Vyhledávání

Pololetní výsledky skupiny PSA 2011

Pololetní výsledky 2011


Příjem skupiny 31,1 mld. € (+9,7 %)
Nárůst běžného provozního zisku skupiny o +1,8 % na 1 157 mil. €
(+14,7 % mimo dopad katastrofy v Japonsku)
Nárůst čistého zisku pro skupinu o +18,5 % na 806 mil. €


· Příjem skupiny činí 31,1 mld. € (+9,7 %), z toho 22,6 mld. € pro automobilovou divizi, díky úspěchu nových modelů, a to i přes nepříznivou sortimentní nabídku v Evropě a díky navýšení podílu na trhu mimo Evropu.
· Nárůst běžného provozního zisku skupiny o +1,8 % na 1 157 mil. € oproti 1 137 mil. € v prvním pololeté roku 2010 (+14,7 % na 1 304 mil. € mimo dopad katastrofy v Japonsku -147M€): Běžný provozní zisk automobilové divize 405 mil. € včetně dopadu Japonska (552 mil. € mimo Japonsko) a dobré výsledky ostatních divizí kromě automobilové.
· Nárůst čistého zisku pro skupinu o 18,5 % na 806 mil. €, včetně úspor finančních nákladů ve výši 109 mil. € po předčasném splacení celé státní půjčky.
· Pokračování strategie uvádění vozů vyšších kategorií s nárůstem podílů prodeje vozů Premium na 17 %.
· Posílení globalizace se schválením dohody o společném podniku se skupinou Changan ze strany čínské vlády.
· Nepříznivé prostředí, které poznamenal nárůst cen surovin a důsledky katastrofy v Japonsku, k níž došlo 11. března 2011.

Zjednodušená výsledovka

v milionech eur 1. pololetí 2010 1. pololetí 2011
Příjmy 28 394 31 135
Hospodářský výsledek z provozní činnosti Mimo dopad Japonska* 1 137 1 304
Běžná provozní marže mimo dopad Japonska * 4,0 % 4,1 %
Dopad Japonska - 147
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 1 137 1 157
Běžná provozní marže 4,0 % 3,7 %
Čistý zisk pro skupinu 680 806
Čistý zisk na akcii (v eurech) 3,00 3,55
*Běžný provozní zisk a běžná provozní marže proforma mimo dopad Japonska 1. pololetí 2011
Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Philippe Varin k výsledkům řekl:
„V nepříznivém prostředí, kdy trhy skupiny v Evropě zaznamenaly pokles, vzrostly ceny surovin a situace byla výrazně poznamenaná katastrofou v Japonsku, dosáhla skupina výrazných výkonů. Tento kontext ukazuje na správnost naší strategie uvádění stále luxusnějších modelů značek Peugeot a Citroën, a strategie zaměřené na globalizaci a zlepšování provozních výsledků.“



Perspektivy

Skupina v roce 2011 očekává, že automobilový trh v Evropě bude stabilní, v Číně dojde k růstu o přibližně 7 %, v Latinské Americe o 6 % a v Rusku o 30 %.

· Skupina potvrzuje, že v roce 2011 očekává nárůst hospodářského výsledku z provozní činnosti oproti roku 2010. Free Cash Flow by měl být téměř v rovnováze.
· Hospodářský výsledek z provozní činnosti společnosti Faurecia by se měl zvýšit a v průběhu roku dosáhnout 620 – 650 mil. €. V roce 2011 by měl vzrůst i hospodářský výsledek z provozní činnosti společnosti Gefco a banky Banque PSA Finance.
· Pokud jde o automobilovou divizi, zde by mělo v druhém pololetí kvůli dopadu japonské katastrofy a nárůstu cen surovin dojít ještě k dalšímu zhoršení o 300 mil. €. Toto zhoršení by jen částečně měl vykompenzovat příspěvek plánu výkonnosti.


Konsolidované výsledky

· Příjem skupiny vzrostl na 31 135 mil. € (+ 9,7 %).
Příjem automobilové divize zaznamenal nárůst na 22,6 mld. € (+6,7 %), především díky nedávno uvedeným modelům. Vzrostl i obrat ostatních divizí, Faurecia zaznamenala 8 150 mil. €, Gefco 2 017 mil. € a BPF 942 mil. €.

· Hospodářský výsledek z provozní činnosti činí 1 157 mil. € (+1,8 %), oproti 1 137 mil. € v prvním pololetí roku 2010, provozní marže byla 3,7 %.
Za tímto nárůstem o 1,8 % stojí výborné výsledky neautomobilových divizí, kdy Faurecia zaznamenala nárůst hospodářského výsledku z provozní činnosti o 56,7 %, Gefco o 17,2 % a BPF o 1,9 %. Na hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize měla negativní dopad ve výši 147 mil. € katastrofa v Japonsku a pokles o 366 mil. € způsobil nárůst cen surovin, takže hospodářský výsledek z provozní činnosti poklesl o 22,9 %. Mimo dopad katastrofy v Japonsku se hospodářský výsledek z provozní činnosti skupiny zvýšil o 14,7 % a dosáhl 1 304 mil. €, v případě automobilové divize jde o nárůst o 5,1 % na 552 mil. €.

· Jednorázové provozní výnosy a náklady činily 30 mil. €, oproti 69 mil. € v prvním pololetí roku 2010. Jednorázové provozní náklady byly v prvním pololetí 2011 nevýznamné.

· Daň z příjmů představuje 208 mil. €, zatímco v 1. pololetí 2010 činila 227 mil. €.

· Čistý zisk pro skupinu ve výši 806 mil. € znamená nárůst o 18,5 % oproti 680 mil. € zaznamenaným v prvním pololetí roku 2010, přičemž došlo k úsporám finančních nákladů o 109 mil. € díky předčasnému splacení celé státní půjčky ve výši 3 mld. €, která byla sjednaná v březnu 2009. První předčasná splátka byla uhrazena 10. září 2010, zbývající dvě miliardy eur byly uhrazeny 25. února a 26. dubna 2011.

· Čistý zisk na akcii činí 3,55 € oproti 3,00 € k 30. červnu 2010.

Výsledky jednotlivých divizí

Automobilová divize

v milionech eur 1. pololetí 2010 1. pololetí 2011
Příjmy 21 174 22 585
Hospodářský výsledek z provozní činnosti Mimo dopad Japonska* 525 552
Běžná provozní marže mimo dopad Japonska, v % obratu * 2,5 2,4
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 525 405
Běžná provozní marže, v % obratu 2,5 1,8
Výsledek před zdaněním 459 418
* Běžný provozní zisk a běžná provozní marže proforma mimo dopad Japonska 1. pololetí 2011

Příjmy automobilové divize v prvním pololetí roku 2011 vzrostly o 6,7 % a dosáhly 22 585 mil. €.

Příjem z prodeje nových aut se zvýšil o 7,3 % na 16 968 mil. € oproti 15 820 mil. € v 1. pololetí roku 2010.

Pokračuje nárůst objemů (+1,2 %) a především se dál velmi příznivě vyvíjí sortimentní nabídka: +7 %. Tento výsledek ilustruje, jak značky Peugeot a Citroën uvádějí na trh i v roce 2011 stále luxusnější vozy – nejprve šlo o modely Peugeot 508 a 508 SW a Citroën DS4, v druhém pololetí 2011 následuje Peugeot 3008 HY4 a Citroën DS5.
Vozy kategorie Premium tak představují 17 % oproti 14 % v prvním pololetí roku 2010, podíl vozů segmentů C a D vzrostl na 42 %, segmenty A a B poklesly na 40 %.
Dopad změn v sortimentní nabídce jednotlivých zemí na obrat se vzájemně vykompenzoval. Změny směnných kurzů byly v prvním pololetí stálé, i když došlo ve druhém čtvrtletí k nárůstu. Cenový dopad byl –0,5 %.

Hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize byl v prvním pololetí 2011 celkem 405 mil. € oproti 525 mil. € v prvním čtvrtletí 2010. Tento pokles je způsoben nepříznivým prostředím, jehož negativní dopad představuje 422 mil. €. Vývoj trhů (+114 mil. €) a příznivý dopad směnných kurzů (+78 mil. €) nedokázaly vykompenzovat důsledky katastrofy v Japonsku, jejíž dopad činil –147 mil. € a důsledky nárůstu cen surovin (-366 mil. €). Pokud se dopad japonské katastrofy nebere v úvahu, vzrostl běžný provozní zisk o 5,1 % a dosáhl 552 mil. €. Běžná provozní marže činí 1,8 % (2,4 % bez započítání vlivu Japonska).
Vlastní výkonnost skupiny přispěla k hospodářskému výsledku z provozní činnosti částkou 302 mil. €. Tento výsledek odráží kladný cenový účinek 101 mil. €, díky vylepšené sortimentní nabídce, která více než kompenzovala negativní cenový účinek. Skupina rovněž dál pokračovala v úsilí snižovat náklady. Vliv úspor v oblasti výroby a nákupů dosáhl 403 mil.€.

Skladové zásoby činily na konci června 545 000 vozů, což představuje rotaci 76 dnů oproti 72 dnům ke 30. červnu 2010. Tato rotace obvykle vzroste na konci června, v rámci přípravy na odstávku výroby v srpnu a tradičně vyšší zářijové objemy prodejů v Británii. Tento rok byly zásoby ovlivněny i katastrofou v Japonsku, která si vyžádala vyšší objem zásob kvůli problémům s dodávkami náhradních dílů a kvůli rozšíření nabídky o nové modely Peugeot 508 a Citroën DS4.



Postupující globalizace skupiny

- Strategický rozvoj v Číně

Prodeje vozů v Číně vzrostly v 1. pololetí roku 2010 o 10,2 % a dosáhly 194 600 kusů. Čistý zisk pro skupinu v DPCA dosáhl 83 mil. €. DPCA vyplatila 18. dubna 2001 skupině dividendu ve výši 589 milionů RMB.

V rámci posíleného partnerství se společností Dongfeng, s níž byla na podzim 2010 podepsána dohoda, uvede DPCA od roku 2011 do roku 2015 celkem 12 nových modelů a 6 nových motorů. Letos v létě bude na trh uveden Peugeot 508, který posílí nabídku skupiny v Číně, pokud jde o vozy Premium. 18. května byl položen první kámen třetí továrny. V roce 2015 tak bude mít DPCA ve Wuhanu k dispozici výrobní kapacitu 750 000 vozů.

Čínské úřady schválily 12. července 2011 dohodu o společném podniku se skupinou Changan Automobile. Tento druhý čínský společný podnik skupině umožní rozvíjet nabídku lehkých užitkových vozů v Číně a Citroën bude moci uvést na čínský trh řadu DS. Roční kapacita výroby společného podniku v Šen-čenu bude na začátku 200 000 vozů a motorů. Investice činí 8,4 miliard RMB (900 milionů €), z toho vlastní jmění 4 miliardy RMB, které poskytnou oba partneři.


- Pokračující rozvoj mimo Evropu

V Latinské Americe se prodeje skupiny zvýšily o 21,7 % a dosáhly 154 400 kusů, její podíl na trhu se zvýšil o 0,6 procentního bodu na 5,9 %. Tento nárůst je spojen s novou průmyslovou a obchodní strategií v Latinské Americe a příchodem nových vozů, které se vyrábí v místě a jsou přizpůsobeny V potřebám spotřebitelů v tomto regionu: Peugeot 408 a Citroën C3 Aircross.

V Rusku došlo k nárůstu prodejů skupiny o 65,5 % na 35 400 kusů. K tomuto zvýšení výrazně přispěly modely Peugeot 308 a Citroën C4, které se montují v továrně ve městě Kaluga. Tato továrna se dál rozvíjí, od června se zde montuje nový Citroën C4 a od července faceliftovaná verze Peugeotu 308. Prodeje lehkých užitkových vozů se zvýšily o 72 % a v prvním pololetí dosáhly podílu na trhu ve výši 5,8 %.

V Indii skupina v rámci plánu na uvedení značky Peugeot na trh zkoumá různé výrobní možnosti, konkrétně s vládními orgány ve státech Ándhra Pradéš, Gudžarát a Tamilnádu.



Faurecia

v milionech eur 1. pololetí 2011 1. pololetí 2011
Příjmy 6 826 8 150
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 217 340
Běžná provozní marže, v % obratu 3,2 4,2
Výsledek před zdaněním 112 207

· Společnost Faurecia zaznamenala v prvním pololetí roku 2011 nárůst příjmů (+ 19,4 %), a to jak v Evropě (+8 %), tak v Severní Americe (+30 %) a v Asii (+ 16 %), při stejném směnném kurzu. Faurecia konsolidovala svou výkonnost, hospodářský výsledek z provozní činnosti vzrostl o 56,7 % a dosáhl 340 mil. €. Provozní marže činila 4,2 % oproti 3,3 % v prvním pololetí roku 2010.


Gefco

v milionech eur 1. pololetí 2011 1. pololetí 2011
Příjmy 1 716 2 017
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 122 143

· Společnost Gefco zaznamenala nárůst obratu o 17,5 %, z toho +13,3 % se skupinou PSA Peugeot Citroën a +25,7 % se zákazníky mimo skupinu. Zhodnotilo se tak její úsilí o diverzifikaci zákaznického portfolia. 17. května 2011 společnost získala 70 % podílu ve společnosti Mercurio, čímž se tato diverzifikace ještě urychlí. Pokud se tento nákup nebere v úvahu, činil organický nárůst ze služeb poskytnutých zákazníkům mimo skupinu v prvním pololetí 17,9 %. Hospodářský výsledek z provozní činnosti činí 143 mil. €, což představuje nárůst o 17,2 %.



Banque PSA Finance

v milionech eur 1. pololetí 2011 1. pololetí 2011
Čisté bankovní příjmy 505 524
Výsledky 919 942
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 269 274

· Banque PSA Finance vykazuje dobré výsledky, její čisté bankovní příjmy vzrostly o 3,8 % a dosáhly 524 mil. €. Zvýšil se počet nových smluv, což je výsledek především mezinárodního rozvoje banky BPF v Latinské Americe a ve střední a východní Evropě. Náklady na rizikové prémie dál klesají, na 0,45 % oproti 0,47 % v prvním pololetí roku 2010 a 0,56 % v roce 2010.

· Banque PSA Finance disponuje výraznou úrovní likvidity, díky úspěchu řady opatření zaměřených na refinancování. Od 1. ledna 2011 vynesly její střednědobé obligace téměř 3,3 miliardy € (z toho 1,25 miliard € na americkém trhu).

Finanční situace

· Čisté zadlužení průmyslových a obchodních činností činil k 30. červnu 2011 celkem 1 646 mil. €, oproti 1 732 mil. € na konci června 2011. Společně s výraznou rezervou hotovosti ve výši 11 mld. € je finanční struktura skupiny pevná.

· Provozní kapitál skupiny činí 1 920 mil. €, zatímco na konci roku 2010 dosahoval 1 771 mil. €. Z tohoto kapitálu se financovala výplata dividendy ve výši 250 mil. € a investice a výdaje na rozvoj činily 1 686 mil. €, zaměřené na podporu produktové dynamiky a rozvoj skupiny v Evropě i na mezinárodním poli. Na volné hotovostní prostředky (free cash flow) měl vliv nárůst skladových zásob spojený se sezónností a vytváření dalších zásob v důsledku katastrofy v Japonsku, což melo negativní dopad ve výši 412 mil. € na provozní kapitál.


· Posílení finanční struktury a rozvahy

Rozvaha průmyslových a obchodních společností zůstává s likvidními prostředky ve výši 11 mld. € k 30. červnu 2011 solidní. Vlastní kapitál se v porovnání s červnem 2010 zvýšil o 960 mil. € (502 mil. € oproti prosinci 2010) a k 30. červnu 2011 dosahuje 14 805 mil. €, míra zadlužení činí 11,1 % oproti 8,6 % na konci roku 2010 a 12,5 % k 30. červnu 2010. Hrubý dluh z průmyslových a obchodních činností se snížil o 1,8 mld. €, z 12,1 mld. € k 30. červnu 2010 na 10,3 mld. € k 30. červnu 2011. Skupina optimalizovala svou finanční strukturu tím, že splatila celou výši státního dluhu 3 miliardy €.


PSA Peugeot Citroën oznamuje, že je ode dneška u Autorité des Marchés Financiers (AMF) k dipozici její pololetní finanční zpráva za první pololetí roku 2011.
Pololetní finanční zpráva i pololetní výsledky jsou k dispozici i na internetové stránce skupiny (www.psa-peugeot-citroen.com), oddíl „Analyste/Investisseur“.


Příští zprávy:

· 26. října 2011: Obrat za 3. čtvrtletí 2011 (před otevřením burzy)
· 15. února 2012: Roční výsledky 2011 (před otevřením burzy)
· 25. dubna 2012: Obrat za 1. čtvrtletí 2012 (před otevřením burzy)
· 25. dubna 2012: Valná hromada akcionářů
· 25. července 2012: Čtvrtletní výsledky 2012 (před otevřením burzy)
· 24. října 2012: Obrat za 3. čtvrtletí 2012 (před otevřením burzy)


Konsolidovaná účetní závěrka skupiny PSA Peugeot Citroën k 30. červnu 2011 schválilo 22. července 2011 předsednictvo a 26. července ji překontrolovala dozorčí rada. Auditoři skupiny provedli omezený přezkum závěrky a připravují auditorskou zprávu.


PŘÍLOHA
Konsolidované výkazy zisků a ztrát
30. června 2011 30. června 2010
(v milionech eur) Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM
Příjmy 30 347 942 (154) 31 135 27 620 919 (145) 28 394
Hospodářský výsledek z provozní činnosti 883 274 - 1 157 868 269 - 1 137
Jednorázové provozní výnosy a (náklady) (30) - - (30) (69) - - (69)
Provozní zisk 853 274 - 1 127 799 269 - 1 068
Konsolidovaný čistý zisk 725 179 - 904 527 210 - 737
Z toho podíl skupiny 629 175 2 806 472 208 - 680
Z toho podíl menšinových akcionářů 96 4 (2) 98 55 2 - 57
(v eurech)
Základní zisk na akcii na 1 euro 3,55 3,00
Konsolidované rozvahy
AKTIVA 30. června 2011 31. prosince 2010
(v milionech eur) Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM
Dlouhodobá aktiva celkem 23 501 507 (25) 23 983 22 646 460 (25) 23 081
Krátkodobá aktiva celkem 20 096 27 650 (1 052) 46 694 19 710 26 289 (589) 45 410
AKTIVA CELKEM 43 597 28 157 (1 077) 70 677 42 356 26 749 (614) 68 491

PASIVA 30. června 2011 31. prosince 2010
(v milionech eur) Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM
Vlastní jmění celkem 14 805 14 303
Dlouhodobé závazky celkem 11 061 400 - 11 461 12 225 4412 - 12 637
Krátkodobé závazky celkem 21 253 24 235 (1 077) 44 411 19 342 22 823 (614) 41 551
PASIVA CELKEM 70 677 68 491
Konsolidované výkazy o peněžních tocích
30. června 2011 30. června 2010
(v milionech eur) Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM Průmyslové a obchodní podniky Finanční společnosti Eliminace CELKEM
Konsolidované zisky (ztráty) 725 179 - 904 527 210 - 737
Provozní kapitál 1920 171 - 2 091 1 771 191 - 1 962
Toky spojené s provozem 1 508 280 (153) 1 635 1 542 145 40 1 727
Toky spojené s investicemi (1 686) (10) - (1 696) (1 201) (40) - (1 241)
Toky spojené s finančními operacemi (1 774) - (29) (1 803) 742 (140) (127) 475
Vliv směnných kurzů (56) (5) - (61) 141 29 - 170
Zvýšení (snížení) finančních prostředků (2 008) 265 (182) (1 925) 1 224 (6) (87) 1 131
Stav pokladny na začátku roku 9 253 1 316 (127) 10 442 7 817 1 289 (115) 8 991
Stav pokladny k 30. červnu 7 245 1 581 (309) 8 517 9 041 1 283 (202) 10 122


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu