Vyhledávání

První hybrid nové generace V60 Plug in Hybrid jsou tři automobily v jednom

První hybrid nové generace V60 Plug in Hybrid jsou tři automobily v jednom

První hybrid nové generace od společnosti Volvo Cars: V60 Plug-in Hybrid jsou tři automobily v jednom

Co takhle spojit ty nejlepší vlastnosti tří různých typů automobilů do jednoho atraktivního sportovního kombi?

Stiskem jediného tlačítka můžete zvolit, jaký automobil chcete právě řídit:
· Elektromobil s dojezdem až 50 kilometrů.
· Mimořádně efektivní hybrid s emisemi oxidu uhličitého pouhých 49 g/km.
· Výkonný a zábavný automobil s kombinovaným výkonem 215 + 70 koňských sil a s točivým momentem 440 + 200 Nm, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy.
Dovolte nám představit první dieselový plug-in hybrid na světě. Volvo V60 Plug-in Hybrid bude do prodeje uvedeno v roce 2012.

„Tento hybrid druhé generace je vynikající volbou pro nejnáročnější zákazníky požadující automobil s extrémně nízkými emisemi oxidu uhličitého, který jim zároveň nabídne vysokou úroveň potěšení z jízdy,“ říká Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. Dodává: „Technologie stále prochází vývojem a testy. Automobil však již nyní velmi jasně ukazuje, co mohou po uvedení vozu na trh v příštím roce zákazníci očekávat.“
Přední kola modelu V60 Plug-in Hybrid bude pohánět pětiválcový turbodiesel D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru, který disponuje výkonem 215 k a maximální hodnotou točivého momentu 440 Nm.

V 60

Zadní náprava bude vybavena systémem elektrického pohonu ERAD (Electric Rear Axle Drive) tvořeným elektromotorem s výkonem 70 koní, který bude napájen energií z lithium-iontových baterií s kapacitou
12 kWh. Automobil bude vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou.
Řidič si může preferovaný režim jízdy zvolit pomocí jednoho ze tří tlačítek na přístrojovém panelu: Pure, Hybrid a Power. Koordinaci činnosti dieselového motoru a elektromotoru obstará řídicí systém.

„Aby mohli i ti nejnáročnější řidiči začít uvažovat ekologicky, musíte jim nabídnout možnost jezdit s nízkými emisemi oxidu uhličitého, aniž byste jim ovšem vzali adrenalin spojený s opravdovým potěšením z jízdy. Plug-in Hybrid V60 má všechny vlastnosti, které lze očekávat od ryze sportovního kombi. My jsme ho pouze vybavili nejmodernějšími technologiemi, které dávají řidiči možnost volby: nulových emisí, účinného hybridního pohonu nebo maximálního výkonu. Stačí pouze vybrat ten režim, který bude řidiči v daném okamžiku nejlépe vyhovovat,“ říká Stefan Jacoby.

Tři odlišné temperamenty
Režimy Pure, Hybrid a Power poskytují vozu V60 Plug-in Hybrid tři zcela odlišné charaktery:
V režimu Pure je vůz v maximální možné míře poháněn pouze elektromotorem. Pokud se k dobíjení baterií využije elektrická energie z obnovitelného zdroje, je dojezd vozu až 50 kilometrů, během kterých navíc nejsou vyprodukovány žádné emise oxidu uhličitého. Dojezd na baterie se liší v závislosti na terénu, klimatických podmínkách a stylu jízdy.
Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. Dieselový motor a elektromotor navzájem spolupracují s cílem vytvořit optimální rovnováhu mezi potěšením z jízdy a malým vlivem na životní prostředí. Emise CO2 (v kombinovaném režimu dle norem EU) jsou 49 g/km, což odpovídá spotřebě nafty dosahující 1,9 l/100 km. Celkový dojezd vozidla je až 1 200 km.

V režimu Power je technologie optimalizována s ohledem na co nejlepší dynamiku. Dieselový motor a elektromotor nabízejí kombinovaný výkon 215 + 70 koňských sil a maximální točivý moment 440 + 200 Nm. Díky bleskové odezvě elektromotoru, který je schopen kdykoliv nabídnout maximum točivého momentu, dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy.
Většina evropských řidičů ujede denně při cestách do a ze zaměstnání méně než 50 km. Při jízdě na delší vzdálenosti dojde k automatickému nastartování dieselového motoru, který automobilu poskytuje vlastnosti a dojezd srovnatelné s konvenčními hybridy.

V 60

Několik dalších možností a výhod
Kromě výše popsaných tří režimů jízdy Volvo V60 Plug-in Hybrid nabízí celou řadu dalších možností a výhod: Řidič se může rozhodnout, že si chce energii v bateriích ponechat na později, například na okamžik, kdy vjede do města. Aby byla zajištěna potřebná úroveň nabití baterií, je vůz poháněn dieselovým motorem.
Stiskem tlačítka AWD na středové konzole lze aktivovat elektrický pohon všech kol. Namísto mechanického přenosu síly, který je využit u běžného systému AWD, centrální řídicí jednotka reguluje distribuci točivého momentu mezi přední kola poháněná dieselovým motorem a zadní kola poháněná elektromotorem.
Prostřednictvím menu vozidla může řidič zadat údaj o délce plánované cesty (krátká, střední nebo dlouhá). Řídicí systém vypočítá rovnováhu mezi konvenčním a elektrickým pohonem, aby bylo při jízdě vyprodukováno co nejméně emisí CO2.

Dobíjení doma
Volvo V60 Plug-in Hybrid lze při parkování doma nebo na veřejném parkovišti dobíjet z běžné zásuvky (230 V/6 A, 10 A nebo 16 A). Doba dobíjení závisí na intenzitě proudu. Úplné dobití proudem 10 A trvá 4,5 hodiny. Při použití zdroje energie s proudem 16 A se tato doba zkracuje na 3 hodiny, zatímco nabíjení ze zdroje s proudem 6 A trvá 7,5 hodiny.
Pro zajištění komfortu od samého počátku jízdy se může řidič rozhodnout, zda se má interiér během dobíjení vozidla předehřívat nebo ochlazovat. Díky této funkci navíc zbývá více energie v bateriích pro pohon vozidla.
Vyhřátí/ochlazení interiéru lze naprogramovat časovým spínačem integrovaným v menu vozidla nebo na dálku pomocí mobilního telefonu.

Speciální bílý lak
Volvo V60 Plug-in Hybrid je opatřeno speciálním bílým lakem dodaným firmou Dupont. Také v interiéru se nachází několik unikátních detailů a barev, které vůz odlišují od standardních modelů V60 – například kožené čalounění Elmo.
Z vnějšku je vozidlo opatřeno několika dodatečnými prvky, které poukazují na mimořádně nízké emise CO2, jako jsou kola z lehkých slitin s mimořádně nízkým aerodynamickým odporem či pneumatiky Pirelli zkonstruované s důrazem na co nejnižší valivý odpor.
Přístrojový panel Volva V60 Plug-in Hybrid byl upraven tak, aby měl řidič k dispozici kompletní informace o spotřebě nafty a elektrické energie, o úrovni nabití baterií, zbývajícím dojezdu atd.
S vozidlem bude navíc možné komunikovat pomocí mobilní aplikace. Ta majiteli poskytne přístup k celé řadě důmyslných funkcí, jako je například připomenutí, že je zapotřebí zapojit nabíjecí kabel, pokud tak majitel v nastavené době sám neučiní.


Nová průlomová ekologická technologie
„Již v minulosti společnost Volvo Cars představila některé průlomové ekologické technologie. Naše firma například vyvinula katalyzátor s Lambda sondou - systém, který dnes používají všechny automobily. Nejnovější výsledky našeho vývoje opět potvrzují naši vedoucí pozici v oblasti ekologie. Naše značka bude první, která na trh uvede zcela novou dimenzi hybridní technologie,“ říká Stefan Jacoby a dodává:
„Spolupráce s energetickou firmou Vattenfall pro nás byla mimořádným přínosem. Umožnila nám vstoupit do tohoto nového oboru a ovlivnit jeho vývoj, například co se týče čisté energie nebo infrastruktury. Po uvedení plug-in hybridu do sériové výroby našim zákazníkům navíc budeme schopni nabídnout smlouvu na dodávky elektřiny s neutrálním vlivem na životní prostředí.“ 

Volvo V60 Plug-in Hybrid – stejně vysoká úroveň bezpečnosti jako u ostatních modelů značky Volvo

V 60

Při vývoji Volva V60 Plug-in Hybrid byl využit systematický přístup k otázce bezpečnosti elektrických baterií.
Základním východiskem je, že automobil Volvo poháněný bateriemi musí být stejně bezpečný jako jakýkoliv jiný vůz této značky – z hlediska ochrany proti krádeži, jízdních vlastností, ale také v případě nehody.

„Všechny naše produkty podléhají stejně přísným bezpečnostním kritériím, avšak oblasti kritické z hlediska bezpečnosti se mohou lišit v závislosti na typu hnacího ústrojí a použitém palivu. Technologie elektrifikace pro nás znamená další významnou výzvu v naší snaze vyrábět nejbezpečnější automobily na trhu,“ říká Jan Ivarsson, vedoucí pro bezpečnostní strategii a požadavky ve společnosti Volvo Cars. Dodává:
„Je pochopitelné, že mnoho otázek, které se týkají bezpečnosti elektromobilů, souvisí s tím, co se stane v případě nehody. Proto je důležité mít holistický přístup včetně všech aspektů každodenního používání automobilů."

Monitorování a ochrana
Společnost Volvo Cars v současnosti provádí rozsáhlé a důkladné analýzy celé řady bezpečnostních scénářů pro automobily s elektrickým pohonem. Prostřednictvím pokročilého monitorování stavu baterií a jejich důkladným zapouzdřením je zajištěna účinná ochrana článků v případě nehody. Výsledkem je prvotřídní úroveň bezpečnosti.
„Východiskem při naší činnosti v oblasti bezpečnostního výzkumu je holistický přístup zaměřený na uživatele a podmínky v reálném provozu. Na základě naší obsáhlé databáze s údaji o skutečných nehodách víme, na kterou oblast se při simulaci podmínek každodenního provozu zaměřit. Řešení, která jsme pro V60 Plug-in Hybrid vyvinuli, proto berou v úvahu situace, jež jsou pro daný typ vozidla jedinečné,“ pokračuje Jan Ivarsson.
Všechny údaje o způsobu, jakým jsou automobily vyráběny, používány a opravovány, až po údaje o způsobu jejich recyklace jsou důkladně analyzovány a získané informace jsou využívány při vývoji konečného produkčního modelu vozidla, jenž bude představen v roce 2012.

Probíhají komplexní testy – a další se připravují
Bezpečnostní testy společnosti Volvo probíhají v několika různých etapách: na úrovni komponent, jednotlivých systémů a nakonec je bezpečnostním testům podroben celý automobil - nejprve virtuálně prostřednictvím počítače a poté fyzicky v moderním nárazovém středisku společnosti Volvo Cars.
„Provedli jsme plnohodnotné nárazové testy v různých situacích, které zahrnovaly čelní náraz, náraz zezadu či z boku, abychom potvrdili, že technologie baterií splňují naše bezpečnostní požadavky,“ prozrazuje Jan Ivarsson a dodává: „Lithium-iontové baterie jsou odděleny jak od deformačních zón, tak od prostoru pro cestující.“

Know-how ze skutečného provozu
Společnost Volvo Cars při provádění podrobných zkoušek a ověření využívá svého unikátního know-how z podmínek reálného provozu. Její zkušební postupy navíc zahrnují obecné požadavky a protokoly bezpečnostních institucí z oblasti automobilového průmyslu.
Když Volvo Cars analyzuje situace z hlediska bezpečnosti, používají inženýři model, který ilustruje sekvenci událostí v průběhu celé jízdy. Proces je rozdělen do pěti fází: od podmínek normální jízdy až do okamžiku po nehodě. Na základě těchto pěti fází vyvíjí Volvo nová bezpečnostní řešení a zlepšuje ta stávající.

Unikátní řešení pro elektromobily
Všechny bezpečnostní systémy, kterými je vybaveno Volvo V60, budou k dispozici také u verze plug-in hybrid. Elektrický pohon však vytváří nové možné bezpečnostní scénáře, kterými je zapotřebí se zabývat. Bezpečnostní experti značky Volvo pečlivě analyzovali pět fází sekvence nehody a vyvinuli unikátní řešení pro zabezpečení baterií a pro ochranu cestujících.

1. Normální jízda: Komplexní a pokročilý monitorovací systém sleduje situaci a regulací systému chlazení zajišťuje, aby v každém článku byla zachována správná úroveň napětí a optimální provozní teplota. To je důležité jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska kapacity baterie. V případě jakékoliv odchylky je baterie z preventivních důvodů automaticky odpojena.

2. Konflikt: Baterie představuje hmotnost, která může nebývalým způsobem ovlivnit dynamiku vozidla a změnit jeho chování, například při rychlých úhybných manévrech. Brzdová soustava Volva V60 se dokáže se zvýšenou hmotností vypořádat, zatímco stabilizační systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) pomáhá řidiči situaci stabilizovat.

3. Prevence: V případě hrozícího čelního nárazu, kdy řidič zareaguje pozdě a nestihne vozidlo zastavit, může Volvo V60 Plug-in Hybrid aktivovat automatické systémy, jako je například systém upozornění na nebezpečí kolize s plně automatickým brzděním či systém City Safety, které jsou schopny nehodě buď zcela předejít, nebo alespoň zmírnit její následky.

4. Kolize: Aby bylo možné následky kolize co nejvíce snížit, je svazek baterií dobře chráněn a umístěn mimo deformační zóny vozidla a mimo prostor pro cestující. Baterie je navíc pevně zapouzdřena. Ocelové výztuže a další části karoserie kolem baterie jsou vyztužené, aby se při nehodě předešlo jejímu poškození.
Pokud je baterie poškozena a dojde k úniku plynných chemických látek, je prostor opatřen speciálními kanály, které plyny odvedou pod vozidlo. Pro případ extrémního přehřátí baterie je posádka chráněna pouzdrem, ve kterém je baterie uložena. V okamžiku nárazu vyšlou nárazová čidla napojená na baterii informaci o kolizi do počítače vozidla, který automaticky odpojí přívod elektrické energie, aby se předešlo riziku vzniku zkratu.

5. Po nehodě: Baterie je vybavena jističem, který funguje podobně jako jistič v domácnosti. Pokud proud teče chybným směrem (například tehdy, pokud jsou dva kabely při nehodě zkratovány), tento systém odpojí a izoluje baterii. Společnost Volvo také spolupracuje se složkami integrovaného záchranného systému a poskytuje jim podrobné informace o tom, jak co nejlépe řešit nouzové situace a nehody u různých modelů značky Volvo.

Bezpečnost při servisu a recyklaci
V60 Plug-in Hybrid je vybaveno servisním vypínačem, pomocí kterého lze přívod elektrické energie z baterií rychle a bezpečně odpojit.
Společnost Volvo Cars a výrobci baterií přebírají celkovou odpovědnost za svůj produkt, pokud jde o jeho výrobu i recyklaci. Tím je zajištěna správná likvidace baterie na konci životního cyklu vozidla.



Popisy a údaje v tomto tiskovém materiálu se týkají mezinárodní modelové řady společnosti Volvo Cars. Popsané prvky mohou být součástí příplatkové výbavy. Výbava vozidel se může v jednotlivých zemích lišit a může být změněna bez předchozího oznámení. Sídlo společnosti: Göteborg, ŠvédskoRegistrační číslo. 556074-3089

PR

 

Fotogalerie

Krasavec Volvo V60

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu