Vyhledávání

Nová třída užitkových vozidel Scania V8, výjimečná výkonnost a elegance

500, 560, 620 a 730 koní
Nová třída užitkových vozidel Scania V8, výjimečná výkonnost a elegance

Díky 3500 Nm a 730 k je nový vidlicový osmiválec Scania nejvýkonnějším motorem s největším točivým momentem ve světě užitkových vozidel. Nové rysy vnějšího designu činí Scanii V8 prestižním a v provozu okamžitě rozeznatelným vozidlem. Čtyři výkonové úrovně jsou nabízeny v hodnotách 500, 560, 620 a 730 k. Vstřikování paliva Scania XPI a další inovační kroky nového motoru typu 730 posouvají produktivitu těžkých užitkových vozidel na novou úroveň.

Spolu s uvedením nového nejvýkonnějšího motoru dostala nyní vozidla Scania V8, postavená na bázi řady R, nositele titulu Truck of the Year 2010, unikátní identitu
reflektující pevnou pozici těchto modelů na trzích nejen mezi řidiči, ale i mezi dopravci.

„Vozidla Scania V8 si vybudovala své vlastní místo na světovém trhu,“ říká Henrik Henriksson, viceprezident Scanie pro užitková vozidla. „Veliká většina uživatelů Scanií V8 si tento typ pořizuje z čistě racionálních důvodů. Vyžadují co největší výkon, provozní spolehlivost a použitelnost, aby se jejich práce stala co nejefektivnější.“
„Tato naprosto ojedinělá kombinace výkonu, provozní efektivnosti, úspornosti ve spotřebě paliva, životnosti a řidičské atraktivity poskytuje nejlepší cenovou úroveň při
prodeji užitých vozidel. Nový vnější design pak dále upevňuje image této řady.“

„Jakkoli je výkon motoru nového typu R 730 úžasný, ještě významnější je rozsah točivého momentu. Vrcholných 3500 Nm přináší potěšení v jakémkoli dopravním
zatížení a odráží se v úsměvu na tváři každého řidiče,“ komentuje Henriksson. 

Nová V8 třída vozidel Scania
Vozidla Scania V8 jednoznačně dominují vrcholným příčkám trhu užitkových vozidel a tvoří více než polovinu celkového objemu prodejů v kategorii 600 a více koní.
S možností volby ze čtyř výkonnostních úrovní se i nejnáročnějším zájemcům o vozidla Scania V8 otevírá bezkonkurenční nabídka. Kombinace točivého momentu 3500 Nm a výkonu 730 k je lepší, než může nabídnout kdokoli z konkurence. Hnací řetězec Scania byl přizpůsoben snadnému ovládání. Instalována je zesílená převodovka standardně vybavená novým samočinným systémem Scania Opticruise. Zásluhou naprosto hladkého chodu motoru, který je mu vlastní, nemusely být ostatní prvky hnacího řetězce nijak
měněny.

Nová řada V8 je plně integrována s proslulou modulární koncepcí stavby motorů Scania. Agregát je postaven na modulární motorové základně a technologiích zavedených u nejnovějších řadových motorů Scania, když početná řada montážních dílů a konstrukčních řešení je společná s dosavadními typy V8. Filosofie Scanie vývoje krok za krokem je spojena s využitím existujících prvků, což minimalizuje komplikace pro uživatele. Profesionální servis a zásobování náhradními díly jsou samozřejmě ihned k dispozici.
3500
3000
2700
2500
730
620
560
500

Nová V8 třída vozidel Scania
UŽITKOVÁ VOZIDLA SCANIA V8
VZHLED A JEHO RYSY
Vlastní identita V8


Majitelé i řidiči Scanií V8 jsou obvykle hrdi na svá vozidla a chtějí je prezentovat nejrůznějšími způsoby, obvykle výzdobou s důrazem na vnější i vnitřní prvky. Od září
2010 budou mít všechna vozidla Scania V8 vzhledové rysy, které je odliší od ostatní produkce značky a vytvoření nové vzhledové koncepce poskytne dopravcům
možnost vytvořit markantní image.

Exteriér:
● Znaky Scania, typového označení a V8 jsou v chromované úpravě, stejně jako
rámečky okolo vstupů vzduchu
● Symboly V8 na postranních deflektorech
● Výrazná mřížka chladiče v barvě Černý démant a s efektní síťovinou
● Xenonové hlavní světlomety (příplatkové) s tmavým rámováním
● Specifický vzhled koncovky výfuku s chromovanou krytkou na levé straně
(s nízkými postranními deflektory)
Prvky interiéru Scania V8
Interiér:
● Originální tvar pedálů s pryžovými destičkami
● Symbol V8 na přístrojovém panelu
● Spínač dálkového centrálního zamykání se znakem V8
● Symbol V8 na hlavním displeji, když není v provozu
● Černý volant s kombinací dřeva a kůže sešívané šedým vláknem (příplatkové)
● Sedadla s potahem čalounění z černé perforované kůže s šedým prošíváním
a vytlačeným znakem V8 (příplatkové)
● Symbol V8, kožené potahy, loketní opěrky potažené černou prošívanou kůží
a znakem Scania Griffin na dveřních panelech (příplatkové)
● Potah střední části podlahy z černé kůže s vytlačeným znakem V8 a prošíváním
šedým vláknem (příplatkové)
4 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
TECHNOLOGIE
Rozšířené složení řady V8 s mimořádnou využitelností
Automobilové motory Scania V8 jsou nyní k dispozici ve výkonovém rozpětí od 500
až do 730 koní. Největší točivý moment pak má rozsah od 2400 nebo 2500 Nm až do
naprosto mimořádných 3500 Nm a poskytuje poměr výkon/moment mezi 4,8 a 5,0 a
skvělou využitelnost tak typickou pro Scanii.
● Euro 3: 500 k 2400 Nm, 580 k 2700 Nm
● Euro 4: 500 k 2400 Nm, 560 k 2700 Nm, 620 k 3000 Nm
● Euro 5: 500 k 2500 Nm, 560 k 2700 Nm, 620 k 3000 Nm, 730 k 3500 Nm
● EEV: 730 k 3500 Nm
Motory Scania V8 jsou proslulé mimořádnou úsporností při velkých zatíženích, stejně
tak pozoruhodnou skromností při jízdě bez nákladu. Vysoká hodnota točivého
momentu již v nízkých otáčkách nabízí potenciál pro dosažení dalšího snížení
spotřeby paliva prostřednictvím instalace „rychlé“ zadní nápravy. Scania také nabízí
dopravcům možnost provozovat jejich vozidla za využití stoprocentní bionafty pro
snížení uhlíkatých emisí.
Motory jsou vyladěny tak, aby poskytovaly mohutný točivý moment již od
volnoběžných otáček, což usnadňuje rozjezd vozidla. Největší točivý moment je
k dispozici již od 1000/min-1. Průběh křivky točivého momentu ve vyšších otáčkách
pečlivě sleduje vzestup křivky největšího výkonu pro dosažení „závěsné síly“ ve
stoupáních - motor působí dojmem silnějšího, když otáčky klesají, což přináší
naprosto mimořádnou využitelnost. Distribuce výkonu je naprosto plynulá v celém
rozsahu otáček.
Dědictví Scania V8
Vlastní design a technologie
V duchu tradice Scania zajišťuje řízení strategických kroků ve vývoji a řízení
výkonnosti. Projektování a výroba motorů, stejně jako uspořádání řídicích systémů,
vstřikování paliva a způsobů očisty výfukových plynů jsou všechny uskutečňovány
vlastními silami.
5 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
To je strategické rozhodnutí zaručující, že bude dosaženo všech potřeb a cílů ve
výkonu a spotřebě paliva. Všechny prvky hnacího řetězce jsou pečlivě lícovány aby
dosáhly výkonnostních, ekologických a životnostních parametrů vhodných pro
provozní podmínky.
Blok motoru ze speciální litiny
Klíčové charakteristiky nového vysokovýkonného motoru V8
● Součást modulární řady motorů Scania, společné konstrukční prvky s řadovými
motory Scania a jejími vidlicovými osmiválci, usnadněný servis a zásobování
náhradními díly, stejně jako odborná příprava mechaniků
● Tradiční koncepce motorů s co nejsnadnější údržbou se samostatnými hlavami
válců
● Blok motoru z materiálu CGI (zhutněná ocelolitina) pro dosažení vysokých
kompresních tlaků bez následků pro hmotnost
● Rozšířený výběr vrtání a zdvihů (unifikovaný s ostatními motory)
● Vstřikování paliva Scania XPI (extrémně vysokotlaký systém) na bázi common rail
umožňující individuální a vícestupňové vstřiky nezávisle na poloze vačkového
hřídele
● Největší vstřikovací tlak až 2400 barů, typický provozní tlak 1800 barů
● Hlavy válců s chlazením ostřikem
● Systém přeplňování Scania VGT (variabilní geometrie lopatek turbodmychadla)
s elektrickým ovladačem poskytuje proměnný přeplňovací tlak a otáčky turbiny
bez ohledu na otáčky motoru, například lepší reakci motoru v nízkých otáčkách a
rychlejší řazení samočinného systému Scania Opticruise
● Řídicí systém motoru Scania kontrolující všechny návazné systémy na vozidle,
včetně kontroly emisí, v interakci s ostatními řídicími systémy
● Scania SCR dodatečné čištění výfukových plynů
● Ve shodě s limity norem Euro 5 nebo EEV
6 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
Systém vstřikováni paliva Scania XPI na motoru V8
Modulární základ motorů
Nový motor V8 o výkonu 730 k je součástí modulárního systému Scania se
vstřikováním paliva common rail aplikovaným poprvé v roce 2007 u řadových motorů.
Je to komplexně nové pojetí připouštějící vyšší spalovací tlaky, které zachovávají
tradiční charakteristiky Scanie spolu se samostatnými hlavami válců, umístění
vačkového hřídele vysoko v bloku, vzadu instalované soukolí pohonu rozvodu
ventilů, stejně jako důvěrně známý odstředivý čistič oleje. Jakkoli je uspořádání
motoru nové, sdílí velkou část „architektury“ a řadu prvků ostatních motorů Euro 5
V8, stejně jako motorů řadových.
Úhel mezi řadami válců činí V 90° přináší vnitřní vyváženost motoru, plynulé silové
namáhání, výtečnou rovnováhu a mimořádnou plynulost chodu, měkčí než u
šestiválců podobné kategorie. Zdvih zůstává nezměněn, což ponechává nedotčenou
geometrii zadní části motoru s využitím mnoha součástí ostatních motorů V8 a
agregátů řadových. Vrtání bylo zvětšeno o 3,0 mm, čímž vzrostl zdvihový objem o
0,8 litru. Vrtání je shodné s novými řadovými šestiválci, což znamená že písty, vložky
válců, hlavy válců a další díly jsou shodné s motory o objemu 9,3 a 12,7 i 16,4 litru se
vstřikováním common rail.
Vačkové hřídele jsou instalovány ve stejném místě a poloze jako dosud. Totiž vysoko
v bloku válců, což umožnilo použít krátké a tuhé zdvihací tyčky. Instalovány jsou
nové vačkové hřídele a vahadla ventilů byla zjednodušena, protože je instalována
soustava common rail a vstřikovače jsou ovládány elektronicky, což z konstrukce
vyřadilo potřebu samostatných vahadel pro aktivaci vstřikovačů paliva. Ostatní
součásti na horní části motoru, tedy hlavy válců a vahadla ventilů, jsou převážně
nezměněny a shodné s řadovými agregáty.
Charakteristika převodů
Velmi plynulý chod motorů V8 umožnil Scanii dokonale uplatnit modulární produkční
systém také ve výkonově vrcholné kategorii agregátů. Fakt, že stejné montážní prvky
jsou uplatněny v celé typové řadě, otevírá možnost téměř neomezenou pro nabídku
vozidel postavených na míru přesně podle potřeb uživatele.
7 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
Vozidla s vysokovýkonným motorem V8 jsou vybavena jednokotoučovou suchou
spojkou s větší spínací silou. Instalována je zesílená verze převodovky Scania
s řazením systémem Split&Range (12+2) s rychloběhem používající převodová kola
s dvojitým „brokováním“ zubů a upravenou geometrií převodů. Největší točivý
moment je k dispozici s třemi nejvyššími převody, což přináší nejlepší jízdní
parametry v cestovních rychlostech. Točivý moment, byť snížený o 5 - 6 % vázaný na
nižší převody, je však stále větší, než jakýkoli jiný na současném trhu.
Plně samočinné řazení Scania Opticruise
s elektrohydraulickým ovládáním spojky
Nový motor V8 je nabízen pouze se systémem řazení Scania Opticruise, buď plně
samočinným, nebo se spojkovým pedálem. Oba jsou vybaveny inovovaným
softwarem představeným v loňském roce. Scania Retarder je vybavením
doplňkovým.
Přes úroveň výkonu nového motoru V8, podstatně větší než u řadových šestiválců, je
vhodná poháněná náprava s jednoduchým sestupným převodem, která může být
použita v mnoha aplikacích, aby minimalizovala ztráty výkonu a maximalizovala
provozní efektivnost.
8 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
TECHNICKÉ ÚDAJE
Užitková vozidla řady V8 (Euro 5/EEV)
R 500 R 560 R 620 R 730
Budky řidiče denní
spací nízká
spací
Highline
Topline
denní
spací nízká
spací
Highline
Topline
denní
spací nízká
spací
Highline
Topline

spací nízká
spací
Highline
Topline
Tahače 4x2 6x2 6x4 4x2 6x2 6x4 4x2 6x2 6x4 4x2 6x2 6x4
Nákladní 4x2 6x2 8x2
6x4 8x4
4x2 6x2 8x2
6x4 8x4
4x2 6x2 8x2
6x4 8x4
4x2 6x2 8x2
6x4 8x4
Těžkotonážní 6x4 8x4 6x4 8x4 6x4 8x4 6x4 8x4
Údaje motorů V8 (Euro 5/EEV)
R 500 R 560 R 620 R 730
Typ DC16 19 500 DC16 18 560 DC16 17 620 DC16 21 730
Emise Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5 a EEV
Konfigurace 90° V8 90° V8 90° V8 90° V8
Zdvihový objem 15.6 cm3 15.6 cm3 15.6 cm3 16.4 cm3
Pořadí zážehu válců 1-5-4-2-6-3-7-8 1-5-4-2-6-3-7-8 1-5-4-2-6-3-7-8 1-5-4-2-6-3-7-8
Počet hlav válců 8 8 8 8
Ventilů na válec 4 4 4 4
Vrtání x zdvih 127x154 mm 127x154 mm 127x154 mm 130x154 mm
Kompresní poměr 18:1 17:1 17:1 17.4:1
9 (9)
Nová V8 třída vozidel Scania
R 500 R 560 R 620 R 730
Vstřikování paliva Scania PDE Scania PDE Scania PDE Scania XPI
Řízení emisí Scania SCR Scania SCR Scania SCR Scania SCR
Výkon 500 k
(368 kW)
1800 min-1
560 k
(412 kW)
1900 min-1
620 k
(456 kW)
1900 min-1
730 k
(537 kW)
1900 min-1
Točivý moment 2500 Nm/
/1000-1350 min-1
2700 Nm/
/1000-1400 min-1
3000 Nm/
/1000-1400 min-1
3500 Nm /
/1000-1350 min-1
Výkon výfukové
brzdy
304 kW /
/2400 min-1
304 kW/
/ 2400 min-1
304 kW /
/2400 min-1
320 kW/
/ 2400 min-1
Objem oleje 32 l 32 l 32 l 48 l
Údaje o převodech motorů V8(Euro 5 a EEV)
R 500 R 560 R 620 R 730
Převodovky
Přímý převod
Rychloběh
GRS905 (12+2)
GRSO905 (12+2)
GRS905 (12+2)
GRSO905 (12+2)
GRSO905 (12+2)
GRSO925 (12+2)
Manuální řazení standardní standardní standardní –
Scania Opticruise
Plně samočinná
S pedálem spojky
volitelná
volitelná
volitelná
volitelná
volitelná
volitelná
volitelná
volitelná
Scania Retarder volitelný volitelný volitelný volitelný
Zadní nápravy
Bez redukce v kolech
S redukcí v kolech
R780 R782
RP835
R780 R782
RP835
R780 R782
RP835
R780 R782
RP835
Tandemové nápravy
Bez redukce v kolech
S redukcí v kolech
RB662+R660
RBP735+RP735
RBP835+RP735
RB662+R660
RBP735+RP735
RBP835+RP735
RB662+R660
RBP735+RP735
RBP835+RP735
RB662+R660
RBP735+RP735
RBP835+RP735
Vozidla V8 pro Euro 4 a Euro 3
Euro 4 R 500 R 560 R 620
Výkon 500 k
(368 kW)
/ 1900 min-1
560 k
(412 kW)
/ 1900 min-1
620 k
(456 kW)
/ 1900 min-1
Točivý moment
2400 Nm /
1100-1400 min-1
2700 Nm /
1100-1400 min-1
3000 Nm/
1100-1400 min-1
Euro 3 R 500 R 580
Výkon 500 k
(368 kW)
/1900 min-1
580 k
(426 kW)
/ 1900 min-1
Točivý moment
2400 Nm /
1100-1300 min-1
2700 Nm/
1100-1300 min-1

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu