Vyhledávání

Prodeje Škody v prvních deseti měsících roku 2010 vzrostly o 11,9%

Prodeje Škody v prvních deseti měsících roku 2010 vzrostly o 11,9%

Škoda Auto i v říjnu důsledně udržuje kurz růstu

Prodeje v prvních deseti měsících roku 2010 vzrostly o 11,9%, vzrostl podíl na českém trhu a prodeje v Rusku, Indii a Číně jsou vyšší než za celý loňský rok.
Škoda Auto udržuje svůj mezinárodní kurz růstu a své říjnové prodeje v porovnání s minulým rokem opět podstatně zvýšila. Se 69 200 prodanými vozy (2009 - 65 600) dosáhla česká automobilka čtvrtého nejlepšího měsíčního výsledku v historii.
Za prvních deset měsíců roku 2010 vzrostl počet dodávek zákazníkům celosvětově o 11,9% na 638 200 vozů (leden až říjen 2009 - 570 200). Na růstových trzích v Rusku, Indii a Číně už nyní Škoda Auto překročila výsledky celého uplynulého roku.

"Škoda na celém světě jede na plný plyn", zdůraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva Škoda Auto. "V prvních deseti měsících letošního roku jsme téměř na všech trzích podstatně přidali a zlepšili naši pozici. Tím jsme přesně v kurzu a směřujeme k našemu cíli – zvýšení našich prodejních výsledků do roku 2020 na dvojnásobek."

Automobilce se podařilo viditelně posílit svou vedoucí pozici na domácím českém trhu. Především díky vysoké poptávce po modelech Yeti a Superb Combi vzrostl tržní podíl do října na 34,8% (leden až říjen 2009 - 32,6%). Celkem dodala Škoda Auto zákazníkům v České republice za prvních deset měsíců roku 48 800 vozů (leden až říjen 2009 - 45 400). V porovnání s uplynulým rokem to představuje nárůst o 7,5%.

Vysoké nárůsty zaznamenala Škoda Auto také na dalších trzích střední a východní Evropy. Na Ukrajině (+9,7%), v Maďarsku (+11,9%), Slovinsku (+19,6%) nebo Srbsku (+22,9%) vzrostly jak počty dodávek zákazníkům, tak tržní podíly.

V západní Evropě (bez Německa) zvýšila česká značka počet dodávek zákazníkům o téměř jednu čtvrtinu (+24,4%). Na všech západoevropských trzích (s výjimkou Německa) zvýšila Škoda Auto své podíly na trhu.

S nezměněnou dynamikou rostly trhy v Indii, Číně a Rusku. Na těchto růstových trzích již nyní dosáhla Škoda Auto úrovně prodejů celého roku 2009. V Indii vzrostl počet dodávek zákazníkům za prvních deset měsíců o 31,6% na 15 900 vozů (leden až říjen 2009 - 12 100). V Číně dodala Škoda Auto v říjnu svým zákazníkům dalších 18 300 vozů. Tím dosáhla automobilka na největším automobilovém trhu na světě v období od ledna do října nárůstu o 59,7% a nového prodejního rekordu ve výši 152 800 vozů (95 700). Také v Rusku roste Škoda Auto podstatně rychleji než celkový trh. Se 38 000 prodanými vozy (27 600) zvýšila značka v prvních deseti měsících odbyt o 37,6%.

I na dalších mimoevropských trzích se Škoda Auto vyvíjela velmi úspěšně. V Egyptě (+137,2%), Turecku (+72,3%), Izraeli (+65,8%) a v Austrálii (+45,5%) zaznamenala značka vysoké přírůstky.

Dodávky zákazníkům v říjnu 2010 (modely značky Škoda v porovnání s říjnem 2009):
Octavia (30 300 vozů/+14,0 %), Fabia (20 400 vozů/-18,7 %), Superb (9 000 vozů/+108,8 %),
Yeti (4 800 vozů/+157,3 %), Roomster (2 500 vozů/-40,5 %), Octavia Tour (2 100 vozů/-37,6 %).


Škoda auto

 

Fotogalerie

Autosalon Brno 2009 a Škoda objektivem Karla Kolečka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu