, který se nezříká radosti

První přístup se změřuje na uspokojení základních potřeb mobility. Zde půjde o zákazníky, kteří chtějí snížit svůj rozpočet na automobil a budou hledat úspornější, ale také inteligentnější výrobky.

Někteří řeknou, že je to cesta nižších nákladů. A přece ne. Skutečnou výzvou pro Citroën je vymyslet méně nákladné výrobky, aniž by musely přijít o svůdnost a atraktivitu.

To je dnes případ modelu C3 Picasso, což je skutečné „protikrizové“ auto. A náš projekt C-Cactus bude později představovat ještě jasnější odpověď.


Promyšlená automobilová radost

Druhý přístup dává naopak přednost automobilové radosti, při současném zachování pragmatičnosti. Tito zákazníci hledají silné výrobky, zvláštní výrobky, výrobky, které jim dodají na prestiži a s nimiž prožijí nové automobilové zážitky.

Chtějí reprezentativnost, chtějí vzrušení, chtějí vytříbenost, ale to vše aniž by kopírovali ustrnulé kódy tradiční nadstandardní nabídky.

Aby Citroën toto očekávání splnil, přichází s novou řadou produktů, která doplňuje stávající nabídku. Tuto řadu tvoří 3 nové vozy, po jednom ze segmentu B, M1 a M2. Vozy budou postupně uváděny na trh od roku 2010.

První ilustrací této nové produktové řady je koncept DS INSIDE.

Pro tento koncept a pro tuto řadu vozů je charakteristická rozhodnost ve stylu, dynamice a použití. Tato rozhodnost s sebou nese přirozeně i cenové zhodnocení. Zhodnocení, které však zůstane realistické.

Žádoucí, dostupné předměty, které se vyznačují kreativitou, inteligencí koncepce a kvalitou provedení. Automobily, nabízející to nejlepší od Citroënu. Produktová řada, jež se hrdě nese v novém duchu Citroënu: tím je kreativní technologie.

Tato nová řada nese i nové označení. Jako hlavní řada, která používá písmeno C s číslem, jako řada jednoprostorových vozů, která nese označení Picasso, tak i tato nová řada dostane zvláštní označení. Řada DS (Different Spirit).

DS kdysi vyjadřovala a stále vyjadřuje nový způsob pohlížení na automobil a na budoucnost.
Značka tedy těží ze svých genů, přitom posiluje pozici své nové produktové řady a své tři vozy nazývá DS3, DS4 a DS5.

IV – Únor 2009: nová historie. CITROËN ve vlastním filmu.

CITROËN na plátně

Ve dnech 4. a 5. února 2009 CITROËN představí celé své mezinárodní síti svůj první film „Nová historie: CITROËN se mění“ od režisérů Tristana Aurouëta a Thomase Poteze.
Tato téměř dvacetiminutová detektivní zápletka, vystavěná kolem zmizení vozu DS INSIDE, které zorganizuje mistr světa v rallye WRC Sébastien Loeb, odhaluje celý projekt přeměny značky: novou identitu, nové vztahy se zákazníky a novou produktovou řadu CITROËNU.

CITROËN udržuje odjakživa výsadní vztahy s filmem. Díla Léona Poiriera Croisière noire a Croisière jaune ze 30. let ukázaly široké veřejnosti prozatím neznámé hranice.
V roce 2006 uvádí Christian Volckman ve svém prvním celovečerním filmu Renaissance na plátno vůz CITROËN, inspirovaný konceptem Air-dream, a mluví přitom o designovém centru CITROËNU.
Pro vztahy CITROËNU s filmovým světem jsou dnes charakteristická mnohá partnerství, z nichž to poslední se týká filmu Envoyés très spéciaux. Tento film, který měl premiéru 21. ledna 2009, uvádí na plátno bájné vozy SM Maserati, 2CV AZ, Ami 6, DS, visiospace C4 Picasso a C6.
V blízké době se objeví film Coco režiséra Gada Elmaleha, který ze sedanu CITROËN C6 dělá velkou filmovou hvězdu.
A konečně i v příštím filmu Jean-Pierre Jeuneta Micmacs à tire-larigot, jehož premiéra je naplánovaná na podzim 2009, se objeví několik vozů značky Citroën.

CITROËN je navíc již pět let partnerem festivalu romantických filmů v Cabourgu.

CITROËN na adrese 42 Champs Elysées

V salonu C_42 se úžasným způsobem střídají jednotlivé sezóny CITROËNU. Stal se jednou z povinných zastávek při procházce po bájné avenue Champs-Elysées a od svého otevření v září 2007 přilákal již 2 miliony návštěvníků.

Tato mezinárodní výkladní skříň značky se momentálně přeměňuje na sezónu „Kreativní technologie“.

Salon C_42 osvětluje 20 metrů vysoké plátno, odhalující novou identitu CITROËNU. Uvnitř je každé patro věnované jednomu lidskému smyslu a dohromady ztělesňují nový vzhled značky.

S konceptem C_Cactus, který je v přízemí vystavený v elektrické verzi a s novým logem, zkoumá CITROËN nové koncepční cesty: maximální odlehčení, novou architekturu, nové materiály, pro novou, odpovědnou a optimistickou mobilitu.

V prvním patře je připravená interaktivní hra věnovaná městskému provozu, kde mohou návštěvníci (znovu) objevit mikrohybridní technologii Stop and Start, která snižuje spotřebu a emise CO2 o více než 10 % a zlepšuje zvukový komfort.

Ve druhém patře si mohou návštěvníci namalovat svůj CITROËN na dotykových stolních deskách a objevit barvy a materiály používané u vozů značky.

Vystaven je i CITROËN C5 vybavený technologií inteligentního protiprokluzového systému a CITROËN C3 Picasso, který představuje poslední novinku, jež je výsledkem kreativity značky. Kamera zabudovaná ve voze umožní vyzkoušet si panoramatický výhled z vozu C4 Picasso.

A konečně v posledním patře, odkud je nádherný výhled na Champs Elysées, nabízí CITROËN Lounge smyslový požitek věnovaný celkovému potěšení z pobytu ve voze. Vždy ve čtvrtek, v pátek a v sobotu večer od 17 do 19 hodin je zde pro veřejnost připravena Happy Hour.




CITROËN v roce 2008 - fakta a čísla

8000 kontaktních míst po celém světě
13500 zaměstnanců
1 356 000 vozů prodaných po celém světě

Potvrzené vedoucí postavení v Evropě v těchto segmentech:
kompaktní MPV: v tomto roce se prodalo téměř 188 000 vozů C4 Picasso;
vozy s emisemi 110g CO2/km nebo méně díky C1.

Ekologické označení Airdream u vozů:
 s emisemi CO2 méně než 140g/km
 vyrobených v továrně splňující normu ISO 14001
 s 95 % zpětně použitelných materiálů.

Nová designová kancelář v Pekingu

Vývoj tržních podílů OV + LUV (2007  2008)
o Západní Evropa 18 zemí: stabilní (6,5 %  6,5 %)
s výrazným nárůstem v posledním čtvrtletí (6,5 %  6,8 %) oproti stejnému období v roce 2007.
o Střední a východní Evropa : stabilní (3,1 %  3,1%)
o Rusko : stabilní (0,4 %  0,4 %)
o Latinská Amerika: + 0,3 procentního bodu (1,7 %  2 %)
o Čína: - 0,3 procentního bodu (2,3 %  2 %)


• Úspěch nových výrobků:
o nová C5 překročila stanovené cíle za pouhých 8 měsíců prodeje u sedanu a za 6 měsíců u Toureru;
o Nemo a nové Berlingo tento rok doplňují nabídku CITROËNU v oblasti užitkových vozů. Umožňují značce získat 0,6 procentního bodu podílu na trhu v západní Evropě (9,9 %  10,5 %), se zrychlením v posledním čtvrtletí.


Volné fotografie na : www.citroen-presse.com a service_presse@citroen.com
Volná videa na : www.mediatheque.citroen.com nebo mailem : acmedia_videotheque@mpsa.com




Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

Fotogalerie

Nový C3 Picasso

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu