Vyhledávání

Krása, síla a hospodárnost : tedy nové Audi A5

Krása, síla a hospodárnost – nové Audi A5
 
Praha, 18. července 2011 – Audi vylepšuje modelovou řadu A5. Sportback, Coupé, Cabriolet a modely S5 dostaly vysoce moderní technologie v oblasti motorů, pohonu quattro a informačních a zábavních systémů – díky nim jsou ještě úspornější, sportovnější a inteligentnější. Technické kompetence dává na první pohled najevo přepracovaný design.
 
Vzhled nových modelů A5 je nyní ještě markantnější. Zadní svítilny a přední světlomety mají nově navržený design. Na přání je Audi nabízí v provedení xenon plus s homogenními světlomety LED pro denní svícení. V interiéru vyniknou nové barvy a materiály. V mnoha detailech bylo vylepšeno také ovládání.
 
Nová paleta nabízených motorů zahrnuje výhradně přeplňované jednotky s přímým vstřikováním paliva. To platí jak pro čtyři motory TDI, tak i pro tři zážehové agregáty TFSI, z nichž stojí za zvláštní pozornost zejména nový motor 1.8 TFSI, který představuje několik pokrokových inovací. V průměru klesla spotřeba paliva motorů o 11 %. V sériové výbavě všech kombinací motorů a převodovek nechybí systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie.
 
Od základu přepracovaný čtyřválec 1.8 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) spotřebuje v modelu A5 Coupé v průměru pouhých 5,7 l/100 km (emise CO2: 134 g/km), což představuje nejnižší hodnotu ve své třídě a snížení o 21 % v porovnání s předchůdcem. Mezi technické inovace, které přispívají k pozoruhodné hospodárnosti, patří proměnné časování a zdvih ventilů, inteligentní řízení chladicího okruhu a důmyslné úpravy vstřikovacího systému a turbodmychadla integrovaného do sběrného výfukového potrubí.
 
Motor 2.0 TFSI dosahuje jako dosud nejvyššího výkonu 155 kW (211 k). Novinkou v modelové řadě Audi A5 je vidlicový šestiválec 3.0 TFSI přeplňovaný kompresorem, který poskytuje nejvyšší výkon 200 kW (272 k).
 
Impozantní hospodárností se vyznačují rovněž vznětové motory TDI. Čtyřválcová jednotka 2.0 TDI byla v mnoha oblastech upravena, takže se nyní v A5 Coupé o výkonu 130 kW (177 k), v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, spokojí průměrně s pouhými 4,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 122 g/km.
 
Nejúspornějším šestiválcem ve své třídě je poháněno Audi A5 Coupé 3.0 TDI multitronic, které si navzdory suverénnímu výkonu 150 kW (204 k) řekne v průměru jen o 4,9 l/100 km (emise CO2: 129 g/km). Ještě výkonnější varianta jednotky 3.0 TDI nabízí 180 kW (245 k). Později bude na trh uvedeno také mimořádně čisté provedení clean diesel plnící s velkým předstihem emisní normu Euro 6.
 
Pro každý motor je k dispozici ideální kombinace přenosu hnací síly. Pro modely s pohonem předních kol se dodává buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo bezstupňová převodovka multitronic. Pro varianty quattro je určena mechanická převodovka, nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic s bleskově rychlým řazením bez přerušení toku hnací síly.
 
Ve spojení s převodovkou S tronic používá pohon všech kol quattro mezinápravový diferenciál s talířovými koly a individuální regulaci točivého momentu pro jednotlivá kola prostřednictvím brzdových zásahů. Za normálních podmínek je větší část hnací síly přiváděna k zadní nápravě, ale v případě potřeby dojde plynule a bez prodlevy k úpravě rozdělovacího poměru. V závislosti na podmínkách tak mohou přední kola přenášet až 70 % točivého momentu, zatímco zadní náprava může dostat přiděleno až 85 % točivého momentu. Dokonalým doplňkem technicky propracovaného systému quattro je sportovní diferenciál rozdělující hnací sílu individuálně mezi zadní kola.
 
Modely Audi A5 stanovují nová měřítka pro sportovní dynamiku, jízdní komfort a bezpečnost. Nastavení podvozku s náročnou konstrukcí víceprvkového zavěšení všech kol a rozsáhlým využitím lehkých slitin bylo v detailech zdokonaleno. Mezi úpravy, které zpřesnily reakce vozu a zároveň prospěly i komfortu, patří nová lůžka ramen zadní nápravy a optimalizovaná charakteristika tlumičů. Potěšení z jízdy dále zvyšuje na přání dodávaný systém Audi drive select a dynamické řízení. Novinkou v modelové řadě A5 je elektromechanický posilovač řízení. Elektromotor posilovače mění ovládací sílu potřebnou k otáčení volantem v závislosti na rychlosti jízdy. Protože při jízdě přímým směrem není zapotřebí žádné činnosti posilovače, snižuje nové řešení spotřebu paliva až o 0,3 l/100 km.
 
Nové Audi A5 je vysoce inteligentním automobilem. Dalším intenzivním vývojem prošly jeho asistenční systémy a v oblasti informačních a zábavních systémů rozšířilo nabídku zařízení Bluetooth Autotelefon online, které poskytuje cestujícím za jízdy celou řadu služeb včetně připojení vozu A5 k internetu. Součástí sériové výbavy je palubní počítač s funkcí sledování únavy řidiče, která v případě potřeby doporučí řidiči zastavit a udělat si přestávku na odpočinek.
 
Další asistenční systém Audi side assist podporuje řidiče při změně jízdního pruhu sledováním prostoru za vozidlem prostřednictvím radarového senzoru. Na technologii radarového snímání spoléhá rovněž adaptivní tempomat adaptive cruise control, který udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a při rychlosti do 30 km/h brzdí maximální sílou, pokud hrozí náraz do vozidla vpředu. Novinkou v A5 je Audi active lane assist s kamerou, která sleduje vodorovné značení na vozovce. Jakmile systém zjistí, že vůz opouští svůj jízdní pruh, aniž by řidič tento záměr signalizoval zapnutím směrového ukazatele, zasáhne pomocí elektromechanického posilovače do řízení.
 
Všechny varianty modelové řady Audi A5 jsou sériově vybaveny rádiem s přehrávačem CD a 8 reproduktory. Vrcholným přístrojem nabízeným na přání je MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, 7“ barevným displejem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Jeho ovládací panel byl zjednodušen snížením počtu pevných tlačítek z osmi na čtyři. Na ovladači hlasitosti je nově vrchní kryt s funkcí joysticku, který umožňuje pohodlný výběr přehrávaných skladeb. Vylepšeno bylo rovněž hlasové ovládání a přijímač digitálního rozhlasového vysílání.
 
Také špičkové modely S5 v provedeních Sportback, Coupé a Cabriolet prošly modernizací. Šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) zavítal rovněž pod kapotu modelu S5 Coupé, kde nahradil dosavadní motor V8 4,2 litru. V porovnání s ním spotřebuje kompresorem přeplňovaný motor V6 o 20 % méně paliva. Průměrná spotřeba 8,1 l/100 km je u modelu S5 Coupé schopného akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,9 s pozoruhodně nízká. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
 
 
 
 
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu