Vyhledávání

KWB 2009 odstartoval tradičně na Slováckém kopci a se slušnou jezdeckou účastí

Krásné počasí, hodně diváků, výborná organizace, ale zejména nejkvalitnější startovní pole v historii KW Berg-Trophy. To byly hlavní atributy 10°Slováckého kopce, který se uskutečnil 18. – 19. 4. v Násedlovicích na Kyjovsku a to premiérově jako Mistrovství Střední Evropy 2009. Na trati dlouhé 2210 metrů svádělo bitvu o každou setinku více jak 100 jezdců z České republiky, Slovenska, Rakouska a Polska.

Sobotní závody měly jednoho velkého favorita závodu a to reprezentanta České republiky -pelhřimovského Milana Svobodu. Ten se špičkově připravenou Dallarou JSC 302 roli favorita potvrdil a zvítězil. Je to jeho druhé vítězství v Násedlovicích, první bylo v roce 2004 při obnovené premiéře tohoto závodu: „Hezké závody. Jsem moc rád, že jsme do Násedlovic přijeli a že se pořadatelům závody tak povedly“. Druhé místo obsadil překvapivě, ale zaslouženě Martin Šípek na novém sportovním prototypu Lucchini P3.

Překvapivě proto, že to byla jeho kopcová premiéra v „otevřeném“ závodním voze. Na třetí stupínek vystoupil Marek Rybníček, který startoval na superrychlém Mitsubishi Colt Evo 550: „Ani jsem to nečekal, cítím se perfektně. Všechno tady klaplo na jedničku“. Na druhého Šípka ztrácel 2 sekundy. Sobotní závod byl poznamenán krátkou průtrží mračen, kdy se po přestávce a úklidu tratě musel závod ukončit. Definitivní stop druhé závodní jízdě dala dlouhá olejová skvrna jednoho z vozů třídy E1-1150.

Nedělní závod ovládl jeden jezdec a to Martin Šípek: „Nečekal jsem to. Myslel jsem, že to bude horší. Zvykáme si a uvidíme, jak to bude dále“. Ten při své premiéře zajel neuvěřitelný čas 1:01,417 a zařadil se na třetí místo historických tabulek nejrychlejších jízd na tomto kopci. Na rekord Otakara Krámského z roku 2005 v čase 0:58,08 sice ještě něco ztrácí, ale je jen otázkou času, kdy bude překonán. Druhé místo obsadil Michal Novický nově na Reynardu 032 F3, který obhajoval svá loňská podzimní prvenství.

Na třetím místě skončil bravurně jezdící Aleš Mlejnek, který s výkonově slabší formulí Opel Lotus potvrdil kvality špičkové pilota. Jeho jízdy byly na hranici rizika. Doslova „peckou“ mezi startujícími byla dlouho utajovaná premiéra vozu specifikace F3000. S tou se „vytasil“ na soupeře obhájce prvenství v KW Berg-Trophy 2007 a 2008 Miloš Zmeškal. S vozem Reynard 97D se postupně zrychloval. Na „bednu“ to ještě nebylo, ale očekává se další posun tohoto jezdce vpřed.

V jednotlivých třídách na sebe upoutal pozornost boj v S+2000, kde široké startovní pole svádělo tvrdé boje o každou setinku. V sobotu o 1,1 sekundy zvítězil David Komárek: „ Paráda! Jsme spokojeni s organizací. Měl jsem prostě více štěstí“. Bylo to na voze Mitsubishi Lancer Evo X před Jiřím Špalkem jezdícím na Mitsubishi Lancer Evo IX. Třetí byl slovenský jezdce Nobert Kováčik s BMW M3, který ztratil na druhého Špalka 0,4 sekundy. V neděli již tuto třídu ovládl Jiří Špalek: „Citím se určitě skvěle. Závodilo se mě perfektně“. Nechal za sebou druhého Drahoslava Šuberta o téměř 3 sekundy. Ten startoval na voze Mitsubishi Lancer Evo VIII. Jednu desetinku za ním byl David Komárek.

Třída E1-1400 přinesla sobotní souboj mezi vítězným Dušanem Fišerem na Škodě 130 a druhým Petrem Šrahůlkem na Škodě 130 RS. Rozdíl mezi těmito jezdci byl 1,2 sekundy. Třetí místo obsadil Oldřich Lupač na voze Suzuki Swift GTi. Neděli opět ovládl Fišer, ale na druhé místo se protlačil stále se zrychlující rakušan Ronald Lackner na špičkově připraveném voze Suzuki Swift Kit Car po Filipu Zelenském. Na Šrahůlka zbylo o 0,2 sekundy místo třetí.

Ve třídě E1-1600 po oba dny zvítězil Jaroslav Fikota jr: „Všichni kluci docela jeli. Bylo to divoké. Je mně líto Prusků. Závodilo se mě dobře“. Startoval na voze Honda CRX II. Neměl to, ale vůbec jednoduché, protože v sobotu i neděli na něj zle dotíral Michal Kretz. V sobotu ho porazil o 0,7 sekundy a v neděli o 1,5 sekundy. Po oba dny třetí byl nováček seriálu Vojtěch Staněk startující na pěkném Peugeotu 106.

Královská třída E1+2000 měla favorita v Marku Rybníčkovi. Jezdec týmu Liqui Moly Komvet Team na voze Mitsubishi Colt Evo 550 tuto roli potvrdil a v sobotu zvítězil. Za ním se, ale strhlo peklo. Druhé místo obsadil Roman Bubla na voze Mitsubishi Lancer Evo VI a to o 1,4 sekundy před Jiřím Sedláčkem. Ten startoval na voze BMW M3, stejně tak jako čtvrtý Antonín Daniel, který za ním zaostal o 0,5 sekundy. Po nedělním odstoupení Marka Rybníčka pro technickou závadu, se na první místo tohoto dne vyhoupl šternberský Jiří Sedláček: „Musel jsem se hodně snažit. Byl to boj“. Ten o 0,4 sekundy odolal náporu druhého Romana Bubly a o 1,8 sekundy třetího Antonína Daniela.

Závody se určitě všem musely líbit. V krásné a přátelské atmosféře se po závěrečném vyhlášení za přítomnosti starostky obce, které proběhlo před kulturním domem Obce Násedlovice, jezdci odjížděli spokojeně domů. Další zastávkou budou slovenské Bánovce nad Bebravou a to ve dnech 2. – 3. 5.

 

Veškeré informace k těmto závodům, ale i celém KW Berg-Trophy naleznete na webových stránkách www.berg-trophy.cz

 

PR 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu