Vyhledávání

ME v rallycrossu pokračovalo německým dějstvím. A brzy se pojede v Sosnové !

Isachsen v útoku
Týden po belgickém klání pokračovalo ME v rallycrossu německým dějstvím. Jen 945 metrů dlouhý okruh Estering v Buxtehude u Hamburku nemá joker lap, ale je poměrně široký a dost rychlý. Ve třech divizích se sešlo celkem 71 jezdců, což je mimořádně početné startovní pole. Kromě stálých účastníků se představili kvalitní domácí závodníci, kteří nebyli jen do počtu.

Divize 1
Přeplňovaným čtyřkolkám hned od začátku diktoval Andreas Eriksson, jehož Fiesta nastoupila v nejlepší kondici. Vyhrál obě rozjížďky a bezpečně si zajistil pole position pro finále A. Třetí jízda, do které Švéd již nenastoupil, se stala kořistí Isachsena. Ten také zaujal druhé místo v první řadě. Vůbec se nedařilo Kennethu Hansenovi, jenž jakoby se nemohl trefit do správného rytmu. V 1. jízdě zajel až 21. čas, což se mu už dlouho nestalo. Pak sice zrychlil, ale 8. a 4. místo stačily jen na finále B. V něm se sice ujal vedení, ale v souboji s Guttormem Lindefjellem poškodil řízení a byl nucen odstoupit.

Do „áčka“ tak postoupil Lindefjell. Ještě hůře se vedlo dalšímu favoritovi Ludvigu Hunsbedtovi, když postoupil jen do finále C a tam získal hubené 2 body za 15. místo! Tím si velmi zkomplikoval cestu za vysněným titulem. Start nejdůležitější jízdy víkendu zvládl nejlépe Eriksson, ale Isachsena měl stále za zadním nárazníkem. Když už se zdálo, že vedení udrží, udělal malou chybu a Nor se v posledním kole prosmýkl do čela. Připsal si tak 2. výhru za sebou a dostal se na dostřel vedoucího Jernberga. Ten vcelku poklidně kroužil na 3. místě, ale za pozornost stojí 4. příčka Mortena Bermingruda, jenž jel teprve 2. závod po své těžké havárii loni v Nizozemsku.

Divize 1A
Šestnáctistovky znovu potvrdily talent Matse Lysena. Po měřeném tréninku vyhrál 1. rozjížďku a vypadalo to na další triumf. Jenže pak se vypjal ke skvělým výkonům Hansenův svěřenec Johan Larsson se starším Citroenem Saxo. 2. a 1. časem si zajistil pole position pro finále A a na Lysena zbyla až 2. Řada. V té první doplnil Larssona domácí matador Rolf Volland, jenž jako první představil novou Fabii v šestnáctistovkové divizi. Velmi dobrou 4. pozici na roštu si zajistil Zdeněk Čermák se starou Fabií a pětici postupujících zkompletoval David Johansson.

Výkon z minulého týdne nezopakoval Jaroslav Kalný, pro kterého bylo konečnou finále B. Z něj se probil do „áčka“ Ildar Rachmatulin, jenž tak zachránil čest jinak úspěšných Rusů, jimž se tentokrát tolik nedařilo. Start finále A zvládl nejlépe Volland a z nečekaného vítězství měl pochopitelnou radost. Pro Larssona je stříbro nejlepším výsledkem sezony a k bronzu se nakonec dostal Čermák. Už v 1. zatáčce po startu totiž kolidovali Lysen, Johansson a Rachmatulin, z nichž Johansson nemohl pokračovat.

Divize 2
Závod nejlépe rozjel Guino Kenis, ale pak se dvěma nejrychlejšími časy prosadil na pole position do finále A největší favorit Knut Ove Borseth. Stále se zlepšující Roman Častoral ho doplnil v 1. řadě, Kenis se musel spokojit s 2. řadou. Z ní se povedl až neskutečný start Olemu Habjorgovi, jenž protáhl své BMW do vedení. Překvapený Borseth mu visel na zadním nárazníku, ale k předjetí se nedostal. K bronzu se propracoval vítěz finále B Jos Sterkens, ale na Borsetha dále ztratil. Nor s Fordem Fiesta se hodně přiblížil mistrovskému titulu, o který by ho už mohla připravit jen veliká smůla.

Výsledky:
Divize 1
1. Sverre Isachsen N Ford Focus
2. Andreas Eriksson S Ford Fiesta
3. Michael Jernberg S Škoda Fabia
4. Morten Bermingrud N Citroen C4
5. Stig Olov Walfridsson S Renault Clio
6. Guttorm Lindefjell N Škoda Fabia
7. Ole Kristian Nottveit N Ford Focus
8. Jos Kuypers I Ford Focus
9. Jean-Luc Pailler F Peugeot 207
10. Koen Pauwels B Ford Focus

Divize 1A
1. Rolf Volland D Škoda Fabia
2. Johan Larsson S Citroen Saxo
3. Zdeněk Čermák CZ Škoda Fabia
4. Ildar Rachmatulin RUS Renault Clio
5. Mats Lysen N Renault Clio
6. David Johansson S Peugeot 206
7. Václav Veverka CZ Peugeot 206
8. Mattias Thörjesson S Opel Corsa
9. Eduard Leganov RUS Volkswagen Polo
10. Jaroslav Kalný CZ Peugeot 206

Divize 2
1. Ole Habjorg N BMW 120
2. Knut Ove Borseth N Ford Fiesta
3. Jos Sterkens B Ford Focus
4. Per Magne Royras N Peugeot 206
5. Guino Kenis B BMW 120
6. Ko Kasse NL Opel Astra
7. Patrick Mertens B Volkswagen Polo
8. Viktor Mužík CZ BMW 320
9. Josef Iro CZ Škoda Fabia
10. Roman Častoral CZ Opel Astra

Stav ME po 8 podnicích:
D1 – 1. Jernberg 109, 2. Isachsen 108, 3. Hansen 95, 4. Hunsbedt 84, 5. Eriksson 68, 6. Pailler 64 D1A – 1. Lysen 118, 2. Leganov 95, 3. Timeržanov 91, 4. Johansson 83, 5. Čermák 82, 6. Larsson 80 D2 – 1. Borseth 133, 2. Sterkens 102, 3. Kenis 86, 4. Častoral 86, 5. Mertens 81, 6. Mužík 68

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu