Vyhledávání

Krize sice řádí dál, ale škodovky se prodávají nejlépe v historii

Krize sice řádí dál, ale škodovky se prodávají nejlépe v historii

Září 2010 - nejlepší měsíční prodeje všech dob

V prvních devíti měsících roku 2010 zvýšila značka Škoda celosvětově počet prodaných vozů oproti stejnému období roku 2009 o 12,8 %, na celkem 568 990 jednotek.

Největší česká automobilka Škoda Auto pokračuje v dynamickém růstu. Celkem 75 790 vozů, prodaných v měsíci září 2010 (v uplynulém roce 69 023) představuje nejlepší měsíční prodejní výsledek všech dob.

"Škoda Auto zůstává se svou atraktivní paletou modelů úspěšná i ve třetím čtvrtletí 2010. S ohledem na dosavadní vývoj prodeje a rekordní výsledky měsíce září očekáváme, že v letošním roce prodáme podstatně více vozů než v roce 2009", řekl Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a.s.

V České republice Škoda Auto vydatně posílila svou vedoucí pozici. S nárůstem prodejů o 9,2 % značka posílila podstatně více než celkový trh (plus 0,7 %). Celkem prodala Škoda Auto v České republice v prvních devíti měsících tohoto roku 43 666 vozů (v uplynulém roce: 39 974). Podíl na trhu vzrostl na 34,7 %.

I na dalších trzích střední a východní Evropy rostla Škoda Auto nadprůměrně. Tržbní podíly i prodeje rostly na všech trzích. V Rusku dosáhla společnost růstu odbytu o 35,2 %, prodej činil 34 273 vozů.

V západní Evropě (bez Německa) prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly o 25,5 %. V Nizozemí
se prodeje oproti uplynulému roku zvýšily o 75,9 %. Obzvláště oblíbené jsou zde modely GreenLine, vyznačující se nízkou spotřebou paliva i emisemi CO2. Velkým dílem se na pozitivním vývoji v západní Evropě podílely také zvýšené prodeje ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

S nezměněnou dynamikou se rozvíjel prodej na růstových mimoevropských trzích. Jen v Číně prodala Škoda Auto se 134 470 vozů, témě o 65 % více než ve srovnatelném období loňského roku (81 652). Na dalších mimoevropských trzích činil nárůst celkem 44,6 %. V Indii bylo zákazníkům dodáno 14 224 vozů a prodej tak vzrostl o 36,6 % (10 415). Podstatný nárůst zaznamenaly také prodejní organizace značky Škoda v Egyptě (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).

Prodejní výsledky v září 2010 - modely značky Škoda v porovnání s měsícem září 2009:
Octavia 31 546 vozů (+16,5 %), Fabia 23 434 vozů (-16,5 %), Superb 9 962 vozů (+139,3 %), Yeti 5 389 vozů (+240,0 %), Roomster 3 327 vozů (-29,5 %), Octavia Tour 2 132 vozů (-37,7 %).

Škoda auto

PR

 

Fotogalerie

Škoda na Autosalonu v Ženevě 2009

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu