Vyhledávání

Modely Ford S MAX a Galaxy vstupují do roku 2010 s inovovaným designem atd

Modely Ford S MAX a Galaxy vstupují do roku 2010 s inovovaným designem atd

NOVÝ FORD S-MAX A NOVÝ FORD GALAXY SE PŘEDSTAVÍ VE SVĚTOVÉ PREMIÉŘE NA AUTOSALONU V BRUSELU

• Modely Ford S-MAX a Galaxy vstupují do roku 2010 s inovovaným designem, paletou nových hospodárných motorů a řadou nových komfortních i bezpečnostních systémů
• Premiéra obou modelů na autosalonu v Bruselu 2010 zahájí rok technologických inovací u značky Ford
• Charakteristické rysy zdůrazňují individuální charakter obou vozů
• Ještě dokonalejší dílenské zpracování a rozsáhlá funkční výbava
• Nejmodernější technologie včetně systému sledování mrtvých úhlů (BLIS®) a prémiového audiosystému
• Spolu s novými modely S-MAX a Galaxy přichází na trh nová generace vyspělých zážehových čtyřválců Ford EcoBoost s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva
• Oblíbený vznětový agregát Duratorq TDCi 2,0 l nyní splňuje emisní normu Euro V a je k dispozici rovněž ve verzi o výkonu 120 kW
• Motor Ford EcoBoost 2,0 l SCTi spojuje „zábavný“ charakter s příznivou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2
• Převodovka Ford PowerShift nové generace: sériově pro EcoBoost 2,0 l, na přání pro Duratorq TDCi 2,0 l ve verzích 103 a 120 kW
• Nový S-MAX a Galaxy se budou vyrábět spolu s Mondeem v belgickém Genku

/V Praze 15. prosince 2009/ – Společnost Ford of Europe představí 13. ledna 2010 na autosalonu v belgickém Bruselu nové verze úspěšných velkoprostorových modelů S-MAX a Galaxy. Spolu s novým vzhledem v duchu filozofie „Ford kinetic Design“ nabídnou tyto vozy rovněž zdokonalený interiér, novou paletu moderních pohonných jednotek a řadu nových bezpečnostních a komfortních systémů.

S-MAX a Galaxy modelového roku 2010 přicházejí jako první z vlny nových produktů evropského Fordu – a co je ještě důležitější, oznamují příchod nových technologií, které budou uváděny v průběhu celého příštího roku a výrazně změní zavedené představy o vozech značky Ford.

„Oběma modelům jsme vtiskli svěží nový vzhled a luxusnější charakter, avšak ty nejzásadnější změny se odehrály pod kapotou,“ řekl John Fleming, výkonný viceprezident, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „S-MAX a Galaxy těží jako první modely evropského Fordu z výhod naší nové globální rodiny motorů Ford EcoBoost, které díky přímému vstřikování a přeplňování poskytují vyšší výkon z menšího zdvihového objemu, ale dosahují přitom menší spotřeby paliva i nižší produkce emisí CO2. A to je pouze začátek příběhu vozů S-MAX a Galaxy modelového roku 2010.“

Chloubou těchto nových modelů je zcela nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost o zdvihovém objemu 2,0 l, který vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní). V nabídce figuruje i důkladně přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l s nejvyšším výkonem až 120 kW (163 k). Spolu s novými motory vstupuje do řady „velkých“ modelů Ford rovněž samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni; k motoru EcoBoost bude dodávána sériově, pro agregáty Duratorq na přání.

V inovovaných modelech S-MAX a Galaxy debutují také některé nové bezpečnostní a komfortní systémy, zejména systém sledování mrtvých úhlů (Blind Spot Information System, BLIS®) či nová, elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří.

Ještě výraznější zvenku
Designérský tým Ford dokázal vtisknout novým vozům S-MAX a Galaxy expresivní nový vzhled v duchu filozofie „Ford kinetic Design“, který ještě lépe vyjadřuje individualitu a jedinečnost každého z těchto dvou modelů.

Okamžitě po svém uvedení na trh v roce 2006 se S-MAX etabloval jako doslova bezkonkurenční automobil – sportovní, kvalitně provedený a velkoryse vybavený crossover se všemi přednostmi tradičních velkoprostorových automobilů, ale bez obvyklých kompromisů v otázkách stylu a potěšení z jízdy.

Nový model bezezbytku navazuje na tento odkaz, nicméně jeho vzhled se podrobil řadě detailních vylepšení: kapota motorového prostoru získala výrazné prostorové tvarování a zcela nově stylizované přídi dominuje černě rámovaná spodní mřížka chladiče.

Impozantní vzhled vozu podtrhuje také nový přední nárazník, ve vyšších úrovních výbavy opatřený LED světlomety pro denní svícení (pro verzi Trend k dispozici jako výbava na přání).

Při pohledu zboku je nezaměnitelná silueta modelu S-MAX ještě více zdůrazněna novou chromovanou lištou, která lemuje linii celého bočního prosklení a přispívá tak k elegantnímu vzezření vozu.

Úpravám se nevyhnula ani zadní část, kde nyní upoutá pozornost dynamičtější profil víka zavazadlového prostoru a sdružené svítilny s technologií LED, které zabíhají hluboko do boků karoserie a udělují tak novému S-MAXu ještě atletičtější vzhled. Na prémiové ambice vozu upozorňuje horizontální lišta s povrchovou úpravou v matném chromu, jež se táhne napříč zádí mezi oběma svítilnami a nese na sobě charakteristické logo S-MAX.

Také nový Ford Galaxy se pyšní nově navrženou přední částí, zdůrazňující základní poslání tohoto výjimečného vozu – cestování první třídou. Nový vzhled s mnoha detailními změnami odpovídá roli Galaxy coby luxusního sedmisedadlového automobilu značky Ford.

Nová trojrozměrně tvarovaná kapota motoru se zde setkává s dominantnější lichoběžníkovou maskou chladiče, ozdobenou decentními chromovanými lištami, a nově tvarovanými světlomety do mlhy.

Inovovaná tvář Galaxy nezapře vliv designérského směru „Ford kinetic Design“. Modely Ghia a Titanium se nadto pyšní ještě chromovanými lištami v horní masce. Vzadu lze nalézt nezaměnitelné sdružené svítilny s technologií LED a nárazník v barvě karoserie.

Verze Ghia a Titanium pak přidávají také chromované detaily na klikách dveří a bočních panelech vozu.

Ještě luxusnější uvnitř
Stejně jako v případě exteriéru, také uvnitř obou vozů byl kladen maximální důraz na pečlivé provedení detailů a nejvyšší kvalitu dílenského zpracování. Dokonale sladěná paleta barev a materiálů vytváří v interiéru luxusnější a dynamičtější atmosféru, přičemž zároveň pomáhá zdůraznit individuální charakter každého z obou modelů.

Druhá i třetí řada sedadel (je-li instalována) jsou sériově opatřeny systémem snadného sklápění Ford FoldFlatSystem.

S-MAX má ve vyšších stupních výbavy novou multifunkční stropní konzolu s mnoha odkládacími schránkami, držákem na sluneční brýle a zrcátkem pro sledování dětí na zadních sedadlech. Další novinkou je jednodílné panoramatické střešní okno s elektricky ovládanými roletkami proti slunci. Všechny modely s panoramatickou střechou a také vozy S-MAX ve vyšších stupních výbavy nově disponují vnitřním osvětlením na bázi LED.

Milovníci hudby ocení na přání dodávaný Premium Sound System s osmikanálovým zesilovačem o celkovém výkonu 265 Wattů a výkonnější reprodukční soustavou, do níž patří mimo jiné přídavné středopásmové reproduktory uprostřed palubní desky a rozměrný subwoofer za levým předním sedadlem.

Manipulaci se zavazadly zpříjemňuje nové automatické světlo na vnitřní straně víka zavazadlového prostoru.

Nové kombinace barev a materiálů pro všechny úrovně výbavy byly zvoleny tak, aby zdůrazňovaly luxusní atmosféru v prostoru pro cestující a současně podporovaly individuální charakter každého z obou modelů.


Síla a hospodárnost: EcoBoost SCTi, Duratorq TDCi a PowerShift
Nové modely Ford S-MAX a Galaxy nabízejí široký výběr pohonných jednotek, vyvinutých s cílem poskytnout zákazníkům neporazitelnou kombinaci příznivé spotřeby paliva, nízkých emisí CO2 a potěšení z jízdy typického pro vozy značky Ford.

V modernizovaném S-MAXu a Galaxy slaví svoji premiéru zcela nový agregát Ford EcoBoost SCTi 2,0 l, s nímž vstupuje vývoj zážehových motorů Ford do nové éry. Vyznačuje se lehkou celohliníkovou konstrukcí a disponuje přímým vstřikováním paliva nejnovější generace, přeplňováním pomocí turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Vyspělá spalovací soustava motoru EcoBoost SCTi 2,0 l přináší do kategorie zážehových čtyřválců této třídy zcela novou úroveň výkonu a hospodárnosti.

Jednotka EcoBoost SCTi 2,0 l vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní) v 5500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 Nm, dostupný v širokém rozsahu 1750 až 4500 ot./min. Ford S-MAX s touto motorizací zvládne akceleraci 0-100 km/h za 8,5 s (Galaxy 8,8 s) a dosáhne nejvyšší rychlosti 221 km/h (Galaxy 217 km/h).

I při tak působivé dynamice došlo současně k výraznému snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Ve srovnání s motorizací 2,3 l (118 kW) ve stávajícím modelu poklesly emise CO2 na 189 g/km, tedy o celých 19 procent, přestože motor SCTi vyvine o 25 procent vyšší výkon! Spotřeba paliva činí pouhých 8,1 l/100 km* v kombinovaném cyklu a 6,4 l/100 km* v mimoměstském cyklu.

Výraznou modernizaci nicméně prodělal také vznětový motor pro nový S-MAX a Galaxy. Zdokonalená jednotka Ford Duratorq TDCi 2,0 l nyní odpovídá požadavkům emisní normy Euro V a je k dispozici v celkem třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu – 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 koní).

I tyto nové motory Duratorq TDCi se kromě kultivovaného výkonu a nízkých nároků na údržbu vyznačují také příznivou spotřebou paliva a působivě nízkými hodnotami emisí CO2. Kombinovaná spotřeba jen 5,7 l/100 km* a emise CO2 na úrovni 152 g/km dokládají, že radost z jízdy a dynamika se nevylučují s vynikající hospodárností.

Zážehové i vznětové agregáty nových vozů Ford S-MAX a Galaxy se ideálně doplňují se samočinnou převodovkou Ford Powershift. Tato efektivní a kultivovaná rychlostní skříň se dvěma spojkami v olejové lázni je standardně montována k motorizaci EcoBoost SCTi, zatímco pro Duratorq TDCi ve verzích 103 a 120 kW je k dispozici na přání.

Nová výbava přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a bezpečí
Nový S-MAX i Galaxy byly od začátku navrhovány s cílem zajistit zákazníkům cestování na nejvyšší úrovni. Rozsáhlá výbava stávajících modelů byla proto rozšířena a obohacena o řadu nových komfortních i bezpečnostních prvků.

Jörg Beyer, Vehicle Line Director for Large and Luxury Vehicles, Ford of Europe, k tomu poznamenal: „Již pouhý výčet technických inovací, které nový S-MAX a Galaxy přinášejí do rodiny Ford, by postačoval k domněnce, že jde o zcela nová vozidla. Vlajkové lodi evropského Fordu si takový přístup zaslouží – a my jsme přesvědčeni, že zákazníci je dokáží ocenit.“

Nový S-MAX a Galaxy dostávají jako první modely společnosti Ford of Europe nový systém sledování mrtvých úhlů BLIS® (Blind Spot Information System). Toto zařízení na bázi radaru upozorní řidiče na přítomnost jiného vozidla v souběžném jízdním pruhu. Další novinkou je nastavitelný omezovač rychlosti ASLD (Adjustable Speed Limiter Device), jehož účelem je předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy. I toto zařízení se v portfoliu evropského Fordu objevuje vůbec poprvé.

Nevyčerpatelné možnosti sběrnice CAN Bus inspirovaly Ford k zavedení nového prvku výbavy na přání pro nový S-MAX a Galaxy, jímž je elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří. U vozů vybavených tímto systémem dojde po stisku tlačítka pro deaktivaci stahování oken zároveň k aktivaci dětské pojistky na zadních dveřích.

S-MAX ve vyšších stupních výbavy těží ze širokého použití LED diod, které jsou zde aplikovány nejen ve světlometech pro denní svícení, ale rovněž k osvětlení interiéru. Tato výbava je dodávána standardně pro vyšší úrovně výbavy a také pro všechny vozy s panoramatickým střešním oknem. Veškeré verze všech modelů S-MAX a Galaxy jsou pak sériově vybaveny sdruženými zadními svítilnami na bázi LED.

Jak S-MAX, tak Galaxy ve vybraných verzích disponují automatickým osvětlením zavazadlového prostoru, umístěným na vnitřní straně víka zavazadlového prostoru.

Cestování posádce zpříjemňuje Premium Sound System, který lze objednat jako výbavu na přání pro S-MAX a Galaxy s luxusní navigací High-Nav nebo audiosystémem Sony. Na přání je možné dodat také přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB).

Ventilační a klimatizační soustava byla v zájmu optimálního pohodlí všech cestujících doplněna o nový odvětrávaný senzor teploty a vlhkosti vzduchu, umístěný na krytu sloupku řízení. Výsledkem je ještě preciznější regulace ovzduší v interiéru.

K zákazníkům vozů S-MAX a Galaxy se nyní dostávají také některé systémy, které jsou již známé z jiných modelů Ford. Jde například o technologie jako parkovací kamera, bezklíčové odemykání a startování Ford Keyless System nebo bezvíčkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel.

Sofistikovaná a flexibilní výroba
Nový S-MAX a Galaxy budou i nadále sdílet společnou výrobní linku s Fordem Mondeo. Všechny tři modely vyrábí montážní závod společnosti Ford of Europe v belgickém Genku.

Vysoce sofistikovaný, flexibilní a efektivní výrobní proces otevírá Fordu možnost pružně reagovat na vývoj poptávky po svých velkých modelech, protože dovoluje rychle měnit sekvenci i objem výroby jednotlivých typů.

Od roku 1964 vyjelo z Genku již více než 12 milionů vozidel Ford. Belgický závod patří k nejmodernějším provozům svého druhu v celé Evropě a tvoří jeden ze základních pilířů výrobní strategie společnosti Ford of Europe. Pracuje zde přibližně 5 000 zaměstnanců.

Průkopníci nových myšlenek
„S-MAX a Galaxy byly prvními vozy značky Ford, na nichž se objevily znaky našeho designérského směru Ford kinetic Design,“ připomíná John Fleming. „A co je ještě důležitější, začaly měnit způsob, jakým lidé vnímají značku Ford.

Vzhledem k tomu, že společně s Mondeem představují vrchol modelové řady Ford v Evropě, využíváme nyní opět tyto modely k uvedení nových inovativních technologií, které budou charakteristické pro celý ambiciózní plán nových modelů na rok 2010,“ dodal.

Další podrobnosti o nových modelech Ford S-MAX a Galaxy budou zveřejněny krátce před jejich uvedením na trh začátkem roku 2010.

* Metodika měření spotřeby pohonných hmot se řídí evropskou směrnicí EU 80/1268/EEC. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje různými postupy, proto se hodnoty uváděné v jednotlivých regionech mohou navzájem lišit.

PR

 

Fotogalerie

Novinky Fordu v Lysé, foto Karel Kolečko

Z veletrhu Rychlá kola 2008

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu