Vyhledávání

Obrat skupiny PSA ve 3. čtvrtletí 2011 vzrostl na 13 450 mld. €

Obrat skupiny ve 3. čtvrtletí 2011 vzrostl o 3,5 % na 13 450 mld. €
 
·   Obrat skupiny se ve 3. čtvrtletí zvýšil oproti 3. čtvrtletí 2010 o 3,5 %
·   Obrat automobilové divize poklesl v porovnáním se 3. čtvrtletím 2010 o 1,6% v důsledku problémů s dodávkami a tlaku na ceny, který se od září zintenzívnil 
·   Ve 3. čtvrtletí došlo k výraznému nárůstu obratu společností Faurecia (+15,9 %), Gefco (+7,1 %) a banky Banque PSA Finance (+6,2 %);
·   Postupující globalizace s výrazným podílem prodejů mimo Evropu, které na konci září představují 41 % oproti 37 % v roce 2010, a nárůstem objemů v Číně, Latinské Americe a Rusku;
·   Pokračující posun do vyšších kategorií a úspěch nových modelů Premium DS3, DS4 a Peugeot 508, 3008 a RCZ;
·   Očekává se, že hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize bude v roce 2011, který byl v Evropě pro skupinu obtížnější, téměř vyrovnaný;
·   V roce 2012 se na nákladech ušetří 800 milionů eur díky akčním plánům, které dnes byly představeny evropské radě zaměstnanců.


Konsolidovaný obrat           
(v milionech eur)
T3 2010
T3 2011
Rozdíl
9 měsíců 2010
9 měsíců 2011
Rozdíl
 
Automobilová divize
Faurecia*
Gefco
Banque PSA Finance
Odpočet vnitropodnikových operací a dalších činností
 
PSA Peugeot Citroën
 
 
9 465
3 267
 794
 464
(997)
 
_______
12 993
 
9 310
3 787
   850
 493
 (990)
 
_______
13 450
 
-1,6 %
+15,9 %
+7,1 %
+6,2 %
-
 
____
+ 3,5 %
 
 
30 639
10 093
 2 509
 1 383
 (3 238)
 
_______
41 386
 
31 895
11 938
 2 867
 1 435
 (3 550)
 
_______
44 585
 
 +4,1 %
+18,3 %
+14,3 %
+3,7 %
-
 
______
+ 7,7 %
 


* Při stejném směrném kurzu a stejném okruhu konsolidace se obrat společnosti Faurecia ve 3. čtvrtletí zvýšil o +15,9 % a za prvních 9 měsíců o +15,7 %: Faurecia od 1. října 2010 konsolidovala Plastal Espagne, od 1. ledna Angell Demmel a od 4. dubna 2011 Madison. 
 
Vyhlídky pro rok 2011
 
Skupina očekává, že v roce 2011 bude automobilový trh v Evropě stabilní, v Číně dojde k růstu o přibližně 7 %, v Latinské Americe o 6 % a v Rusku o 30 %. Skupina potvrzuje, že v roce 2011 očekává negativní dopad důsledků krize v Japonsku ve výši 250 milionů eur a nárůst dopad nárůstu cen surovin ve výši 700 milionů eur.
 
 
S přihlédnutím k obtížnějšímu prostředí by měl být hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize za rok 2011 téměř vyrovnaný*. Hospodářský výsledek z provozní činnosti společnosti Faurecia by měl v roce 2011 dosáhnout 620 – 650 milionů eur, u společnosti Gefco a banky BPF by se měl také zlepšit. Volné cash flow z průmyslových a obchodních aktivit skupiny by mělo být na konci prosince 2011 negativní.
 
Skupina navrhla akční plán na úsporu 800 milionů eur v roce 2012, z toho 400 milionů eur na nákupech a 400 000 milionů eur na fixních nákladech. Plán bude představen na dnešním mimořádném zasedání evropské radě zaměstnanců.
 
Strategie skupiny zaměřená na zvýšení globalizace a posun směrem k luxusnějším vozům je tak opodstatněný víc než kdy jindy. Skupina bude pro její uplatnění pokračovat v investicích, které v roce 2011 činí 3,6 miliard €.
 
 
* vs cíl hospodářského výsledku z provozní činnosti automobilové divize pro rok 2011, který byl oznámen v červenci 2011: „kvůli dopadu katastrofy v Japonsku a nárůstu cen surovin se očekává zhoršení situace o dalších 300 mil. € oproti únorovým odhadům. Toto zhoršení by měl částečně vykompenzovat příspěvek plánu výkonnosti.“ Vzhledem k tomu, že se od září zvyšuje tlak na ceny a došlo ke krizi v dodávkách, se nový cíl hospodářského výsledku z provozní činnosti automobilové divize pro rok 2011 blíží rovnovážnému stavu. Tento nový cíl vychází z předpokladu stabilního evropského trhu a růstu za rok 2011 ve výši přibližně 7 % v Číně, 6 % v Latinské Americe a 30 % v Rusku.
.


AUTOMOBILOVÁ DIVIZE
 
Obrat automobilové divize ve 3. čtvrtletí 2011 poklesl o 1,6 % a dosáhl 9 310 milionů eur. Celosvětové prodeje skupiny činily 788 000 kusů, což představuje pokles o 2,5 % (z toho 668 000 prodaných smontovaných vozidel, tj. pokles o 4,5 %). Tento vývoj je způsoben výrazným útlumem v Evropě, který byl nicméně částečně vykompenzován nárůstem prodejů mimo Evropu.
 
Obrat prodejů nových vozů dosáhl ve 3. čtvrtletí 2011 celkem 6 689 milionů eur oproti 6 898 milionů eur ve 3. čtvrtletí 2010. Pokles o 3 % je způsoben několika faktory:
-          pokles objemů montovaných vozidel o –6,8 %, kromě Číny. Září bylo poznamenáno přerušením dodávek šroubů, který měl dopad na všechny evropské továrny a dotkl se výroby 45 000 vozů a výrazně ovlivnil obchodní evropské výsledky obou značek. Odráží rovněž nárůst konkurenčního tlaku za poslední měsíc.
-          Negativní dopad směnných kurtů (-1,8 %) poznamenaný nepříznivým vývojem argentinského pesa, britské libry a turecké liry.
Tyto nepříznivé faktory byly vykompenzovány pokračujícím příznivým vývojem sortimentní nabídky +5,6 % (vliv vozů Peugeot 508 a Citroën DS4).
Ceny se za 3. čtvrtletí vyvíjely relativně stabilně (+0,1 %), nicméně od září je sledován výrazný nárůst tlaku (-0,8 % za měsíc).
 
Skupina dál pozorně sleduje vývoj skladových zásob, především v Evropě, a potvrzuje svou vůli vrátit se na konci roku ke koeficientu 62 dnů oproti 76 dnům na konci června 2011. Na konci září je doba výrobků ve skladu 65 dnů, z toho v Evropě 59 dnů.
 
 
 
 
DŮLEŽITÁ FAKTA O JEDNOTLIVÝCH ZEMĚPISNÝCH OBLASTECH (registrace nových vozů):
 
Evropa[1]:
Evropské automobilové trhy zaznamenaly ve 3. čtvrtletí 2011 pozitivní vývoj (+1,7 %). V západní Evropě vzrostly o +1,8 %, přičemž mezi jednotlivými zeměmi jsou výrazné rozdíly.
S výjimkou Německa, kde se trh zvýšil o +11,9 %, a Velké Británie, kde zůstal stabilní (+0,1 %), zaznamenaly ostatní západoevropské trhy pokles: Francie –2,6 %, Španělsko –0,2 % a Itálie –6,4 %. Za 9 měsíců roku 2011 činí pokles ve Španělsku –20 %, ve Velké Británii –3 % a v Itálii –11 %.
 
Ve střední a východní Evropě zůstaly trhy během čtvrtletí celkově stabilní.
 
S ohledem na nepříznivý mix zemí se po třech letech výrazného růstu podíl skupiny na trhu stabilizoval na konci září 2011 na 13,5 %. Ve střední a východní Evropě je vývoj pozitivní, podíl skupiny činí na konci září 10,1 % (oproti 9,4 % před rokem).
 
Trh s lehkými užitkovými vozy zaznamenal ve 3. čtvrtletí 2011 růst o 3,7 %. Skupina PSA Peugeot Citroën zůstává jasným lídrem trhu, na konci září činil její podíl 21 %.
 
Čína:
Trh zůstává dynamický a ve 3. čtvrtletí 2011 činil 7 %. Skupina si zachovává podíl na trhu 3,3 % a vykazuje nárůst objemů o 12,2 %.
 
Rusko:
Ruský trh se po krizi, která začala v roce 2009, postupně oživuje a ve 3. čtvrtletí 2011 zaznamenal nárůst o 28 %. Registrace značky v tomto prostředí stouply o 12 % a podíl na trhu se ustálil na 2,8 %. U lehkých užitkových vozů činil podíl na trhu 6,7 %. Skupina hodlá pokračovat v expanzi za využití místně vyráběných vozů, které by jí měly umožnit posílit její obchodní dynamiku a pokračovat v získávání dalších podílů na trhu.
 
Latinská Amerika:
Trhy vzrostly ve 3. čtvrtletí 2011 o +7 %. Na konci září dosáhl podíl skupiny na trhu 5,8 %, zejména díky dynamice prodejů vozů Citroën C3 Aircross, C3 Picasso, Peugeot 408 a nové 308.
 
Samostatné díly:
Prodej samostatných dílů se udržel na vysoké úrovni 120 200 kusů oproti 109 400 kusům ve 3. čtvrtletí 2010.
 
 
 
DŮLEŽITÁ FAKTA O JEDNOTLIVÝCH PRODUKTECH
 
Obchodní strategie skupiny PSA Peugeot Citroën je u všech regionů růstu zaměřená na urychlení posunu směrem k luxusnějším výrobkům obou značek. Tento vývoj ve 3. čtvrtletí 2011 pokračuje, podíl vozů kategorie Premium činil u celé skupiny 17 %, oproti 13 % na konci září 2010. V posledním čtvrtletí roku bude tento trend pokračovat, na trh se dostane silnější verze modelu DS4, který se prodává od května, 1. dieselový hybrid na světě 3008HYbrid4, který byl představen v září, a na konci roku se má na trhu objevit model Citroën DS5. Řadu 508 doplní verze s dvoulitrovým motorem 140 k, jejíž prodej se přerušil po katastrofě v Japonsku.
 
 
 
 
 
FAURECIA
 
Obrat společnosti Faurecia činil ve 3. čtvrtletí roku 3 787 milionů eur, což představuje nárůst o 15,9 %. Tento trend je konstatován jak v Evropě (+8,5 %), tak v severní Americe (+23,6 %), v jižní Americe (+17 %) a v Asii (+17,1 %). Obrat spojený s prodejem výrobků se zvýšil o 13,5 % a dosáhl 2 524 milionů eur a je rovnoměrně rozložen mezi jednotlivé kategorie výroby (+7,9 % sedadla, +12,2 systémy interiérů, +18,1 % technologie kontroly emisí, +27,1 % exteriér vozů).
 
 
 
GEFCO
 
Obrat společnosti Gefco dosáhl ve 3. čtvrtletí 850 milionů eur, což znamená nárůst o 7,1 %. Tento nárůst je spojen s nárůstem zakázek v rámci skupiny ve výši 3,4 %, ale také se zákazníky mimo skupinu ve výši +13,2 %. Společnost Gefco díky získání 70 % ve společnosti Mercurio pokračuje v diverzifikaci svého zákaznického portfolia a urychlí vývoj logistiky v navazujícím řetězci automobilových dodávek i vývoj na mezinárodním poli.
 
 
 
 
BANQUE PSA FINANCE
 
Obrat Banque PSA Finance vzrostl o 6,2 % a dosáhl 493 milionů eur. Celkové poskytnuté úvěry představovaly 23,5 miliard eur, tedy vzrostly o 3 %. Počet nových smluv činil 200 000 kusů za čtvrt roku, což znamená pokles o 3,4 % kvůli zpomalení prodejů vozů skupiny za toto období.
 
 
Zpráva o výsledcích za třetí čtvrtletí 2011 je k dispozici i na internetové stránce skupiny (www.psa-peugeot-citroen.com), oddíl „Analyste/Investisseur“.
 
 
[1]Evropa = EU + ESVO + Chorvatsko
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu