Vyhledávání

Diskuse o plánovaném značení pneumatik v EU pokračují

Diskuse o plánovaném značení pneumatik v EU pokračují

 Požadavky jsou náročné – avšak řadu věcí je ještě třeba vyjasnit:

Diskuse o plánovaném značení pneumatik v EU pokračují

Hannover, květen 2009. Diskuse o plánech Evropské komise zavést jednotné značení pneumatik pokračují, přičemž odborníci poukazují na řadu problémů s tím spojených. V této souvislosti upozornil přední evropský výrobce pneumatik Continental na některé aspekty, kvůli nimž bude plánované označení pneumatik obtížně srozumitelné, a to nejen pro spotřebitele: „Už pouhá implementace těchto předpisů do národní legislativy nebude jednoduchá“, obává se Alexander Lührs, tiskový mluvčí Continentalu. „Zatím bylo rozhodnuto pouze o tom, že nějaké označení pneumatik vznikne.“ Návrh zajištění značení pneumatik je nyní předmětem diskuse mezi Evropskou komisí, Evropským parlamentem a Radou ministrů, v nichž jsou zastoupeny jednotlivé členské státy Společenství.

Continental, přední evropský výrobce pneumatik, má již ve svém portfoliu pneumatiky, které snadno splňují vysoké prahové hodnoty a používají se například u vozů VW Blue Motion pyšnících se zejména nízkou spotřebou paliva. Continental však apeluje na přesné určení prahových hodnot a způsobu certifikace, zejména za účelem dosažení jasné grafické podoby značení. Všechny dosud předložené návrhy byly pro spotřebitele těžko srozumitelné, zejména návrh uvádět brzdnou dráhu na mokru, což je pro řidiče obzvláště důležitý aspekt. Doposud také nebylo dosaženo žádné dohody, pokud jde o přesný a smysluplný proces měření brzdné dráhy.

Předpokládá se, že uvedené označení se bude v oblasti výroby pneumatik používat už před termínem 1. listopadu 2012, aby bylo možné motoristy upozornit na výrobky vyznačující se kombinací nízkého valivého odporu a bezpečnosti. „To by znamenalo, že by výrobci pneumatik neoznačovali pouze přesné hodnoty pro každou řadu pneumatik, ale také každého rozměru pneumatik“, pokračuje ve vysvětlování Alexander Lührs. Dříve nebo později nevyhnutelně povede veškeré toto úsilí ke zvýšení cen. V prvé řadě bylo důležité rozhodnout o konečné podobě značení a určit prahové hodnoty tak, aby se zajistilo, že všichni výrobci tuto podmínku stihnou splnit.

„V některých případech mají významní výrobci v jediné produktové řadě pneumatik více než sto různých rozměrů“, říká Alexander Lührs, čímž poukazuje na obrovské množství specifikací (rozdílné rozměry a indexy rychlosti, nosnosti), které je třeba spotřebiteli zprostředkovat. Continental se nedomnívá, že návrh, aby každá pneumatika včetně skladových zásob, byla označena, je v zájmu spotřebitele. „Apelujeme tedy na německou vládu, aby využila svého hlasu v Radě ministrů a dožadovala se toho, aby značení bylo používáno spíše jenom v showroomech nežli na každé jednotlivé pneumatice ve skladu.“

Aby mohli motoristé nové značení zhodnotit, bude na internetu přístupný kalkulátor paliva, který jim umožní jednotlivé modely srovnat. „U řady výrobků bude tento rozdíl minimální“, varuje Lührs, „avšak požadavky na bezpečnost pneumatik by v této souvislosti neměly být zatlačeny do pozadí.“

Jsou zde i problémy s certifikací a následnými kontrolami hodnot pneumatik. Alexander Lührs se obává, že „dokud nebudou mít příslušné orgány žádnou možnost kontroly nebo udělování sankcí, nebude celá záležitost tak efektivní, jak na první pohled vypadá.“ Hlavně výrobci levných pneumatik z východní Asie už na svých pneumatikách používají symboly slibující parametry, které nemají s realitou nic společného. Proč by to tedy mělo vypadat jinak v případě označování pneumatik?

S obratem přesahujícím v roce 2008 24 miliard EUR představuje společnost Continental jednoho z předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systémů, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu.

Společnost v současné době zaměstnává přibližně 133 000 zaměstnanců na téměř 190 místech v 35 zemích.
Každá čtvrtá pneumatika v Evropě je vyrobena koncernem Continental. Také v oblasti první výbavy je Continental tržním lídrem - více než 30 % nových automobilů vyrobených v Evropě opouští výrobní linky právě na pneumatikách Continental.

Divize výroby pneumatik koncernu Continental je oficiálním partnerem FIFA World Cup 2010TM, který se bude konat v roce 2010 v Jihoafrické republice. Další informace naleznete na stránkách www.ContiSoccerWorld.com, www.ContiFanWorld.com a www.conti-online.com.

Barum Continental spol. s r. o.
Divize marketing
www.conti-online.cz
www.barum-online.cz

Multimediální on-line databáze: www.mediacenter.continental-corporation.com a www.vdo.de/presse

PR

 

Fotogalerie

Test nových pneumatik a T.Marek

foto archiv týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu