Vyhledávání

Nový Opel Meriva: Rozšířená nabídka vznětových motorů pro šampióna ve flexibilitě

· Efektivní pohon: Osm motorů o výkonech od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k)
· Flexibilita: Systémy FlexDoors, FlexSpace a FlexRail vytvářejí nové standardy v
segmentu
· Elegantní design: Dynamický exteriér a světlý, vzdušný interiér s panoramatickým
střešním oknem


Nový, flexibilní Opel Meriva budí velkou pozornost především díky svému designu a variabilitě. Nyní se modelová řada Meriva rozšiřuje o další vznětové verze, což zvyšuje přitažlivost Merivy především jako rodinného automobilu.

Zákazníci nyní mohou volit z pěti vznětových a třech zážehových motorů o výkonech od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k). Ale flexibilita Opelu Meriva se neomezuje jen na pohonné jednotky - druhá generace malého vanu značky Opel má elegantní design s dynamickými liniemi a nabízí širokou škálu inovativních prvků, optimalizujících využití vnitřního prostoru kabiny. Všechny prvky jsou konstruované s ohledem na ergonomii, tak, aby byla zaručena efektivní a bezpečná interakce mezi vozem a jeho posádkou.

Opel Meriva spojuje vynikající variabilitu s příkladnou ergonomií – jde o vůbec první automobil, který jako celek získal ocenění nezávislé asociace ortopedů a specialistů na ergonomii AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akce za zdravá záda) za svůj systém ErgoFlex. Ten tvoří:

· Vylepšený systém zadních sedadel FlexSpace. Princip variabilních sedadel byl převzat z modelu Meriva první generace, nyní ale změna konfigurace zadního sedadla vyžaduje méně pohybů a úsilí. Na zadních sedadlech FlexSpace může sedět jeden, dva nebo tři pasažéři – a zároveň je zaručena optimální využitelnost zavazadlového prostoru. Při obsazení pouze dvojicí pasažérů lze vnější zadní sedadla posunout směrem dozadu a do středu, takže vzadu sedící cestující mají nadprůměrný prostor pro nohy i ramena.

· Inovativní zadní dveře FlexDoors se závěsy na zadních sloupcích karoserie. Zadní boční dveře se otevírají proti směru jízdy nezávisle na předních dveřích. Toto uspořádání umožňuje optimální přístup k zadním sedadlům a ulehčuje rodičům poutání dětí do dětských sedaček. V zájmu optimálního přístupu do interiéru se přední zadní dveře systému FlexDoors vyklápějí ve velkém úhlu až 84 stupňů (u konvenčních konstrukcí je to jen asi 67 stupňů). Pro ulehčení nastupování a vystupování je na středovém sloupku karoserie umístěné robustní madlo.

· Přední sedadla s největším rozsahem nastavování ve třídě – 240 mm v podélném směru a 65 mm výškově – které umožňují pohodlné sezení osob každé výšky a tělesné konstituce. Na přání se do Merivy montují speciální ergonomická sedadla s certifikátem AGR, která jsou vybavena navíc nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a čtyřsměrně nastavitelnými opěrkami hlavy.

· Na přání montovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix, zvlášť doporučovaný asociací AGR, je integrovaný v zadním nárazníku vozidla, takže není třeba jízdní kola zdvíhat do výšky jako při usazování do konvenčních střešních nosičů. Pohodlná manipulace podle názoru expertů z asociace AGR navíc motivuje uživatele i k častějšímu sportovnímu využití jízdních kol.

V kabině se výrazně zvětšil objem odkládacích prostorů díky efektivnímu využití místa mezi předními sedadly. Revoluční konzole FlexRail je složena z vyměnitelných modulů, které lze posouvat v hliníkových kolejničkách mezi předními sedadly, takže jsou výborně přístupné jak z předních, tak i zadních sedadel. Aby se vytvořil prostor pro inovativní systém FlexRail, byla páka převodovky posunuta o něco výše a součástí standardní výbavy všech verzí je i elektrická parkovací brzda.

Optimální kombinace expresivního designu a praktických inovací
Nový Opel Meriva rozvíjí výrazové prostředky designu značky Opel, charakterizované jako „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ (poprvé použité u modelů Insignia a Astra), čímž vnáší nového ducha funkčnosti a osobitý styling i do segmentu kompaktních vanů. Design je dynamický, sebevědomý a osobitý, siluetou vozu charakterizuje delší a nižší linie střechy

Exteriér eliminuje „krabicovitý“ tvar karoserie, který obvykle nijak nekrášlí automobily typu van. Nová Meriva na sebe upozorňuje dynamickou siluetou a splývající linií střechy v kombinaci s charakteristickým břitovitým prolisem v předních dveřích, který dodává karoserii dramatickou dynamičnost. Na pohled nejvýznamnější změnou jsou charakteristické zadní dveře FlexDoors se závěsy na zadních sloupcích karoserie, a výrazná zvlněná dolní linie bočních oken.

Interiér však neztrácí nic ze své funkčnosti. „Inteligentní“ systém zadních sedadel FlexSpace umožňuje rychle změnit konfiguraci zadní části vozu podle aktuálního počtu přepravovaných osob a množstva zavazadel. Vyvýšená zadní sedadla umožňují cestujícím lepší výhled všemi směry, což ocení zejména děti.

Podobně jako exteriér, také interiér je expresivní a výrazně tvarovaný. Linie přístrojového panelu v profilu křídla plynule přecházejí do výplní předních dveří a jakoby objímaly řidiče i spolujezdce. Originální je nově řešený odkládací systém FlexRail na středovém tunelu, do kapes ve výplních předních dveří se vejdou PET lahve o objemu 1,5 l. Celkem lze v interiéru modelu Opel Meriva napočítat až 32 rozličných odkládacích prostorů – od kapes v zádech opěradel předních dveří až po zásuvky pod předními sedadly.

Velké panoramatické střešní okno (největší v segmentu) po celé délce střechy vozu přináší do kabiny spoustu světla a umocňuje pocit vzdušnosti interiéru. Okno má celkovou délku téměř 2 m a je vybaveno elektricky ovládanou sluneční clonou.

Vyhřívaný volant je rovněž jedním z prvků výbavy, která v tomto segmentu není zdaleka běžná.

Pohonné jednotky: Menší objem, přeplňování, vysoká účinnost
Hlavní novinkou podzimu 2010 je doplnění nabídky pohonných jednotek o tři vznětové motory, které přispějí k dalšímu zvýšení prodejů modelu Meriva v Evropě.

Nabídka vznětových agregátů začíná čtyřválcem 1.3 CDTI, který je vybavený uzavřeným regulačním okruhem „Closed Loop“ (jde o první aplikaci této vyspělé technologie v takto malém motoru) a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Motor je propojený s mimořádně efektivní převodovkou. V nové verzi Meriva ecoFLEX se zvlášť nízkou spotřebou paliva a malými emisemi CO2 debutuje verze motoru 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k).

Turbodiesel 1.7 CDTI se do modelů Meriva bude montovat ve dvou výkonových verzích: 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k). Čtyřválec o objemu 1,7 l je jako první ze vznětových agregátů Opel vybavený vlastním, plně integrovaným systémem elektronického managementu D1, který zlepšuje dynamiku vozidla a účinnost pohonu. Díky tomu má motor nižší spotřebu paliva i emise. Zároveň se výrazně snížila i hlučnost a vibrace, což zvyšuje cestovní komfort.

Kompletní nabídka vznětových motorů:
· Základní motor 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k) s průměrnou spotřebou paliva 4,9 l/100 km a emisemi CO2 129 g/km.
· Nová verze 1.3 CDTI ecoFLEX o výkonu 70 kW (95 k) má o 11,2 procenta nižší spotřebu a paliva a o 21 procent vyšší výkon než měl model Meriva ecoFLEX předchozí generace. Spotřeba paliva činí jen 4,5 l/100 km a emise CO2 činí jen 119 g/km.
· Motor 1.7 CDTI o výkonu 74 kW (100 k) se montuje v kombinaci se 6-stupňovou automatickou převodovkou – tato kombinace přináší vyšší komfort zejména v městském provozu.
· Nový motor 1.7 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) debutuje v modelové řadě Meriva se 6-stupňovou manuální převodovkou.
· Nová špičková verze motoru 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) nahrazuje verzi o výkonu 92 kW (125 k) předchozí generace. Při točivém momentu zvýšeném o více než 7 procent až na 300 Nm už v nižších otáčkách spotřebuje jen 5,2 l/100 km.

Nabídka zážehových motorů zahrnuje tři výkonové modifikace motoru o objemu 1,4 l se čtyřventilovou technikou:
· Základní motor 1,4 l o výkonu 74 kW (100 k) je jedinou nepřeplňovanou pohonnou jednotkou v modelové řadě Meriva. Pro zvýšení účinnosti spalování je tento agregát vybavený variabilním časováním ventilů.
· Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm při otáčkách jen 1750 ot/min debutoval právě v modelové řadě Meriva. Nahrazuje motor o objemu 1,6 l o výkonu 77 kW (105 k) používaný v modelech Meriva předchozí generace, přičemž má o 10 procent nižší spotřebu paliva i emise CO2 při současném zvýšení výkonu o téměř 15 procent.
· Motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) je špičkovou pohonnou jednotkou modelové řady Meriva. Točivý moment vrcholí na hodnotě 200 Nm, motor se montuje v kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou. V porovnání s dřívějším čtyřválcem o objemu 1,8 l má nový motor 1.4 Turbo o 12 procent vyšší výkon při snížení emisí CO2 o 10 procent.

Všechny motory plní emisní normu Euro 5. Všechny vznětové motory jsou standardně vybavené filtry pevných částic (sazí). Technologie Start/Stop, právě zavedená do modelů Opel Agila a Corsa, bude rozšířená i do řady Meriva, a to už v příštím roce. V roce 2011 přibude i verze modifikovaná na pohon LPG.

Meriva: Inovativní prospektor
Když v roce 2003 Opel představil Merivu první generace, založil tím i nový segment trhu – segment cenově přístupných malých vanů. Se svým systémem variabilních zadních sedadel FlexSpace, vysokou polohou sedadel a prostornou kabinou se tento model výrazně prosadil ve své třídě, a to nejenom co do prodejů (celkem se prodalo přes milion vozů Opel Meriva), ale i kvalitou. Meriva měla nejnižší poruchovost ze 113 různých modelů, které kontrolovala německá zkušebna TÜV v roce 2007.

Meriva druhé generace, představená v Ženevě na jaře roku 2010, nespí na vavřínech, ale signalizuje vysoké ambice ve svém segmentu trhu. I když se začala prodávat až v červnu, do konce srpna Opel už registroval více než 60 000 objednávek. Model zkonstruovaný a vyvinutý v německém Rüsselsheimu transformuje nové výrazové prostředky designu značky Opel do podoby malého dynamického a elegantního vanu. Kromě toho přináší ještě vyšší variabilitu i funkčnost, ergonomii a svěží image.

Nový Opel Meriva se vyrábí ve španělském závodě Opelu v Zaragoze.


New Opel Meriva: Technical Data Overview

Gasoline engines 1.4 1.4 Turbo(88 kW) 1.4 Turbo(103 kW)
Emissions standard compliance Euro 5 Euro 5 Euro 5
Number of cylinders / valves per cylinder 4/4 4/4 4/4
Displacement cm³ 1398 1364 1364
Bore x stroke mm 73.4 x 82.6 72.5 x 82.6 72.5 x 82.6
Max. output kW / hp 74 / 100 88 / 120 103 / 140
at rpm 6000 4800 – 6000 4900 – 6000
Max. torque Nm 130 175 200
at rpm 4000 1750 – 4800 1850 – 4900
Compression ratio 10.5 : 1 9.5 : 1 9.5 : 1
Transmissions
5-speed manual l l –
6-speed manual – – l
Trailer load in kg
Unbraked 670 680 680
Braked at 10% gradient 850 1150 1300
Braked at 12% gradient 750 1050 1200
Diesel engines 1.3 CDTI 1.3 CDTIecoFLEX 1.7 CDTI(74 kW) 1.7 CDTI(81 kW) 1.7 CDTI(96 kW)
Emissions standard compliance Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Number of cylinders /valves per cylinder 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Displacement in cm³ 1248 1248 1686 1686 1686
Bore x stroke mm 69.6 x 82.0 69.6 x 82.0 79.0 x 86.0 79.0 x 86.0 79.0 x 86.0
Max. output kW / hp 55 / 75 70 / 95 74 / 100 81 / 110 96 / 130
at rpm 4000 4000 4000 4000 4000
Max. torque Nm 180 180 260 280 300
at rpm 1750 – 2500 1750 – 3500 1700 – 2550 1750 – 2500 2000 – 2500
Compression ratio 16.8 : 1 16.8 : 1 18.0 : 1 16.5 : 1 16.5 : 1
Transmissions
5-speed manual l l – – –
6-speed manual – – – l l
6-speed automatic – – l – –
Trailer load in kg
Unbraked 710 – 740 740 740
Braked at 10% gradient 1100 – – 1300 1300
Braked at 12% gradient 1000 – 1200 1100 1200

Driving performance, fuel consumption and emissions
Performance Fuel Consumption (l/100 km) 2 CO2
Maximum speed. (km/h) Acceleration 0 - 100 km/h (in seconds) Urban Extra-urban Combined Emissionsin g/km(combined)

1.4 177 13.9 7.9 5.1 6.1 144
1.4 Turbo (88 kW) 188 11.5 8.0 5.0 6.1 143
1.4 Turbo (103 kW) 196 10.3 8.8 5.4 6.7 156

1.3 CDTI 160 16.9 5.9 4.3 4.9 129
1.3 CDTI ecoFLEX 168 13.8 5.6 3.9 4.5 119
1.7 CDTI (74 kW) -Auto 172 13.9 8.6 5.1 6.4 168
1.7 CDTI (81 kW) 182 11.8 6.4 4.5 5.2 138
1.7 CDTI (96 kW) 196 9.9 6.4 4.5 5.2 138
2 Data according to MVEG-B

Car dimensions in mm
Length 4288
Width / with exterior mirrors extended 1812/1994
Height (at curb weight) 1615
Wheelbase 2644
Track, front 1488
Track, rear 1509
Turning clearance in m
Wall-to-wall 11.48
Curb-to-curb 11.06
Luggage compartment dimensions in mm
Floor length to rear seat backs 815
Floor length with rear seat backs folded down 1642
Width at wheel arches 1038
Maximum width 1052
Height of sill 669
Height trunk-lid opening 791
Width at waistline 1038 - 1086
Luggage compartment capacity (l) according to ISO 3832
Luggage compartment to top of rear seat backs 400
With rear seat backs folded forward, up to top of front seat backs 920
With rear seat backs folded forward, up to ceiling 1500
Weight and axle load in kg
Curb weight incl. driver (according to 70/156/EC) from 1360
Gross vehicle weight 1890
Payload 530
Maximum axle load, front / rear 985/950
Maximum roof load 60

 

PR

 

Fotogalerie

Novinky různých automobilek pro Paříž 2010

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu