Vyhledávání

Představuje se faceliftovaná verze řady C5

CITROËN C5: NOVÉ AMBICE S ÚSPĚŠNÝM MODELEM

Model Citroën C5 ve variantě sedan i Tourer se od svého uvedení na trh na začátku roku 2008 setkává s jasným obchodním úspěchem. Do poloviny roku 2010 se jich prodalo již více než 200 000 kusů, z toho třetinu tvoří verze Tourer.

Citroën chce tento úspěch zachovat a proto představuje faceliftovanou verzi řady C5, která kombinuje stylové a technologické novinky.
Stylové novinky, které přitom umožňují zachovat charakter C5, se týkají předních světlometů. Ty byly opatřeny LED diodami specifického designu, podle nichž je vůz na silnici okamžitě rozpoznatelný. Z mechanického hlediska došlo ke 2 velkým změnám:

· mikrohybridní technologie e-HDi, kombinující systém Stop&Start druhé generace s pilotovanou manuální převodovkou a naftovým motorem HDi 110 FAP. Tato technologie umožňuje skloubit komfort řízení s nízkou spotřebou paliva (4,6 l / 100 km), nízkými emisemi škodlivin a citelným poklesem emisí CO2 (120 g/km),
· nová generace motoru HDi o obsahu 2,2 litru a výkonem 200 k.
Tyto novinky se objeví v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010.


STYL, KTERÝ SE OBRATNĚ VYVÍJÍ
Citroën C5, který je uznávaný jako jeden z nejúspěšnějších modelů svého segmentu, prošel důmyslným vývojem. Facelift mu zachoval osobitost a přitom mu nabídl možnost, aby byl na silnicích okamžitě postřehnutelný a rozeznatelný.
Přední světlomety byly ve spodní části opatřeny LED diodami. Tyto diody, které svítí ve dne i v noci, umožňují ve spojení se „světelným průvodcem“ jemně podpořit světelný podpis celého vozu. Světlomety si zachovávají všechny doposud existující funkce. bi-xenonové samonatáčecí světlomety, přídavná boční světla,…
Zadní světla získaly úpravu Dark cristal s čirým sklem ve střední části.


e-HDi: MIKROHYBRIDNÍ TECHNOLOGIE S POZORUHODNÝMI VÝSLEDKY

Citroën C5 přichází s novou mikrohybridní technologií e-HDi, která se časem rozšíří na velkou část modelové nabídky. V první etapě bude spojená s motorem HDi 110 FAP, s manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou s páčkami pod volantem a s pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Mikrohybridní systém tvoří funkce Stop&Start druhé generace. Tato funkce využívá alternátor/startér nebo reverzibilní alternátor s optimalizovanými výkony. Výkon, který se oproti předchozí variantě zvýšil o 70 % a dosahuje 2,2 kW, nyní využívá výkonovou elektroniku. Použití u naftového motoru představuje v oblasti cestovních vozů světovou premiéru.
K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než u běžného startéru.
Absence hluku bylo dosaženo použitím řemene místo ozubení u tradičního startéru.
Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.
Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru. Tento mechanismus přináší řadu výhod:
· zvýšení množství předávané energie kvůli zlepšení kapacity opětovného nastartování, a to až do teplot –5 °C;
· podpora palubní sítě díky naprosté transparentnosti množství energie, kterou si odebírá startér, což umožní zachovat výkony světlometů, stěračů nebo rádia…,
· funkce optimalizace dobíjení akumulátoru a vytváření přebytečné kapacity pomocí rekuperace energie při zpomalováním s lehkým navýšením brzdění motorem.

Citroën C5 e-HDi je vybaven utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování.
U vozu Citroën C5 došlo také k vylepšení zavěšení motoru pro ještě větší komfort při zastavování a opětovném startování.

Takto vybavený Citroën C5 e-HDi dosáhl velmi výrazného snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Ve smíšeném režimu dosahuje spotřeba nafty 4,6 l/100 km a emise CO2 činí 120 g/km.
V městském prostředí může snížení spotřeby a emisí CO2 dosahovat až 15 %.

CITROËN C5 HDi 200 FAP: VÝKON A ÚSPORA NA POŘADU DNE

U řady C5 se objevuje nový motor HDi: tato nová generace motoru o objemu 2,2 litru dosáhla zlepšení ve všech směrech, ať jde o výkon, točivý moment, tichý chod, spotřebu či emise CO2.
Postupy použité při jeho vývoji plně souzní s postupy, které byly použity u ostatních skupin naftových motorů modelové řady (čtyřválec o objemu 1,6 a 2 litry a třílitrový motor V6).
Týkají se především systému Common Rail, který již představuje třetí generaci, maximální vstřikovací tlak byl zvýšen na 2 000 bar, spalovací komory si zachovaly specifickou technologii ECCS (Extreme Conventionnal Combustion System) a došlo ke snížení kompresního poměru (16 :1) ve prospěch snížení hladiny zvuku a emisí škodlivin.
Napájení dál zajišťují 2 turbokompresory, jejichž paralelní sekvenční přeplňování umožňuje dosáhnout vyššího točivého momentu již od nejnižších otáček.

Takto vybavený Citroën C5 HDi 200 FAP vyvíjí 150 kW (204 k CEE) při otáčkách 3 500 ot/min a maximální točivý moment dosahuje 450 Nm při 2 000 ot/min.
S automatickou šestistupňovou převodovkou jsou výkony vozu znamenité: 230 km/h (225 u verze Tourer), 8,3 s zrychlení z 0 na 100 km/h (8,6) a spotřeba ve smíšeném režimu 5,9 l/100 km (6,1). Emise CO2 dosahují u sedanu 155 g/km a u Toureru 159 g/km.
Jako všechny vozy CITROËN C5 HDi 240 FAP je i tato nová verze opatřena výfukem s chromovanou dvojitou koncovkou.

CITROËN C5 VTi 120 S ŠESTISTUPŇOVOU MANUÁLNÍ PILOTOVANOU PŘEVODOVKOU: NOVÁ NABÍDKA V ŘADĚ BENZÍNOVÝCH MOTORŮ

Řada C5 využívá rovněž nový benzínový motor spojený s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou. Tento motor o objemu 1,6 litru, který vzešel ze spolupráce se skupinou BMW, dokáže vyvinout 88 kW CEE (nebo 120 k). Vůz, používající šestistupňovou manuální pilotovanou převodovku, která se ovládá páčkami pod volantem, dosahuje spotřeby 6,2 l/100 km ve smíšeném režimu a jeho emise CO2 jsou 144 g/km.

CITROËN eTouch K DISPOZICI U C5

U vozu C5 je nyní k dispozici nabídka Citroën eTouch. Jde o balíček služeb zahrnující tísňové a asistenční volání s lokalizací vozu, dále virtuální servisní knížku a výuku úsporného řízení EcoDriving, které jsou k dispozici prostřednictvím nabídky MyCITROËN na internetu.
Pokud jde o volání, funguje Citroën eTouch naprosto samostatně. Systém je totiž vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu s telefonním operátorem, a to bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě.
Tísňové volání umožní zkrátit dobu zásahu záchranných složek, ať už je řidič obětí nehody nebo jen jejím svědkem.
Tyto dvě služby jsou k dispozici nepřetržitě a bezplatně.
Fotografie a videa k dispozici na http://www.citroencommunication-extranet.com/
LOGIN (VELKÝMI PÍSMENY): CITROENC5
HESLO (VELKÝMI PÍSMENY): C52010






Značka Citroën
Kreativní a dynamická značka Citroën uvádí v roce 2010 na trh první model nové řady Citroën DS3. CITROËN, který se opírá o 90 let „Kreativní technologie“, přináší konkrétní odpovědi na otázky ochrany životního prostředí a v roce 2010 přichází se dvěma plně elektrickými vozy a u všech svých vozů začíná využívat mikrohybridní technologii e-HDi. Citroën, to je 8 000 kontaktních míst, 11 500 zaměstnanců, zastoupení v téměř 80 zemích a 1 346 000 vozů prodaných v roce 2009.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu