Vyhledávání

Nové Subaru WRX STI je skutečně nejrychlejší v historii. Nové záběry dosud tajného projektu !

Subaru uvolnilo záběry z pokročilého testování na Nürburgringu
Nové Subaru WRX STI je skutečně nejrychlejší v historii


Tokio, 9. června 2010 – Subaru Europe a koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, dnes dalo k dispozici záznam z doposud tajného projektu výzkumu a vývoje, který 16. dubna 2010 realizoval FHI na závodním okruhu Nürburgring. Záběry i fotografie jsou také nahrány i na Subaru Global Site s adresou www.subaru-global.com nebo www.subaru.eu .

Projekt byl pokusem pokořit nejrychlejší čas na okruh zaznamenaný v roce 2004 na severní smyčce Nürburgringu se zkušební verzí předchozí generace Imprezy WRX STI. Vůz nasazený v rámci Challenge 2010 byl testovací verzí nového WRX STI v modelovém provedení 2011 v karosářské variantě sedan, odhalené 1. dubna 2010 na mezinárodním autosalonu v New Yorku s konceptem „nejrychlejší WRX STI všech dob“. Hlavní vylepšení vozu se soustředila na celkové dynamické parametry – na podvozek, zejména pak na systém zavěšení kol. Testovací vůz byl vybaven i několika prvky ze speciálních silničních verzí R205 a Spec C určených pro japonský trh.

Projektu se od samotného počátku v Japonsku účastnil i čtyřnásobný světový šampion WRC Tommi Mäkinen, který odpilotoval i finální rychlostní zkoušku v Německu. Tým triumfoval v okamžiku, kdy nový testovací vůz WRX STI dosáhl na tomto okruhu úctyhodného času 7’55’00, a byl tak o plné 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.


Tommi Mäkinen a 2011MY WRX STI

Tommi Mäkinen si coby dlouholetý přívrženec vozů Subaru a zkušený rallyový jezdec s nadšením vybojoval svoji další trofej. Na dotaz, jak dokázal dosáhnout takového výsledku i přes nepříznivé vnější okolnosti (nízká teplota vzduchu, studená trať, poměrně základní odladění vozu a velmi krátký čas na přípravu), odpověděl Tommi stručně a věcně: „vůz byl ovladatelný, s přesným a čitelným chováním, a to i ve zrádných zákrutách. Mohl jsem tak snadno odhadnout, jak se vůz zachová. Přesně toto nabízí Subaru: jistotu za volantem“. Výzkumný a vývojový projekt na Nürburgringu měl prokázat tvrzení, že nové WRX STI je „nejrychlejší WRX STI všech dob“. Projekt ale zároveň připomenul skutečnost, že Subaru se stále drží své filozofie stavět vozy orientované na řidiče nabízející jistotu za volantem.

Projektový tým V&V shromáždil velmi cenné údaje, které budou využity při dalším vývoji budoucích verzí WRX STI. Prvotní načasování nových verzí modelu WRX STI v provedení sedan i hatchback na evropských trzích bude potvrzeno během příštích měsíců, včetně nových specifikací. Koncern FHI již oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení „Impreza“ u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou označeny „Subaru WRX STI“.
Aktivní vývoj koncernu FHI na poli technologií šetrných k životnímu prostředí nebyl realizován na úkor očekávání věrných příznivců značky. Subaru bude i nadále navrhovat vozy poskytující maximální kontrolu za volantem, čisté vzrušení a komplexní bezpečnost za každé rychlosti, za každého počasí a za všech jízdních podmínek, a to prostřednictvím jedinečného spojení plochých motorů Boxer a stálého pohonu všech kol.

<Hlavní specifikace testovacího vozu WRX STI 2011>
- Celková délka x šířka x výška: 4 580 x 1 795 x 1 470 mm
- Rozvor náprav: 2 625 mm
- Typ motoru: plochý přeplňovaný čtyřválec s protiběžnými písty, DOHC 16V
- Zdvihový objem: 1 994 cm3
- Převodovka: šestistupňová manuální
- Pneumatiky: 245/40 R18

Hlavní vylepšení testovacího vozu
<Prvky pro verzi R205*> .
- Větší turbodmychadlo

- Šestipístkové brzdové třmeny
- Pružná rozpěrná tyč motoru
- Přední spoiler („lízátko“)

<Prvky pro verzi spec C*>
- Pneumatiky Bridgestone Potenza RE070
- Kapota z hliníku

<Bezpečnostní výbava>
- Sportovní skořepinové sedadlo
- Bezpečnostní klec
- Pětibodové bezpečnostní pásy

<Další vylepšení>
- Zakrytování spodku vozu
- Hliníkové blatníky
*R205 a spec C jsou speciální verze určené pouze pro japonský trh.


O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.

PR

Subaru

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu