Vyhledávání

Premiérové klouzání automobilů na plochodrážním oválu v Pardubicích je minulostí

Premiérové klouzání automobilů na plochodrážním oválu v Pardubicích je minulostí

Premiérová Autoslide Pardubice, čili klouzání automobilů i třeba buggin na plochodrážním oválu, je minulostí. Přestože vychodočeské Pardubice leží v Polabí a určitě tedy nejsou žádnou horskou oblastí, kralovala zde o druhém lednovém víkendu paní zima a akci provázela téměř pravá zimní atmosféra. A slovenští pořadatelé zdůrazňovali, že v případě podobného závodu na Slovensku v Žarnovnici, čekali na sníh několik ročníků, zatímco v Pardubicích se na sněhu klouzalo hned při tom prvním.

Ze startovních listin sice před startem vypadlo několik avizovaných hvězd, nicméně i tak byla jezdecká účast slušná a sportovní úrověň dobrá. Díky poměrně důkladné a minimálně půlroční mediální masáži fanoušků pak i účast diváků byla velmi slušná, když pořadatelé hlásili řádově sedm a půl tisíce diváků v ochozech stadiónu Zlaté přilby, kde byly dosud k vidění pouze závody motocyklů. A ty zde mimochodem mají již šedesátiletou tradici.

Na akci měl přijet Václav Pech, Jani Passonen, Tomáš Kotek, Václav Fejfar, Martin Semerád i další. Tedy samé známé hvězdy. Nicméně Pech nestartoval na zimní Janner rallye a neměl připraven zimní podvozek. Kotek s Fejfarem zase museli na předávání evropských vavřínů do maďarské Budapešti. Místo Martina Semeráda pak zaskořil jeho otec Josef, zatímco junior Martin se taky klouzal, ale na škole smyků v Norsku.
Nicméně řada zajímavých jmen přijela a v kategoriích dvoukolek, čtyřkolek ï buggyn bylo na co koukat.

Ve startovním poli nechyběl ani evropským titulem ověnčený vůz Tomáše Kotka, ale za jeho volantem se objevil Tomášův mechanik. A nutno zdůraznit, že předváděl pěkné výkony. Ostatně - Martin Kosař byl sice nováčkem v této disciplíně, ale jinak je to původem autokrosař a zjevně nic nezapomněl. a sváděl pěkné souboje dokonce o medaile. I když nakonec měl v závěru finále smůlu.

Už během volných tréninků a rozjížděk byla k vidění řada parádních průjezdů táhlými smyky, ale objevily se také první šrámy a technické problémy. Právě z kontaktů se soupeři měl velké obavy Josef Semerád a jeho obavy se nakonec i naplnily a jeho obvykle soutěžáká zbraň zůstala v semifinále nakonec nepojízdná. Ale jinak jistě zanechal výborný dojem. Zajímavostí jistě je příčina jeho problémů v jedné z rozjížděk - v zatáčkách se jeho lenceru totiž odléval benzin v nádrži a motor byl najednou bez "šťávy". Nicméně Semerád dokázal jednu z rojížděk i vyhrát a navíc získal ocenění od diváků....

Mezi další zajímavé jezdce patřil Nor Lindefjell s Fabií ve válečných barvách Mediasportu, který měl ale nevýhodu v podobě příliš širokých pneumatik, zatímco největší zájemci o medaile volili speciální úzké pneumatiky s hřeby. Již zmiňovaný Semerád mimochodem přijel s pneumatikami, s kterými startoval vloni na Švédské rallye.

Finále pak bylo doménou těch nejlepších z nejlepších. Bohužel pro české barvy se v něm převážně radovali zahraniční jezdci, především Slováci. Do finále nejprestižnějších a nejsilnějších čtyřkolek dokonce nepostoupil ani jediný z našich jezdců.
Naši jezdci se mohli radovat alespoň v divizích buggy, když junior buggy vahrál Jiří Lipš před Ivanou Kuželovou, jedinou ženou, či dívkou ve startovním poli. V buggy pak vyhrál Boris Vaculík před Petrem Švestkou a Martinem Švábenským. Autokrosové speciály ale jezdily poněkud odlišným způsobem oproti plechovým vozům. Nejezdily rozjíždky po čtyřech najednou, ale vždy jen ve dvojicích, které startovaly na protilehlých rovinkách stadionu. I tato kategorie ale zanechala v divácích výborný dojem a ukázala, jak silné stroje buggyny vlastně jsou. A za zmínku stojí, že na sněhu se ukázalo, že i slabší šestnáctistovka může porazit silný čtyřlitr !

Ve finálové jízdě dvoukolek vládl mnohonásobný král slovenské Autoslide Karol Šedivý, který ukázal své kvality a vrátil Tomáši Hurtovi porážku z předchozího týdne ze Žarnovice. Šedivý s tradičně zelenkavým Seatem Ibiza o výkonu 230 koní se stal zaslouženým vítězem ve dvoukolkách. Bronz púak bral další našinec Martin Mottl.

Vyvrcholení dne patřilo samozřejmě kategorii čtyřkolek. Nádherný výkon se svým pekelným strojem v podobě přemotorovaného Audi, plyvajícím veliké plameny, předvedl zkušený soutěžák a šoumen Josef Beréš, který zářil již v jednotlivých rozjížďkách. Nicméně vítězem celé akce se po zásluze stal Josef Zimmermann tradičně s vozem Toyota Corrola. Béreš sice ve finále lépe odstartoval, ale vítěz jej nakonec dokazal vzápětí šikovně předjet. Oba a nejen oni budou jistě na pardubickou premiéru vzpomínat jen v dobrém a jak prohlašovali, rádi se sem rase vrátí.

Akce se jistě vydařila a je příslibem do budoucnosti. Možná, kdyby cena vstupného byla nižší, by diváků přišlo ještě daleko více.

Reportáž z akce můžete vidět i třeba v nejbližším právě  připravovaném   televizním Motortipu !!

Výsledky finále:

Divize junior buggy: 1.) Lipš Jiří CZE, 2.) Kuželová Ivana CZE, 3.) Gomzjakov Tomáš CZE, 4.) Hanžl Lukáš CZE
Divize buggy: 1.) Vaculík Boris CZE, 2.) Švestka Petr CZE, 3.) Švábenský Martin CZE, 4.) Marthy Josef SUI
Divize 4 x 2: 1.) Šedivý Karol SVK, 2.) Hurt Tomáš CZE, 3.) Mottl Martin CZE, 4.) Peško Artem LAT
Divize 4 x 4: 1.) Zimmermann Josef SVK, 2.) Beréš Josef SVK, 3.) Pospíchal Miroslav SVK, 4.) Kuza Gábor HUN, 5.) Pažický Daniel SVK, 6.) Drotár Igor SVK


www.autoslide.cz

 

Fotogalerie

Premiérová Autoslide Pardubice 09 a její atmosféra, foto Z. Bartoš

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu