Vyhledávání

Nárůst tržního podílu PSA v Evropě, Latinské Americe a Číně

 Paříž, 20. října 2010

Obchodní obrat vzrostl ve třetím čtvrtletí 2010 o 10,3 % na 13 miliard EUR

Důležitá fakta ve třetím čtvrtletí 2010:

· Obchodní obrat Skupiny se v porovnání se 3. čtvrtletím 2009 zvýšil o 10,3 %
· Obchodní obrat automobilové divize vzrostl v porovnání se 3. čtvrtletím 2009 o 2,3 %
· Nárůst tržního podílu v Evropě, Latinské Americe a Číně
· Obchodní obrat společnosti Faurecia se ve stejném rozsahu činnosti zvýšil o 11,5 % a spolu s akvizicí Emcon a Plastal o 44,1 %


Konsolidovaný obrat (v milionech €) T3 2009 T3 2010 Rozdíl Rozdíl při stejném rozsahu 9 měsíců 2009 9 měsíců 2010 Rozdíl Rozdíl při stejném rozsahu
Automobilová divizeFaurecia*GefcoBanka PSA FinanceDalší aktivity a po vyčlenění vzájemných aktivit PSA Peugeot Citroën 9 2562 268 701 458(901)_______ 11 782 9 4653 267 794 464(997)_______ 12 993 + 2,3 %+ 44,1 %+ 13,3 %+ 1,3 %______+ 10,3% + 2,3 %+ 11,5**+ 13,3 %+ 1,3 %______+ 4,3% 27 9146 6482 0961 373(2 752)_______35 279 30 63910 0932 5091 383(3 238)_______ 41 386 + 9,8 %+ 51,8 %+ 19,7 %+ 0,7 %______+ 17,3 % + 9,8 %+ 21,6%**+ 19,7 %+ 0,7 %______+ 11,8%

* Faurecia převzala Emcon od 1. ledna 2010 a Plastal Německo od 1. dubna 2010, ve 3. čtvrtletí Skupině vynesly obrat 591, resp. 110 milionů € .
** s konstantním směnným kurzem

Perspektivy pro rok 2010

Vzhledem ke zlepšení výkonnosti a lepšímu zviditelnění předpokládá skupina PSA Peugeot Citroën, že se její výsledky za rok 2010 zvýší.

Ve velmi konkurenčním prostředí očekává Skupina v roce 2010 až 5% pokles evropského automobilového trhu, téměř 20% nárůst čínského trhu a až 10% tržní nárůst v Latinské Americe. Na všech těchto trzích Skupina v celoročním souhrnu předpokládá zvýšení svého tržního podílu.

Skupina očekává, že běžný hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize by měl být v druhém pololetí vyrovnaný a běžný hospodářský výsledek Skupiny za rok 2010 převýší 1,5 miliardy euro. Čistý finanční výsledek výrobních a obchodních aktivit Skupiny by měl být na konci prosince 2010 srovnatelný s výsledky na konci června 2010 a tedy lepší v porovnání s prosincem 2009.


AUTOMOBILOVÁ DIVIZE

Obchodní obrat automobilové divize se ve třetím čtvrtletí 2010 zvýšil o 2,3 % na 9 465 milionů euro a kumulovaný nárůst tak ke 30. září dosáhl 9,8 %. Toto navýšení je výsledkem posílení tržního podílu Skupiny v Evropě i na mimoevropských trzích a příznivá situace na mezinárodních trzích.
Světové prodeje Skupiny se zvýšily na 808 400 vozů, což představuje nárůst o 2,6 % (z toho 699 000 montovaných vozidel se rovná navýšení o 0,8%). Na konci září bylo celosvětově prodáno 2 664 100 vozů, tedy o 12,2 % více.

Obchodní obrat z prodeje nových vozů se ve třetím čtvrtletí stabilizoval na + 0,2%. Tento vývoj byl ovlivněn několika faktory: snížením objemů (- 1,8 % trend vozidel montovaných mimo Čínu), změnami produktového mixu a čistých cen (celkem + 4,3 %, z toho + 5,8 %, resp. - 1,5 %), směnným kurzem (+3,5 %), složením zemí (- 0,3 %) a dalšími efekty (- 5,5 %).


DŮLEŽITÁ FAKTA PODLE GEOGRAFICKÝCH OBLASTÍ (registrované vozy) :

Evropa: Evropské automobilové trhy zaznamenaly ve 3. čtvrtletí očekávaný negativní vývoj (-11,4 %). V tomto kontextu si Skupina vedla dobře, počet přihlášených vozů poklesl o 10 %.
V západní Evropě trhy poklesly o 11,8 %. Tento pokles byl v důsledku pozastavení šrotovného mimořádně patrný v Německu (-23,4 %), Itálii (-21,2 %) a Španělsku (-23,6 %). Francie, kde byl tento bonus zachován, ale snížen, dosáhla lepších výsledků (trh osobních a užitkových verzí v poklesu o 6%), stejně jako Velká Británie (- 8,3 %), kde bylo šrotovné zrušeno v létě.
Tržní trend ve střední a východní Evropě zůstává negativní, trhy jsou v tomto čtvrtletí v poklesu o 5,1 %.

V této situaci dokázala Skupina plně využít úspěchu nových produktů: tržní podíl se ve třetím čtvrtletí zvýšil a dosáhl v Evropě 13,7 % oproti 13,5 % za příslušné období předcházejícího účetního roku. Pozice skupiny se ve třetím čtvrtletí zlepšila zejména ve Velké Británii (+ 0,8 procentního bodu na 10,2%), v Itálii (+ 0,2 procentního bodu na 11,5 %) a ve střední a východní Evropě (+ 0,1 procentního bodu na 9,6 %). Ve Francii zůstala pozice na trhu téměř stabilní (32,3 %) a v Německu a ve Španělsku se snížila se na 5,5 % resp. 17,6 % tržního podílu.

Ke konci září se počet přihlášených vozů Skupiny v Evropě zvýšil o 2 % a její tržní podíl vzrostl o 0,7 procentního bodu na 14,3 %.

Po dvou letech stagnace (2008 a 2009) zažívá trh lehkých užitkových vozů od začátku roku 2010 oživení, které pokračuje zlepšením i ve 3. čtvrtletí (+ 8,7 %). S tržním podílem 21,1 % si PSA Peugeot Citroën na tomto trhu udržuje svou pevnou vedoucí pozici (22,0 % v ročním souhrnu).

Rusko: Po obtížném roce 2009 i prvním čtvrtletí 2010 zaznamenává trh ve třetím čtvrtletí nárůst o 52,3%. V tomto kontextu se počet přihlášených vozů Skupiny zvyšuje o 71,1 % a její tržní podíl dosáhl 3,2 % (2,8 % celkově za rok 2010). Skupina zde pokračuje ve svém rozvoji. Místní produkce umožnila Skupině znovu získat pozitivní obchodní dynamiku a navázat na nárůst tržního podílu.

Latinská Amerika : (Brazílie, Argentina, Mexiko, Chile): Od čtvrtého čtvrtletí roku 2009 dosahují trhy v Latinské Americe znovu velmi pozitivního nárůstu. Ve třetím čtvrtletí 2010 se tržní objemy zvyšují o 11,8 %, a to zejména v Argentině (+ 32,7 %) a Brazílii (+ 6,5 %). Počet přihlášených vozů Skupiny se zvýšil o 26,2 % a jeho tržní podíl v tamním regionu vzrostl o 0,8 procentního bodu na 5,8 %.

Čína : dynamika trhu zůstává stále mimořádně vysoká, s nárůstem ve třetím čtvrtletí o 17,7 %. Skupina zlepšuje svůj tržní podíl na 3,4 % a vykazuje nárůst o 30,9 %. V souvislosti s budováním pozice na tomto trhu, přikládá Skupina svým aktivitám v Číně velký význam. 9. července 2010 podepsala dohodu s Chang’An o vytvoření druhého joint venture, který bude vyrábět doplňkové produktové řady k DPCA. A mimo jiné také posílila partnerství s Dong Feng Motors, aby do roku 2015 DPCA dosáhl 5% podílu na trhu.

Montážní díly: Prodej montážních dílů se ve třetím čtvrtletí 2010 zvýšil o 16,1 % na 109 000 kusů.


DŮLEŽITÁ PRODUKTOVÁ FAKTA (prodeje za 9 měsíců 2010)

PSA Peugeot Citroën udržuje trend s podporou nově uváděných modelů, zejména pak vozů s nízkými emisemi CO2. Za prvních 9 měsíců 2010 bylo prodáno 640 000 vozidel s emisemi CO2 nižšími nebo na hranici 120 g/km. I nadále bude Skupina schopna nabídnout konkrétní odpovědi na potřeby ochrany životního prostředí: uvedení dvou elektrických vozů Peugeot i0n a Citroën C-Zéro, zavádění technologie e-Hdi v širokém měřítku.

Dynamika obou značek v roce 2010 pokračuje a posledně uvedené modely Skupině umožnily zvýšit její tržní podíl na evropském trhu.

Nový C3 uvedený v lednu a DS3 z března 2010 posílily pozici značky Citroën v segmentu malých vozů. Během prvních 9 měsíců roku bylo prodáno celkem 235 600 modelů Citroën C3 a C3 Classic, což představuje nárůst o 46 %. 43 000 prodaných vozů DS3 potvrzuje velký obchodní úspěch tohoto modelu. Aby byla Skupina schopna uspokojit vysokou poptávku po tomto voze, rozhodla se zvýšit jeho výrobní kapacitu. Model C3 Picasso dosáhl počtu 60 800 prodaných vozů (+1%). S nárůstem prodejů o 22 % na 433 000 vozů potvrzuje značka Citroën svou pozici v segmentu malých vozů.

Rovněž značka Peugeot vykazuje v segmentu malých vozů zvýšení prodejů o 3,6 %. Celkem bylo v této kategorii ke konci září 2010 prodáno 697 300 vozů Peugeot 206+, 207 a 107.

V segmentu C se prodalo 168 800 vozů Peugeot 308 (-12%).
Citroën C4, který bude na evropském trhu v říjnu nahrazen novým modelem, dosáhl díky mezinárodnímu úspěchu ve třetím čtvrtletí celkem 162 900 prodejů a své prodejní výsledky zlepšil o 10,2 %.

V segmentu kompaktních jednoprostorových vozů bylo prodáno 99 400 vozů Citroën C4 Picasso
(- 9,7%) a 54 600 vozů Peugeot 5008 – modelu, který byl uveden v říjnu 2009. Vzhledem k těmto dodatečným prodejům vykazuje Skupina v tomto segmentu vysoký nárůst.
Peugeot 3008, první crossover Peugeot uvedený na jaře 2009, i nadále vypovídá o svém obchodním úspěchu, jeho prodeje dosahují 93 500 vozů (+ 173 %).

A závěrem ještě Citroën C5, který s 87 000 prodanými vozy pokračuje ve svém pozitivním prodejním trendu (+ 37 %).

Zásoby: Po razantním omezení skladových zásob v roce 2009 a následném mírném sezónním navýšení na konci června 2010 Skupina opět nastavila úroveň zásob na požadovanou hladinu: zásoba na 61 dní s 468 000 vozy.

FAURECIA

Faurecia potvrzuje posílení své pozice. Ve třetím čtvrtletí dosáhla obratu 3 267 miliónů euro, což představuje navýšení o 44,1%. Tento nárůst zahrnuje 610 milionů euro generovaných akvizicí Emconu, který byl konsolidován 1. ledna 2010, a 110 milionů euro spojených s převzetím aktivit Plastal Německo k 1. dubnu. Při konstantním rozsahu a směnném kurzu dosahuje nárůst obratu 11,5 %. Obchodní obrat spojený s prodejem vozů se zvýšil o 32,4 % na 2 524 milionů euro. Nárůst vykazují: + 7,4 % automobilová sedadla, + 16,3 % vnitřní systémy, + 147,4 % technologie kontroly emisí a + 55,5 % vnější automobilové prvky.


GEFCO

Obchodní obrat Gefco se ve třetím čtvrtletí dostal na 794 milionů euro, což znamená nárůst o 13,3 %. Tento nárůst vychází ze zvýšení činností poskytovaných Skupině (+ 10,2 %), ale především ze zvýšení obratu s ostatními zákazníky (+18,9%). Souvisí s diverzifikací portfolia zákazníků, získáním většího tržního podílu v různých výrobních sektorech (například elektronika) nebo ve významně se rozvíjejících oblastech, jako je například Rusko nebo země střední a východní Evropy.


BANKA PSA FINANCE

Obchodní obrat banky PSA Finance se mírně zvýšil (+1,3 %) na 464 milionů euro. Celková výše úvěru je 22,8 miliard euro (nárůst o 1,6 %) a za třetí čtvrtletí bylo uzavřeno celkem 207 000 nových smluv (nárůst o 2,7 %).


Světové automobilové prodeje Skupiny

V tisících kusů* T32009 T32010 Rozdíl 9 měsíců2009 9 měsíců2010 Rozdíl
Evropa** 518 462 -10,9 % 1 583 1 668 + 5,4 %
Rusko 9 17 + 82,9 % 33 39 + 18,6 %
Latinská Amerika 62 78 + 26,3 % 174 205 + 17,7 %
Ostatní země světa 36 56 + 60,7 % 101 142 + 39,8 %
Montované vozy (vyjma Číny) 625 613 - 1,8 % 1 891 2 054 + 8,6 %
Čína 69 86 + 24,3 % 188 263 + 39,9 %
Montované vozy celkem 694 699 + 0,8 % 2 079 2 317 + 11,4 %
Montážní celky 94 109 + 16,2 % 295 347 + 17,6 %
Světové prodeje 788 808 + 2,6 % 2 375 2 664 + 12,2 %
z toho osobní vozy rticulières 713 719 + 0,8 % 2 138 2 384 + 11,5 %
lehké užitkové vozy 74 89 + 19,8 % 237 280 +18,1 %

* Montované vozy, montážní díly a celky
** Evropa = EU + AELE + Chorvatsko


Radka Matthey 

Martina Bedrnová

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu