Vyhledávání

Obchvat České Bělé je hotov

Obchvat České Bělé je hotov

Ředitelství silnic a dálnic po dvouleté realizaci otevírá obchvat České Bělé na silnici I/34. Tato komunikace je páteřní tah vedoucí z Českých Budějovic na Havlíčkův Brod a do Svitav. Klíčovým přínosem obchvatu je přesunutí nákladní dopravy mimo obydlené území.

Silnice I/34 České Budějovice – Havlíčkův Brod – Svitavy je v severní části kraje Vysočina páteřní komunikací ve směru západ – východ. Na korigovanou trasu za městem Havlíčkův Brod navazují úseky s nevyhovujícími směrovými a výškovými poměry a rovněž nedostatečnou šířkou vozovky.

Jedním z takových úseků je průtah obcí Česká Bělá. Současný stav silnice v tomto úseku neodpovídá jejímu významu a svými parametry a technickým stavem nevyhovuje potřebám silnice I. třídy. „Vyskytuje se zde řada závažných dopravních závad a nezanedbatelným faktorem je i velmi obtížně udržitelná sjízdnost silnice v zimním období. Současné podélné sklony přesahující 10 % neumožňují plynulost zejména těžké nákladní dopravy, což rovněž negativně ovlivňuje životní prostředí v obci zvýšenou hlukovou zátěží obyvatel a exhalacemi,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Stavba obchvatu I/34 Česká Bělá s sebou přinese vyloučení tranzitní dopravy mimo souvisle zastavěná území, odstranění současné zátěže obyvatelstva hlukem a exhalacemi, zvýšení plynulosti dopravy a zkrácení jízdní doby. Stavba obchvatu s sebou dále přinese rychlejší a efektivnější způsob přepravy a přispěje k lepšímu životnímu prostředí v České Bělé.

Na projekt I/34 Česká Bělá, obchvat budou navazovat další etapy přestavby tohoto tahu, například stavba I/34 Roušťany – Pohled. Cílem projektu je maximální zkvalitnění dopravních podmínek.

Samotná stavba je řešena jako úplný obchvat České Bělé. Přeložka začíná na stávajícím úseku této komunikace mezi Krátkou Vsí a Českou Bělou a končí opět na stávající silnici I/34 za Českou Bělou ve směru na Ždírec nad Doubravou.

Obec Česká Bělá je na obchvat připojena třemi křižovatkami, přičemž první křižovatka ve směru od Havlíčkova Brodu je navržena jako mimoúrovňová křižovatka se dvěma větvemi. Na první větvi je navržen nadjezd, který tvoří třípolový most. Ostatní křižovatky jsou řešeny jako úrovňové – průsečná křižovatka se silnicí III/3509 a styková křižovatka s připojením stávající silnice I/34 v km 2,903, z níž se po dokončení stavby stane místní komunikace a bude sloužit jako hlavní připojení České Bělé ve směru od Ždírce nad Doubravou.

Přeložka silnice I/34 přechází přes údolí potoka Bělá, jehož přemostění je řešeno estakádou délky 276 metrů. V km 0,300–0,980 ve směru na Havlíčkův Brod je stoupací pruh, jiný přídavný pruh ve stoupání na přeložce I/34 nebylo nutné zřizovat. Podélný profil silnice I/34 je dán potřebou napojení na stávající silnici na začátku a konci přeložky, nutností přemostění údolí říčky Bělá a úrovňové napojení silnice III/3509. Prakticky celou stavbu bylo možné provádět bez výraznějšího omezení veřejného provozu, neboť její převážná část se nachází v nezastavěném území. Provoz na stávající I/34 byl regulován zejména při výstavbě vlastního napojení na stávající silnici na začátku a na konci přeložky a dále při výstavbě křižovatky se silnicí III/3509.

Dokončovací práce na obchvatu budou hotovy dle smlouvy s dodavatelem, nejpozději do 31.12. 2010.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě I/34 Česká Bělá - obchvat

Místo stavby: Kraj Vysočina
Cena stavby: 401 mil. Kč bez daně
Délka: 3235 m
Datum zahájení: 03/2008
Datum zprovoznění: 09/2010

ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu