Vyhledávání

Kdo chce výhodně koupit ojetý vůz, měl by tak učinit v létě nebo v prosinci

Kdo chce výhodně koupit ojetý vůz, měl by tak učinit v létě nebo v prosinci
Ceny ojetin: historické cenové dno je pryč, ale teď v létě se nákup vyplatí
SPOLEČNOST LEASEPLAN RADÍ OHLEDNĚ NÁKUPU OJETÝCH AUTOMOBILŮ
 
(Praha, 22. srpna 2011) - Kdo chce výhodně koupit ojetý vůz, měl by tak učinit v létě nebo v prosinci. Tehdy jsou ceny prakticky každý rok nejníže, přičemž konec roku bývá ještě výhodnější než léto. Vyplynulo to z analýzy společnosti LeasePlan zaměřené na operativní leasing a správu vozových parků. Zájemci o ojetý automobil se nyní musí smířit s faktem, že historické dno cen již propásli. Nejníže se ceny pohybovaly mezi prosincem 2009 a prosincem 2010, kdy patřily k nejnižším i v rámci celé Evropy. I v roce 2011 se ale dá na nákupu ojetiny výrazně ušetřit, pokud zvolíte vhodný okamžik nákupu a nebudete ignorovat trendy na trhu.
 
„Ceny ojetin podléhají tradičně výrazným sezónním výkyvům. Platí, že ‚když se začne zelenat tráva‘, zájem o ojeté automobily výrazně stoupne a s ním jde nahoru i cena. Naopak během prázdnin a v prosinci jsou ceny ojetin nejnižší, což je dáno menším zájmem v tomto období,“ říká expert ze společnosti LeasePlan Daniel Prostějovský. „Kromě sezony má na cenu ojetin vliv i řada ekonomických faktorů. V extrémní podobě se to ukázalo v ČR. Na začátku tisíciletí zde byly jedny z nejdražších ojetin v Evropě, na přelomu let 2009/10 zase patřila česká ojetá auta k nejlevnějším,“ pokračoval Daniel Prostějovský
 
Analýza LeasePlanu ukázala i další trendy na trhu ojetých automobilů:
 
Bílá barva už není tabu
Dříve byla bílá ojetina prakticky neprodejná, tato barva byla spojena pouze s firemními automobily. Nyní se obliba této barvy vrátila a milovníci bílé se tak nemusí vozidlům této barvy vyhýbat v obavě, že později nebudou moci automobil prodat.
Výrazně poklesly dovozy ojetin ze zahraničí
Dříve dovážela většina autobazarů ojeté automobily ze zahraničí. Tento trend ale prakticky vymizel. Lidé v Česku požadují, aby ojeté vozidlo mělo předchozího českého majitele. Automobilům dovezeným ze zahraničí již lidé nevěří. Dovoz se autobazarům nyní navíc nevyplatí ani finančně.
Zájmu o ojetiny nahrávají i dlouhé čekací lhůty na nové automobily
Do autobazaru dnes často zajde i zájemce, který původně stál o nové vozidlo. Řadu lidí totiž odradí dlouhé čekací lhůty na nové automobily, a to hlavně u některých evropských a v poslední době i japonských výrobců. Z autobazaru může s vybraným vozidlem oproti tomu odjet prakticky hned.
Xenony už nejsou u nižších kategorií aut takovým hitem
V minulých letech byly velmi populární xenonové světlomety. Koupit si ojeté auto s xenony se ale příliš nevyplatí, nová xenonová výbojka totiž stojí 2 500 až 4 500 Kč. Poslední generace halogenových světlometů se už kvalitou svícení xenonům téměř vyrovná, a její provoz přitom vyjde daleko levněji. Xenony jsou nicméně stále „nezbytností“ u drahých vozidel, včetně ojetin.     
Ojetina bez klimatizace se prodává mnohem hůře
Obecně se zvyšuje náročnost kupců ojetých automobilů na jejich výbavu. Velmi výrazný hendikep tak například mají vozidla bez klimatizace, a to i u nižších kategorií. Rovněž se zvyšuje poptávka po autech s automatickou převodovkou. Lidé se už oproti minulosti nebojí ani složité elektroniky a její poruchovosti. Problémem naopak může být jakýkoliv škrábanec na autě, lidé si častěji než dříve rádi připlatí za perfektní stav.
Odklon od dieselových motorů
U ojetin došlo k výraznému odklonu od dieselových motorů, hlavně u malých vozů jako Škoda Fabia. Ojetých benzinových Fabií a Octavií je v autobazarech výrazný nedostatek. Dieselové technologie jsou totiž velmi drahé, což platí i o jejich opravách. Dieselové motory mají sice nižší spotřebu, ale hlavně u soukromých automobilů s menším nájezdem (cca 15 až 20 tisíc km ročně) se při započtení nákladů na servis nevyplatí. Výhodné jsou tak spíše pro firmy využívající operativní leasing a pro jejich zaměstnance, kteří pak díky nižší spotřebě platí méně za soukromé kilometry.
Na Moravě ceny ojetých aut vyšší než v Praze
Zájemci o ojeté automobily z Moravy by si měli udělat výlet do Čech. Platí, že například v pražských autobazarech jsou ceny o jedno nebo dvě procenta nižší, než nabízejí prodejci na Moravě.


 
LeasePlan je evropským lídrem operativního leasingu automobilů a celosvětově patří k největším firmám poskytujícím automobilové služby. Je zastoupen ve 30 zemích. V roce 1995 přivedl operativní leasing do České republiky a stal se jedničkou tuzemského trhu. Díky unikátnímu řešení account managementu LeasePlan dlouhodobě obhospodařuje klienty s různou velikostí vozových flotil, kdy každému klientovi se věnuje svěřený tým profesionálů. Dnes v České republice spravuje vozový park přibližně tisícovce klientů a v jeho flotile je téměř 20 tisíc vozidel. Pro další informace prosím navštivte www.leaseplan.cz.
 
 
Hlavní výhody správy vozových parků se společností LeasePlan jsou:
 
§         Všechny služby v jednom a bez starostí – firmy se mohou plně věnovat hlavnímu předmětu své činnosti, a ne se zabývat správou vozového parku. 
§         Služby LeasePlanu zahrnují komplexní analýzu nákladovosti vozového parku a doporučení k optimalizaci fleetu, správu vozidel, jejich pořízení, servis i veškerou administrativu spojenou například s kontrolou nákladů a fakturací, pomocí při dopravních nehodách pro řidiče vozidel či zpětného převzetí a prodeje ojetých vozidel.
§         LeasePlan také umožňuje přesně spočítat celkové měsíční náklady na vozidlo – vyjádřené v jediné měsíční položce, kterou klienti předem znají.
§         Firmy s pomocí LeasePlan ušetří – LeasePlan je významným zákazníkem servisů i dalších dodavatelů – díky tomu výhodnější podmínky může přenášet na své klienty.
§         Žádná počáteční akontace – LeasePlan produkty jsou řešením pro zlepšení a plánování cash flow klientů.
 
 
Jan Šimral
Madison PA

 

 

PR 

ilustrační, ale jistě atraktivní foto

 

Fotogalerie

Slovakiaring, srpen 2011 a přítomní sportovní krasavci

miniobjektivem Pavla Jelínka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu