Vyhledávání

Oba jezdci týmu Michl Motorsport v první části letošní sezóny bodují na plno !!

Oba jezdci týmu  Michl Motorsport v první části letošní sezóny bodují na plno !!

Závodní sezóna pro Michl Motorsport již tradičně odstartovala na konci dubna v rakouském Rechbergu, kde se Josef Michl se Škodou 130 RS zúčastnil prvních závodů do vrchu v Mistrovství Evropy historických automobilů sezóny 2010 a ve své kategorii 2 zvítězil a odvezl si tak domů plný počet, čili deset bodů.

Pro Dana Michla byl prvním závodem letošní sezóny až vrchařský podnik ve slovinské Sevnici 23. května 2010, kde se kromě Evropského Poháru FIA, jehož se s vozem Opel Michl 2.8 účastní, jel i závod ME historických vozů - tedy startoval i Josef Michl se Škodou 130 RS, a dále se zde samozřejmě jely i domácí slovinské šampionáty.
Na prodlouženou trať s velmi kluzkým povrchem po oba dva dny pršelo, a tomu odpovídaly nejen zajeté časy, ale i konečné pořadí vozů. Dan Michl projel cílem s časem absolutně druhým, za domácím Sašo Horvatem na čtyřkolce Mitsubishi Lancer EVO VI, a nechali za sebou i místní formulové jezdce. Dan si tak odvezl domů 15 bodů za druhé místo v klasifikaci Evropského poháru FIA. Josef Michl také prokázal své kvality na mokré trati a opět zvítězil, připsal si dalších deset bodů do hodnocení ME a po druhém závodě je v čele průběžného žebříčku.

Česká vrchařská sezóna odstartovala v letošním roce až dvojzávodem v Ústí nad Orlicí o posledním květnovém víkendu, jehož součástí bylo kromě MČR také Mistrovství Evropy historických vozů a Evropský Pohár FIA.

V sobotních závodech českého mistrovství za slunečného počasí Dan Michl zvítězil ve své třídě a připsal si tak první body do hodnocení domácího šampionátu. Neděle byla ve znamení silného deště a velmi mokré tratě, což Danovi hrálo do karet. Po napínavých závodních jízdách s mnoha přerušeními nakonec Dan Michl dokázal zajet nejrychlejší časy a po zásluze se stal absolutním vítězem celého závodu, a připsal si tak vítězné body nejen do MČR, ale i do hodnocení Evropského Poháru.
Josef Michl byl na vodě také úspěšný a i on si do průběžné tabulky ME i MČR připisuje po deseti bodech za vítězství v nedělních závodech.

Na Ecce Homo po celé dva dny prvního červnového víkendu svítilo slunce a tak byly podmínky na této oblíbené a rychlé trati skutečně příjemné. Už v sobotních trénincích se ukázalo, že Dan Michl se svým černým vozem Opel Michl 2.8 v závodě předvede kvalitní výkon - jeho časy byly na úrovni traťového rekordu skupiny E1, který zde zajel v roce 2007 Felix Pailer s Lancií Delta Integrale.

V neděli po mnoha přerušeních konečně Dan odstartoval do své první závodní jízdy a o 3:13.766 bylo jasno, že nový rekord skupiny E1 je na světě. Starý Pailerův rekord překonal dokonce o OSM SEKUND! Ve druhé jízdě nakonec za stále slunečného počasí, ale na ohřáté a mnoha olejovými incidenty znečištěné trati zajel opět krásný čas 3:13.980. Dan si tak odvezl body do českého šampionátu za první místo ve skupině E1.

I Josefu Michlovi s historickým vozem Škoda 130 RS evropské kategorie 2 se ve Šternberku vedlo, s časem z první závodní jízdy v hodnotě 3:56,237 by se kvalitně umístil i v době největší slávy stotřicítek - atakoval svůj rekord pro 1300ccm z roku 1983 v hodnotě 3:52,58.. V roce 2010 dosáhl na nejvyšší příčku své třídy, kategorie, byl nejrychlejší mezi historickými kapotovanými vozy a v absolutním pořadí historiků se umístil na krásném čtvrtém místě za třemi formulovými vozy.

V závodě automobilů do vrchu Evropského Poháru FIA, který se jel na italské trati Verzegnis - Sella Chianzutan v neděli 13.6.2010, ve velké konkurenci více než sta kapotovaných vozů prokázal Dan Michl s vozem Opel Michl 2.8 kvality své i vozu a zvítězil. Dokázal se prosadit i mezi formulovými vozy, když v absolutním pořadí silně obsazeného závodu skončil na krásném čtvrtém místě.

V průběžném pořadí Evropského Poháru si udržuje první místo ve skupině E1.
Josef Michl na italském kopci otestoval historický rallyový vůz Porsche 911S, s nímž zvítězil ve své třídě.

Zatím posledním závodem byl Dobšinský kopec s hlavním závodem v neděli 20. června. Kromě českého mistrovství (závodilo se v sobotu i v neděli) se zde jel i Evropský Pohár FIA. Jezdce uvítalo mokré a velmi proměnlivé počasí. Dan Michl v sobotních závodech, započítávaných do MČR, nakonec nedojel - ve druhé závodní jízde vůz v poslední zatáčce v důsledku technické poruchy vypověděl službu.

Tým však dal do neděle autodo pořádku a na sušším povrchu v odpoledním závodě projel Dan Mcihl cílem s časem nejrychlejším ve skupině E1 a připsal si tak další vítězné body jak do seriálu MČR, tak do Evropského Poháru, kde je stále v čele průběžného hodnocení.

Do druhé poloviny sezóny tedy Michl Motorsport vstupuje úspěšně - oba jezdci jsou v čele průběžného pořadí českého vrchařského mistrovského seriálu, Josef Michl vede žebříček Mistrovství Evropy historických automobilů v závodech do vrchu, a Dan Michl je na prvním místě dokonce v hodnocení obou regionů Evropského Poháru FIA.

PR

 

Fotogalerie

Ecce Homo 2010 objektivem Pavla Pustějovského

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu