Vyhledávání

Peugeot slavil 200 let od založení a dosáhl historického rekordu. Novinky do Ženevy

PEUGEOT NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU 2011

V roce 2011 pokračuje značka Peugeot v započaté produktové ofenzívě a přichází s ekologickými novinkami:
- Motorizace e-HDi u modelů 508 a 308
- První dieselový hybrid na světě 3008 HYbrid4
- 100 % elektromobil i0n
Tato ofenzíva byla spuštěna v roce 2010 - v roce, kdy Značka oslavila 200 let existence a dosáhla různých rekordů.

2010: rok rekordů

V roce, kdy značka Peugeot slavila 200 let od založení, dosáhla historického rekordu ve světových prodejích - 2 142 000 vozů (nárůst o 16,3%).

V roce 2010 tak značka Peugeot
- potvrdila své postavení nejúspěšnější francouzské automobilové značky na světě;
- postoupila o jedno místo v celosvětovém žebříčku značek na 9. pozici (4. pozice v rámci Evropy);
- uvedla na trh kupé RCZ, předala první vozy Peugeot i0n se 100 % elektrickým pohonem;
- zahájila prodej specifických modelů určených pro velké rostoucí trhy - 408 v Číně a pick-up Hoggar v Brazílii;
- rozvinula po celé Evropě moderní program mobility Mu by Peugeot;
- pokračovala v rozvoji na mezinárodní úrovni v Asii (nárůst prodejů o 38,9 %), v Rusku (o 34 %), v Latinské Americe (o 24 %).

V roce 2011 hodlá Peugeot tento dynamický rozvoj ještě urychlit, a proto odhaluje v Ženevě nové výrobky, potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti ochrany životního prostředí a přináší novou vizi automobilismu.

Produktová ofenzíva

§ Nový Peugeot 308 ve světové premiéře: technologický, výkonný a elegantní
Peugeot 308 se tři a půl roku od svého uvedení na trh a s 900 000 prodanými kusy ve více než 100 zemích zcela mění a ve světové premiéře se představuje na ženevském autosalonu.

Nová 308 důmyslně používá stylistické principy Značky: všechny tři verze karoserie (hatchback, SW i coupé-cabriolet) prošly vývojem směrem k technologičtější eleganci a výraznější dynamice. Příkladem jsou nové xenonové světlomety s černě titanovou maskou nebo exkluzivní verze GTi.

Nový Peugeot 308 hodlá potvrdit dynamickou kvalitu, která je s modelem spjatá od jeho uvedení na trh, ale již nyní se snaží stát se i příkladem z hlediska ekologické účinnosti. Přispívá k tomu snížení hmotnosti o 25 kg, pneumatiky s velice nízkým valivým odporem, přepracovaná aerodynamika (Cx od 0,28, což je v tomto segmentu rekordní výsledek), optimalizované motory (čtyři benzinové motory s výkonem 98 – 200 k, čtyři naftové motory HDi s výkonem 92 – 163 k).

Motor 1.6 HDi FAP 112 k splňující normu Euro 5, doplněný moderní technologií Stop&Start e-HDi, vykazuje emise pouze 98 g CO2 / km – další nový rekord v tomto segmentu.

§ Obchodní uvedení vozu Peugeot 508 na trh: náročnost ve službách emocí
S novým modelem 508, jenž se na prvních evropských trzích objevil na začátku února, Peugeot potvrzuje své ambice na jednom ze svých historických území, kterým je svět velkých cestovních vozů.
508 představuje moderní nabídku reagující na požadavky dynamické, náročné a odpovědné klientely. Vděcí za to svým verzím sedan (479 cm) a SW (481 cm), rozsáhlé nabídce benzinových a dieselových motorů s výkony od 112 do 204 koní s nízkou spotřebou a zcela novým prvkům výbavy.

Peugeot 508, který v sobě spojuje náročnost a emoce, nabízí:
- avantgardní technologie jako je systém e-HDi (Stop&Start nové generace) a od roku 2012 dieselový hybridní pohon HYbrid4;
- ekologickou účinnost, kterou mu zaručuje optimalizace hnacích ústrojí, hmotnosti a aerodynamiky;
- elegantní a nadčasový design, představující nový vývoj principů Značky, vytříbený, luxusní a dynamický vzhled;
- prostornost, kvalitu provedení, bohatou výbavu a prvky zpříjemňující život na palubě;
- a pochopitelně jedinečný zážitek spojený s řízením, vycházející z toho nejlepšího z know-how Značky.

Peugeot s vozem 508 pokračuje v ofenzívě na mezinárodním poli. Tento model se vyrábí ve Francii (v Rennes) pro všechny trhy kromě Číny. Pro čínský trh – největší automobilový trh na světě, bude Peugeot 508 vyráběn v Číně (ve Wuhanu), a to výhradně ve verzi sedan. Na tamní trh se dostane v červenci 2011.

Pro rok 2012 – první kompletní prodejní rok - si značka Peugeot stanovila cíl prodat ve světě 200 000 kusů, z toho třetinu v Číně, a dostat se na evropském trhu mezi tři nejúspěšnější značky v segmentu vyšší střední třídy.

RCZ v limitované edici

o RCZ se v Ženevě představuje v limitované edici „Asphalt“, která se objeví v nabídce na jaře 2011 : od sériové verze 200k se liší matně šedým odstínem karoserie, devatenáctipalcovými dvoubarevnými koly a řadou prvků v exteriéru i interiéru, které mu dodávají výrazný sportovní vzhled.
Model RCZ, který se prodává od jara 2010, již přilákal 17 000 zákazníků, čímž výrazně překročil cíle stanovené pro rok 2010.

§ Úspěšné zařazení do segmentu MPV

o Modely 3008 a 5008 dosáhly v roce 2010, což byl první rok, kdy byly v prodeji celoročně, více než 200 000 prodaných kusů, tedy o 25 % víc, než byl plán, aniž by se úplně podařilo uspokojit poptávku.
Oba modely se vzájemně doplňují a současně mají společné znaky: prostornost, variabilitu, vysokou úroveň pohodlí a dynamické vlastnosti. Tyto charakteristiky značce Peugeot umožnily prosadit se na silně konkurenčním trhu v sementu, na němž ještě před dvěma lety chyběla.

Environmentální ofenzíva

§ 3008 HYbrid4, první hybridní diesel na světě: limitovaná série v Ženevě
Peugeot uvede v roce 2011 první hybridní dieselový vůz na světě. Tento model nabídne nevídané možnosti z hlediska ochrany životního prostředí i jízdních vlastností.

Hybridizace naftového motoru crossoveru 3008 (2.0 HDi FAP 120 kW/163 k) pohánějícího přední nápravu a elektrického motoru o výkonu 27 kW (37k) na zadní nápravě umožňuje vozu nabídnout pohon všech 4 kol, maximální výkon 200 koní, režim „nulových emisí“ a průměrnou spotřebu od 3,8 l/100 km.
Uživateli vozu nabídne potěšení z řízení, přičemž emise CO2 dosáhnou úrovně pouhých 99 g /km, což je o 35 % méně než u spalovacího motoru srovnatelného výkonu.

Peugeot v Ženevě představuje vůz 3008 HYbrid4 Limited Edition: 400 očíslovaných kusů v perleťově bílém odstínu, s dvoubarevným celokoženým interiérem, které si lze od okamžiku zahájení autosalonu předběžně zarezervovat na internetu.

Následujícím modelem Peugeot, který bude vybaven pohonem Hybrid4, bude v roce 2012 model 508.

§ Mikrohybridní technologie e-HDi u vozu 508 a u nového Peugeotu 308



508 a nová 308ka využívají jako první technologii e-HDi, systém Stop&Start nové generace, který bude následně používaný i u všech ostatních vozů v nabídce.

Technologie e-HDi kombinuje motor 1,6 HDi Euro5 a reverzibilní alternátor zajišťující funkci Stop&Start. Systém e-HDi, který doplňuje systém umožňující rekuperaci energie při snížení rychlosti vozu a hybridní baterie dodávající doplňkovou energii nutnou k nastartování (e-booster), umožňuje:
- snížit spotřebu v městském provozu o 15 %;
- o 40 % rychlejší opětovné nastartování než se systémem se zesíleným startérem;
- aktivovat vypnutí motoru před úplným zastavením vozu;
- zpříjemnit používání systému (tichý chod, absence vibrací) a rozšířit rozsah provozní teploty.


Elektřina: realita a na ni navazující intenzita

o i0n je první 100% elektrický vůz nové generace, určený pro firemní i soukromé zákazníky.
Lithium-iontové baterie napájející jeho elektrický motor o výkonu 47 kW (64 k) umožňují vyvinout rychlost 130 km/h a zaručují dojezd 150 km.
iOn je čtyřdveřový, čtyřmístný vůz, který je tichý, mrštný, praktický, obdivuhodně dokáže spojit prostornost a vnější rozměry s bezkonkurenční ovladatelností a nízkými provozními náklady.
Objednávky na vůz i0n, který již v Evropě dostal několik cen, se projevily již zcela vyprodaným objemem výroby za 1. čtvrtletí 2011.

o Pokud se však pro Peugeot stal elektrický pohon realitou, musí na něj navazovat intenzita.
Tato intenzita se koncentruje v konceptu EX1.
Tento originální dvoumístný roadster byl sestrojen k tomu, aby přinesl intenzivní pocity. Nabízí:
- dva elektrické motory, které mu společně zajišťují výkon 340 k a pohon všech kol;
- výrazně aerodynamický tvar;
- ultralehkou strukturu.
Vůz EX1 byl vytvořen k dosahování výjimečných výkonů. Ve Francii a v Číně již vytvořil nebo překonal několik úředně uznaných rekordů v akceleraci.

Nová vize automobilismu

Peugeot, veden snahou reagovat na vývoj potřeb zákazníků, představuje novou vizi mobility. Nachází konkrétní odpovědi na výzvy, které s sebou přináší nová podoba automobilismu.

§ V konceptu HR1 Peugeot spojuje znaky městského vozu, kupé, SUV…
Městský, osobitý a průkopnický vůz HR1 chce oslovit mladé aktivní obyvatele měst oceňující design a nové technologie. HR1 se inspiruje novými trendy usilujícími o co největší připojitelnost elektronických zařízení, modularitu a reakceschopnost vozu za účelem dosažení zcela nových zážitků při řízení.
Originální systém dveří usnadňuje nastupování do strukturované, revolučně moderní a transformovatelné kabiny.
Vůz HR1 je vybaven technologií Hybrid4, spojující zde zcela nový tříválcový benzinový motor 1.2 THP vpředu s elektrickým motorem vzadu. Výsledkem je potenciální výkon 147 koní, nízké emise CO2 (80 g/km, 0 v elektrickém režimu) a pohon všech čtyř kol.

§ Peugeot připravil zcela inovativní nabídku pronájmu automobilů, skútrů, kol, užitkových vozů a příslušenství – program Mu by Peugeot –na míru obyvatelům měst.
Program Mu by Peugeot si šíří své nabídky, uživatelskou pružností a nízkými cenami získal již více než 6 000 zákazníků ve 13 evropských městech. Program se dále rozšiřuje, a to jak geograficky, kdy Mu by Peugeot otvírá v Evropě dalších 75 provozoven, tak z hlediska obsahu nabídky, která nyní zahrnuje i Peugeot i0n s elektrickým pohonem a další přidružené služby (rezervace po internetu, přistavení půjčovaného vozu na zvolené místo, sdílení vozů,…).

§ Peugeot představuje v Ženevě své služby využívající dálkové připojení, které fungují v 10 evropských zemích.
Peugeot Connect zahrnuje tři služby: Peugeot Connect SOS pro tísňová volání, Peugeot Connect Assistance pro asistenční služby a Peugeot Connect Fleet pro správu firemních vozových parků.
Peugeot Connect je za přípatek nebo sériově k dispozici u téměř všech modelů v nabídce, což jen potvrzuje prvenství Značky v oblasti terciární bezpečnosti.


Peugeot Sport: 908 ve světové premiéře

Nový Peugeot 908, který tým Peugeot Sport představil v únoru letošního roku, ztělesňuje dynamiku celé Značky.
Cílem vozu 908 je stejně jako v roce 2010 zvítězit v šampionátu Intercontinental Le Mans Cup a především vyhrát v závodě 24 hodin Le Mans, který se koná 11. – 12. června 2011.

Zcela nová 908 splňuje nové technické předpisy – je vybavena „žraločí ploutví“, ale také motorem V8 HDi FAP o obsahu 3,7 l s výkonem 550 k.

Peugeot Sport představí v Ženevě ve světové premiéře nový koncept…





Radka Matthey

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu