ME: Tom Kotek veze zlatou také z Francie
Celý kolotoč seriálu FIA mistrovství Evropy v rallycrossu se minulý týden přesunul z Portugalska do Francie. Na velmi náročné trati v Kerlabu čekala na naše jezdce opravdu tvrdá konkurence.
Kerlabský okruh (jeden ze šestnácti ve Francii) byl pro naše jezdce velkou neznámou a domácí jezdci opravdu těžkými soupeři. Pořadatelé si byli pravděpodobně výkony Francouzů předem natolik jisti, že si připravili pouze francouzskou hymnu (ta se opravdu hrála v divizi 1A Olivieru Bossardovi a v Divizi 1 Jeanu-Lucovi Paillerovi).
Nepočítali ovšem s obrovským nasazením Toma Kotka v Divizi 2. Ten se svojí Hondou Civic Type-R předvedl doslova jezdecký koncert. Podařilo se mu vyhrát měřený trénink, první i druhou sadu rozjížděk a do finále postupoval z pole position. V samotném finále si Tom vybudoval mírný náskok již v prvním kole a po šesti kolech se mohl radovat ze zaslouženého vítězství – již třetího v řadě!
Po závodě jsme se Toma zeptali:
A: Není to nuda – zase zlato?
T: Vy jste se asi na ty závody nedívali, jinak byste viděli tu konkurenci. Musel jsem jet absolutně naplno už od tréninků. Jel jsem místy trochu za hranou a doufal, že to vyjde. Byl to jeden z mých nejtěžších závodů.
A: Promiň, to byl žert. V Portugalsku jsi si stěžoval na pneumatiky?
T: Jasně. Ještě dva dny před závodem jsme nevěděli na čem pojedeme. Pak přivezl Avon kamion gum. Pro velké kluky (D1) ty správné lisované. Pro nás řezané (řezání je zakázáno) a ještě k tomu pouze měkkou směs. Pneumatiky se nám trhaly. Inženýr od Avonu nám na to řekl, že je to problém mé razantní jízdy, takže zase nevíme nic.
A: Ve finále jsi ale vyhrál.
T: To ano, od čtvrtého kola jsem ale měl čím dál tím víc práce udržet auto v ideální stopě. Bylo to dost nebezpečné.
A: Ve Francii vám povolili Kumha, tak máte vyhráno.
T: To bylo ale jen ve Francii – tam se jezdí jenom Kumha a domácí by si Avony nekoupili. Na další závod v Maďarsku se bude FIA ještě radit.
A: Jaké máš letos cíle – ty nejvyšší?
T: Samozřejmě – děláme pro to maximum – nikdy jsme neměli tak připravené auto a dobrý tým.
A: Děkuji za rozhovor.