Vyhledávání

Ještě více bezpečnosti a komfortu s novými asistenčními systémy Audi

Ještě více bezpečnosti a komfortu s novými asistenčními systémy Audi
 
Praha, 11. ledna 2012 – Audi hodlá dále posílit své vedoucí postavení v oblasti asistenčních systémů. Inženýři značky vyvíjejí s maximálním nasazením nová řešení, která mají zajistit ještě vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti jízdy. Důležitou roli zde hraje také světelná technika.
 
Devadesát procent všech nehod v silniční dopravě je způsobeno lidským faktorem. Mnohým z těchto nehod by bylo možné zabránit moderními asistenčními systémy. Audi proto maximálně urychluje vývoj v této oblasti aktivní bezpečnosti.
 
Již dnes má značka čtyř kruhů ve své nabídce široké portfolio asistenčních systémů, které například udržují vůz v bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, brzdí při hrozícím nárazu do vpředu jedoucího vozidla, podporují řidiče při jízdě v jízdním pruhu nebo při změně jízdního pruhu, pomáhají při parkování, rozpoznávají dopravní značení omezující rychlost jízdy a v noci „vidí“ daleko dopředu. V mnoha modelech Audi jsou uvedené systémy vzájemně úzce propojené. Díky tomu mohou být ještě inteligentnější, mnohostrannější a výkonnější.
 
V budoucnosti význam asistenčních systémů silně poroste. Inženýři Audi pracují na všech myslitelných funkcích z této oblasti techniky, přičemž se vždy zaměřují na konkrétní přínosy příslušné technologie. Ať se jedná o radar, kameru, laser nebo diody PMD, Audi připravuje pro své vozy velký počet inovativních řešení v oblastech snímání okolí, funkčního softwaru a spolupráce jednotlivých prvků.
 
Komfortu slouží inovativní funkce, jako je asistent pro manévrování s přívěsem nebo automatické parkování, které zaveze vůz do garáže bez přičinění řidiče. Další atraktivní technologií je asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který řidiče částečně zbavuje nutnosti řídit v popojíždějící koloně. V této a několika dalších oblastech udržuje Audi těsný kontakt s vládami a úřady, aby bylo zajištěno, že nová technika maximálně využije všechny možnosti v rámci platné legislativy.
 
Nejvyšší prioritou technického vývoje Audi na poli bezpečnosti je předcházení nehodám. Asistenční systémy mají řidiče cíleně podporovat při řešení krizových situací. Pokud však přesto dojde ke kolizi, snaží se alespoň zmírnit její negativní důsledky. Audi zlepšuje v rámci zavádění nových technologií také svůj adaptivní zádržný systém.
 
Důležitým projektem vývojářů značky Audi je automatické nouzové brzdění v různých variantách pro jízdu ve městě i mimo město. Asistent pro křižovatky zvyšuje úroveň bezpečnosti při průjezdu křižovatkou. Další systémy upozorňují řidiče a cestující na nebezpečí při vyjíždění z parkovacího místa a při vystupování z vozu.
 
V rámci vývoje výše uvedených systémů má vysokou prioritu propojení automobilů s infrastrukturou a ostatními účastníky silničního provozu, které je realizováno pod hlavičkou „Audi connect“. Audi tak kráčí od asistovaného přes automatizované řízení k jízdě v plně propojeném automobilu, který dokáže zabránit nehodám.
 
Důležitým aspektem aktivní bezpečnosti je také světelná technika, což je oblast, v níž se Audi nachází na samotné špičce vývoje. Světlomety vozů Audi plní mimo jiné roli výrazného stylistického prvku s nezaměnitelným vzhledem a díky technologiím, jako je adaptive light, reagují již dnes na okolí a ostatní účastníky silničního provozu.
 
Při vývoji budoucí světelné techniky se úvahy inženýrů a designérů značky Audi ubírají mnoha různými směry. Přesto lze ve všech případech vystopovat dvě hlavní společné vlastnosti: osvětlení vozidel Audi bude v budoucnosti ještě citlivěji reagovat na okolní podmínky a se svým okolím bude ještě intenzivněji komunikovat. A díky novým funkcím a efektům bude i na pohled atraktivnější.
 
Audi se zabývá také vývojem technologií „by wire“, které nahrazují mechanické nebo hydraulické propojení jednotlivých komponentů elektrickým vedením. Tato technika nabídne mnoho možností pro integraci nových asistenčních funkcí do osobních automobilů značky Audi.
 
 
 
 
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 

Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu