Vyhledávání

Drby před novou vrchařskou sezónou KWB 2009

Drby před novou vrchařskou sezónou KWB 2009

Posbírali jsme pro Vás několik "drbů" o tom, kdo z jezdců co chystá na novou sezónu KW Berg-Trophy 2009 za techniku. Mnoho z toho co je níže uvedeno vlastně není drb, ale reálný fakt. A to několik dalších špičkových registrací jezdců do seriálu zůstává zatím zahaleno. Sezóna 2009 bude určitě hodně a hodně zajímavá.

Ve skupině E2/C si Aleš Mlejnek již před posledním závodě v Násedlovicích zakoupil v Chorvatsku formulový vůz Opel Lotus, který bude určitě rychlejší než jeho bývalý vůz Intech Alfa Romeo. Tento vůz již zkoušel na posledních závodech polák Róbert Steč, který s vozem absolvuje celou letošní sezónu. Novou tváří v Dámské trofeji bude jeho žena Irena Steč, která premiérově osedlá další formulový vůz a to Promot Easter 86. Není žádným tajemstvím, že druhý jezdec loňského absolutního pořadí Martin Šípek, vlastní sportovní prototyp Lucchini P3-95M. Vůz je po Miroslavu Fajkusovi a jezdec bude chtít mířit v hodnocení hodně vysoko. Další, určitě hodně známou informací je ta, že Filip Zelenský vlastní již delší dobu formulový vůz Dallara F3 394. Jeho "suzuková" hodně úspěšná éra skončila a jezdec se bude dle jeho vlastních slov s novým vozem hlavně učit a učit. Jeho týmový kolega Libor Neckář již v závěru sezóny 2008 zkoušel formuli Eufra F3 393 Spiess. Vůz po Lubomíru Glogarovi prochází dalším vývojem a odlehčováním. Michal Novický rovněž na novou sezónu přezbrojuje a vyjede sice opět s formulí, ale ne s hodně oblíbenou Ninjou, ale s Reynardem 032 F3 po Radku Krakovičovi a Milanu Svobodovi. Mezi ženami má být na startu i další nová formulová jezdkyně Simona Málková, ale o tom, kterou formuli bude vodit, se teprve rozhodne. Pravděpodobně Ralt 032 F3 Miloše Zmeškala, ale i u něj není ještě situace jistá.

Ve skupině E1 patřím k další velké známé informaci ta, že Antonín Daniel bude sedlat špičkový vůz BMW M3 VPT po Martinu Šípkovi. Vůz prochází kompletní repasí a bude patřit k největším favoritům soutěže. Slovák Roman Koňuch bude startovat s vozem Subaru Impreza STi N14, se kterým absolvoval některé závody při MSR PAV Ján Miloň. Mostecký Jiří Stránský si přivezl vůz Lancia Delta HF Integrale až z Itálie a měl by při svých startech patřit rovněž k favoritům.

Josef Dohnálek a jeho syn budou po loňské provizorní sezóně startovat konečně s vysněným vozem Citroen C2, který je komplet postaven na bázi Super 1600. Do skupiny závodních vozů přechází ze skupiny S Erich Prusek jr. On i jeho bratr Petr budou startovat s vozem Honda Civic. Stanislav Firtl jr. rovněž přechází ze skupiny S a to s nově postaveným vozem Škoda Octavia TDi. Vůz bude postaven na dílech z loňského zdemolovaného vozu Seat Ibiza Cupra Františka Ančíka a jezdec bude útočit hlavně na nejvyšší mety v Juniorské trofeji. Další "oktávií" představí rovněž ještě junior David Kárný. Vůz je po Michalu Matějovském ze Škoda Octavia Cupu a bude se na něm střídat se svým otcem Alešem. Ve Vrbně pod Praděden se konečně dostavuje Škoda Fabia jezdce Petra Guta, který teď několik sezón téměř úplně vynechal. Špičkovým vozem ve startovním poli bude speciál WTCC a to Alfa Romeo 156 Zdenka Pastvu. Vůz prošel kompletní repasí a momentálně se staví do "kopcové" podoby. V nejslabší třídě skupiny E1 se připravuje hlavně motor o obsahu do 1150 ccm do vozu Suzuki Swift, se kterým bude startovat Oldřich Lupač a Stanislav Firtl sr. V loňské sezóně startoval tento swift ve třídě S-1400.

Ve skupině historických vozů se rovněž pilně zbrojí. Úspěšný Martin Prosecký po loňské sezóně nebude již startovat ve skupině S, ale s vozem Porsche 924 ve skupině HA. Konkurencí mu jistě bude nově stavěný Fiat 128 Sport Coupé Pavola Galla, který bude chtít obhájit loňské celkové druhé místo. Třetí muž skupina HA za rok 2008 Leopold Pleva již nemá svou Škodu 1000 MB, ale pořídil si na novou sezónu vůz Škoda 100.

Skupina S přichází s mnoha novými tvářemi, hlavně s MSR PAV. Ján Miloň bude startovat s úplně novým vozem Subaru Impreza STi N14, kde výkon má dosahovat více jak 350 PS. S jeho dalším bývalým Subarem, ale STi WRX, bude startovat Ctirad Rozum. Jezdec tento vůz již "proháněl" v několika závodech roku 2008. Dalším vozem ze stáje M.I.P. Racing bude jak jinak Subaru Impreza STi N14 Bohumíra Čambálika. I tento vůz bude patřit k nejrychlejším vozům třídy S+2000. Martin Čábela po loňských zkušebních závodech se rozhodl pro vůz Honda Integra Type R, který prochází dalšími úpravami a vývojem. Petr Blažek se několik let "proháněl" v našem seriálu s vozem Peugeot 106 Maxi, ale na novou sezónu se chystá rovněž s vozem Subaru Impreza.

-stfi-

http://www.berg-trophy.cz/

 

Fotogalerie

Netradiční tečka za sezónou ve Vysokém Mýtě, foto Roman Langer

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu