Vyhledávání

Pavilon A veteránům a druhé Classic Show sluší

Pavilon A veteránům sluší

Do doby, kdy auta nebyla masovým dopravním prostředkem, ale spíše ozdobou, se návštěvníci Autosalonu Brno přenesou v pavilonu A. Stylové prostředí i dobová hudba navozují tu pravou retro atmosféru, ve které si lze nejlépe vychutnat vystavené skvosty - mezi nimi třeba vůz Laurin & Klement typ F z roku 1907.

Classic Show čili veletrh historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen se na brněnském výstavišti koná druhým rokem. Exponáty zaplnily již obě křídla pavilonu A a další zajímavé vozy parkují na volné ploše. Naprostou novinkou pak je Classic Market, na němž lze prodat či koupit starší auto nebo motocykl. Jde o další krok, kterým se brněnský veletrh veteránů přibližuje ke standardu největších obdobných akcí pořádaných třeba v Německu.

Důvod, proč zamířit od nejnovějších modelů automobilek do pavilonu A, je jasný. Návštěvníkům se zde nabízí v České republice naprosto ojedinělý průřez historií motorismu.

Poprvé je v Brně vystaven vůz Laurin & Klement Typ F z roku 1907, kterým jezdil hrabě Alexandr Kolowrat. K pozoruhodným exponátům patří také replika vrtulí poháněného vozu Helica francouzského konstruktéra Marcela Leyata z počátku dvacátých let minulého století nebo druhý nejstarší model značky Ford. Dále uvidíte třeba majestátní kabriolet Alfa Romeo 9C, legendární Mercedes Gullwing s racčími křídly či Ladu Niva v barvách socialistické Veřejné bezpečnosti. Velkou pozornost návštěvníků budí také Citroën DS18 z roku 1973, za jehož volantem sedí Fantomas.

Zajímavostí letošního ročníku je kopie speciálního závodního vozu Z s aerodynamickou karoserií z hliníkového plechu, jehož originál byl v brněnské Zbrojovce postaven pro závod Tisíc mil československých v roce 1934. Brněnské zetky se v pavilonu A představují v jedinečně ucelené řadě od traktůrku, ve který se po dosloužení proměnil vůz Z 18, až po rychlý Z5 „Express“ a lidový Z6 zvaný „Hurvínek“. Poslední dva jmenované vozy jsou spolu s automobilem Z4 postaveny stejně jako na plakátu z roku 1936, což byl poslední rok, kdy Zbrojovka vyráběla automobily. „Málokdy se Zetky sejdou takhle uceleně. To se myslím ještě nikde nepodařilo a odborníci tuto skutečnost velmi oceňují,“ uvedl Jiří Mewald z Ateliéru Kupka, vydavatele časopisu Motor Journal a organizátora výstavy Classic Show. Upozornil také na ojedinělou přehlídku modelů Fiat dovezených individuálně z Itálie a společně vystavenou sbírku disků kol italských značek.

V rámci Classic Show o víkendu proběhla rovněž Classic Show Rally pro majitele poválečných veteránů a youngtimerů do roku výroby 1985. Většina zajímavých exponátů ovšem nikam neodjíždí a můžete si je na brněnském výstavišti prohlédnout až do čtvrtka 9. června, kdy se uzavřou brány Autosalonu Brno 2011.

 

BVV

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu