Vyhledávání

PSA bilancuje obraty za třetí čtvrtletí roku 2009

Obrat za třetí čtvrtletí roku 2009

Důležitá fakta

• Snížení obratu za 3. čtvrtletí pouze 7,7 %, oproti -24,9 % v 1. čtvrtletí a -18,9 % ve druhém čtvrtletí
• Za prvních devět měsíců roku 2009 pokles obratu o 17,6 %
• Nárůst podílu na evropském* trhu z 12,9 % na 13,4 % za čtvrtletí
• Zvýšení podílu na evropském* trhu s LUV z 19,2 % na 22,1 % za dané období
• Nárůst prodejů smontovaných vozů ve třetím čtvrtletí o 4,7 %


Konsolidovaný obrat (v milionech eur) 3. čtvrtletí 2008 3. čtvrtletí 2009 Rozdíl 9 měsíců 2008 9 měsíců 2009 Rozdíl

Automobilová divize
Faurecia
Gefco
Banque PSA Finance
Odpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností

PSA Peugeot Citroën

9 647
2 863
873
534
(1 152)

_______
12 765
9 256
2 268
701
458
(901)

_______
11 782
- 4,1 %
- 20,8 %
- 19,8 %
- 14,3 %


______
- 7,7%

32 905
9 464
2 778
1 594
(3 909)

_________
42 832
27 914
6 648
2 096
1 373
(2 752)

_________
35 279
- 15,2 %
- 29,8 %
- 24,5 %
- 13,8 %


______
- 17,6 %




AUTOMOBILOVÁ DIVIZE

Konsolidovaný obrat automobilové divize dosáhl ve třetím čtvrtletí roku 2009 9 256 milionů eur, což představuje pokles o 4,1 %. Kumulovaný pokles činí k 30. září 15,2 %. Kumulovaný obrat získaný prodejem nových osobních a lehkých užitkových vozů poklesl za čtvrtletí o 4,5 %. Tento pokles byl způsoben nepříznivým směnným kurzem (-2,6 %) a negativním vývojem sortimentního prodeje (-2,5 %), což je částečně vykompenzováno příznivým poměrem zastoupených zemí (+0,6 %). Vliv objemu mimo Čínu na konsolidovaný obrat byl v porovnání se třetím čtvrtletím roku 2008 stabilní. Zisk skupiny z ojetých vozů se ve třetím čtvrtletí zvýšil o 8,4 %.

Důležitá fakta v jednotlivých zeměpisných oblastech (registrace nových vozů):

Evropa*: Evropské automobilové trhy zaznamenaly ve třetím čtvrtletí roku 2008 kontrastní vývoj, kdy byly pozitivní trendy pozorované v západní Evropě neutralizovány slabými výkony na trzích střední a východní Evropy. Trhy v důsledku toho vykázaly lehký pokles o 0,3 %. Velmi mnoho evropských zemí zavedlo šrotovné, aby podpořily prodeje. Nejpříznivější vliv na silný nárůst poptávky mělo šrotovné v Německu (+ 22,7 %). Šrotovné využila i Francie, Itálie a Velká Británie, které tak ve třetím čtvrtletí dosáhly pozitivního vývoje. Ve Španělsku trvá pokles, ale je mnohem mírnější (-3,8 %).

* Evropa = EU + ESVO + Chorvatsko

Trhy ve střední a východní Evropě poklesly za čtvrtletí o 35,7 %, s určitou stabilizací v Polsku (- 0,8 %).

V této souvislosti využila skupina svého postavení v čele segmentu malých vozů s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2 a úspěchu nových modelů: ve většině zemí byl zaznamenán nárůst těchto zaregistrovaných vozů (+3,2 %) a jejich podílu na trhu. V Německu se podíl na trhu zvýšil z 5,4 % na 6,7 %, ve Francii z 30,8 % na 31,8 %, v Itálii z 9 % na 11 % a ve Španělsku z 19,5 % na 19,8 %. Lehký pokles zaznamenal ve Velké Británii a ve střední a východní Evropě (z 9,6 % na 9,5 %).

Celkově se podíl skupiny zvýšil ve třetím čtvrtletí v Evropě na 13,4 % oproti 12,9 % za stejné období minulého roku.

Podíl lehkých užitkových vozů zůstal ve třetím čtvrtletí slabý, s poklesem o 28,7 %. Navzdory tomuto nepříznivému vývoji posílila skupina PSA Peugeot Citroën svůj postoj jedničky na trhu, kdy se její podíl zvýšil na 22,1 % oproti 19,2 % ve třetím čtvrtletí roku 2008).

Rusko: Trh se ve třetím čtvrtletí propadl o 55,8 %, což způsobilo pokles nově registrovaných vozů o 45,6 %. Podíl na trhu s nicméně zvýšil a dosáhl 2,9 %.

Latinská Amerika: Region si jako celek zachoval tendence k poklesu (- 7,6 %), celkově je však pokles méně výrazný než v prvním čtvrtletí 2009. Výjimkou v Latinské Americe je dál Brazílie, jejíž výrazně rostoucí trh vykázal nárůst o 7,7 %. Všude jinde se však situace zhoršila, především v Argentině (- 17,3 %) a v Mexiku (- 30,1 %). Celkově počet zaregistrovaných vozů skupiny ve třetím čtvrtletí poklesl o 9,9 % a její podíl na trhů se lehce snížil, z 5,3 % na 5,1 %.

Čína: Počet zaregistrovaných vozů dosáhl za poslední měsíce díky vládním pobídkovým opatřením nových rekordních výsledků. Trh ve třetím čtvrtletí výrazně vzrostl o 75,1 %, stejně jako počet zaregistrovaných vozů skupiny, jehož nárůst o 82 % byl na trhu drtivě nejvyšší.

Náhradní díly: Prodej náhradních dílů vzrostl za třetí čtvrtletí o 74,7 % a dosáhl 94 000 dílů.

DŮLEŽITÁ FAKTA TÝKAJÍCÍ SE JEDNOTLIVÝCH VÝROBKŮ

PSA Peugeot Citroën přichází v roce 2009 kromě své aktuální modelové řady, která již velmi dobře splňuje vývoj potřeb zákazníků, jež dávají přednost menším vozům s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2, i s novými modely.

Vozy 206+ a 3008, stejně jako Citroën C3 Picasso, potvrzuji své slibné začátky a překračují všechny prodejní cíle. Vozů Citroën C3 Picasso se prodalo 59 000 kusů a vozů Peugeot 3008 celkem 34 000 kusů. V září byla na trh rovněž uvedena nové verze vozu Peugeot 207 vybavená naftovým motorem s emisemi nižšími než 99 g CO2/km.

Potvrdil se úspěch řady lehkých užitkových vozů, s výraznou poptávkou po vozech Peugeot Bipper a Citroën Nemo, nových modelech Peugeot Partner a Citroën Berlingo.

Rytmus uvádění nových modelů na trh bude pokračovat stejným tempem. V listopadu se začne prodávat Peugeot 5008 a nový Citroën C3.

Zásoby: Skladové zásoby byly sníženy na 400 000 vozů oproti 628 000 na začátku roku, což znamená snížení o 36 %.

FAURECIA

Obrat společnosti Faurecia poklesl oproti stejnému období předchozího roku o 20,8 % a dosáhl 2 268 milionů eur.

GEFCO

Obrat společnosti Gefco dosáhl 701 milionů eur, což znamená pokles o 19,8 %, neboť hospodářská krize snížila logistické potřeby zákazníků.

BANQUE PSA FINANCE

Obrat banky Banque PSA Finance poklesl o 14,3 % na 458 milionů eur, především z důvodu poklesu financování v sítích.

Ve třetím čtvrtletí těžila Banque PSA Finance z oživení finančních trhů, díky čemuž bylo možné úspěšně provést několik finančních operací: jde o nový syndikátní úvěr na 2 roky ve výši 1,5 miliard eur, který byl podepsán s konsorciem 12 mezinárodních bank, dvě emise obligací ve výši 500 a 750 milionů eur a půjčku ve výši 420 milionů liber od Société de Financement de l’Économie Française (SFEF).

Celosvětové prodeje automobilů skupiny

v tisících kusů * 3. čtvrtletí
2008 3. čtvrtletí
2009 Rozdíl 9 měsíců
2008 9 měsíců
2009 Rozdíl
Evropa** 477 508 + 6,6 % 1 771 1 560 - 11,9 %
Rusko 19 9 - 50,4 % 45 33 - 27,6 %
Latinská Amerika*** 71 62 - 13,0 % 213 174 - 18,2 %
Zbytek světa 58 45 - 22,4 % 171 124 - 27,2 %
Smontované vozy (kromě Číny) 624 624 0,0 % 2 200 1 891 - 14,0 %
Čína 38 69 + 82,2 % 142 188 + 32,4 %
Smontované vozy celkem 662 694 + 4,7% 2 342 2 079 - 11,2 %
Náhradní díly 54 94 + 74,7 % 219 295 + 34,7 %
Celosvětové prodeje 716 788 + 10,0 % 2 561 2 375 - 7,3 %
z toho osobní vozy rticulières 615 712 + 15,7 % 2 206 2 138 - 3,1 %
lehké užitkové vozy 101 76 - 24,7 % 355 237 - 33,2 %

* Smontovaná vozidla, náhradní díly a sady samostatných dílů s
** Evropa = EU + ESVO + Chorvatsko
***Argentina, Brazílie, Venezuela, Mexiko, Chile

Kontakty:

Vztahy s tiskem Vztahy s investory
Hugues Dufour +33 (0) 1 40 66 53 81
hugues.dufour@mpsa.com
James Palmer +33 (0) 1 40 66 54 59
james.palmer@mpsa.com
Pierre-Olivier Salmon +33 (0) 1 40 66 49 94
pierreolivier.salmon@mpsa.com Jean-Hugues Duban +33 (0) 1 40 66 40 28
jeanhugues.duban@mpsa.com
Laurent Cicolella +33 (0) 1 40 66 52 04
laurent.cicolella@mpsa.com Yasmine Casvigny +33 (0) 1 40 66 57 45
yasmine.casvigny@mpsa.com

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu