Vyhledávání

Peugeot je první francouzskou značkou v počtu celosvětově přihlášených vozidel

1 842 000 CELOSVĚTOVÝCH PRODEJŮ/[1] V ROCE 2009
Peugeot SE STÁVÁ 1. FRANCOUZSKOU ZNAČKOU NA SVĚTĚ V POČTU PŘIHLÁŠENÝCH VOZIDEL
Klíčová FAKTA
-               Prodeje
Osobní + užitkové vozy:
·                Peugeot je první francouzskou značkou v počtu celosvětově přihlášených vozidel
·                Zvýšení tržního podílu v Evropě 30/[2] na 7,2 % (+ 0,1 procentního bodu)
Užitkové vozy: silný nárůst tržního podílu Evropě 30na 10,7 % (+ 1,3 procentního bodu)
Výrazný nárůst prodejů v Číně na 112 000 vozů (+ 44,8 %)
 
-               Produkty
Peugeot 3008 s 59 000 prodanými vozy překonává své cíle
Úspěch vozu 206+ (102 000 vozů) a 308 CC (16 500 vozů)
Vynikající uvedení modelu 5008 se 14 000 prodanými vozy
 
-               Ekologické prvenství
50 % prodaných vozů Peugeot prodaných ve světě produkuje méně než 140 g CO2
Úspěšné uvedení verze 207 99 g/[3]
 
-               Perspektivy 2010
Celosvětové uvedení projektu Značky
Pokračování v získávání nových zákazníků v Číně a Latinské Americe prostřednictvím několika produktových novinek
Uvedení nových produktů (RCZ, i0n) a potvrzení úspěchu z roku 2009
Rozšiřování služeb Mu by Peugeot v Evropě
 
SHRNUTÍ
Ve druhém pololetí 2009 Peugeot zvyšuje tempo
Celosvětově bylo v roce 2009 prodáno 1 842 000 vozů značky Peugeot (- 3,3 %). V kontextu poklesu světového automobilového trhu (- 3,5 %) Peugeot dosáhl podílu 3,0 % a stává se 1. francouzskou značkou. Tento výsledek dokazuje schopnost značky využít všechny tržní příležitosti.  
Tato dynamika byla patrná zejména během druhého pololetí (905 000), kdy světové prodeje Peugeotu byly vyšší než ve stejném období roku 2008 (825 000) a opíraly se především o nové produkty 206+, 308 CC, 3008 a 5008. Nárůst ve druhém semestru byl evidentní v Evropě (7,3 % oproti 7,1 % v 1. semestru) a značka vykázala nejlepší závěrečné čtvrtletí za posledních šest let s tržním podílem 7,6 %.
 
V roce 2009 Peugeot v Evropě znovu navázal na rostoucí trend: jeho celkový podíl na trhu (osobní + užitkové vozy) se zvýšil o 0,1 procentního bodu a dosáhl 7,2 %.
 
O tento opětovný růst se zasloužily jednak nové modely, hlavně pak vozy 206+ a 3008, ale také finanční pobídky ve Francii, Německu a Itálii díky modelové řadě velmi dobrými parametry v oblasti emisí CO2.
 
Peugeot zaznamenal výrazný úspěch na trhu užitkových vozů. V mimořádně konkurenčním prostředí, navíc s klesající tendencí, dokázal Peugeot díky rozšířené nabídce, která byla v průběhu posledních dvou let kompletně obnovena, zvýšit svůj tržní podíl o 1,3 procentního bodu na konečných 10,7%.
 
Peugeot pokračuje v ofenzívě na mezinárodním poli a v Číně překonává hranici 110 000 prodejů.
Na mimoevropských trzích bylo prodáno 727 000 vozů, což představuje 40 % světových prodejů značky Peugeot, tedy o 1 procentní bod více než v roce 2008.
Na klesajícím ruském trhu zvýšila značka svůj podíl o 0,3 procentního bodu. Peugeot výrazně posiluje v Číně (+ 44,8 %) a poprvé překonává hranici 110 000 prodaných vozů (112 000).
 
Úspěch modelů 206+ a 3008
S podporou nově uvedených modelů Peugeot udržel v roce 2009 svůj prodejní trend. Atraktivitu modelové řady, která doposud nebyla nikdy tak bohatá a představuje základní devizu obchodního růstu značky i v příštích měsících, podpořily novinky 206+, 308 CC, 3008 a nejnověji také 5008, první monospace Značky.
 
Model 206+ se 102 000 prodanými vozy zaznamenal úspěch díky své skvělé cenové pozici a motorům s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2. 59 000 prodaných vozů 3008 překonalo roční prodejní cíle tohoto modelu.
A skvělý nástup zažívá nejnověji i Peugeot 5008 - za první dva měsíce po uvedení na trh v pěti evropských zemích bylo prodáno 14 000 vozů.
 
Potvrzení ekologického prvenství
Peugeot upevnil své vedoucí postavení z pohledu životního prostřední a uvádí modely s nejlepšími hodnotami emisí CO2, především 206+, 3008, 207 99g.
 
V Evropě (15 států) na trhu vozů emitujících méně než 120 g CO2 je podíl Peugeotu 25,5 % (ke konci listopadu), což je více než trojnásobek jeho podílu na celkovém trhu. 
Prodeje modelů s emisemi nižšími než 140 g CO2 představují 50 % světových prodejů značky realizovaných v roce 2009.  
 
Peugeot představil model i0n, plně elektrický vůz, který bude na trh uveden v říjnu tohoto roku. Jeho představení na internetu zaznamenalo veliký úspěch doprovázený 2 000 zadanými rezervacemi.  
Průkopník služeb budoucnosti
Značka zavádí kompletní a novátorskou nabídku mobility Mu by Peugeot poskytovanouna základě předplacené karty.Tato služba se skládá z dvojí nabídky:   
-                    Pronájem osobních a lehkých užitkových vozů, skútrů a jízdních kol,
-                    Pronájem příslušenství: střešní boxy, GPS navigace, dětské sedačky…
 
Peugeot V EVROPĚ (CEE + AELE + CHORVATSKO)
Peugeot v Evropě zaznamenal na trhu osobních a užitkových verzí zvýšení o 0,1 procentního bodu a jeho podíl je 7,2 % s 1 153 000 (- 4,5 %) přihlášenými vozy.
 
Podíl na trhu byl za 1. pololetí 2009 nižší než v roce 2008 (7,1 % oproti 7,3 %), ve druhém pololetí však naopak dochází k nárůstu (7,3 % oproti 7,1 %), a to zejména díky velkému zvýšení objemů ve 4. čtvrtletí (+ 21 %). Podíl vzrostl na 7,6 % a dokonale ilustruje prodejní dynamiku značky. 
 
Tržní podíl Peugeotu na trhu osobních vozů je 6,9 % a oproti roku 2008 vzrostl o 0,1 procentního bodu.
Na trhu lehkých užitkových vozidel značka pokračuje v rostoucím trendu, poprvé překonává hranici 10 % za rok a dosahuje podílu 10,7% (oproti 9,5 % v roce 2008 a 8,7 % v 2007).
 
Západní Evropa (18 zemí)
Na západoevropském trhu osobních a užitkových vozů, kde oživení prodejů ke konci roku zastavilo celkový pokles na 2,9 %, Peugeot prodal 1 100 000 vozů (- 2,2 % vzhledem k 2008) a zlepšil tak svůj tržní podíl o 0,1 procentního bodu na 7,4 %.
 
Poptávce evropského trhu podpořené zavedením šrotovného s úspěchem vyhověly modely Peugeot segmentu B:
 
-                    Ve Francii Peugeot výrazně zvýšil své prodeje o 4,2 %. Se 444 100 přihlášenými vozy tak na trhu osobních a užitkových vozů dosáhl podílu 16,8 %. Na trhu podporovaném zavedením šrotovného mohla značka plně využít výhod své nabídky s dobrými parametry emisí CO2: 206+, 207, jedničky na trhu osobních vozů, nebo 308.
 
-                    Německu dosáhl Peugeot rekordního prodejního objemu osobních a užitkových vozů (138 000 přihlášených vozů) a tržní podíl značky vzrostl o 0,4 procentního bodu na 3,5 %.
 
-                    V Itálii realizoval Peugeot 127 000 prodejů a jeho tržní podíl se zvýšil o 1 procentní bod na 5,4 %, a to zejména díky úspěšnému druhému pololetí, kdy se podíl vyšplhal na 6 %.
 
-                    Na ostatních hlavních evropských trzích se podíl prodejů osobních a užitkových vozů za rok 2009 pohybuje na úrovni blízké roku 2008, jako například ve Španělsku (9,2 % oproti 9,3 %) a Velké Británii (5,3 % oproti 5,5 %).
 
-                    V extrémně konkurenčním prostředí trhu lehkých užitkových vozů s celkovým poklesem o 27,6 % dosáhl Peugeot díky své nové a rozšířené modelové řadě podílu 10,7 % (oproti 9,4 % v roce 2008).
 
Tento nárůst je silný zejména v Itálii (7,4 % oproti 5 %), Velké Británii (6,9 % oproti 5,3 %), v Německu (4,5 % oproti 3,8 %) a ve Španělsku (14,5 % oproti 12,6 %).
 
Střední a východní Evropa
Na trzích osobních a užitkových vozů s poklesem o 30,9 % si Peugeot udržel podíl 5,2 % se snížením o 0,3 procentního bodu. V této oblasti se podíl značky zvyšuje v Bulharsku (na 7,8 %), Chorvatsku (8,1 %) a na Slovensku (7,7 %).
 
OfenZÍVA Peugeot MIMO EVROPU
V rámci silně se rozvíjejícího automobilového trhu zvyšuje Peugeot své prodejní objemy o 44,8 % v Číně. Poprvé v historii zde jeho roční prodeje dosáhly 112 000 vozů.
 
Latinské Americe Peugeot zaujímá tržní podíl 3,1 % a je v mírném poklesu oproti roku 2008 (3,6 %).
 
Rusku na trhu se silným propadem o 50,1 % Peugeot výrazně posiluje a jeho podíl se zvyšuje z 1,7 % na 2,0 %.
 
Ve středomořské oblasti a na Středním Východě se tržní podíl značky zvyšuje v Alžírsku a Turecku. V Turecku Peugeot jasně posiluje své prodeje (+ 37,5 %) na 30 400 oproti 22 100 v roce 2008. Tržní podíl vzrůstá o 1 procentní bod na 5,5 %.
 
Iránu automobilový trh zaznamenal nárůst o téměř 10 % (1,3 miliónu vozů) a Peugeot zvyšuje své objemy i podíl na trhu. S 327 000 kusy se prodeje montážních celků zvyšují o 12,2 % a podíl na trhu dosahuje 27,5 %.
 
ÚSPĚCH PEUGEOTU VE VYTRVALOSTNÍCH ZÁVODECH A v RALLYE
Peugeot 908 HDI FAP si dojel pro dvojité vítězství v legendárním závodě 24 hodin v Le Mans i v Atlantě, v závodě „Petit Le Mans“. Vítězem se Peugeot stal i na okruzích v rallye a v mezinárodním šampionátu získal s vozem 207 Super 2000 pohár pilotů i konstruktérů.
 
PERSPEKTIVY ROKU 2010
V roce 2010 plánuje Peugeot pokračovat v nasazené obchodní dynamice z druhého pololetí roku 2009, která bude podpořena:   
- Plným rozvojem obchodního potenciálu modelů uvedených v roce 2009 (5008, 3008, 308 CC a 206 +),
- Dvěma novými modely, které budou uvedeny na evropském trhu: RCZ, první vůz značky Peugeot přesahující hranice sériové řady, a i0n, první plně elektrický vůz uvedený na evropském trhu.
- Číně Peugeot uvede model 408, určený následně i pro Latinskou Ameriku a Rusko.
- Latinské Americe značka uvede v tomto roce 3 nové modely, kterými se bude snažit získat nové segmenty trhu.
 
8. ledna 2010 Peugeot představil svůj projekt Značky. V roce své 200leté historie značka oznamuje ambice do roku 2015: ve světovém žebříčku automobilových značek se posunout se o tři pozice vpřed, stát se referencí v oblasti designu a jedničkou v nabídce služeb mobility. 
V této souvislosti Peugeot:
-                   Odhalil nové stylové linie a grafické standardy, včetně nové podoby svého loga;
-                   Představil nové heslo značky, Peugeot MOTION & EMOTION;
-                   Zahájil bezprecedentní produktovou ofenzívu
 
 
Světové prodeje osobní a užitkové vozy (v tis.)
 
 
2008
2009
Evropa
1 168
1 115
Rusko
48
28
Latinská Amerika
166
141
Čína
77
112
Další země
154
117
Prodeje vozů celkem
1 613
1 515
Prodeje mont. celků
291
327
Celkem MV + MC[4]
1 904
1 842
 
 
Podíl na trhu osobních a užitkových vozů (% a variace)
 
 
2008
2009
Variace
Celosvětově
3,0 %
3,0 %
+ 0 p. bodu
Evropa 30
7,1 %
7,2 %
+ 0,1 p. bodu
Rusko
1,7 %
2,0 %
+ 0,3 p. bodu
Latinská Amerika
3,6 %
3,1 %
- 0,5 p. bodu
Čína
1,5 %
1,4 %
- 0,1 p. bodu
 
Peugeot
Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení hledání dokonalosti a emocí pod značkou Peugeot. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz iOn, v Číně model 408 a tři nové modely v Latinské Americe.
 


[1] Montované vozy a montážní celky
[2] Evropa: EU + AELE + Chorvatsko
[3] Tato verze není v na českém trhu nabízena
[4] Montované vozy + montážní celky
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu