Vyhledávání

Náročnost a emoce jsou již po 200 let hnacím motorem vývoje značky Peugeot

Náročnost a emoce jsou po 200 let hnacím motorem vývoje značky Peugeot

Své jméno a emblém lva uvádí Peugeot již od roku 1810 na své produkty: pily, nářadí, krinolíny, mlýnky na kávu, kola, motocykly, skútry a automobily. Do každého z těchto odvětví Peugeot vždy vnášel moderní inovace a zakládal si na výrobní zručnosti a přesnosti pocházející z původní ocelářské tradice.


Prolínání koncepcí, technologií a nápadů
Inspirace vedla Peugeot k sériové výrobě modelu 403, prvního sériového sedanu s dieselovým motorem, k uvedení vozu 205, legendy s mnoha podobami a sportovními trofejemi na kontě, zavedení filtru pevných částic ve světové premiéře u modelu 607, k účasti speciálu s motorem HDi FAP v závodu 24 hodin v Le Mans, nejtěžším vytrvalostním závodě světa, nebo ke zrození konceptu BB1, městského vozidla na pomezí světa automobilů a motocyklů.

Rok 2010 ve znamení obnovy značky Peugeot
Na začátku roku 2010 představuje Peugeot nový projekt rozvoje Značky a oznamuje své ambice v horizontu roku 2015: posunout se o 3 příčky ve světovém žebříčku automobilových značek, stát se referencí v oblasti designu a prosadit se jako jednička v nabídce služeb mobility.

Svých cílů chce Peugeot dosáhnout prostřednictvím ambiciózní produktové strategie, která v rozmezí roku 2010 a 2012 předpokládá uvedení celkem 14 nových modelů. Značka představila nové stylové trendy naznačené koncepčním vozem SR1 a nový projekt ve službách mobility Mu by Peugeot, novou vizuální identitu s moderním logem lva a nový mezinárodní slogan: Peugeot, MOTION & EMOTION.

Peugeot, značka s celosvětovou působností, 55 milióny vyrobenými vozy a potenciálem vytvořit komplexní nabídku prostředků mobility, má všechny předpoklady pro úspěšný budoucí rozvoj a dosažení harmonické integrace automobilu do našeho životního prostředí.


Obsah

200 let existence: emoce a hledání dokonalosti 3

Historie ve znamení inspirace 5

Značka a její sportovní historie 7

Design, základní prvek identity Peugeot 8

Nové příležitosti a koncepce 10


200 let existence: emoce a hledání dokonalosti

Příběh podnikatelů-vizionářů
Přestavbou mlýna v Sous-Cratet na válcovnu plechu v roce 1810 učinili Jean-Pierre Peugeot a Jean-Frédéric Peugeot zásadní krok, kterým značka Peugeot vstoupila do průmyslového světa. K automobilům a jednostopým vozidlům vedla ovšem ještě dlouhá cesta.

Rozšiřování sortimentu – mlýnky na kávu, pásové pily, korzety, šicí stroje,aj. - si žádá i navýšení výrobních kapacit. Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide a Sochaux svědčí o rozkvětu značky Peugeot v jejím rodném kraji Franche-Comté.
Jasné vize, schopnost přizpůsobit se změnám a přijmout výzvy soudobého vývoje přivádí Peugeot k výrobě kol a motocyklů (1886) a posléze i automobilů (1891). Ty pak změní svět.

Značka otevřená světu
Na přelomu století pochází 50 % francouzské produkce ze závodů Peugeot a jeho vozy se z Franche-Comté vyváží nejen do Evropy, ale například i do Latinské Ameriky. Velký mezinárodní rozmach zažívá Peugeot v 90. letech minulého století s nástupem vozu 206, jehož roční prodeje několik let za sebou přesáhly 800 000 kusů. Mimořádně oblíbený následník legendárního modelu 205 přesně vystihl tehdejší potřeby automobilového trhu. Peugeot je dnes zastoupen ve více než 160 zemích světa a dalším rozšiřováním své působnosti v Číně, Rusku a Latinské Americe a nabídkou specifických produktů pro tyto trhy, jako je sedan 408 nebo pick-up Hoggar, pružně reaguje na současné globalizační trendy.

Silné kořeny
Za 200 let existence si Peugeot vytvořil svou unikátní dlouhodobou vizi, která mu umožňuje předvídat zásadní vývojové trendy, jít s dobou, ale také přestát období nestability.
Od první naftové čtyřkolky s názvem Type 2 poháněné motorem Daimler až k poslední modelové generaci čerpá značka Peugeot svou sílu z kořenů ve východní Francii a z vizí svých zakladatelů. Bez ustání pokračuje ve svém technickém, lidském a výrobním rozvoji, což jí umožnilo vypracovat se od několika vyrobených exemplářů ročně k současné denní produkci v řádech několika tisíců a modelové řadě čítající 18 osobních a lehkých užitkových vozů Peugeot.

Roky, které se staly milníky ve výrobě (kumulovaná výroba)
1925 100 000 1988 20 000 000
1952 1 000 000 1996 30 000 000
1959 2 000 000 2002 40 000 000
1976 10 000 000 2008 50 000 000


Znak lva
Znak lva pro všechny své výrobky, si značka Peugeot zvolila již v roce 1858, kdy byly její podnikatelské aktivity ještě v počátcích. Znak byl na úřadě Conservatoire Impérial des Arts et Métiers zaregistrován dne 20. listopadu 1858.

Lva si značka Peugeot do svého znaku původně vybrala pro analogii s vlastnostmi svých pil:
- odolnost zubů,
- pružnost čepele,
- rychlost řezání.

Od té doby měl znak mnoho podob až po poslední verzi, která byla představena na začátku roku 2010 a zdobí exkluzivní model RCZ, jakožto první model řady s novým logem.

Příběh jménem Peugeot a muzeum značky
V roce 1982 založil Pierre Peugeot, předseda dozorčí rady, asociaci Aventure Peugeot, jejíž hlavním cílem je ochrana a zhodnocení dědictví značky.

Muzeum Aventure Peugeot v Sochaux otevřelo své brány veřejnosti v roce 1988 a návštěvníkům představuje sbírky menších metalurgických výrobků, jednostopá vozidla i automobily. Každý vystavený vůz je zasazen do soudobého koloritu a mapuje tak jednotlivé etapy vývoje společnosti i značky Peugeot.

Ve sbírkách muzea Aventure Peugeot najdeme 450 automobilů, 350 motocyklů a jízdních kol a přes 3 000 dalších předmětů. Součástí jsou i archivy s dokumentací a ikonografií více než 2 milionů výrobků.

Geny budoucnosti
V roce 2010 muzeum otevře nové expoziční prostory o rozloze 6 000 m2. Budou zde vystaveny nové kolekce, jako například řada 5 nebo užitkové vozy, a další prostor bude věnován účasti Peugeotu v automobilovém sportu.

Depozitáře muzea pravděpodobně opustí továrnu v Sochaux a přemístí se do bývalého závodu Terre Blanche, kde sídlila jedna z prvních továren Peugeot.








Historie ve znamení inspirace
Inspirace je pro Peugeot hnací silou a vede značku k inovacím v oblasti konceptů i technologií. Tato kultura neustálého inovování se odráží ve schopnosti Peugeotu prolínat a kombinovat koncepty, technologie a nápady.

Tvůrce konceptu coupé - cabriolet
Prvořadou automobilovou inovací značky Peugeot je koncept coupé-cabriolet. Objevil se ve třicátých letech s modelem 401. Jednalo se o důmyslný systém pevné střechy, která se skládala do zavazadlového prostoru. Následník modelu 401 Eclipse, Peugeot 206 CC, se zasloužil o masivní rozšíření této verze karoserie a 700 000 prodaných vozů přineslo Peugeotu postavení světové jedničky v této kategorii.

Peugeot inovuje v oblasti dieselových motorů
V oblasti motorů hraje Peugeot hlavní roli ve vývoji a zavádění dieselového pohonu, který byl poprvé sériově nabízen u modelu 403. Tento sedan je mimochodem prvním modelem Peugeot, který překonal hranici milionu prodaných vozů.

Peugeot rovněž stál u zrodu dvou zásadních vývojových inovací dieselového motoru. Model 604 byl v roce 1975 prvním vozem v Evropě poháněným turbodieselovým motorem.
V roce 1999 představuje Peugeot světovou premiéru – model 607 vybavený filtrem pevných částic FAP. Tato inovativní technologie, která snižuje emise pevných částic až na hranici měřitelnosti, dokazuje náskok značky Peugeot ve snižování emisí škodlivin. Dnes je filtrem FAP vybaveno více než 2,3 milionu vozů Peugeot.

V roce 2011 se Peugeot stane opět průkopníkem, tentokrát s verzí 3008 HYbrid4 s hybridním diesel-elektrickým pohonem, který bude znamenat zlom v emisích CO2 (- 35%). Kromě svých ekologických předností přináší toto řešení i pohon všech kol a tedy i mimořádné potěšení při řízení vozu. Další krok bude učiněn v roce 2012 s verzí 3008 HYbrid Plug-in s dobíjením, u níž se emise sníží na 50 g CO2/km (2,0 l / 100 km).

Peugeot: příkladné jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti jsou již tradičně silnou stránkou vozů značky Peugeot. Za své kvalitní podvozkové části vozy Peugeot vděčí kopcovité krajině oblasti Franche-Comté i přesvědčení, že komfort, bezpečnost a potěšení z jízdy jsou základními vlastnostmi, které musí automobil svým uživatelům poskytnout.

Peugeot 201, první vůz s nezávisle zavěšenými koly, byl pro komfort cestujících obrovským přínosem. Od tohoto okamžiku je kritérium jízdních vlastností pro inženýry Peugeotu prioritou. Značka se v doméně podvozkových částí stala na automobilovém trhu referencí a potěšení při řízení je spolu s jízdním komfortem stěžejním zážitkem, který řidič za volantem vozu značky Peugeot prožívá.

Symbolické v tomto ohledu je, že Peugeot jako jediný konstruktér dodává do svých modelů tlumiče vlastní výroby.

Bohaté zkušenosti z oblasti jízdních vlastností byly plně zúročeny u vozu RCZ, který je jedinečnou ukázkou know-how značky Peugeot a posouvá pojem přesnosti a sílu zážitků při řízení na tu nejvyšší úroveň.

Potěšení z jízdy ovšem není výsadou pouze sportovních modelů. I Peugeot 3008 je jedním z modelů, který s přehledem uspokojí vysoké nároky na radost z řízení. Vzhledem ke zvýšené architektuře karoserie byla jízdním vlastnostem Peugeotu 3008 a jeho bezpečnosti věnována mimořádná pozornost. První crossover v řadě Peugeot je vybaven systémem Grip control - inteligentní kontrolou pohonu s 5 funkčními režimy.






Třímístné číselné označení, genetický kód Peugeot
Na rostoucí a stále více diversifikovanou tržní poptávku odpovídá Peugeot rozšiřováním své modelové řady. Tuto řadu charakterizuje systém označení, který byl zaveden již v roce 1929 a používá se dodnes. Peugeot 201, pojmenovaný podle v pořadí 201. projektu vývojového oddělení, nese jako první třímístné číselné označení, které daný model jasně identifikuje:

- první číslice udává kategorii vozu a jeho velikost/pozici v rámci celé modelové řady,
- druhá číslice, systematicky je to 0, je spojnicí mezi kategorií vozu a jeho generací,
- třetí číslice označuje generaci modelu v rámci kategorie.

Různorodost nabídky a nový trend zákaznických preferencí pro speciální modely přivedly Peugeot k rozhodnutí rozšířit systém názvosloví.

V roce 2004 dochází u speciálních modelů rozšiřujících řadu k rozšíření názvosloví – objevují se názvy modelů se zdvojenou nulou uprostřed. Pro označení karosářských variant se v roce 2000 zavedlo a ustálilo používání písmen: CC pro verzi karoserie coupé-cabriolet, SW pro vozy rodinného typu a vozy pro aktivní trávení volného času, Tepee pro odvozené osobní verze. Unikátní názvy pak vznikají pro sportovní speciality například RCZ.


Peugeot a sponzoring
Peugeot se stává uznávanou světovou značkou a jeho automobilové aktivity ho vedou k hledání nových možností k vyjádření své image. Kromě automobilových soutěží, které dávají Peugeotu přirozený prostor budovat si renomé a předvést své know-how, se Značka angažuje i v jiných disciplínách.

V roce 1928 Peugeot založil první závodní klub, Football Club Sochaux Montbéliard, a stal se tak průkopníkem spozoringu. Své hodnoty Peugeot šíří i prostřednictvím dvou dalších disciplín: tenisu a golfu. Tato strategie budování image má na celosvětové úrovni dvě roviny: podpora aktivit na amatérské úrovni a partnerství velkých mezinárodních akcí.

Značka a její sportovní historie

Historie Peugeotu je neodmyslitelně spjata s automobilovými soutěžemi. Od dob počátků automobilových závodů, existují také vozy Peugeot, které se jich účastní. Vozy sériové tovární výroby Peugeot se zapisují do historie prvních oficiálních závodů – rally nebo závodů do vrchu, jako byl například historicky první závod Paříž – Bordeaux – Paříž v roce 1895, ve kterém Peugeot zvítězil.

Tři vítězství v Indianapolisu
Průkopnické období vystřídaly první závodní vozy vyvinuté speciálně pro automobilové soutěže. A v průběhu dvacátých let se dostavily první slavné úspěchy Peugeotu za hranicemi Francie. Nejprve v roce 1913 vítězství L76 v Brooklands, které bylo předehrou vítězného tažení Peugeotů na « Grand Prix » a jejich zlatého triptychu v závodě 500 mil v Indianopolisu (1913, 1916, 1919). Speciál L76 představuje revoluční inovaci – je poháněn prvním motorem s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě a 4 ventily na válec.
Ve třicátých letech se do síně slávy značky zapíší i úspěchy v závodech Targa Coppa Florio nebo 24 hodin ve Spa.

Díky nadšení koncesionáře značky Darl’mata vzniká sportovní varianta modelu 302, verze 302 Special Sport. Tři vozy této série se v roce 1937 představily a úspěšně dokončily prestižní závod 24 hodin v Le Mans a v následujícím ročníků závodu se vůz 402 Darl‘mat stal vítězem kategorie do 2 l.

Vítězství jsou synonymem pro výkon a spolehlivost
Přiblížíme-li se více do současnosti, byly to úspěchy modelů 404 a 504 při výpravách napříč africkým kontinentem, které významně podpořily renomé spolehlivosti vozů značky Peugeot a nastavily přímou vazbu mezi sériově vyráběnými vozy a závodními speciály.
Ze všech modelů Značky, je to právě slavný Peugeot 205, který nejlépe symbolizuje onu hybnou sílu vývoje Značky - zdravou soutěživost na poli obchodním i na závodních okruzích a tratích po celém světě. Tato vášeň Peugeotu pro automobilové soutěže vyústila v založení specializovaného sportovního oddělení, kde vznikají závodní stroje, jež se účastní těch nejnáročnějších disciplín (rally, rally-raid, Formule 1, vytrvalostní okruhy…) a jejich účast je často korunována vítězstvím a tituly.

Dvojí vítězství v Le Mans
Po návratu Peugeotu do závodu 24 hodin v Le Mans, získala Značka v roce 2009 dvě první místa a vozy 908 HDi FAP. Volba použité technologie pohonu je příkladnou ukázkou spojení výkonnosti, vytrvalosti a ekologické ohleduplnosti. Dalším projektem budoucnosti, který Peugeot aktivně rozjíždí, je hybridní vytrvalostní prototyp 908 HY.


Design: základní prvek identity značky Peugeot

Od legendárního modelu 402, « fuseau Sochaux », k roadsteru SR1
Představením nového projektu a cílů pro období do roku 2015 Peugeot potvrdil své ambice stát se z pohledu designu referenční značkou. První ukázkou této ambice je model SR1, elegantní roadster s ideálními proporcemi.

Neustálé hledání spojení emocí a designu je zapsáno v genech značky Peugeot a dalo vzniknout legendám své doby, modelům 402, 404, 504, 205, 607 nebo Coupé 406, které je považováno za ukázku klasické elegance. A v současnosti přichází doplnit tuto řadu stylových vozů také RCZ.

V pojetí Peugeotu se emoce, které vůz vzbuzuje, stávají nedílnou součástí charakteristik automobilu, a tento přístup vede ve třicátých letech k založení specializovaného oddělení v čele s Henri Thomasem. Po klasickém vzhledu modelu 201 představuje nový ředitel designu Peugeot sérii 2 s aerodynamickými křivkami známou jako « fuseau Sochaux ». Peugeot 402, uvedený na autosalonu v Paříži v roce 1935, okouzlil veřejnost svým zkoseným předním štítem se světlomety ukrytými za mřížkou chladiče a elegantními blatníky.

„Pohled“ je u vozů Peugeot základem jejich výrazné osobnosti. Na podnět Paula Bouvota, ředitele designu Peugeot, a Gérarda Weltera, získávají přední světlomety vozu 504 typický kočičí pohled, dodnes pro vozy Peugeot charakteristický.

Tento vizuální podpis se stává nezaměnitelným designovým prvkem značky, stejně jako dynamika, kterou Gérard Welter propůjčuje všem modelům, jenž vznikají pod jeho taktovkou. Tu najdeme u modelu 205, uváděném se sloganem „Konstruktér tasí drápy“, stejně jako u reprezentativní limuzíny 607 nebo konceptu 5 by Peugeot, představeném na posledním autosalonu v Ženevě a předpovídajícím podobu příštího sériově vyráběného vozu.



Koncepční vozy, tvůrci image značky
Koncepční vozy, jedineční tvůrci image značky, vzbuzují nadšení návštěvníků autosalonů a poskytují designérům nenahraditelnou příležitost k estetickému a technickému sebevyjádření.


Objevování nových technologických možností (Oxia), představení nových konceptů (20) nebo odhalování stylových linií budoucích modelů (5 by Peugeot) – koncepční vozy nejsou nikdy příliš vzdáleny budoucí realitě.

Koncepty BB1 a SR1, vyvinuté podle návrhu Jean-Pierra Ploué a Gillese Vidala, jsou nositeli zásadního poselství pro budoucí vývoj. BB1 otevírá nový směr pro řešení městské mobility (2,5 m, 4 místa, 0 emisí) a vypovídá o jedinečných inovačních schopnostech Značky. Prostřednictvím automobilové siluety snů – roadsteru SR1 odkrývá Peugeot podobu vozů svých v budoucnosti.






Nové příležitosti a koncepce

Schopnost Peugeotu vytvořit kompletní nabídku prostředků mobility od automobilů přes skútry až po jízdní kola, je ve světě zcela ojedinělá. Díky této přednosti Peugeot získává náskok.

Na environmentální výzvy současnosti má Peugeot řadu odpovědí. Vedle neustálého zlepšování chodu spalovacích motorů, díky němuž si udržuje vedoucí postavení v segmentu vozů s nízkými emisemi (50 % vozů Peugeot prodaných v Evropě emituje méně než 130 g CO2/km), se Značka věnuje rozvoji nových možností pro budoucnost.



Náskok v rozvoji elektrického vozu
Peugeot, průkopník elektrického vozu, představil v roce 1941 model VLV - lehký městský vůz s elektrickým pohonem, který pak bylo možné spatřit v několika stovkách exemplářů v ulicích Paříže. Zájem Peugeotu o alternativní způsoby pohonu demonstroval už v 90. letech koncepční vůz ION a elektrická verze modelu 106 Electric, do dnešní doby vůz s nulovými emisemi, který se prodal v největším počtu na světě. Na podzim roku 2010 plánuje Peugeot uvedení sériového elektrického vozu i0n a návrat na trh elektrických vozů, své legitimní teritorium působnosti, kde si vybudoval postavení lídra.







Od Grand Bi ke kolu s elektrickým pohonem
Začátek historie jízdních kol spadá ještě před první automobily. V roce 1886 byl představen pozoruhodný velocipéd Grand Bi s jedním kolem o průměru 1,35 m. Tento kuriózní vynález byl brzy vystřídán jízdním kolem se dvěma koly stejného průměru.

V roce 1890 přichází Peugeot s velmi moderním jízdním kolem Lion. Tento elegantní a odolný model existoval v provedení s rovným rámem nebo ve tvaru labutího krku a ve srovnání s jinými koly té doby se vyznačoval nízkou hmotností (22 kg).

Jízdní kola Peugeot si získala renomé díky kvalitě a inovacím. V roce 1905 se zúčastnila závodu Tour de France a řadou dalších vítězství demonstrovala své vynikající výkony. Inovativnost jízdních kol Peugeot je založena především na kvalitě změny rychlostí, převodů a na bohaté modelové řadě. Díky nim se Peugeot stal v této doméně nejvýznamnějším aktérem století.

Resort jízdních kol vzkvétá a prodeje Peugeotu, dosahující v 50. letech 50 000 kol, kulminují v 70. letech až na hranici 400 000 prodaných kol.

Dnes značka Peugeot do této oblasti znovu investuje. Její modelová řada zahrnuje poslední inovace a přináší originální řešení potřeb současné mobility. V roce 2010 uvádí Peugeot jízdní kola s elektropohonem, které tak společně s produkty i0n a E-Vivacity tvoří kompletní nabídku elektrické mobility.

Od legend k motocyklům pro všechny
Příběh začíná v roce 1898 v továrně v Beaulieu, historické kolébce značky, kde spatřily světlo světa první jízdní kolo, první automobil i první motocykl Peugeot!

Od roku 1904 se Peugeot začíná vymezovat – připisuje si svůj první rychlostní rekord a na jeho seznam úspěchů přibývají vítězství v nejprestižnějších závodech: vítězstvím v Grand Prix Národů 1924, 9 světovými rekordy modelu 515 v roce 1934 nebo úspěchem na Bol d’Or 1952 se Peugeot zařazuje mezi značky-legendy.

Na začátku 60. let motocykly uvolňují místo mopedům, jejichž úspěch je fenomenální. Jen v roce 1973 prodala značka Peugeot rekordních 550 000 mopedů slavného modelu « 100 ».

V 80. letech přichází na řadu skútry a Peugeot je v roce 1982 prvním výrobcem, který uvádí novou generaci skútrů s plastovou karoserií. Skútr je revoluční milník, který urychlil tržní vývoj, a stal se jednoznačně preferovaným dopravním prostředkem do městského provozu.

V 90.letech Peugeot navazuje na předcházející úspěchy s modelem SV a v roce 1996 jako první na trh uvádí elektrický skútr Scoot’Elec – významný technologický a výrobní počin.

V letech 2000 se Peugeot nechává inspirovat svým inovačním instinktem a automobilovými zkušenostmi a uvádí odvážnou novinku – své skútry 125 cm3 vybavuje prvním sériovým systémem ABS. V roce 2004 je představen modulový skútr Ludix 50 pod cenovou hranicí 999 €. Úspěch tohoto skútru francouzské výroby je okamžitý a na evropském trhu se stává nejprodávanějším skútrem ve své kategorii.

O rok později nabídl Peugeot jako první výrobce na světě motor 125 cm3 přeplňovaný volumetrickým kompresorem. Najít ho můžeme u řady Satelis, která se nechává inspirovat světem automobilů a pro Peugeot znamená vstup do kategorie skútrů GT vyšší třídy.

Peugeot Motocycles, dnes 4. konstruktér v Evropě, špička na francouzském trhu skútrů všech kategorií a značka s 20 modelovými řadami v katalogu, se v roce 2010 změnila na Peugeot Scooters.

Více než 110 let po zrodu prvního motocyklu zaujímá Značka na trhu stále své pevné místo a vzhledem ke své výjimečné historii a zkušenostem si označení nejstarší konstruktér jednostopých vozidel na světě Peugeot zaslouží právem. V roce 2010 Peugeot Scooters navazuje s elektrickým skútrem a na trh uvede model E-Vivacity.

Nabídka komplexní mobility

Peugeot těží ze své kompletní produktové řady, která zahrnuje automobily, skútry i jízdní kola, a nabízí službu zvanou Mu by Peugeot. Jedná se o originální nabídku všestranné mobility, která umožňuje majitelům automobilu i těm, kteří vůz nevlastní, aby na základě předplacené karty využívali celou škálu služeb. Služba byla ve Francii uvedena ve druhém pololetí 2009 a nyní vstupuje do fáze zavádění v hlavních evropských metropolích.

Přílohy
 Obchodně Značka působí ve 160 zemích;
 10 000 kontaktních míst;.
 Motor 1.6 THP získal již po třetí za sebou mezinárodní ocenění Motor roku;

Peugeot v roce 2009:
- 1. francouzská značka na světě v počtu přihlášených vozů,
- 10. místo v celosvětovém žebříčku značek
- 50 % celosvětově prodaných vozů emituje méně než 140 g CO2/km
- Mezinárodní cena Motor roku (motor 1.6 THP) po třetí za sebou
- Obchodní zastoupení ve 160 zemích
- 10 000 prodejních a kontaktních míst

Úspěšně uvedené modely v roce 2009:
- 206+ : model dokonale přizpůsobený současnému ekonomickému kontextu;
- 308 CC : udržuje a posiluje vedoucí postavení značky Peugeot v segmentu coupé-cabriolet;
- 3008 : nová nabídka Peugeotu v kategorii kompaktních crossoverů;
- 5008 : Peugeot se prosazuje v segmentu kompaktních MPV

Skupina PSA Peugeot Citroën
Peugeot je součástí skupiny PSA Peugeot Citroën, která svým dvěma značkám dává k dispozici své právní, finanční, výzkumné a vývojové prostředky a své výrobní kapacity.
Skupina PSA Peugeot Citroën:
- obrat 48,4 miliard €
- 3 188 000 vozů prodaných ve 160 zemích světa
- celosvětově 186 000 zaměstnanců
- 2. konstruktér v Evropě s podílem na trhu 13,7 %
- Ekologické prvenství: jediný evropský konstruktér, který v roce 2009 prodal téměř 1 milion vozů s emisemi 130 g CO2/km
- Prvenství na trhu lehkých užitkových vozů, podíl 22,2 %
Doplňkové aktivity k automobilové výrobě: financování, přeprava, logistika a výroba vybavení do automobilů


Radka Matthey
Peugeot
Peugeot je jedinou značkou na světě, která nabízí služby globální mobility s kompletní řadou osobních a užitkových vozů, skútrů, jízdních kol a širokou nabídkou servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení náročnosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů a stal se 1. francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a 10. v celkovém žebříčku. 50% vozů Peugeot prodaných ve světě má emise CO2 nižší než 140 g/km. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz i0n, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu