Vyhledávání

Ojedinělý nárazový test na testovacím polygonu potvrdil bezpečnost vozů Škoda

Nárazový test potvrdil bezpečnost vozů Škoda
7. září 2010 se v areálu testovacího polygonu Škoda Auto v Úhelnici odehrál ojedinělý nárazový test, který potvrdil vysoký bezpečnostní standard vozů Škoda.

Poprvé před zraky odborné veřejnosti byl v ČR prezentován přesazený čelní náraz dvou vozů značky Škoda. Jedoucí vůz Škoda Yeti v rychlosti 90 km/h čelně narazil do stojícího vozu Škoda Superb Combi. Oba vozy byly osazeny čtyřmi testovacími figurínami, řádně připoutanými a zajištěnými bezpečnostními prvky. Po zpracování všech dat a rekonstrukci z místa nárazu, dospěli experti z týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto k jasnému závěru: posádka obou vozidel, by v případě reálného střetu v rychlosti 90 km/h, při správném použití všech bezpečnostních prvků, vyvázla bez jakýchkoliv zranění. Pracovníci týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti tak úspěšně demonstrovali vysoký bezpečnostní standard vozů Škoda.

Nárazový test byl inspirován skutečnou dopravní nehodou, kterou analyzoval tým Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Z fotografií je patrné, že celá energie nárazu při rychlosti 90 km/h byla absorbována přední částí vozu. Prostor pro posádku vozu zůstal bez sebemenších deformací. Při prozkoumání záběrů z vysokorychlostních kamer je patrná rychlá reakce elektronických systémů vozů, starajících se o aktivaci bezpečnostních prvků. Ještě dříve, než se daly do pohybu figuríny uvnitř vozu, došlo k aktivaci bezpečnostních pásů, kolenního i čelních airbagů. Již v 45 tisícině vteřiny po prvním doteku nárazníků, byly všechny airbagy připraveny pohltit energii lidského těla. Na všech záběrech je dobře patrná postupně řízená deformace obou předních částí vozů.

Přestože se jednalo o jiný typ nárazu a vyšší rychlost, byla pro srovnání zatížení posádky vozu při nárazu použita metodika hodnocení nezávislého sdružení Euro-NCAP. Na jednotlivých snímcích je vidět, kolik bodů by bylo připsáno na účet hodnocení vozů. Za dospělé pasažéry sedící v modelu Superb Combi by bylo dosaženo 98,25% z maxima možných bodů. Pro dětské pasažéry ve voze je to dokonce plný počet - 100%. Hodnoty z vozu Škoda Yeti, dosahují v případě dospělých pasažérů výsledku 99,94% a 93,19% u dětí.

Výborné výsledky prokázala i podrobnější analýza vybraných měření, jako je např.: zatížení hlavy nebo stlačení hrudníku cestujících ve voze. Evropský předpis ECE R94, podle kterého jsou homologovány všechny vozy určené pro provoz na evropských silnicích, předepisuje jako maximální hodnotu zatížení hlavy cestujícího ve voze hodnotu 80 G. Toto zrychlení, je při krátkodobém působení lidský mozek schopen přestát bez vážných poškození. Hodnota naměřená na hlavě figuríny řidiče ve voze Škoda Yeti dosahuje pouze 44% z předpisem povolené hodnoty, tedy ani ne poloviční ve srovnání s úrovní, kterou předpisuje zákonný předpis.

V případě stlačení hrudníku dospělého cestujícího platí podobné závěry a naměřená hodnota se pohybuje pouze na 35,7% procentech povolené hodnoty. Hodnoty povolené pro zatížení stehenních kostí byly pouze na úrovni 20% dovoleného maxima.

 

Úspěšný Safety Day na polygonu Škoda Auto
Výsledky crashtestu modelů Superb Combi a Yeti na firemním polygonu potvrdily vysokou bezpečnostní úroveň vozů Škoda.

Dva nejnovější modely z nabídky Škoda Auto se navzájem střetly v úterý 7. září 2010 při crashtestu na polygonu v Úhelnici u Mladé Boleslavi před zraky více než stovky českých i zahraničních novinářů, fotografů a objektivy televizních kamer v rámci akce Safety Day, aby dokumentovaly skvělou bezpečnostní úroveň vozů značky Škoda.

Crashtest simuloval reálnou situaci, kdy jeden z řidičů při jízdě mimo obec v rychlosti 90 km/hod. náhle přejede do protisměru. Řidič protijedoucího vozidla se snaží nehodě zabránit intenzivním brzděním
až do úplného zastavení u krajnice vozovky, ke střetu však přesto dojde.

Záznamová zařízení v zavazadlovém prostoru obou vozů snímala vedle hodnot o zatížení figurin
i desítky dalších údajů o samotných vozidlech. Jedoucí vůz Škoda Yeti byl na rozdíl od laboratorních podmínek poháněn svým motorem. Funkci řidiče, a tedy dosažení cílové rychlosti 90 km/hod. a udržení správného směru zajišťoval elektronický pohonný systém ECV.

foto ¨zde

PR

 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu