Vyhledávání

Dva závody ME 2010 a nula bodů na kontě. Smolný začátek Václava Fejfara

Protrhne Václav Fejfar letošní neuvěřitelnou smůlu?
 

Dva závody Mistrovství Evropy 2010 a nula bodů na kontě. To je dosavadní vizitka dvojnásobného mistra Evropy v autokrosu Václava Fejfara. Od začátku sezóny jej pronásleduje neuvěřitelná smůla.

„Takový začátek sezóny jsem nezažil za celou třicetiletou kariéru. Nejprve chyběly peníze na vyzvednutí nového motoru. Poté, když jsme měli odjet na první závod, jsme při zkoušce závodního vozu zjistili závadu na spojce. Po jejím odstranění jsme vyjeli a dorazili pouze k českoněmeckým hranicím. Další jízdě vystavila stop závada na doprovodném autobusu.“

To znamenalo konec nadějí stihnout přejímky a další program v nejvzdálenějším závodě Mistrovství Evropy v portugalském Foz Goa. Následovala tedy cesta zpět, oprava autobusu, opětovná příprava a včasný odjezd na druhé závody do Španělska. Ani to však nepomohlo.
„Po těch stovkách hodin příprav na sezónu, kdy členové týmu téměř nespali a byli totálně vyčerpáni, jsme si dali malý odpočinek s tím, že do Španělska pojedeme s předstihem a čerství. Přesto jsme celé auto znova překontrolovali, absolvovali i krátký test ve Štikovské rokli a vyjeli do Alcaniz. Přejímky vpořádku, volný trénink skoro bez problémů a pak to přišlo. Při měřeném tréninku se za autem začalo divně kouřit a já věděl, že je zle. Podařilo se mi ještě docílit třetího času v divizi 1 a konec.“

Poroučel se nový motor, tedy dosti neobvyklá věc.

„Nemohu vůbec nikoho vinit. Motor jsme vyndali ještě ve Španělsku a pan Calleghan si ho odvezl do Holandska. Po jeho rozebrání objevil skrytou vadu materiálu v bloku motoru, která se mohla projevit až delším provozem za plného výkonu. Skvělý motorář mi slíbil, že do Bausky bude motor nový a připraven na 300%. A já mu věřím.“

Museli jste však s týmem absolvovat před třetím závodem ME neočekávaný „víkendový výlet“ do Nizozemska. 

„Naložili jsme auto a odjeli v sedmi lidech k panu Callehganovi, který nás moc hezky přijal a my měli možnost nahlédnout do jedné z nejlepších motoráren v Evropě. Když jsme namontovali opravený motor, poskytl nám další důležitou službu kamarád závodník Wielly Albers, který nás pustil na svoji testovací dráhu a umožnil nám seřízení a nastavení motoru. Přístupu pánů Calleghana i Alberse si velice vážíme.“

Ta smůla musí jednou skončit. Jiní by to asi po takovém začátku zabalili, ale Ty jsi to nevzdal.

„Jsme zpátky a já věřím, že i ve hře o nejvyšší příčky. Díky vývoji v naší divizi snad není ještě nic ztraceno. Budeme bojovat, i kvůli sponzorům a spřízněným lidem a fanouškům, kteří nás neodepsali. Auto jede skvěle, takže po Bausce budeme zase o něco moudřejší. Doufám, že s nějakými většími bodíky „v zádech“.

Do lotyšské Bausky odjíždí tým Václava Fejfara ve čtvrtek navečer. Do „tuhého“ půjde v sobotu 22. května od 13:30, kdy začínají měřené tréninky, v sedmnáct hodin startují první jízdy. V neděli se od 11:40 jedou druhé jízdy a od 13:30 třetí. Finálové jízdy začínají v 15:30 hodin.

 

Foto: Příprava závodního speciálu před sezónou

 

                                              Text a foto:                 Pavel Vydra
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu