Vyhledávání

PSA a FNSEA podporují společný cíl 10 % biopaliv z obnovitelných zdrojů

Skupina PSA Citroën a federace zemědělských odborů FNSEA (Fédération Nationale des Syndicats d’Exploitants Agricoles) se v rámci společných rozhovorů zavázaly, že budou spolupracovat na vývoji biopaliv, aby bylo dosaženo splnění závazku evropské směrnice o obnovitelných energiích, která nařizuje, že musí státy do roku 2020 zajišťovat 10 % svých palivových přepravních potřeb z obnovitelných zdrojů.

Oba subjekty potvrzují pozitivní dopad, který mohou tato nová paliva využívající obnovitelné energie mít na snižování emisí CO2, a zdůrazňují nutnost vzít při rozvoji produktů a souvisejících průmyslových odvětví v úvahu kritéria trvalé udržitelnosti. PSA Peugeot Citroën a FNSEA budou spolupracovat na dosažení cíle 10 % jak u bioethanolu, tak u bionafty a na zajištění výkonnosti těchto paliv.

Zavedení těchto nových paliv s 10 % složkou tvořenou obnovitelnými energiemi umožní dosáhnout okamžitého pozitivního dopadu na emise CO2, protože velká většina současných vozů je schopná je používat. Pokud by tato paliva využívaly všechny vozy Peugeot a Citroën, snížily by se emise CO2 o více než 800 000 tun ročně.

Federace FNSEA potvrzuje, že francouzské a další evropské zemědělské zdroje na zavedení biopaliv postačují, aniž by to zkomplikovalo zásobování domácích i exportních potravinářských trhů. Pěstitelé jsou navíc schopní nabídnout dostatečné kapacity pro dosažení 10 % cíle.

Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje svůj závazek odpovědného využívání biopaliv, které představuje doplňkovou cestu v rámci strategie skupiny vyrábět vozy s nulovými emisemi uhlíku. Skupina rovněž zdůrazňuje, jak je při získávání naftových paliv s 10 % obsahem bionafty B10 důležitá rychlost. Pozitivní dopad na emise CO2 by se tak vzhledem k podílu naftových motorů v Evropě posílil.

Skupina PSA Peugeot Citroën již dnes zaručuje, že její naftové motory jsou kompatibilní s palivy obsahujícími až 30 % bionafty. Tato záruka zahrnuje také nové hybridní technologie, které se právě objevují na trhu: mikrohybridní technologii e-HDi a Hybrid 4.

Stejně tak mohou všechny modely Peugeot a Citroën vyrobené od roku 2000 používat nový benzín SP95-E10 (bezolovnatý benzín 95, který obsahuje až 10 % ethanolu). Skupina aktivně pracuje na tom, aby její motory dokázaly používat paliva s vyšším obsahem bioethanolu (E15, až 15 % ethanolu).

„Zemědělci jsou hrdí, že se zapojili do vývoje zelené energie, která kromě svých ekologických výhod vytváří i nová pracovní místa, umožňuje oživit venkovské prostředí a přispívá k naší energetické nezávislosti,“ prohlásil předseda FNSEA Jean-Michel Lemétayer.

Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Philippe Varin k tomu dodává: „Spalovací motory budou v roce 2020 stále představovat 85 % trhu. Biopaliva by společně s moderními technologiemi, které vyvíjíme, měla přispět k dosažení ambiciózního cíle snížit v Evropě do roku 2020 emise CO2 na méně než 95 g/km.“



FNSEA: Arnaud LEMOINE arnaud.lemoine@fnsea.fr tel: 01 53 83 48 83
PSA PEUGEOT CITROEN: Sandrine RAPHANAUD sandrine.raphanaud@mpsa.com tel: 01 40 66 33 53

Martina Bedrnová Radka Matthey
Public relations Public relations
CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu