Vyhledávání

Poslanci se budou hádat o povinném používání zimních pneumatik

Poslanci se budou hádat o povinném používání zimních pneumatik

POVINNÉ ZIMNÍ PNEUMATIKYNÁVRH HOSPODÁŘSKÉHO VÝBORU POSLANECKÉ SNĚMOVNY

Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny navrhuje, aby se součástí aktuálně projednávaného návrhu novely zákona o silničním provozu (sněmovní tisk č. 26),
který má být projednáván na nadcházející schůzi Poslanecké sněmovny od 7. prosince 2010, stala též úprava povinného používání zimních pneumatik (M+S).

Návrh výboru je přitom do značné míry totožný s návrhem, který zhruba před rokem vypracovalo Ministerstvo dopravy, rozeslalo jej do meziresortního připomínkového řízení, avšak nakonec od jeho předložení vládě upustilo.

Návrh nepředpokládá plošné zavedené zimních pneumatik bez ohledu na počasí, nýbrž stanovení povinnosti použít je v období od 1. listopadu do 31. března pouze za předpokladu, že se na pozemní komunikaci buď nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, anebo kdy vzhledem k povětrnostním podmínkám lze předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza vyskytovat. Jinými slovy by zimní pneumatiky nebyly povinné např. v období vyšších teplot, ale řidiči vozidel bez zimních pneumatiky by nesměli do provozu v době zhoršených klimatických podmínek. Porušení tohoto zákazu by bylo přestupkem.

Ustanovení navržené Hospodářským výborem se má stát novým paragrafem 40a v zákoně o silničním provozu a má konkrétně znít následovně:


㤠40a
Provoz vozidel v zimním období

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

1. se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
2. lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.


(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí18a).
__________________________________________________________________________________
18) § 21 odst. 13 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
18a) § 21 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.“.




Prosinec 2010

Infoservis AČR

PS - poznámka redakce: zůstává otázkou, proč vymýšlet   již  dávno  vymyšlené i osvědčené, že ?!! Třeba v sousedním Německu funguje zajímavý systém, jak známo.

Ale asi na to máme..... To zase bude hádání a handrkování..

 

Fotogalerie

Praha 2010 a Štajfova sněhová lázeň, foto J. Honza

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu