Vyhledávání

Nárůst prodejů PSA v rozvíjejících se zemích: + 16,1%

Nárůst světových prodejů o 6,1 % na 876 400 kusů
Nárůst v rozvíjejících se zemích: + 16,1%
Nárůst užitkových vozů: + 10,3%
Nárůst obratu skupiny: + 2,3%

Důležitá fakta


Nárůst konsolidovaného obratu o 2,3 % na 15 212 milionů eur
Nárůst prodeje vozů a náhradních dílů o 6,1 % na 876 400 kusů
Nárůst prodeje vozidel na 809 700 kusů (+ 2,3 %)
Zdvojnásobení prodejů náhradních dílů (+ 92.9 %)
Udržení podílu na evropském trhu na 14,0 %
Nárůst prodeje na rozvíjejících se trzích o 16,1 %
Posílení vedoucího postavení v sektoru lehkých užitkových vozů: 19,6 % evropského trhu
Peugeot 308 odpovídající očekáváním: 64 000 prodejů v prvním čtvrtletí

Konsolidovaný obrat k 31. březnu 2008 dosáhl 15 212 milionů eur, což představuje 2,3 % růst ve srovnání s konsolidovaným obratem za první pololetí roku 2007 ve výši 14 874 milionů eur.

Obrat Banque PSA Finance dosáhl v prvním pololetí roku 2008 částku 524 milionů eur, což je nárůst o 10,3 % oproti prvnímu pololetí roku 2007. Tento vývoj je způsoben nárůstem průměrné úrokové míry a zvýšením celkových poskytnutých úvěrů (+ 1,9 %).

Obrat společnosti Gefco v prvním čtvrtletí roku 2008 dosáhl 925 milionů eur, tzn. nárůst o 4,2 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2007.

Obrat společnosti Faurecia je v prvním čtvrtletí roku 2008 stabilní a dosahuje 3 245 milionů eur. Kromě monolitů dosahuje 2 846 milionů eur, což při stejném směnném kurzu a dosahu představuje nárůst o 1,4 %.

Obrat realizovaný v rámci automobilové divize činil 11 869 milionů eur, což je nárůst o 2,4 % v porovnání s třemi prvními měsíci roku 2007 (11 595 milionů eur). Tento výkon odpovídá očekávání, vzhledem k poklesu počtu pracovních dní v prvním čtvrtletí roku 2008 o přibližně 3 % ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2007.

Pro první čtvrtletí byly typické kontrasty, na jedné straně došlo k výraznému poklesu hodnoty dolaru a libry vůči euru, na druhé straně k lehkému poklesu evropského automobilového trhu (-2,9 %). Skupině se nicméně podařilo prodeje zvýšit, a to velice výrazně v Rusku a zemích Mercosuru, a současně prakticky udržet stabilitu svého tržního podílu v Evropě.

Na trhu osobních a lehkých užitkových vozů, který zaznamenal pokles o 2,9 %, se ke konci března 2008 prodeje snížily o 0,9 % a tržní podíl značek Peugeot a Citroën se ustálil na 14,0 %, oproti 14,2 % v prvním čtvrtletí roku 2007.

Na francouzském trhu je tento podíl 32,6 %, což představuje nejlepší čtvrtletní výsledek skupiny od roku 2004. V Itálii a v Německu skupina svůj podíl na trhu oproti prvnímu čtvrtletí roku 2007 posiluje.

Prodej modelu Peugeot 207 se zvýšil o 10 % a dosáhl 132 000 kusů, což ho v jeho segmentu staví na první místo v Evropě. Prodeje modelu Peugeot 2006 vzrostly o 6,6 %.

Citroën díky rodině vozů Picasso posílil své vedoucí místo v Evropě v segmentu kompaktních jednoprostorových vozů. Světové prodeje Picassa stouply v tomto segmentu o 13,8 %.

Skupina zcela obnovila modelovou řadu lehkých užitkových vozů a posílila své vedoucí místo v Evropě, kdy nárůst prodejů dosáhl 10,3 % a tržní podíl se zvýšil o 0,6 bodu na 19,6 %.

Uvedení modelů Citroën Nemo a Peugeot Bipper, které představují rozšíření modelových řad, jsou slibná.

Nárůst prodejů podtrhují i dobré výsledky na mezinárodním poli. U montážních celků dosáhl prodej 66 700 kusů, což představuje nárůst o 92,9 %, takřka výhradně šlo o prodej do Íránu.

V prioritních oblastech rozvoje dosáhl růst 16,1 %.

Ve východní Evropě činí nárůst 5,4 % a prodej dosáhl 33 200 vozů.

Nárůst v Číně byl v prvním čtvrtletí pouze 3,8 %, ale v březnu zaznamenal skok s nárůstem prodejů a zaregistrovaných vozů o 25 %.

V Rusku prodej vzrostl o 29,6 % na 9 900 kusů. Počet zaregistrovaných vozů Peugeot se ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2007 zdvojnásobil.

V zemích Mercosuru skupina prodala 59 000 vozů, což představuje nárůst o 36,4 %. V Argentině se zvýšil tržní podíl skupiny zvýšil na 15,9 % a v Brazílii na 5,6 %,což představuje nárůst o 0,8 bodu a o 0,4 bodu v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2007.

Prodeje modelu Peugeot 308 se zvyšují v souladu s očekáváním a díky uvedení verze SW v druhém čtvrtletí se dosáhne cíle na rok 2008, kterým je prodej 350 000 vozů.

PERSPEKTIVY

Ve druhém čtvrtletí bude na trh uveden velký počet nových vozů – Peugeot 208 SW, nový Citroën C5 a nový C5 Tourer, nový Peugeot Partner a nový Citroën Berlingo, v zemích Mercosuru bude uveden Citroën C3 po faceliftu a v Číně to bude model Citroën C-Elysée.

Skupina tedy potvrzuje svůj cíl dosáhnout v roce 2008 růstu konsolidovaných prodejů ve výši cca 5 %.


Radka Matthey Martina Bedrnová
Public relations Public relations

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

KONSOLIDOVANÝ OBRAT

(v milionech eur)
31. března

2007
31. března

2008
Změna v mil. €
Změna v %

Automobile
11 595
11 869
+ 274
+ 2,4 %

Faurecia
3 243
3 245
+ 2
+ 0,0 %

Gefco
888
925
+ 37
+ 4,2 %

Banque PSA Finance
475
524
+ 49
+ 10,3 %

Další činnosti a eliminace
(1 327)
(1 351)
---
---

PSA Peugeot Citroën celkem
14 874
15 212
+ 338
+ 2,3 %

SVĚTOVÉ PRODEJE AUTOMOBILŮ SKUPINY

(v počtu vozů) *
3 měsíce

2007
3 měsíce

2008
Změna v jednotkách
Změna v %

Západní Evropa
596 300
591 100
- 5 200
- 0,9 %

Východní Evropa **
31 500
33 200
+ 1 700
+ 5,4 %

Rusko
7 600
9 900
+ 2 300
+ 29,6 %

Mercosur***
43 300
59 000
+ 15 700
+ 36,4 %

Čina
52 500
54 500
+ 2 000
+ 3,8 %

Jiné státy světa
60 400
62 000
+ 1 600
+ 2,7 %

Smontované vozy celkem
791 500
809 700
+ 18 200
+ 2,3 %

Montážní celky
34 600
66 700
+ 32 100
+ 92,9 %

Prodeje celkem
826 100
876 400
+ 50 300
+ 6,1 %

Z toho osobní vozy
717 300
756 300
+ 39 000
+ 5,4 %

lehké užitkové vozy
108 800
120 100
+ 11 300
+ 10,3 %

* smontované vozy, montážní celky a kolekce

** Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Kypr, Malta

*** Argentina, Brazílie

PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu