Vyhledávání

Finálové souboje Liqui Moly Berg Cup 2010 viděla o víkendu obec Diváky. Mistrem Mlejnek!

Finálové souboje mezinárodního seriálu v závodech automobilů do vrchu Liqui Moly Berg Cup 2010 viděla obec Diváky nedaleko Hustopečí. Necelá stovka jezdců z pěti zemí si to mezi sebou rozdala o poslední letošní body. Až tento závod rozhodl o celkovém vítězi seriálu a Mistru střední Evropy IHA pro rok 2010.

Vítězem obou závodních dnů se stal Aleš Mlejnek, jezdec SVC Motorsport Náchod, na formuli Opel Lotus. Již sobotní vítězství mu stačilo k tomu, že první místo v celkovém hodnocení seriálu bude jeho. Svou třídu E2C+1400 v obou dnech rovněž vyhrál. V sobotním závodě mu zdatně sekundoval Michal Novický na dalším formulovém vozu Reynard 032 F3, který zaostal za ním o necelé dvě sekundy. Bohužel Novického technické problémy nemají konce. A tak po skvěle zajeté nedělní první závodní jízdě musel opět odstoupit.

Třetí místo obsadil největší Mlejnkův soupeř o titul David Komárek.V sobotu ztrácel s vozem Mitsubishi Colt Evo 550+ na vítězného Mlejnka 2,2 sekundy. V nedělním závodě se stačil Komárek ještě posunout na místo druhé, jen 1,3 sekundy za Mlejnka. Přes špičkové výkony patří tomuto jezdci Liqui Moly Komvet Teamu druhé místo v celkovém hodnocení seriálu. Svou třídu E1+2000 po oba závodní dny vyhrál. V nedělním závodě se podařilo dostat na stupně vítězů i rakouské legendě Felixi Pailerovi na špičkové Lancii Delta Integrale. Nadšeným fanouškům předváděl bravurní jízdu i v sobotním závodě, kde mu patřilo čtvrté místo v absolutním pořadí. Ve třídě E1+2000 obsadil dvakrát druhé místo.

1,3 sekundy za ním skončil na místě pátém Miloš Zmeškal na formulovém voze Reynard 97D F3000. V nedělním závodě se výrazně zlepšil a hlavně zrychlil, ale přes veškerou snahu to na lepší jak čtvrté místo nebylo. V sobotu byl jen tři desetinky za ním na místě šestém skvělé jezdící Pavel Ulman na BMW M3. I v neděli se Ulman zlepšil a obsadil místo páté. Jen 0,5 sekundy opět za Zmeškalem. Klobouk dolů před takovým výkonem! Dvě třetí místa si na své konto připsal ve třídě E1+2000. Krásná dvě sedmá místa si na své konto připsal Jan Čermák, který podruhé v letošní sezóně startoval s vozem Radical SR4. V sobotu byl v součtu dvou jízd jen sekundu za Ulmanem. Již nikoho nemůže překvapit osmé místo Drahoslava Šuberta s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX.

To, co předvádí již druhou sezónu, je prostě paráda. V neděli z toho bylo pro tohoto náměšťského jezdce deváté místo. Svou třídu S1+2000 po oba dny vyhrál. Velmi dobrou sezónu prožívá Martin Zeman, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI. V Divákách mu v sobotu patřilo deváté místo, v neděli pro technickou poruchu závod nedokončil. Jiří Špalek na Mistubishi Lanceru WRC 05 se v po celý víkend trápil rovněž s technikou. V sobotu obsadil desáté místo, v neděli se posunul na pěkné šesté místo. Neděle přinesla i body v absolutní TOP 10 i pro Vladimíra Vitvera, který startoval na skvěle připraveném Lotusu WR9. V sobotu měl na trati „hodiny“, takže umístění bylo mimo body. V nedělním závodě se do prestižní společnosti jezdců vlezl i Marek Rybníček s Mitsubishi Lancerem Evo X. Obsadil desáté místo, v sobotu jedenácté. Ve třídě S1+2000 obsadil dvě druhá místa.

Dvě dvanáctá místa si z Divácké 13 odváží zkušený Antonín Daniel. Letos poprvé se v seriálu představil s vozem BMW M3 VPT, z dílen BP Autosport Bruntál. Docela slušně si ve velké konkurenci vedl Karel Moural s formulovým vozem Ralt 036 F3. V sobotu obsadil třinácté místo, v neděli dokonce jedenácté. Nejlepším slovenským jezdcem byl Tomáš Erdélyi, zároveň vítěz IHA Mistrovství Slovenska 2010. V sobotním závodě s vozem BMW M3 GTR obsadil místo čtrnácté, v nedělním závodě třinácté. Velmi dobře mu sekundovali i jeho další krajané. Patnácté a čtrnácté místo patřilo Peteru Vahančíkovi na Mitsubishi Lanceru Evo VIII. Ve třídě S1+2000 bral dvě třetí místa. Šestnácté a patnácté zase Vladimíru Hanušovi, rovněž na Lanceru, ale desáté evoluce. Tito jezdci obsadili druhé a třetí místo i v rámci IHA Mistrovství Slovenska.

Třídu S1-1600 ovládl po oba závodní dny Martin Zimák, jezdec SVC Motorsport Náchod. S vozem Citroen Saxo VTS nedal svým soupeřům žádnou šanci. V sobotu o druhé místo svedl velký boj Antonín Piekarz s Citroenem C2 s Ladislavem Ázsóthem. Ten startoval rovněž na Saxu a prohrál souboj s Piekarzem o 0,5 sekundy. Ještě více musel Piekarz odolávat soupeři v neděli a to Martinu Jemelkovi na Hondě CRX. Piekarz byl opět úspěšný, ale jen o 0,04 sekundy!

Mezi slabšími historiky ve třídě HA1-1300 byl po celý víkend nejrychlejším Roman Dokoupil se Škodou 130 RS, ve vyšší třídě HA1+1300 vládl po oba dny slovenský jezdec Ladislav Kozmann, startující s VW Scirocco. Skupinu HA2 vyhrála s formulí Polonia Polka Irena Steć a to v sobotu. Druhý den byl úspěšnější její krajan Rafal Roguski.
Zajímavé souboje se odehrály ve třídě E1-1150. V obou dnech zvítězil kyjovský Oldřich Lupač na Suzuki Swift Evo 1150. Druhé místo si v sobotu i neděli připsal pro sebe slovenský jezdec Ján Grnáč, startující již druhou sezónu s vozem Škoda Felicia Kit Car. Po zásluze si třetí příčku vybojoval zkušený Stanislav Firtl sr., který startoval rovněž se Swiftem Evo 1150. Jeho výkony vzhledem k věku a zdravotnímu handicapu zasluhují absolutorium.

Třídu E1-1400 a vítězství v ní, má pro sebe dlouhodobě pronajaty Jakub Trnka. Se Suzuki Swift GTi předváděl skvělé výkony i na trati Divácké 13. Sobotní i nedělní vítězství mu patří zcela zaslouženě. Důkazem kvalitních výkonů je i sedmnácté a osmnácté místo v absolutním pořadí tohoto závodu. Sobotní druhé místo vybojoval Dušan Fišer se Škodou 130. O 1,1 sekundu porazil Rakušana Rene Panzebocka, který startoval s vozem VW Polo II. Rakouský jezdec tuto porážku vrátil Fišerovi v neděli, když obsadil při premiéře v seriálu místo druhé.
Obrovská bitva se odehrála již tradičně ve třídě E1-1600. V sobotním závodě se radoval z vítězství Vojtěch Staněk s Peugeotem 106. Porazil o 1,6 sekundy Romana Štilce s Hondou Civic. Tento jezdec z Nové Paky nechal za sebou na třetím místě Zdeňka Němce o 0,1 sekundu. Němec startující s překrásným VW Golf I si vše vynahradil v neděli, když se mu podařilo zvítězit. Druhého Staňka nechal za sebou o 0,6 sekundy a třetího Štilce o 2,2 sekundy.

Třídu E1-2000 vyhrál v sobotu překvapivě zkušený Tomáš Bek s Renaultem Clio Sport. Jen 0,7 sekundy za ním byl Stanislav Firtl jr., který startoval se Škodou Octavií TDi. Ten si připsal druhý letošní skalp Milana Boháče, který s dalším Renaultem Clio obsadil místo třetí. V nedělním závodě se již role tradičního lídra této třídy ujal Vladimír Vitver a po zásluze zcela jasně zvítězil na Lotusu WR9. V sobotu se mu to po potížích na trati nepovedlo. Druhý den zabral i Milan Boháč a bylo z toho výborné druhé místo, dokonce před třetím Tomášem Bekem. Rozdíl mezi těmito jezdci byl 0,7 sekundy.

Ve třídě E2C-1400 si suverénně počínal Jan Čermák s Radicalem SR4. S velkým náskokem porazil v obou dnech svého největšího soupeře Poláka Roberta Steće, startujícího s formulí Intech RS 010. Polský pilot si sobotní druhé místo držel s přehledem před třetím Petrem Mitánek, který poprvé vodil francouzský speciál Jema GT 630. V sobotu se Stećovi podařilo druhé místo obhájit, ale před třetím Mitánkem byl jen o jednu sekundu rychlejší.

V Juniorské trofeji si zcela suverénně počínal další kyjovský jezdec a to Radim Firtl jr., který s vozem Renault Clio Sport dvakrát zvítězil a stal se tak celkovým vítězem této rámcové soutěže. Dámskou trofej v Divákách ovládla Rakušanka Melanie Moser na KTM X-Bow. Dvě druhá místa na tomto závodě stačila slovence Kataríně Fillové k celkovému vítězství v této soutěži. Startovala s vozem BMW 320.

Slunečné počasí a výborná nálada, přispěla k dokonalému finále tohoto seriálu. Závody probíhaly téměř bez jakéhokoliv problému, takže jezdci, doprovod, diváci i samotní organizátoři museli být spokojeni. Letošní sezóna v rámci International Hill Climb Association bude ukončena na autodromu ve Vysokém Mýtě a to ve dnech 2. -3. 10., kdy zde proběhne automobilovou show pod názvem 3°Liqui Moly Weekend of Champions. Veškeré informace naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu